4FMA en combineren: ervaringen?

Rooomy

Newbie
Voor een oud en nieuw feest heb ik 4FMA gehaald. Nou vind ik de 4FMA heerlijk voor een feest, maar wellicht nog niet vooraf bij de borrel met vrienden.

Daar wilde ik het alleen houden op alchohol, wellicht in combi met coke?

Heeft iemand ervaringen met het combineren van alchohol en coke (van te voren) met de 4fma?

Of anders: 4fma combineren (eerder mee beginnen) met een beetje xtc bijnemen als het op het feest nodig is?

HappyMind

Badass junkie
Je gaat je lichaam en hart onnodig zwaar belasten met het gebruik van twee stimulanten. Wellicht zelfs gevaarlijk. Persoonlijk vind ik alleen 4-FMA al een flinke aanslag op je lijf, ook vanwege de lange nastimulatie. Ik zou het niet aanraden om twee stimulanten te combineren en er ook nog alcohol bij te drinken.

HappyMind

Badass junkie
Of anders: 4fma combineren (eerder mee beginnen) met een beetje xtc bijnemen als het op het feest nodig is?
XTC en 4-FMA werken allebei op je serotonine en dit is een zeer ongezonde combinatie. Je serotonine is ook een keertje op en dan zullen de negatieve effecten nog meer een rol gaan spelen. Google maar eens op het serotoninesyndroom.

Nihilist88

Badass junkie
Eens met m'n 2 voorgangers.
4-FMA is nu wel al best potente amfetamine RC, die zowel werkt op je noradrenaline, dopamine en serotonine en ook met best lange werkingsduur. Potente stims als 4-FMA, 6-APB, MDMA en veronderstel coke ook (gebruik ikzelf niet), staan sterk op zichzelf en jij gaat eerst alcohol en coke gebruiken, om er daarna 4-FMA bij te kappen, da's 3dubbele aanslag op lichaam en geest.
U ander optie is bij 4-FMA nog XTC gebruiken/mixen, piuuuw, man, 2 x serotonineslurpers...laat zulke combo's toch. Je drijft met beide opties, de kans op nadelige bijwerkingen, vooral op.
En ja ik en de 2 hierboven, hebben ook zeker ook al not dones achter de rug, ik alvast wel. Maar wij kunnen mr de raad geven, hou het lekker bij 1, mr blijft jouw keuze natuurlijk.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Voor een oud en nieuw feest heb ik 4FMA gehaald. Nou vind ik de 4FMA heerlijk voor een feest, maar wellicht nog niet vooraf bij de borrel met vrienden.

Heeft iemand ervaringen met het combineren van alchohol en coke (van te voren) met de 4fma?

Coke heeft de neiging om de effecten van empathogenen (zoals MDMA, 3-MMC en 4-FMA) af te zwakken. Daarbij kun je wel een sterk verhoogd risico op hartklachten, oververhitting of een psychose lopen als je zulke drugs combineert. Dus dat is meestal niet zo'n handige keuze.

De Zandman

DF-koning
Combineren vind ik sowieso erg link.
Je weet nooit van tevoren hoe de stoffen op elkaar inwerken...je kunt voor rare en nare verassingen komen te staan.

Nickjeee

Belezen gebruiker
Ik heb recent een combo van 4-fma en 5-mapb gedaan. Ook te koop als purple mandala, maar ik wilde de verhouding zelf kunnen bepalen op 50/50 (purple mandala is meer 5-mapb), elk 65mg dus geen extreme doses/ totaaldosis. Dit bleek voor mij de sweetspot: urenlang pure euforie, niet té overstimulated maar ook geen couchlock. Het was de meest waanzinnige ervaring voor me tot nu toe, topte zelf xtc en dat zegt veel. Ik raad het tóch niet aan omdat met een combo de individuele ervaring nog veel meer kan verschillen dan met een enkele drug, en dat ervaart iedereen al anders. Daarnaast ben je aan het experimenteren met je gezondheid. Maar goed dat geldt voor drugsgebruik in het algemeen. Je kunt 't eens proberen maar neem niet bij en hou het bescheiden qua dosissen. Er zit flinke overlap in de effecten (serotonine en dopamine release) dus ik hou altijd aan om opgeteld max. op een normale tot stevige dosis te zitten. Ik lees me hier en op psychonaut wiki in daarvoor.

