Aanval?

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Het is alweer een tijdje geleden,
maar ik weet het nog precies en ik heb geen idee wat er met me gebeurde.

Ik had een nacht flink aan de blauwe gezeten vorig jaar, slecht geslapen je kent het wel.
De volgende dag weer rustig gaan chillen, met (let op!) 1 biertje en 1 haaltje van een joint. Er waren een stuk of 8 mensen denk ik op dat moment. En mijn stemming sloeg plotseling zo erg om dat ik mezelf het liefst naar huis teleporteerde.
Ik voelde het al aankomen het was echt heel plotseling, ik kreeg het ontzettend benauwd. Alsof ik op elk plekje van mijn lichaam transpireerde. Ik ging zo onopvallend mogelijk naar de wc (wat op zo'n moment dus echt niet lukt). Eenmaal in de wc aangekomen leek de wc wel een voetbalstadion zo groot :xtc: . Toen ik de deur dichtdeed leek de wc net te klein voor mij en het licht was erg, aanwezig zeg maar.
Ik dacht dat ik moest kotsen maar dat gebeurde helaas niet, wat gebeurde er wel. Ik liep door de voordeur naar buiten, het leek net 'de hemel' of een vaag paradijs ik weet niet hoe ik het moet verwoorden. En wat er toen gebeurde kan ik nog steeds niet bevatten.
Ik raakte in paniek, mijn armen vlogen alle kanten op ik flikkerde achterover in de bosjes!!
Echt 1 tiende van een seconde leek ik wel dood. En ineens kreeg ik m'n ogen weer open er werd alles langzaam weer normaal.

Ik ging naar binnen toe, legde uit wat er was gebeurd er de rest van de dag verliep eigenlijk vrij normaal.

Heeft iemand enig idee wat voor vaage aanval dit geweest kon zijn? Het was echt heel angstig, totaal geen controle over je lichaam op dat moment

psych-out

Bewuste gebruiker
misschien met opstaan of...
met speed heb ik dit fel met xtc niet zo zeer.
Dit gebeurt allemaal in een fractie van een seconde zodat, bij veruit de meeste mensen, de verdeling van het bloed in het lichaam min of meer gelijk en daarmee de bloeddruk op peil blijft.
Bij sommige mensen is deze reactie vertraagd waardoor de bloeddruk bij het opstaan daalt. Dit noemt men lage bloeddruk bij (op)staan of orthostatische hypotensie: bloeddruk verlaging ten gevolge van de zwaartekracht.
In milde gevallen geeft dit, tijdelijk, een licht of duizelig gevoel in het hoofd. Soms kan de othostatische hypotensie zo hevig zijn dat men flauwvalt (syncope). Dit is een beschermingsreactie van het lichaam. Als men valt neemt de invloed van de zwaartekracht weer af en herstelt de bloeddruk zich snel.

T-men

Bewuste gebruiker
Ik kan het niet beter omschrijven dan drs. L.S.D. Mathxtc heeft gedaan...!
Keurig, duidelijk én precies goed!

-spaceman-

Badass junkie
woow, das best vreemd.. mischien iets met een daling van de bloeddruk wat LSDmathXtc zegt, door de combi joint & kater... Maar dat verklaard niet dat je al zwaaiend met je armen achterover de bosjes in sodemieterd....

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Precies,
en het heeft ook niks met opstaan te maken.

Ik zat namelijk gewoon heel relext met mijn eerste biertje in mijn handen. het biertje was niet eens op. En zomaar ineens kreeg ik zo'n vreselijk gevoel. Achterdochtig, angstig etc

En ondanks dat de xtc van de vorige dag al lang was uitgewerk leek het wel alsof ik zwaar maar dan ook zwaar aan een drugs zat die de wereld er wel heeeeel vaag uit liet zien.

Het is zo moeilijk te beschrijven zoiets. Maar Je loopt naar buiten en alles komt zo 'op je af'.
De bomen vooral, zo groot.
Toen wou ik gaan zitten maar ik liep naar voren :confused: terwijl ik eigenlijk wou geen zitten :confused: en toen viel ik bijna voorover, toen kon ik nog net uitzwenken naar de bosjes.
en toe lag ik in de bosjes.... (gelukkig geen prikkelbosjes)

Ik dacht toen echt, ok, ik ben te ver gegaan. dit is het einde.

Maar het zal idd wel te maken hebben gehad met mijn bloeddruk.

Daar komt dan nog eens bij dat ik 's nachts van die slaapverlamming shit kreeg. met piepjes en 'vast blijven zitten'. zijn vast mensen die het kennen.

Xtc is echt gevaarlik als je er verkeerd mee omgaat :kots:

Bovenaan