aan dood ontsnapt

gia79

Experimenterende gebruiker
Heb door coke en alcohol combi een black out gehad. Ben door een glazen voordeur gevallen.
Slagaders en zenuwen door, Geluk dat ik het kan navertellen. Dit heeft me in 1x met beide benen op de grond gezet. Ik gebruikte dagelijks. sneller afkick is niet mogelijk voor mij...
gia

gia79

tis een bizarre les inderdaad... was erg cynisch laatste tijd, vaste uitspraken waren... als mensen aan me vroegen wanneer ik zou stoppen. Ik ga niet stoppen, het stopt mij... of als ze vroegen, doe rustig aan... tussen 6 planken heb ik rust... Alle signalen voorbij... werd onverschillig van gebruiken.

tja....... Ik sta nu bewuster in t leven, nog maar 1,5 week geleden, na doodsangsten, eerste hulp wist niet of ik het zou redden, vervolgens of mijn arm het zou redden... waren ook niet aardig in t ziekenhuis. Diepe schaamte... een simpel ijsje dagen later was hemels lekker... :tearsofjoy: Voorlopig is mijn arm verlamd, heel intensief revalideren, te hopen dat functies terug komen.

aXXis

En jij denkt dat je er nu van af bent? NOT. Ik gok dat je binnen 1 maand weer aan de sos zit. Je geeft de alcohol en drugs niet de schuld van je val, of iig beloof je jezelf iets minder te gaan gebruiken waardoor dit niet meer voorkomt. Ik kan het mis hebben, maar ik zet me geld op 3 weken zonder sos.

Flameon

Badass junkie
Je hebt een flinke klapper gemaakt, gelukkig leef je nog en ik hoop dat dit je oogjes heeft geopend en verstandig aan te doen ipv dagelijks je gezicht te vernevelen met alcohol en drugs

aXXis

Flameon zei:
Je hebt een flinke klapper gemaakt, gelukkig leef je nog en ik hoop dat dit je oogjes heeft geopend en verstandig aan te doen ipv dagelijks je gezicht te vernevelen met alcohol en drugs

Ik hoop het ook voor hem, maar ik weet bijna zeker dat ie smoesjes gaat verzinnen in zijn hoofd en vooral niet de alcohol + sos de schuld gaat geven. Wedje leggen?

gia79

btw ben een meisjwe.
ben eerder gestopt geweest, 4jaar, natuurlijk realiseer ik me het risico van een terugval.

megatrippie

Belezen gebruiker
aXXis zei:
Flameon zei:
Nee .... ik geef hem het voordeel van de twijfel :wink:

Ik wil de weddenschap best aangaan. Zeg het maar.

Als iemand beseft en beslist te stoppen met iets wat slecht voor hem/haar is dan dient dat gesteund te worden naar mijn mening.

onzin en niet motiverend om bij voorbaat iemand af te branden.
Voor jou en mij zal er niets veranderen of gia79 slaagt er mee te stoppen of niet.

gia, ik wens je veel sterkte bij je herstel en het stoppen.

it'sme

Belezen gebruiker
Vind het ook een beetje dom en smakeloos om meteen zo weinig vertrouwen in iemand te hebben als die aangeeft te stoppen! Ookal is een terugval natuurlijk veel voorkomend, iedereen die aangeeft te stoppen moet gewoon gesteund worden!

Zet hem op!

gia79

thanks it´s me... Ben realistisch genoeg, verwacht geen wonder...
laatste keer ben ik gestopt omdat mijn beste vriendin zich destijds had opgehangen.
Toen 4 jaar gestopt... t vereist veel zelfkennis en ben al gebroken met aantal contacten.
Behalve mijn vriendje die gebruikt.... onmogelijk? dat zit me erg hoog. Hou van m... tot nu toe lukt t... vrijdag 2 weken....

gia79

hoi tripper, vanuit ervaring weet ik dat t steeds makkelijker wordt...
Vanavond was ik met mn vriendje bij zijn maten. Allemaal aan de zuip/blow/snuif.
Ik zat op totaal ander level. Meest bizarre ervaring sinds tijden. Zo nuchter en iig sterk genoeg het te weerstaan... :rock:

