• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

5gr lemontek - huilen

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Dit is de 2e keer dat ik een hogere dosering paddestoelen probeer. Dit maal zelfgekweekte exemplaren 'albino penis envy reverse'.. 5gr van de eerste flush... vermalen tot poeder.. 2 citroenen uitgeknepen... 25min laten weken. Ooglapje onder de begeleiding van Johns Hopkins playlist spotify.

Het kwam als een bulderende orkaan die z'n weerga niet kende... bruut.... immense kracht...
Na een wilde paar uur van krankzinnigheid.. toch de kamer verlaten om wat te eten.. ik had nog een salade van de dag ervoor in de koelkast. De gedachten die door je hoofd racen zijn niet te filmen.. hoe lang ik erover heb gedaan weet ik niet. "wat ben ik aan het doen, eten, lopen.. pak.. dit is gestoord.. wat?.. huh?..en nu?"Bedacht dat ik snel weer terug moest, moest even denken aan wat McKenna zei "Whatever happens.. do not leave your room"..

Afijn salade op bed.. voelde me een soort wild beest die iets aan het opvreten was.. "hey er staat een drinkflesje hier, hoe kan dat nou" het werd zo wild en gestoord dat er geen touw aan vast te knopen was.. liet me meevoeren.. heftiger en heftiger.. gestoord.. knettergek.. kloten met t geluid..koptel doet raar.. weet niet hoe dat ding werkt.. draadje vliegt alle kanten op.. kutten met muziek...besef naar een eindnummer te luisteren van de playlist maar de piek moest nog komen.. meevoeren met de gestoorde rit.. krankjorum..

Probeer ertegen de praten "dit wordt me te veel".. "doe rustig aan alstublieft".. bijna smekend.. bedenkend hoe gestoord dit is bedenk ik dat je je moet laten gaan.. meedrijven.. overgeven is er niet bij het dwingt me op de knieën.. grijpt het me vast, intens.. pakt me bij heel je wezen.. dwingt je te kijken naar je lelijke zelf... knijpt me uit als een tube tandpasta.. alle lelijkheid.. toekijken en huilen, zoals ik nog nooit hebt gehuild.. gekermd van de pijn.. de klassieke muziek bouwt op en op de piek nog een keer... ik voel het masker klef worden van de tranen..

van het verdriet wat ik heb veroorzaakt bij mn naasten.. vriendin.. ouders.. mn kinderen..
De piek is voorbij en daling ingezet.. probeer dit neer te zetten terwijl de letters nog dansen en golven door elkaar en het wit heel ver weg lijkt.. stop er nu mee..

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hallo zeg… 5 gram met lemon-tek. Dat is wel heftig hoor. Verbaasd me niet dat je dan een behoorlijk verwarrende chaotische trip hebt gehad.

heb je nu achteraf wel het idee dat het de moeite waard was en dat je er iets van geleerd hebt? Ik vind het zelf altijd heel fascinerend dit soort hogere doseringen psilocybine. Maar tot nu toe heb ik me daar nog niet klaar voor gevoeld.

bedankt voor het delen van je ervaring!

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Hallo zeg… 5 gram met lemon-tek. Dat is wel heftig hoor. Verbaasd me niet dat je dan een behoorlijk verwarrende chaotische trip hebt gehad.

heb je nu achteraf wel het idee dat het de moeite waard was en dat je er iets van geleerd hebt? Ik vind het zelf altijd heel fascinerend dit soort hogere doseringen psilocybine. Maar tot nu toe heb ik me daar nog niet klaar voor gevoeld.

bedankt voor het delen van je ervaring!
Ik wist waar ik voor tekende en dat het heftig zou worden. Wel heb ik mij beter voorbereid en tijdje meegelezen op 'shroomery'.. als dat iemand wat zegt, en daar ook wat informatie gevonden. Vooral een sterke bak thee van citroenmelisse en gember tegen de spanning en misselijkheid hielp. De spanning werd daardoor iets getemperd. Verder op een nuchterige maag geconsumeerd in de ochtend, neus dichtknijpen en als een dubbele shot van c.a. 80cc naar binnen gieten (incl de vruchten)... misselijk ben ik niet geworden, neus dichthouden en even naspoelen met gemberthee, proef je er bijna niks ervan.

Ja het is zeker de moeite waard geweest. Tijdens de trip bleef vooral sterk hangen "je krijgt wat je nodig hebt"... en ook de woorden van Kalindi Iyi dreven naar boven met "hold on".."build your power" op die momenten voelde ik dan een flauwe glimlach opkomen als je beseft totaal overgeleverd te zijn aan wat de paddestoelen met je van plan zijn. Zeker de momenten waarbij ik tot in m'n vezels geraakt werd met m'n egoïstische acties, die voelde je als een soort oordeel waar geen ontkomen aan is en je jezelf overgeeft aan dat gevoel van complete vernietiging.. het onder ogen komen van je lelijke zelf.. de "zelf", de persona, de ik is lelijk, gericht op zichzelf. De wil.. die vervulling zoekt.. ten koste van alles en het onvermogen om te zien wat je een ander aan doet.. wat de consequenties zijn, dat drong binnen. De boodschap aan het eind van de trip was iets in de zin van "Wees lief voor alles", alhoewel de trip snel de daling had ingezet en eigenlijk vrij vlot weg ebde en ik vanuit de delirium weer bij zinnen kwam.

Tijdens de trip heb ik de paddestoel ook gevraagd mij volledig te vernietigen, op de piek waarbij ik voelde dat als we ervoor gaan, dan ook alles eruit halen.. strek je je uit om met warp snelheid door een traject te gaan als een soort koers die werd uitgezet.. maar dat bleef uit geen idee waarom... Voorlopig doe ik geen hogere dosering meer, maar de volgende keer ga ik zeker nog wat hoger naar de 7,5gr. Wederom lemon tek.. dan ben ik rond 15.00 weer op aarde als ik om 10.00 begin.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Bedankt voor je extra uitleg @0t0lerance , mooi om te horen dat je er echt wat aan hebt gehad.

