• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

6-APB eerste maal, klein reportje

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
6-APB capsule 150mg inname 02u30 (M,1m76 en 69kg):
Spotify playlist met hard trance stond klaar en hue verlichting danst mee op de muziek, dus setting is lonely, but very good.

+30min het komt al lekker binnen, lichte tintelingen, vond dit vrij snel.
+45min Wil alleen maar dansen, ervaar reeds lichte visuele veranderingen, ronddraaien, door elkaar lopen, waar ik ook naar kijk het beweegt, soms golvend, iets anders draaiend of lijkt dichter te komen.
+1u Ik ervaar eerder een volledig MDMA gevoel en helemaal geen amfetamine, in mijn geval 4fa. Dit is veel boeiender, de energie en het warme van MDMA, maar dan met een lekkere focus erbij. Ik ervaar dit als zeer boeiend en aangenaam.
+1u30 moeilijk te zeggen of ik nu op mn piek zit, die zich dan enkele uren lekker stabiel houd. Ik zit vol dansenergie. Het voelt echt zo geweldig, ga totaal op in de muziek en verlichting op de beats maken het af. Op dit moment als ik berichten wil sturen beweegt deze letterlijk mee op de muziek, dus niet evident, maar ondanks is er ook bepaalde focus aanwezig en als ik de verstuurde berichten teruglees, vré proper en normaal. Maar is een gekend effect, meer nood socializen, ik zou met veel plezier babbeltjes slaan. Dat socializen is er op een of andere manier toch minder dan wanneer ik 4-fa nam. Ik ga op 6-APB toch veel meer op in de muziek, lichtjes, posters, tapestries, ben echt op MIJN favoriete dansplaneet, da's de hoofdzaak. Ik ervaar hier ook totaal geen 'alles en iedereen is mooi en liefde voor iedereen gevoel' zoals MDMA echt wel kan hebben.
+2u30 een lekker stabiele piek, blijf volop dansen, blijf lichte visuals ervaren(niet vergelijkbaar met lsd), maar vooral een perfect warme energie beheerst me, met daar nog steeds die lekkere focus. Ik hou hier enorm van. Terwijl ik bij mdma echt soms weg weg was, totaal woppie op dansvloer met scheef bakkes en 4-fa ik vooral heel lichamelijk voelde, je hart en bloed voel je in turbo gaan, de gekende band rondom het hoofd. Buiten de heerlijk maxi pupillen, ervaar ik niet echts iets negatief.
+6u (dus nu ca 8u30) alles tot hiertoe bleef heel stabiel en lekker. Ga nog steeds vollop in de muziek, blijf soms eens bewegend staren nr zo'n cosmos/celestial tapestry op het plafond, beweegt lekker mee of lijkt dichter te komen. Dus de echte piek zal wel voorbije zijn, maar ervaar alles nog veel intenser, muziek, licht en kleur en lichte visuals zijn er ook nog steeds.
Mn pupillen staan nog steeds op maxi 😃.
Dus tot hier dit voorlopige uiterst positieve triprapport van mijn 1ste 6-APB ervaring. Wou toch al deel van mn ervaring delen. Misschien omdat het me tot hiertoe zo goed is bevallen. Eventuele afterglow, comedown, dip drop ik hier later dan wel😘

Edit;
+6 tem +8u Alles is nu in mindere mate aanwezig, maar echt nog lekker, pupillen staan nog op max, zelfs de lichte visuals zijn er nog.
+8u nu zit ik in de afterglow, nog zeker energie en zelfs nu nog heel lichte visuals, vb tekst beweegt nog licht golvend, sowieso nog helder wakker gevoel.
+10u nu zijn mn pupillen echt terug normaler, nog steeds goed wakker en treed nog geen moeheid op
+12u tot nu de comedown is echt vriendelijk, tov MDMA is dit een zaligheid en zelfs tov 4-FA, waarbij ik lichamelijk wat minder fijne dingen had zoals, moeilijk plassen, beetje raar tintel in je hoofd, echt heel lang strak wakker en soms wat krampen. Dus lijkt 6APB ook vriendelijker voor mn lichaam.
Tijd is ook tot nu voorbij gevlogen, ook na uitwerking vh stofje en vrij chill zonder lichamelijke klachten.
Dus echt wel fan van dit stofje :hearteyes:

Laatst bewerkt:

