30mg is veel te veel als je een zuivere RC hebt.
Heb best wat ervaring met 5 meo dmt, mijn eerste keer was 15mg en dat was voor de eerste keer overdreven veel. 7-10mg is voor de eerste keer prima om te roken. Het verschil met N,N DMT is erg groot; het is om te beginnen aanzienlijk potenter, de dosissen liggen lager en de trip duurt langer. De trip is heel anders, visueel kan er wel wat zijn, maar láng niet zo als N,N DMT. Bij 5 meo dmt moet je het vooral hebben van de superheftige bodyrush. Zorg dat je goed zit, of als de dat fijner vind ligt, ik zou een rustig muziekje opzetten, of in ieder geval muziek waar je heel erg van houd. Zeker in en vertrouwde omgeving doen (is geen partydrug) en ik vind het zelf prettig om het te doen als er niet te veel mensen (die niet weten wat het is) bij zijn.
Zelf gebruik ik dit heel af en toe, met een klein gezelschap of alleen, later op de avond om een goed half uurtje even te spacen op van tevoren uitgezochte muziek.
Snuiven zou ik niet doen. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar ken verschillende mensen die het wel hebben gedaan en dit is wat zei over het algemeen ervaren: eerst een extreme pijn in de neus, gevolgd door misselijkheid + kotsen terwijl ze dus keihard trippen. Geen van die mensen vond het snuiven echt een succes. Zou het gewoon roken.