De boodschap aan het eind van de trip was iets in de zin van "Wees lief voor alles",
Mooie boodschap zeg! Erg passend bij psylocybine. Ik heb ook echt het idee dat mensen vaak (niet altijd) veel leren en vaak ook zachtere meer altruistische persoonlijkheden worden door af en toe op psilo te trippen. Ik ben nu al benieuwd naar je ervaringen op 7,5 gram lemon-tek. Zorg je wel dat je selectief bent met je Set&Setting op een dergelijke dosering? Dat is echt geen kattepis!

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je extra uitleg @0t0lerance , mooi om te horen dat je er echt wat aan hebt gehad.

Mooie boodschap zeg! Erg passend bij psylocybine. Ik heb ook echt het idee dat mensen vaak (niet altijd) veel leren en vaak ook zachtere meer altruistische persoonlijkheden worden door af en toe op psilo te trippen. Ik ben nu al benieuwd naar je ervaringen op 7,5 gram lemon-tek. Zorg je wel dat je selectief bent met je Set&Setting op een dergelijke dosering? Dat is echt geen kattepis!
Jazeker. Misschien klikt het raar, maar ik doe dit niet voor de trip, de reden is de neuroplasticiteit die psilocybine teweeg brengt. M'n eigen conditionering inzien.. het ontleren en de helling voorzien van vers pak sneeuw, zodat we buiten de gebaande paden kunnen denken.. en niet vast blijven zitten in een bepaalde patroon. Dat linker-hemisfeer geconditioneerde leven veranderen.. dat machinematig, repetitief en geautomatiseerd denken z'n juiste plek geven in het leven en niet alles laten domineren.. nog dagelijks luister ik naar de audiofragmenten van Jiddu Krishnamurti:
En als dit wat vergezocht is en je verder gaat zoeken naar wat 'nu' het dichts hierbij in de buurt komt, dan is dat wel de documentaire van "The Devided Brain" door professor Ian McGilchrist: https://vimeo.com/ondemand/thedividedbrain
Na deze te hebben gekocht heeft het exact dezelfde boodschap als Jiddu Kirshnamurti in een andere pakketje (wat concreter minder filosofisch).. vooral de zin "We behave like people who have right hemisphere damage".. Ja, als je die documentaire kijkt.. en ziet het plaatje dan voel je die passie om er wat aan te doen en dat begint bij jezelf.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
nog voor de geïnteresseerden, dit is het nummer waarbij ik echt door de mangel werd gehaald:
Vanaf 5.10 volgens mij..

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Prachtig!!

Zowel je trip, als het lied, als de gedachtegang van Jiddu Krishnamurti.

Hey wat goed dat je het verdriet van je hele belangrijke naasten zo duidelijk hebt gezien en beleefd. Het is ook goed voor hun dat jij het bestaan ervan gevoeld hebt.

Het klinkt alsof je in een proces van transformatie zit. Mooi om dat zo te mogen lezen.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Zowel je trip, als het lied, als de gedachtegang van Jiddu Krishnamurti.

Hey wat goed dat je het verdriet van je hele belangrijke naasten zo duidelijk hebt gezien en beleefd. Het is ook goed voor hun dat jij het bestaan ervan gevoeld hebt.

Het klinkt alsof je in een proces van transformatie zit. Mooi om dat zo te mogen lezen.
Hiermee hoop ik een zetje in de rug om "orde in m'n huis" te scheppen zoals krishnamurti dat verwoord zonder orde kan er geen vrijheid van het bekende zijn. Begrijpen van verdriet, verlangen, angst.. enz ofwel de oorsprong van de zetel van de zelf.. kennis/denken in z'n totaliteit begrijpen.. om uiteindelijk een andere dimensie te zien en dat wat naamloos is te ondekken.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hiermee hoop ik een zetje in de rug om "orde in m'n huis" te scheppen zoals krishnamurti dat verwoord zonder orde kan er geen vrijheid van het bekende zijn. Begrijpen van verdriet, verlangen, angst.. enz ofwel de oorsprong van de zetel van de zelf.. kennis/denken in z'n totaliteit begrijpen.. om uiteindelijk een andere dimensie te zien en dat wat naamloos is te ondekken.
Mooi zeg! Ik vind dat dingen voelen en begrijpen helpt bij het uitzoomen, verwerken, relativeren enzo. Helpt om minder reactief en meer proactief te zijn en dat voelt weer als meer controle om dingetjes op te lossen/ of ermee om te gaan. Maar goed, we blijven mensen natuurlijk :wink: fouten maken mag, het hoort erbij, gelukkig maar. Onschuldigen en zelfliefde is ook belangrijk!

Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Mooi zeg! Ik vind dat dingen voelen en begrijpen helpt bij het uitzoomen, verwerken, relativeren enzo. Helpt om minder reactief en meer proactief te zijn en dat voelt weer als meer controle om dingetjes op te lossen/ of ermee om te gaan. Maar goed, we blijven mensen natuurlijk :wink: fouten maken mag, het hoort erbij, gelukkig maar. Onschuldigen en zelfliefde is ook belangrijk!
Ja, we blijven mensen, maar het is m'n verantwoordelijkheid om te veranderen, de zelf veegt alles weg.. ondermijnd en ironiseerd.. alles wat niet binnen z'n straatje valt. Je kan niet niks doen als je de parfum ervan ruikt.. je proeft de waarheid ervan. Het luisteren met heel je wezen geef inzicht, die intelligentie, opereert.

Bovenaan