Cerberus

Wijs gebruiker
Interessant om te vergelijken! Ik heb toevallig vorig week zaterdag ook voor het eerst 6-APB gedaan op een feestje, en ik herken veel dat je schrijft (MDMA gevoel maar zonder het "alles en iedereen is lief" gevoel, en meer focus. Ik mis de "waas/bubbel" van MDMA wel beetje. Maar een huisfeest is natuurlijk anders dan een festival dus ik weet niet of het gemakkelijk te vergelijken is. Jouw comeup begon wel veel sneller. Ik begon pas iets te merken da zeker geen placebo is na 1u50 na inname. Maar dan ging de lancering wel harder en harder en HARDER en HARDER en het bleef maar stijgen. Die piek heeft dan een 3-tal uur geduurd, en toen kwam er een staart van een uur ofzo. En dan was er nog nastimulatie in de zin van alert en wakker blijven voor een aantal uur maar geen euforie. Wat ik vreemd vond want heb van veel mensen gehoord dat 6-APB 6 tot zelfs 10 uur kan pieken, dusja. Misschien had ik geen groot genoege serotonine voorraad (lange uitleg... zit nu ook in een disproprtioneel lange kater).
Mijn voorkeur gaat wel nog steeds overduidelijk naar MDMA. 'k Ga zien als ik het ooit opnieuw probeer en het werkt dan wel zijn volledige duur of ik het herevalueer, maar het effect zelf (los van de duur), prefereer ik overduidelijk MDMA.

Laatst bewerkt:

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Interessant om te vergelijken! Ik heb toevallig vorig week zaterdag ook voor het eerst 6-APB gedaan op een feestje, en ik herken veel dat je schrijft (MDMA gevoel maar zonder het "alles en iedereen is lief" gevoel, en meer focus. Ik mis de "waas/bubbel" van MDMA wel beetje. Maar een huisfeest is natuurlijk anders dan een festival dus ik weet niet of het gemakkelijk te vergelijken is. Jouw comeup begon wel veel sneller. Ik begon pas iets te merken da zeker geen placebo is na 1u50 na inname. Maar dan ging de lancering wel harder en harder en HARDER en HARDER en het bleef maar stijgen. Die piek heeft dan een 3-tal uur geduurd, en toen kwam er een staart van een uur ofzo. En dan was er nog nastimulatie in de zin van alert en wakker blijven voor een aantal uur maar geen euforie. Wat ik vreemd vond want heb van veel mensen gehoord dat 6-APB 6 tot zelfs 10 uur kan pieken, dusja. Misschien had ik geen groot genoege serotonine voorraad (lange uitleg... zit nu ook in een disproprtioneel lange kater).
Mijn voorkeur gaat wel nog steeds overduidelijk naar MDMA. 'k Ga zien als ik het ooit opnieuw probeer en het werkt dan wel zijn volledige duur of ik het herevalueer, maar het effect zelf (los van de duur), prefereer ik overduidelijk MDMA.
Voor thuis is dit alvast een voltreffer en gewoon ook met een veel fijnere comedown. Dat vond ik bij mdma toch serieus ambetant n leeg. Na tussen 1u30 tot 6u zat ik op een fijne stabiele piek, daarna nog vette na-stimulatie die nog 2u aanhield en zo heel rustig verder verdween. Ik voel me zelfs nu nog vrij gefocust en lekker wakker. Ik verkies dus 6APB boven zowel xtc als 4-fa.

Zeehond

Badass junkie
Leuk om je report te lezen !
Heb je ook 5-mapb overwogen?
Ik vraag het omdat ik gelezen had dat 5-mapb geschikter zou zijn in een thuis setting en 6-apb meer voor een echt feest of festival geschikt zou zijn.

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Leuk om je report te lezen !
Heb je ook 5-mapb overwogen?
Ik vraag het omdat ik gelezen had dat 5-mapb geschikter zou zijn in een thuis setting en 6-apb meer voor een echt feest of festival geschikt zou zijn.
Nee, 5-mapb heb ik nog niet overwogen, heb hier wel 4-FMA (4-fluormethamfetamine) liggen in capsules, jij hier ervaring mee?

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
6-APB is een relatief sterke 5-HT2b-agonist, wat geassocieerd wordt met kans op hartfalen of het ontwikkelen van chronische hartziekten. Dus het is maar net welk deel van je lichaam je het over hebt :wink:
Ik heb in eerste instantie over directe lichamelijke klachten, in de toekomst kan ik niet kijken. Dus ervaar geen directe ongemakkelijkheden. Maar vb bij 4-fa voel ik echt alles door mn lijf pompen en andere n voelt gewoon dat je lichaam er ergens van af ziet, dat gevoel heb ik bij 6APB niet.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Significant meer dan MDMA?
Ja, hoewel je wel enigszins een slag om de arm moet houden omdat in vivo (in het menselijk lichaam) nog wat anders kan werken dan in de labomstandigheden.

In dit onderzoek hebben ze zenuwcellen gekweekt in een petrischaaltje om te onderzoeken wat de mono-amine release is en wat de bindingsaffiniteit. Dat hebben ze vergeleken met allerlei soortgelijke middelen, waaronder MDMA.

Als je kijkt bij deze afbeelding onder 5-HT release (serotonine), dan zie je dan MDMA en 6-APB gelijk opgaan. bph0172-3412-f3.jpg

Maar als je kijkt naar receptorbinding dan zie je dat 6-APB een relatief sterke agonist is voor 5-HT2b (subtype van serotonine), terwijl MDMA vrijwel geen affiniteit heeft voor die receptor.

