90% vergeten van de avond!

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
Beste forum gebruikers,

Ik ben nu 20 jaar en al sinds m' n 13e aan de zuip. Sinds een jaar of 2 merk ik dat mijn geheugen op een avondje stappen mij in de steek laat. Gisteravond ook weer flink aan de zuip, nu merk ik dat z' on 90% van het verhaal niet in m' n geheugen staat geprent.

Nu zullen jullie vast denken dat ik dit zie als een probleem. Dat is absoluut niet het geval, ik zie het juist als een geschenk uit de hemel. Mijn hersens doen dit vast uit zelfbescherming. Omdat ik me nog wel eens als een complete debiel kan gaan gedragen als ik eenmaal dronken ben, zonder daarbij andere mensen lastig te vallen of van hun plezier te ontnemen. Nee, ik geen kwade dronk al zeg ik het zelf.

Heb ik hier lotgenoten beschikken over dezelfde gave? :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

greenpower

Bewuste gebruiker
Ligt eraan hoe dronken ik ben, maar meestal weet ik ook bijna niks meer. Alleen het begin en daarna word het steeds vager totdat er gewoon niks meer is in m'n geheugen.

Ik zie het niet als geschenk, denk niet dat het goed is dat je dingen niet meer weet. Daarmee bedoel ik hoofdzakelijk de oorzaak.

CHIASME

Belezen gebruiker
Ik vraag me af hoe blij je hiermee moet zijn ? :confused: :)
Het leven is alleen interessant als je dingen herinnert hoor :)

Flameon

Badass junkie
Het grote gevaar van alcohol. Blackouts is een vorm van een hersenbeschadiging.
Google maar eens op korsakov (blackouts is het heeeeeeeel verre begin van....)

Flameon

Badass junkie
Kees Klapkaak zei:
AI, dat klink wel ernstig.
Gelukkig drink ik niet vaak maar als het er op aan komt! :openmouth:

Ja, het is ook ernstig. Dus geen stukje bescherming van je hersenen, maar een stukje beschadiging. Je hoeft lang niet dagelijks te drinken om dit te krijgen.
Ik werk in de verslavingszorg en zie geregeld mensen komen met het korsakov syndroom. Het begon allemaal bij een onschuldige blackout, tot de blackout steeds groter en groter wordt. Zie het als een inktvlek op een plas water!

Succes ... en drink niet teveel

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
Het is me een enkele keer overkomen.. maar ik wil graag nog weten wat ik gedaan heb.
En wat heeft het voor zin dan om te stappen als je toch 90% vergeet :confused:

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
Het was ook eigenlijk heel cynisch bedoelt allemaal, alleen dat is zo lastig over te brengen met alleen tekst. :grin:

Nee eigenlijk vind ik het ook wel kut en nu ook nog eens schrikbarend dankzij Flameon! :P

hannus

Bewuste gebruiker
als ik dronken ben vergeet ik meestal alles en is het altyd weer een wonder dat ik in me eigen bed wakker word.
en dan is altyd de vraag uhh hoe hoelaat en waarom?

SperSIZEboon

Badass junkie
als ik veel gedronken heb weet ik ook meestal de helft van de avond niet meer. nou is mijn korte termijngeheugen sowieso al een drama

caatje

Badass junkie
Tegenwoordig drink ik wat vaker als eerst maar het gebeurd me (nog) niet dat ik het niet meer weet na te vertellen. Was vroeger wel anders dan dronk je totdat je op je knieën naar huis moest en je van voren niet meer wist wat er achter je gebeurde.

steven

Newbie
Ik heb het idee dat jouw hersenen behoorlijk gevoelig zijn voor alcohol. Als je op je 20e dit al regelmatig hebt, dan heb je op je 40e een korsakovje als je het mij vraagt.
Kijk maar lekker uit als ik je een zeikerig advies mag geven. Aan de andere kant je bent nog jong en de gemiddelde korsakov is zo'n50 jr :rock:

Flameon

Badass junkie
@Steven: Je hebt inderdaad gelijk. Ik zie regelmatig korsakov patienten en men is ongeveer rond de 40 jaar oud. Sommige zijn jonger, sommige zijn onder.
Een ding is een feit, alcohol maakt meer kapot dan jel ief is.

Serenity

Badass junkie
acidboy zei:
^Hangt er van af wat je lief is :)

Inderdaad. Heel af en toe gebeurd het mij ook eens maar ben er dan niet blij mee. Onder andere ben je als meisje dan ook een stuk kwetsbaarder natuurlijk.
Wel droom ik vaak nadat ik gedronken heb en dan in slaap val en dan weet ik vaak niet meer of ik nou iets gedroomd heb of dat het echt is gebeurd die avond.

Gemini

Badass junkie
Ik vergeet ook vaak hele stukken als ik echt, echt, echt dronken ben. Gesprekken die ik heb gevoerd, mensen die ik ben tegen gekomen, plekken waar ik ben geweest, etcetera.
Ik kan niet zeggen dat ik er erg blij mee ben, maar ik vind het ook niet heel erg. Zolang ik er niet ieder weekend een gewoonte van maak, kan ik er wel om lachen als mensen me iets vertellen wat ik heb gedaan, waarvan ik het niet meer weet.

acidboy

Badass junkie
Ik vind dat altijd nogal beschamend, dat mensen je iets vertellen waarvan je zelf totaal geen idee meer hebt dat je dat gedaan of gezegd hebt.

Dit is mij dan ook nog maar 1 of 2 keer gebeurd, ik weet niet, vind het altijd iets droevigs hebben, dat je jezelf zo niet meer onder controle hebt dat je gewoon niet meer weet wat je gedaan hebt.