4F&G gaat Adam dagen mee

Experimenterende gebruiker

Nu ik moeilijk aan echte 4fa kan komen, ga ik ook experimenteren met andere rc’s.

maar iig pakte ik op een feest:
1 4fa pil 160-180 mg
Op zijn tijd ff lekker een gtje
Wanneer de 4f afzwakt lekker puntjes 4mmc pakken

Op de after meestal lekker door met miauw, coke en veel g hahaha

FerdFatoehaus

Badass junkie
Nu ik moeilijk aan echte 4fa kan komen, ga ik ook experimenteren met andere rc’s.

maar iig pakte ik op een feest:
1 4fa pil 160-180 mg
Op zijn tijd ff lekker een gtje
Wanneer de 4f afzwakt lekker puntjes 4mmc pakken

Op de after meestal lekker door met miauw, coke en veel g hahaha
Dus 3 stimulerende middelen en ook nog g erbij? Dat is echt gevaarlijk en zeer ongezond.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Hmm dit heb ik nog nooit gehoord en het gaat al jaaaaaaren goed😳 heerlijk zelfs
Omdat het al jaren goed gaat betekent dat niet dat het geen risico heeft.

Stimulerende middelen combineren is onnodig en zorgt voor extra neurotoxische schade, hevigere kater en onvoorspelbare effecten. Daarnaast is de kans op bijwerkingen vrij hoog.

4F&G gaat Adam dagen mee

Omdat het al jaren goed gaat betekent dat niet dat het geen risico heeft.

Stimulerende middelen combineren is onnodig en zorgt voor extra neurotoxische schade, hevigere kater en onvoorspelbare effecten. Daarnaast is de kans op bijwerkingen vrij hoog.
Elke drugs nemen heeft een risico. Ik geloof je wel daar niet van, maar ghb zie ik toch als een downer of is dat ook een stimulant😅 Daarnaast loop ik niet die miauw packie meteen tegelijk leeg te harken, wacht gerust tot ik de piek van 4f heb bereikt. sorry ben niet zo scheikundig aangelegd als de sommige hier 😅

FerdFatoehaus

Badass junkie
Elke drugs nemen heeft een risico.
Precies en juist daarom zou je extra voorzichtig moeten zijn.
maar ghb zie ik toch als een downer of is dat ook een stimulant😅
Ik ook. Maar je schrijft dat je eerst 4-fa neemt, en op de after miauw en coke erbij. Dat zijn er 3+g. Oftewel een vrij zieke cocktail van 3 uppers en 1 downer. Wanneer je het precies neemt maakt niet veel veel uit, het zit allemaal nog in je systeem.

4F&G gaat Adam dagen mee

Precies en juist daarom zou je extra voorzichtig moeten zijn.

Ik ook. Maar je schrijft dat je eerst 4-fa neemt, en op de after miauw en coke erbij. Dat zijn er 3+g. Oftewel een vrij zieke cocktail van 3 uppers en 1 downer. Wanneer je het precies neemt maakt niet veel veel uit, het zit allemaal nog in je systeem.
Je maakt me nu wel een beetje bang maat 🤣 Voor zover uit mijn eigen ervaring, ken ik mijn eigen lichaam en voel ik aan wanneer en wat ik het beste op dat moment kan doseren.