Beeeb

Bewuste gebruiker
gia79 zei:
Vanavond was ik met mn vriendje bij zijn maten. Allemaal aan de zuip/blow/snuif.
Ik zat op totaal ander level. Meest bizarre ervaring sinds tijden. Zo nuchter en iig sterk genoeg het te weerstaan... :rock:

Knap van je! Mij lukt het meestal niet. :( Maar je val was natuurlijk wel een eye-opener.
Succes en sterkte meis,ik hoop dat je het volhoudt!

Beeeb

Btw Je zegt dat je al eerder 4 jaar er van afgebleven bent. Waarom ben je weer begonnen? En denk je dat je het nu wel vol blijft houden? Ik wil je niet gelijk demotiveren hoor! Maar ik ben wel benieuwd naar waarom je eerder zolang gestopt bent en waarom dan je dan toch weer begonnen bent?

Nogmaal succes en sterkte!! Ik hoop echt dat je het voldhoudt! :)

megatrippie

Belezen gebruiker
gia79 zei:
hoi tripper, vanuit ervaring weet ik dat t steeds makkelijker wordt...

Ik zou toch zeker voorlopig die situaties uit de weg gaan.
dus niet naar omgevingen waar gebruikt word.
Tevens zou ik als partner niet gebruiken ( in ieder geval niet in het bijzijn van mijn partner) als deze net gestopt zou zijn.
natuurlijk ligt de beslissing bij jou om wel of niet te gebruiken maar verleidingen moet je niet gaan opzoeken en zeker in het begin uit de weg gaan.

Je krijgt momenten dat je denkt van nu zou het wel heel erg lekker zijn
en als het dan ook nog aanwezig is word het moeilijk.

gia79

ha megatrippie,
Groot conflict tussen verstand en gevoel... wat jij zegt, is voor 100% waar.
Hebben er samen wel over gesproken, hij zei ook wel sorry dat ik voor je neus pak, maar hij was al zo onder invloed. Hij wil wel gaan stoppen, ik wil hem graag steunen... ik hoop dat hij snel die beslissing neemt, want moet naar mn verstand luisteren, mezelf voorop zetten... zucht... :rolleyes:

megatrippie

Belezen gebruiker
Zolang je maar voor jezelf kiest komt het goed.
en onthoud,
je kunt pas echt iets voor een ander betekenen als je goed bent voor je zelf.
als hij het niet kan laten te gebruiken in jou bijzijn dan zal jij afstand moeten bewaren van hem.
als dat geen motivatie is voor hem daar mee stoppen en op zijn minst niet in jou buurt te gebruiken dan zegt dat genoeg over hem.
dan zou ik zorgen dat ik niet bij hem in de buurt was op momenten dat je gevaar loopt dat hij gebruikt.
dat kan betekenen dat je een vervelende stap zou moeten nemen.
maar misschien dat dat nodig is voor hem en gaan zijn ogen dan uiteindelijk open.

gia79

dankje megatrippie dat je meedenkt, mijn omgeving zit zo vol vooroordelen en zien achter de verslaving niet wat een geweldig persoon kan verschuilen. Hier is er meer ruimdenkendheid...
gia

it'sme

Belezen gebruiker
Gia, goed van je! Ga zo door! Vind het erg knap van je dat je eraf kunt blijven als anderen om je heen gebruiken. Dat is iets wat ik absoluut niet kan (maar heb ook nooit een groot probleem met drugs gehad en kom ook niet vaak met drugs"gebruikers" in contact.) Zolang ik zelf geen drugs haal of in huis heb gaat het goed, maar als er eenmaal ligt of aangeboden krijg......zeg ik geen nee. (maar dat is eens in de 2-3 maanden, dan mag t wel vind ik:))

Ga zo door! Af en toe eens wat gebruiken kan geen kwaad, maar zeker niet dagelijks/wekelijks. Maar als je natuurlijk snel "verslaafd" raakt of in jouw geval een terugval natuurlijk mogelijk is kun je beter helemaal eraf blijven. Of wil je uiteindelijk wel af en toe eens wat nemen bij gelegenheden

En wat je vriend betreft, hoop zeker dat ie ermee kan stoppen! Laat je vooral niet meeslepen door hem, ookal hou je erg van hem, hou vooral ook veel van jezelf en als je merkt dat het jou weer terugtrekt, kies voor je eigen! Maar zeker, als hij wil stoppen, steun hem natuurlijk!