Gemini

Badass junkie
Dat vind ik niet, zolang het kleine dingetjes zijn is er niks aan de hand. Je moet niet vergeten zijn dat je met iemand het bed in beland bent, dat gaat natuurlijk wel erg ver. Maar kleine dingetjes zie ik het de ernst niet van in.

Taat

Bewuste gebruiker
Ik heb wel eens dat ik op momenten word gewezen en dat ik moet denken:'ojaaaa, dat klopt'
Maar voor de rest vallen er gelukkig geen grote gaten..
Ik hoor wel eens mensen die beweren dat ze bv niet meer weten dat ze met iemand hebben gezoend of ruzie hebben lopen maken, dat kan ik dus echt niet begrijpen :confused:
Volgens mij is dat gewoon omdat ze er niet aan herinnerd willen worden :tearsofjoy:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als die black-outs steeds vaker bij je optreden na een nachtje zuipen, begin je al een beetje in de "problematische" fase te komen...

Ik zou wat gaan minderen als ik jou was.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Ik ben nu bijna 17 en drink vanaf m'n 13e..die tijd elke vrijdag en zaterdag een sinds ong. een jaar alleen op 1 dag omdat ik de ander moet werken..geheugen begint nu ook achteruit te gaan, herriner ook bijna nooit meer wat..ja wel een beetje de 'belangrijkste' dingen waar ik was en met wie enzo, maar echt details niet echt..

Flameon

Badass junkie
Pas op ..... met zeventien zijn je hersenen nog lang niet volgroeiend. Een stoot aclohol erbij wekelijks zoveel is niet goed

Flameon

Badass junkie
Een keer een blackout is geen enkel probleem. Althans daar kan het lichaam / hersenen wel tegen. Veel mensen verkijken zich echter op alcohol en hersenisch kan het heeeeeeeeel veel schade aanrichten als je vanaf jongs af aan al veel dirnkt, en zeker als je daar niet gezond bij uit.

Google @ korsakov syndroom!
Als je dat hebt heb je een ontiegelijk groot probleem

paulXTC

Bewuste gebruiker
ik heb een keer gehad dat ik niet wist wat die avond er voor is gebeurt, gelukkig kon een vriend van me alles navertellen die bij me was. Grappig maar geen leuk verhaal (zoals vaak met alcohol het probleem is).
Ik probeerde de deur te openen met de oortjes van me Ipod, had best wat bier op (wat ik herinnerde) maar dronk ook een halve fles whiskey op wat ik niet kan herinneren en had de hele gang onder gezeken, wat ik uiteraard ook niet kon herinneren, maar het was een leuk avondje (dacht ik). Een keer maar nooit meer.
Het probleem met alcohol is dat het word gerespecteerd in de maatschappij, als je tegen iemand zegt dat je wel eens snuift, dan zijn de rapen gaar. Maar als je drinkt is het alleen maar grappig/stoer/leuk etc. etc.

Mr.Vanderkart

Belezen gebruiker
Ik heb 2x meegemaakt dat ik echt OUT ging van alcohol.
1x was met 2 kleine flesjes rum, en de andere keer met 1 fles bacardi lemon. Ik weet niks meer van die avond maar volgens me maten heb ik van 10-2 out op de grond gelegen en ben ik toen ik bij kwam naar huis gegaan.
maar ook als ik op het moment zelf nog controle over mezelf heb vergeet ik wat ik die avond gedaan heb. Soms een hele avond soms alleen bepaalde momenten of een plek waar we heen zijn geweest.
kater die is er altijd wel helaas :kots:

Flameon

Badass junkie
Gouden tip tegen blackouts: Een strip vitamine B complex
Voor sommige werkt het ... voor andere ook weer niet. Maar het kan helpen tegen blackouts en het beschermd je hersenen tegen het gif dat alcohol heet

Knikker

Newbie
Ja ben ik blij dat ik niet zo veel alcohol drink :P
ik heb best veel gedaan maar heb toch wel de gekste dingen met alcohol meegemaakt en dan heb ik het alleen nog maar over de dingen die ik me kan herinneren.

lente

Newbie
soms wel en soms niet.. ligt eraan.. vergeet vaak wel stukken..
en ik weet ook nooit hoe ik thuis kom.. het feest is afgelopen en vanaf dat moment vergeet ik alles.. zal meestal niet meer zo boeiend zijn dan denk ik :wink:

Flameon

Badass junkie
lente zei:
soms wel en soms niet.. ligt eraan.. vergeet vaak wel stukken..
en ik weet ook nooit hoe ik thuis kom.. het feest is afgelopen en vanaf dat moment vergeet ik alles.. zal meestal niet meer zo boeiend zijn dan denk ik :wink:

Teveel gedronken betekend dit, stukje hersenen weggezopen

Hislordship

Wijs gebruiker
Als ik dronken was was ik niet mezelf had totaal geen controlle en vergat ook altijd 90%.
Ik ging gekke dingen doen zette mezelf voor lul enz.

chica.xxx

Newbie
Tja, ook wel eens last van...
Dacht eerder altijd dat het bullshit was en een goed excuus voor mensen om stommiteiten uit te halen en dan later te kunnen zeggen dat je het allemaal niet meer weet door de alcohol....
Maar kom er laatste tijd achter dat ik zelf ook hele stukken begin te vergeten...
Het maakt me bang, omdat er soms rare dingen gebeuren...

Denken jullie dat je op het moment zelf wel weet wat je aan het doen bent?

Gr. Chica.xxx

BacingsPen

Badass junkie
Ik zou er toch niet zo heel trots op zijn als ik heel eerlijk ben. (verder geen vervelend bedoelde krtiek, maar dat is het eerste dat er in mij op kwam..)

Bovenaan