Daarnaast weet je niet wat voor schade deze combinaties aanrichten op lange termijn.
Tja dat weten we allemaal niet he🤷‍♂️ lig erg bedankt voor je bezorgdheid.
Weet je er is een topic met welke drugs heb jij gebruikt.
ik zie dat partij lijsten waarvan ik denk holy hendel. Ik voel mij dan hierbij best bescheiden en natuurlijk moet je bezig zijn met jezelf, maar je snapt wat ik bedoel.

btw mn status is verandert naar experimenterende gebruiker. best cool lol

FerdFatoehaus

Badass junkie
Je maakt me nu wel een beetje bang maat 🤣
Het is niet verkeerd om met je eigen gezondheid bezig te zijn. Je hoeft niet bang te zijn maar waarom zou je niet kritisch zijn? Je leeft maar 1 keer en drugs is leuk maar gezond leven (op latere leeftijd) nog leuker.
Voor zover uit mijn eigen ervaring, ken ik mijn eigen lichaam en voel ik aan wanneer en wat ik het beste op dat moment kan doseren.
Dan maak je een beslissing terwijl je al onder invloed bent (en niet meer objectief kunt denken) op basis van ... je eigen gevoel. Dat zegt precies niks. Er zijn niet voor niks complete drugs encyclopedieën zoals pschyonautwiki waar de geadviseerde doseringen staan. Ik zeg niet dat je je daar altijd aan moet houden maar het is handig om je zoveel mogelijk in te lezen. Ik schrok er best wel van dat je niet wist dat zoveel combineren zeer slecht is voor je.
Tja dat weten we allemaal niet he
Klopt maar door te combineren met uppers weet je zeker dat het een stuk erger wordt.
Weet je er is een topic met welke drugs heb jij gebruikt.
ik zie dat partij lijsten waarvan ik denk holy hendel. Ik voel mij dan hierbij best bescheiden
Dat zegt toch niet zo veel? Ik hou me aan de aanbevolen doseringen over het algemeen en combineer zeer zelden uppers. Alleen met hasj of wiet.

just dude

Deze morgen begonnen met 4f 220 mg, als de wat uitgewerkt was door downers. De echte xtc pil nu binne voel zeer weing.....mijn gevoel voor humor is weg beetje, voor rest zit er amper nog leven in mij. Gister lsd trp 225mcg. 1 dck g.nefphoria.6apd.100 mg uiteindelijk na dowens slapen. Zijn er mensen die meer over deze combos kunnen vertel.

OtherShore

Badass junkie
Deze morgen begonnen met 4f 220 mg, als de wat uitgewerkt was door downers. De echte xtc pil nu binne voel zeer weing.....mijn gevoel voor humor is weg beetje, voor rest zit er amper nog leven in mij. Gister lsd trp 225mcg. 1 dck g.nefphoria.6apd.100 mg uiteindelijk na dowens slapen. Zijn er mensen die meer over deze combos kunnen vertel.
Hey man, als je gister al 6-apb hebt gebruikt ga je nu niet veel meer merken van 4-fma (of bedoel je 4f-mph?) of xtc vanwege kruistolerantie. Als stoffen veel op elkaar lijken kan gewenning voor de ene stof ook zorgen voor gewenning voor de andere stof. Dat is hier het geval. Het zou kunnen dat de downers (voor zover ze nog werkzaam zijn) de boel nog verder remmen.

Verder is er heel veel te zeggen over deze combinaties, maar wat als eerste in me opkomt: dit is wel heel veel tegelijk en achterelkaar. Tijd voor een pauze denk ik.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Wat had je verwacht dan

just dude

Zou 2 weken goed zijn? En was idd ook stom maar zo scheef dat ge niet meer weet wat ge gepakt hebt.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Zou 2 weken goed zijn?
Nee. Doe maar drie maanden of langer. En als je je hersens een beetje heel wil houden doe je ook niet meer zulke dingen zo achter elkaar. Enne, leer jezelf aan dat als je uppers gebruikt, je dan ook op de blaren moet zitten ipv downers te nemen als je het zat bent en wil slapen, stuk gezonder voor je.

