• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

4-FMP / 4-FA eerste keer

Mijn eerste keer 4-fmp (of 4-fa) was in de vloeibare vorm, een flesje Flux van 5 ml. Weet niet precies hoeveel mg daar in zit, als ik andere berichten mag geloven is het ongeveer 150 - 200 mg. Heb ervaring met xtc en had begrepen dat 1 flesje flux ongeveer hetzelfde teweeg zou brengen als 1 pil, maar dan minder heftig, incl minder heftige na-effecten.

Ik was alleen, rond 19:00 uur, en nam eerst ongeveer 60% van de inhoud. De smaak is chemisch en vies maar als je het door een beetje sap ofzo mengt en daarna nog een glas sap drinkt valt het mee.

Na 30 minuten begint het te werken: Licht en prettig tintelend in mijn hoofd, later ook in armen en benen, beetje zweten, algemeen goed gevoel, relaxed maar niet sloom, gewoon heel goed.

Na +/- 60 minuten werkt het helemaal en het voelt zeer tof! Mijn lijf voelt lekker en ontspannen, ik voel me meer dan tevreden. De muziek is mooi en 'alles is goed'. Ik ben lichtjes aan het spacen en voel gelukkigheid (maar niet zo hard als op MDMA), met tegelijk een helder gevoel. Zoals ik inderdaad had verwacht voelt het als XTC, maar dan gedeeld door 2, en dat is heel prettig. Je voelt je lekker en warm, een beetje spacend en gelukkig, je hebt flink wat energie en zin om te praten, maar alles net een tandje lager dan XTC waardoor het beter beheersbaar voelt.

Na ongeveer 1,5 uur verlaat ik mijn kamer en ga een praatje maken met de buurman. Ik voel het enthousiasme om te praten, waar dan ook over, maar weet me (denk ik) aardig normaal te houden. Intussen tintelt mijn lichaam door en voelt het lekker zacht en toch helder in mijn hoofd. Ik ga wel best hard, nog steeds niet zo hard als speed (dwz ik ken het effect van speed alleen uit een xtc pil, heb het nog nooit los gebruikt) maar duidelijk een energiek gevoel.

Na 2 uur besluit ik naar buiten te gaan, even wandelen. Lopen is relaxed, ik heb het gevoel dat ik alles onder controle heb en heel beheerst handel. Ik ben slechts over straat aan het lopen dus zoveel valt er niet 'onder controle te houden' maar toch voelt het zo, en het is een goed gevoel. En sigaretjes en jointjes roken is ont-zet-tend lekker! Heb wel een droge mond dus drink constant water.

Na 2,5 - 3 uur heb ik het gevoel dat de euforie begint af te nemen dus neem ik de resterende 40% van het flesje. Het speedy en space gevoel is zeker nog aanwezig, vooral het gelukkige gevoel begint af te nemen. 30 minuten later komt het geluksgevoel weer terug (iets minder heftig dan de eerste keer), en space ik lekker verder.

Ik ben intussen weer thuis en doe verschillende dingen, en merk dat eigenlijk alles 'heel leuk is om te doen'. Opruimen, paar youtube filmpjes kijken, mensen bellen, door je spullen rommelen of foto's kijken en herinneringen ophalen, alles is leuk en fijn. Alles wat ik doe krijgt meteen de volle attentie en ik probeer me bewust telkens ergens anders op te richten, anders zit ik zo een uur lang met een oude nokia te spelen.

Na een paar uur heerlijk te hebben genoten begint de landing, langzaam wordt alles weer een beetje normaal. 5 uur na eerste inname is het geluksgevoel grotendeels weg, maar ik voel me nog steeds tevreden. Het speed gevoel is nog steeds best sterk, het is inmiddels 0:00 uur (overigens niet heel laat voor mij) maar slapen is nog niet aan de orde.

De rest van de nacht doe ik bovenstaande dingen, eet tussendoor ook nog een broodje kaas (en veel water en thee), en rond 4:00 uur (9 uur na eerste inname) ga ik op bed liggen. Het duurt nog wel een uur voordat ik slaap, ik voel ook een beetje mijn hart kloppen, maar het is allemaal niet zo heel erg.

Na 6 uur werd ik wakker, normaal als ik geen wekker zet slaap ik wel wat langer, maar ik voelde me direct fris en helder, geen kater, prima dus. Ook de dagen erna geen bijzonderheden, zoals beloofd had de flux dus niet de negatieve bijwerking van xtc.

Al met al een hele goede ervaring! Een soort xtc - light!

MAAR:

Het is en blijft een Research Chemical, dus je weet simpelweg niet (genoeg) wat het met je lijf doet, vooral op de lange termijn. Af en toe gebruiken lijkt me dus nog wel ok (hangt heel erg af van hoe je erin staat), maar als regelmatige gebruiker 'overstappen' van xtc naar 4-fmp lijkt me dus niet aan te raden, bij (geteste) pillen weet je tenminste min of meer wat je neemt en wat het aanricht, en bij RC's weet je het NIET. En als je echt wil spacen/feesten is xtc toch echt leuker/heftiger dan 4-fmp.

boenkeng

Bewuste gebruiker
Leuk report... Deze staat op korte termijn ook nog op mijn lijstje om te doen, echter dan de poeder variant en dan wel op een festival.

curiouscouple

Experimenterende gebruiker
Vandaag om 13:30 40 mg gedropt, om te kijken of er geen allergie of andere onverwachte reacties optreden.
Na een klein uurtje het gevoel alsof er ijsblokje achter mijn ogen zitten.....een heerlijk fris en wakker gevoel.
Voel me fitter dan ervoor, na 1,5 uur even de stad ingelopen, heb de neiging om iedereen aan te spreken............maar ja ........een supermarkt is geen club :) . Gelukkig zijn mn pupullin nog redelijk normaal

Na 3 uur nog steeds helder en fris gevoel, muziek op de koptelefoon klinkt heerlijk.

Als dit het efect is van 40mg, ben ik heel benieuwd naar de 120 mg ( de capsules liggen al klaar), nu wachten op een geschikte gelegenheid.

Bovenaan