Appeltaart1

Newbie
hoi iedereen, ik ben een 23-jarige student uit Amsterdam en ik ben verslaafd geraakt aan 3-mmc.

Ik ben voor het eerst met 3-mmc in aanraking gekomen ergens in oktober, rond de tijd dat het illegaal werd. In eerste instantie kon ik mezelf goed beheersen en was het een leuke drug om zo nu en dan een beetje van te nemen, ik had wel altijd een probleem met stoppen(zakje moest op). Rond de jaarwisseling is dit omgeslagen en begon ik elk weekend, en soms zelfs door de weeks, te gebruiken. Het ging zo ver, dat ik soms bijna 48 uur in m’n eentje aan het snuiven was. Het gevaarlijke is dat je in Amsterdam 24/7 drugs kan bestellen als je de juiste dealers kent, het gebeurde dan ook snel dat ik bij bestelde waardoor er compleet geen reden meer was om te stoppen. De tolerantie is inmiddels ook zo hoog dat ik behoorlijk wat van het spul moet snuiven voordat ik er wat van voel.

Ik realiseer me al een tijdje dat dit zo niet kan, het heeft een gigantische impact op m’n leven (werk en studie lijden er zwaar onder). Toch lukt het me maar niet om er mee te stoppen. Ik bevind me in een omgeving waar veel drugs worden gebruikt (studentenfeestjes verenigingen etc.) en het is moeilijk voor me om sterk te blijven als ik wat gedronken heb. Één nakkie tijdens een feest kan vervolgens weer leiden tot 48 uur wakker zijn en 2gram gebruiken.

Ik heb mn ouders en een aantal vrienden verteld dat ik struggle met verslaving, zodat ze me een beetje in de gaten kunnen houden (hoe vervelend dat soms ook is). Ik heb inmiddels alle dealers uit m’n telefoon verwijdert en heb mezelf voorgenomen om nooit meer zelf drugs te bestellen (ik kan dit prima door vrienden laten doen die zichzelf beter in de hand hebben). M’n voornemen is tevens om nu in ieder geval een maand lang geen drugs te gebruiken (misschien met uitzondering van een beetje coke zo nu en dan op een feestje).