• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

4-FMP + alcohol.

Hé allemaal!

Omdat ik niet heel veel trip reports tegen kom over 4-FMP en er misschien dus behoefte aan is, en omdat ik tot nu toe enkel vragen heb gesteld en zelf niets heb 'toegevoegd' heb ik besloten zelf maar eens een tripreport te schrijven. Ik kan niet beloven dat jullie hier iets gaan hebben, ik heb bijvoorbeeld geen tijden bij gehouden, maar ach, kwaad kan het nooit dit te schrijven.

Ik ging even geleden met een vriendin naar een feest en ik had eigenlijk besloten enkel te drinken die avond. Ik vind persoonlijk het idee dat mensen aan mij zouden kunnen zien dat ik iets gebruikt heb, ook gezien mijn studie, niet zo heel prettig. Sowieso kan ik me nogal snel druk maken om zaken en sta ik vaak té erg stil bij risico's, vandaar dat ik niet van plan was drugs te gebruiken.

Voor ik naar het feest ging heb ik dus zo'n 1,5 liter bier gedronken. Hier was ik enigszins aangeschoten, maar wel nog gewoon helder van. (helder genoeg om toen hotmail het niet deed - hier stonden de kaartjes voor het feest op - binnen 10 seconden een Gmail account aan te maken en de kaartjes via mijn telefoon daar naartoe te versturen en alsnog te printen, haha)

Aangekomen op het feest nog wat Bacardi Cola gedronken en ik vermaakte me in principe prima. Door toedoen van de alcohol verdwenen mijn zorgen omtrent het gebruiken van drugs op het feest en besloot ik dat ik eigenlijk toch wel 4-FMP wilde gebruiken. De vriendin waarmee ik daar was had nog een capsule (volgens mij met 150 MG) meegenomen voor het geval dat ik alsnog wilde, maar vond dat ik er even over na moest denken, zodat ik achteraf geen spijt zou krijgen.

Na nog een tijdje gewoon gedanst trok mijn nieuwsgierigheid me toch over de streep, en besloot ik de capsule in te nemen. Ik vermoed dat dit tussen 01:30 en 02:00 uur geweest is. Ik moet zeggen dat ik me helemaal niet af gevraagd heb wanneer het zou gaan werken, daar heb ik me dan ook niet op gefocust, maar ik denk dat ik me na ongeveer een half uur wel heel lekker begon te voelen.

Ik kreeg ontzettend veel zin om te dansen (ik was al een tijd aan het dansen, maar niet omdat ik het zo graag wilde of zo), ik voelde me ontzettend goed, vrolijk en energiek. Ik was me wel nog heel bewust van alles wat ik deed (ik heb ongeveer een keer of duizend gevraagd of ik niet achterlijk aan het dansen was), en ik was best wel helder. Ik wist heel goed wat er om me heen gebeurde. Ik voelde me ongeveer net zoals op MDMA, maar dan met veel meer controle, veel helderder.

Het kwam enigszins in golven, al is golven misschien niet de juiste term. Ik heb de hele avond vooral een beetje naar de grond gekeken, omdat ik liever niet wilde dat mensen aan me zouden kunnen zien dat ik iets op had (al zou ik me daar natuurlijk niet druk om moeten maken, maar ach). Als ik dan omhoog keek, voelde ik me iets nuchterder, en als ik dan weer naar beneden keek voelde ik me weer waziger.

Ik weet dat mensen over het algemeen op MDMA, XTC en 4-FMP van alles houden, dat gold volgens mij ook wel voor de vriendin waarmee ik was. Ik heb het idee dat ik normaal zo'n hekel aan alles heb, dat ik onder invloed net zo empatish ben als 'normale' mensen nuchter zijn. :') Ik weet nog dat de vriendin waarmee ik was een knuffel wilde, en dat ik antwoordde met 'nee man, dan staan we fucking hard voor lul'.

Wat betreft de uiterlijke verschijnselen, op MDMA heb ik best wel psycho grote ogen, dan kun je van 200 meter afstand zien wat ik op heb. Hoewel ik nu ook grote pupillen had, waren mijn ogen niet zo psycho. Vooral op het einde van de avond merkte ik dat mijn kaken enigszins begonnen te klemmen, maar niet zichtbaar, ze gingen niet heen en weer of zo.

Het feest was om 6 uur afgelopen, maar omdat ik de drukte bij de garderobe voor wilde zijn, gingen we even voor 6 naar huis. De fietstocht was echt heeel chill. Normaal ben ik fucking chagrijnig als ik naar huis moet fietsen, maar nu had ik nog wel een uur door willen fietsen. Eenmaal thuis aangekomen ben ik eerst mijn kamer op gaan ruimen/organiseren. Ik heb zelf het vermoeden dat ik een lichte dwangneurose heb en ik denk dat de 4-FMP dit misschien een beetje versterkt heeft. (ik was bijv bezig met alle spullen op mijn kamer op minimaal 10 cm afstand van elkaar te leggen, wat niet echt normaal is om te doen)

Toen wilde ik gaan slapen, maar dat ging niet. Ik lag in bed maar ik was heel erg aan het trillen en ik was heel misselijk. Op een gegeven moment voelde ik me zo slecht dat ik het slapen opgegeven heb en maar rechtop ben gaan zitten om tv te kijken. (dit was rond een uur of 8/half 9 's ochtends) Opeens moest ik echt naar mijn wasbak rennen om over te geven. Daarna was de misselijkheid een kwartiertje over, maar vervolgens voelde ik me weer net zo slecht. Ik was ook nog heel erg aan het trillen en wilde eigenlijk alleen maar huilen. De vriendin die bij mij was heb ik daarom maar naar huis gestuurd. Toen heb ik zo'n twee uur op bed liggen huilen (ik weet niet eens meer echt waarom), waarna ik besloot naar de stad te gaan omdat ik nog wat dingen die ik gekocht had terug te brengen. Toen ik terug kwam voelde ik me nog een beetje vreemd, maar wel een stuk beter.

Achteraf gezien vond ik het wel een hele fijne ervaring. Eigenlijk verkies ik dit zelfs boven MDMA (al kon ik daar vreemd genoeg wel heerlijk op slapen), gewoon omdat ik voor mijn gevoel meer controle had. Dat ik me de dag erna zo rot voelde was heel vervelend, maar ik denk dat dit net zo goed de alcohol of iets anders geweest kan zijn.

Spirit Wolf

Experimenterende gebruiker
Een goede eerste trip report!

Tips & Tops!

Top: Het was lekker leesbaar en veel dingen waren erin te herkennen :)
Tip: Ik was wel wat meer benieuwd over het effect. Voor de mensen die nog nooit mdma hebben gebruikt is 4-FMP echt onbekend.

------------------------------------------------------------------------

Mijn reactie:

Erg leuk trip report. Ik vond het vooral leuk toen je thuis kwam en alles in je kamer daadwerkelijk moest organiseren / opruimen. Ik zelf heb ook het gevoel dat ik een lichte vorm van dwangneurose heb. Dingen wat ik met me rechterhand doe moet ik ook met me linkerhand doen. Begrijpelijk dat je dat dan eerder doet als je drugs op heb! Als ik een zwaar blowtje heb gedaan moet ik het wel doen!

Met vriendelijke groet, Spirit Wolf

Bovenaan