MagicMush

Hoop dat het je lukt!

Schrijf je verhaal op papier, je emoties en waar je het voor doet en bewaar het goed.

Als je straks dan het gevoel hebt dat je terug gaat vallen kun je het terug lezen en er weer motivatie uit halen om het vol te houden!

gia79

Btw Je zegt dat je al eerder 4 jaar er van afgebleven bent. Waarom ben je weer begonnen? En denk je dat je het nu wel vol blijft houden? Ik wil je niet gelijk demotiveren hoor! Maar ik ben wel benieuwd naar waarom je eerder zolang gestopt bent en waarom dan je dan toch weer begonnen bent?

Nogmaal succes en sterkte!! Ik hoop echt dat je het voldhoudt! :)[/quote]

Ik ben begonnen omdat het stomweg op mijn pad kwam. Was vriendin bij me en ze had bij zich. Op sat moment kon ik het niet weerstaan. Het kwamzo onverwacht. Op dat moment zat ik ook niet lekker in mijn vel, van wekelijks werd mijn gebruik dagelijks....

gia79

@megatrippie, ik moet inderdaad een cokevrije omgeving hebben en geen risico nemen. 1 snuif en het is weer mis, want dan kan ik niet meer stoppen. Nog steeds clean yeah, ga derde week in. :grin:

Maxime

Hej, ik hoop dat het je gelukt is !!
Laat nog wat van je horen heh, ook al is het terug fout gelopen, gewoon blijven praten en
opnieuw proberen :wink:

hchooligun1994

Heej,

Ik heb zelf geen ervaring met coke enz ( beginnend gebruiker ) maar door dit soort verhalen begin ik altijd wel te twijfel of ik zelfs door moet gaan met de speed!

Ik weet dat speed anders is, maar je weet maar nooit?!

1 ding is zeker, dit is het mooiste moment of lekker af te kicken ( at least try it! )
heb verder ook geen andere post gelezen dus daar zou best in kunnen staan dat je al gestopt bent enz...

Mvg,

Edblok

Newbie
Realiseer je dat een verslaving meestal een symptoom is van onderhuidse psychische klachten. En mensen die zeggen 'nee helemaal niet ik verveel me gewoon en daarom gebruik ik' zien zelf niet in dat die verveling een gevolg is van het feit dat je veel dingen mist in je leven waar je je mee bezig zou moeten houden ipv je in je eentje zitten vervelen en dan maar naar de drugs grijpen. Want recreatieve gebruikers die het echt eens in de zoveel tijd doen en als aanvulling op hun rijke leven, zie je zeer weinig. Ook omdat je geestelijk zo stabiel en gelukkig kan zijn, je dopamine en serontonine receptoren veranderen dusdanig, dat met elke keer dat je te snel na een vorige keer gebruikt, je een lichamelijk afhankelijkheid zal opbouwen.

Kortom, dr is wat goed mis, en ga daar achteraan, want je kan wel 4 jaar stoppen, er zit blijkbaar iets waardoor je jezelf kapot wilt maken.

mvrgr

gia79

hoi mensen, ja nog steeds gestopt met coke...

Ed, het wordt steeds duidelijker dat ik niet gewoon door kan gaan met leven, gaat een kou onder schuil, pijn die ik wilde overschreeuwen of opvullen van kou door drugs.... klopt... 1 juli naar verslavingszorg. stoppen is niet the main issue helaas...

Bovenaan