Schermafbeelding 2021-02-07 om 10.44.48.png
(Let op: een lage Ki, gemeten in µM, betekent een hoge bindingsaffiniteit)
Wel nogmaals met de kanttekening dat je zulke onderzoeken naar bindingsaffiniteit niet rechtsreeks naar (subjectieve) effecten of risico's kunt vertalen. Bij de bindingsaffiniteit in een (menselijk) lichaam speelt de bio-availability ook een belangrijke rol (in welke mate een stof aankomt op de plek van de receptor) en stoffen worden dikwijls gemetaboliseerd in het lichaam waardoor een stof wordt afgebroken tot een andere stof die ook weer psychoactief kan zijn. Daarnaast speelt de dosis natuurlijk een rol en de manier van inname. Je neemt van 6-APB / MDMA / 5-MAPDB doorgaans niet exact dezelfde dosis. Ook is het ene middel langer actief dan het andere middel; die blootstellingsduur kan ook weer allerlei effecten hebben. Een gelijkvloerse vergelijking maken is daardoor zeer lastig.

Bijlagen

• bph0172-3412-f3.jpg
    bph0172-3412-f3.jpg
    96 KB · Weergaven: 3

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja, hoewel je wel enigszins een slag om de arm moet houden omdat in vivo (in het menselijk lichaam) nog wat anders kan werken dan in de labomstandigheden.

In dit onderzoek hebben ze zenuwcellen gekweekt in een petrischaaltje om te onderzoeken wat de mono-amine release is en wat de bindingsaffiniteit. Dat hebben ze vergeleken met allerlei soortgelijke middelen, waaronder MDMA.

Als je kijkt bij deze afbeelding onder 5-HT release (serotonine), dan zie je dan MDMA en 6-APB gelijk opgaan. Bekijk bijlage 15787

Maar als je kijkt naar receptorbinding dan zie je dat 6-APB een relatief sterke agonist is voor 5-HT2b (subtype van serotonine), terwijl MDMA vrijwel geen affiniteit heeft voor die receptor.

Bekijk bijlage 15789
Wel nogmaals met de kanttekening dat je zulke onderzoeken naar bindingsaffiniteit niet rechtsreeks naar (subjectieve) effecten of risico's kunt vertalen. Bij de bindingsaffiniteit in een (menselijk) lichaam speelt de bio-availability ook een belangrijke rol (in welke mate een stof aankomt op de plek van de receptor) en stoffen worden dikwijls gemetaboliseerd in het lichaam waardoor een stof wordt afgebroken tot een andere stof die ook weer psychoactief kan zijn. Daarnaast speelt de dosis natuurlijk een rol en de manier van inname. Je neemt van 6-APB / MDMA / 5-MAPDB doorgaans niet exact dezelfde dosis. Ook is het ene middel langer actief dan het andere middel; die blootstellingsduur kan ook weer allerlei effecten hebben. Een gelijkvloerse vergelijking maken is daardoor zeer lastig.

Super interessant onderzoek. Thanks voor het delen. :)

En @UmbraVitae dank voor het reportje! Fijn dat je het naar je zin had. Ik ben zelf ook 6-APB fan. Het is iets vlakker/stabieler dan MDMA maar de bizar lange duur van dat spul is heerlijk en de kater voor mij niet erger dan die van MDMA. Dubbel plezier dus, daar heb ik de net iets minder intense werking voor over. (Ik vind persoonlijk het verschil in intensiteit helemaal niet groot. Maar de meningen verschillen daarover.)

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
@UmbraVitae dank voor het reportje! Fijn dat je het naar je zin had. Ik ben zelf ook 6-APB fan. Het is iets vlakker/stabieler dan MDMA maar de bizar lange duur van dat spul is heerlijk en de kater voor mij niet erger dan die van MDMA. Dubbel plezier dus, daar heb ik de net iets minder intense werking voor over. (Ik vind persoonlijk het verschil in intensiteit helemaal niet groot. Maar de meningen verschillen daarover.)
Graag gedaan, omdat velen dit toch op hun lijstje hebben staan.
Nu ondertussen goed geslapen tussen 1u en 11u en echt geen kater/dip aanwezig, wat bij MDMA steeds wel was. Bij 4fa had ik ook nooit.
dip, maar aangezien 6-APB toch wel serieus op je serotonine en andere neurotransmitters werkt, had ik hier echt wel een merkbare dip verwacht. Komende dagen nog afwachten natuurlijk.

@Neo-Shulginist bedankt voor de wetenschappelijke input🙂

Cerberus

Wijs gebruiker

Als je kijkt bij deze afbeelding onder 5-HT release (serotonine), dan zie je dan MDMA en 6-APB gelijk opgaan. Bekijk bijlage 15787

Bekijk bijlage 15789
Dankjewel voor dit zeer interessante antwoord, nog extra reden voor mij om MDMA te verkiezen :)

Bovenaan