OtherShore

Badass junkie
Zou 2 weken goed zijn?
Deze vraag staat een beetje open voor interpretatie. Zoals gezegd is na 2 weken al weer xtc of een aanverwante stof gebruiken niet gezond. Je lichaam heeft serieus de tijd nodig om te herstellen. De vuistregel voor verstandig gebruik is maximaal 1 keer in de drie maanden xtc of een aanverwante stof gebruiken. Sommige mensen (waaronder ik) zeggen ook dat je deze regel eigenlijk moet toepassen op alle stimulerende middelen. Dat is ideaal.

Minder ideaal maar redelijk is een pauze van bijvoorbeeld 6 weken, maar van om de 6 weken gebruiken moet je geen gewoonte maken. Op de lange termijn is dat schadelijk.

Zou je na 2 weken de effecten weer goed voelen? Ja dat op zich wel, maar je gaat dan merken (vooral als je het vaker doet) dat de ervaring steeds minder leuk wordt. Ondertussen nemen de negatieve bijwerkingen en schadelijke gevolgen toe.

En was idd ook stom maar zo scheef dat ge niet meer weet wat ge gepakt hebt.
Dit snap ik niet helemaal. Hierboven had je toch aardig op een rijtje wat je allemaal genomen had? Wel zorgelijk trouwens als je het niet meer op een rijtje had, want dat had kunnen leiden tot een hele gevaarlijke situatie (en dat is eigenlijk al een beetje gebeurd). Ik zou dit zien als een wake up call.

Laatst bewerkt:

Nihilist88

Badass junkie
Heb mijn eigen goede raad van 30/12/22, mbt 4-FMA combineren met andere stofjes, zeker met andere stims, recent zelf in de wind geslagen. En jup met 6-APB, 90mg van beide en dit was meer nadelig dan fun.
Bij deze, kan ik duidelijk stellen dat je potente stims als 4-FMA en 6-APB gewoon met niets moet combineren. Ook 3-FA is top op zichzelf. En hou ik deze gewoon apart.

Bij eerste maal 5-MAPB, nam ik na 2u 3-FA bij, omdat 5-MAPB veel te weinig energie gaf en zelfs loom gevoel. Maar die rc laat ik verder ook aan de kant.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Heb mijn eigen goede raad van 30/12/22, mbt 4-FMA combineren met andere stofjes, zeker met andere stims, recent zelf in de wind geslagen. En jup met 6-APB, 90mg van beide en dit was meer nadelig dan fun.
Bij deze, kan ik duidelijk stellen dat je potente stims als 4-FMA en 6-APB gewoon met niets moet combineren. Ook 3-FA is top op zichzelf. En hou ik deze gewoon apart.

Bij eerste maal 5-MAPB, nam ik na 2u 3-FA bij, omdat 5-MAPB veel te weinig energie gaf en zelfs loom gevoel. Maar die rc laat ik verder ook aan de kant.
Verrassend ja

FerdFatoehaus

Badass junkie
Deze reactie is totaal geen verrassing en leeg. Ik kan enkel toegeven dat dit foute zet was en deed bij deze ff aan zelfreflectie door er mijn eigen reactie bij te nemen. Neem nog een slokje wijwater :wink:
Ja sorry amice maar je bent hier al zo'n 80.000 keer voor gewaarschuwd, het forum staat vol met: geen stims en al helemaal geen rc stims combineren. Ga dan niet doen alsof je nu het wiel hebt uitgevonden en kan stellen dat het inderdaad zo is.

Zeehond

Badass junkie
Nee maar het is geen hogere wiskunde om voor gebruik te constateren dat 6-apb en 4-fma mixen geen goed idee.
Het is geen goed idee inderdaad, maar @Nihilist88 schrijft ook dat hij zijn eigen goede raad in de wind heeft geslagen.

Ik vind het positief dat hij toch deze nare ervaring hier heeft gedeeld. Toch weer een leermoment voor hemzelf en anderen.

Nihilist88

Badass junkie
Ja sorry amice maar je bent hier al zo'n 80.000 keer voor gewaarschuwd, het forum staat vol met: geen stims en al helemaal geen rc stims combineren. Ga dan niet doen alsof je nu het wiel hebt uitgevonden en kan stellen dat het inderdaad zo is.
Was gewoon omdat ik mijn eerdere goede raad, zelf in de wind heb geslagen en dit uiteindelijk domme handeling vond van mijzelf.
Niks van, dat ik ergens blijk wil geven, het wiel te hebben uitgevonden fzo...
Buitenproportioneel reageren is sommigen hun eigenschap, so be it😉

FerdFatoehaus

Badass junkie
Was gewoon omdat ik mijn eerdere goede raad, zelf in de wind heb geslagen en dit uiteindelijk domme handeling vond van mijzelf.
Niks van, dat ik ergens blijk wil geven, het wiel te hebben uitgevonden fzo...
Buitenproportioneel reageren is sommigen hun eigenschap, so be it😉
I rest my case.

Nihilist88

Badass junkie
Het is geen goed idee inderdaad, maar @Nihilist88 schrijft ook dat hij zijn eigen goede raad in de wind heeft geslagen.

Ik vind het positief dat hij toch deze nare ervaring hier heeft gedeeld. Toch weer een leermoment voor hemzelf en anderen.
Voila en dat was ook net mijn punt/doel, hoe jij het schrijft.

Da's één, mezelf met mijn fout en eerdere raad confronteren en twee, mogelijks als extra waarschuwing vr anderen.

Nihilist88

Badass junkie
Nee maar het is geen hogere wiskunde om voor gebruik te constateren dat 6-apb en 4-fma mixen geen goed idee.
Tuurlijk was dit oerdomme zet v mezelf, om net deze 2 te combineren, snap niet wat me toen bezielde, aangezien beide apart potent en top zijn, elk de sterkste in zn klasse en ook nog is beide serotonine-slurpers.

Uw reactie 'verrassend ja', was gewoon zo nutteloos, omdat ik juist mn fout toegaf.
En dan verdergaan in die 'aanval-modus'.
Moest ik hier nu liggen opscheppen en die combo promoten, dan kan ik in zulke reactie inkomen. Maar kan da plaatsen, weet van wie het komt e, blijkt ook uit overige comments😉

FerdFatoehaus

Badass junkie
Tuurlijk was dit oerdomme zet v mezelf, om net deze 2 te combineren, snap niet wat me toen bezielde, aangezien beide apart potent en top zijn, elk de sterkste in zn klasse en ook nog is beide serotonine-slurpers.

Uw reactie 'verrassend ja', was gewoon zo nutteloos, omdat ik juist mn fout toegaf.
En dan verdergaan in die 'aanval-modus'.
Moest ik hier nu liggen opscheppen en die combo promoten, dan kan ik in zulke reactie inkomen. Maar kan da plaatsen, weet van wie het komt e, blijkt ook uit overige comments😉
Goedzo jongen, blijf er op door zagen. Weer aan de stims zeker?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Dit is van beide kanten wel een beetje ‘doorzagen’ en prikken heren. Laten we het een beetje plezierig met elkaar houden. Het punt is duidelijk. Ik ben het met @Zeehond eens dat het prima is hoe @Nihilist88 op zijn eigen fout reflecteert. De ‘well hello there, Captain Obvious’-reflex van Fred is op zichzelf ook weer begrijpelijk in deze context, maar dit kleine euvel is het niet waard om met elkaar in een negatieve discussie te verzanden.

Peace enzo.

Nihilist88

Badass junkie
Nope, sinds de lichamelijke bijwerkingen na mijn combo 4-FMA + 6-APB op 2 oktober, ist heel rustig gebleven. Buiten mijn Rilatine modified release (methylfenidaat) op voorschrift en energy drinks (maar ook hier beperkter).

Van toen tot nu juist bezig geweest om lichaam en geest rust te gunnen en bio- en slaapritme terug wat te reguleren. Ook 1 x quetiapine gebruikt en 2 x mirtazapine om geen benzo's te hoeven nemen. Voorbije 2 dagen tijdens vroege shift, echt doodmoe tussen 16-18u, rond 18u in bed en om 2u vrij fris wakker.

Bovenaan