3 vraagjes over truffels

cuber3

Experimenterende gebruiker
Ik heb al enkele keren truffels (sclerotia) gebruikt.
De allereerste keer dat ik ze gebruikte heb ik er de beste ervaring uitgehaald, de tweede keer heb ik de truffels zelf gedroogd en leken ze een pak minder sterk.
Nu zou ik enkele bakjes truffels willen bestellen van Azarius, en dan de dosering steeds wat omhoog schroeven tot ik het gewenste effect bereik.
Toch had ik nog enkele vraagjes:

1. Waarom breekt de psilocybine niet (gedeeltelijk) af als je een paddo-thee zet?
Ik heb altijd gehoord dat je paddo's nooit mag blootstellen aan temperaturen hoger dan 35-40°C omdat de psilocybine dan onstabiel zou worden..
Hoe komt het dan dat je wel een paddo-thee kan zetten met water van rond het kookpunt zonder dat het eindresultaat potentie verliest?
Ik eet mijn portie truffels altijd gewoon, maar mijn vriendin kan niet goed tegen de smaak, dus zou thee wel interessanter zijn voor haar..

2. Hoe lang kan je een bakje truffels ongeveer bewaren in de ijskast?
Ik weet dat dit normaal gezien op het bakje zelf staat, maar weet iemand dit vanbuiten, zodat ik een idee heb hoeveel ik er ineens kan bestellen zonder het risico te lopen dat er een deel vervallen?
Ik zou liefst een redelijke hoeveelheid kopen, maar er zou zowieso minstens een week tussen 2 trips moeten zitten, dus als een bakje maar een week meegaat zou ik dat graag op voorhand weten.

3. Kan je in gewone paddo-recepten paddo's substitueren door truffels (eventueel de dosering aanpassen)?
Of zijn er speciale recepten voor sclerotia?

Heeft er iemand trouwens ervaring (goed/slecht) met truffels van Azarius?

Als iemand één of meer van deze vragen kan beantwoorden, bedankt :)

pierens

Newbie
Ik weet dat dit normaal gezien op het bakje zelf staat, maar weet iemand dit vanbuiten, zodat ik een idee heb hoeveel ik er ineens kan bestellen zonder het risico te lopen dat er een deel vervallen?
Ik zou liefst een redelijke hoeveelheid kopen, maar er zou zowieso minstens een week tussen 2 trips moeten zitten, dus als een bakje maar een week meegaat zou ik dat graag op voorhand weten.

heb zelf ook truffels gekocht voor vandaag heb het gevraag aan die man waar ik ze gekocht heb
als je ze koud legt ( dus in de frigo) kunnen ze tot 6 maanden bewaard worden

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Ik heb ze ook gehaald bij azarius, de actiebak welteverstaan. 30 gram in een bakje voor iets van 24 euro, ik raad je aan om ze op maandag te bestellen aangezien het weekeind dan niet in de weg zit met de bezorging want in het weekeind bezorgen ze niet en ligt je pakje dus ergens te wachten en heb je 2 dagen minder de tijd om hem te bewaren. Over de werking ervan, ja gewoon normaal denk ik, ik kan het niet vergelijken met andere truffels aangezien ik nog nooit andere heb gehad waarbij ik iets voelde maar ik was er tevreden over.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je kan het gewoon koken hoor. Ik weet niet waarom mensen zeggen dat de stof dan instabiel wordt aangezien het smeltpunt 220 graden celsius is.

En wat je ook kan doen om het voor je vriendin wat smaakvoller te maken kan je de truffels in de blender doen en dan een heerlijke fruit cocktail maken, en dan ongeveer een halfe liter. Dit is gemakkelijk weg te drinken en hebt gelijk genoeg fruit gehad voor de dag. :hearteyes:

Je kan trouwens de truffels laten uitdorgen, dan kan je ze heel lang in de vriezer bewaren.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
of doe ze gewoon in de pindakaas op brood..
moet je wel zeggen dat ze nog steeds heeeeeel goed der happen moet kauwen voor beter effect.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
1. Waarom breekt de psilocybine niet (gedeeltelijk) af als je een paddo-thee zet?
Ik heb altijd gehoord dat je het niet moet laten koken, maar dat het wel gewoon behoorlijk heet mag zijn. Gewoon water in een pan doen en blijven roeren terwijl het opstaat en dan wordt het niet afgebroken.

Een kennis van mij heeft in ieder geval laatst truffels fijn gehakt en bij de cup a soup gedaan. Werkt prima zei hij.

KoxBox

Badass junkie
pierens zei:

heb zelf ook truffels gekocht voor vandaag heb het gevraag aan die man waar ik ze gekocht heb
als je ze koud legt ( dus in de frigo) kunnen ze tot 6 maanden bewaard worden

Eummm 6maand??? Een week is meestal al te lang, ik weet niet wat die kerel bezielde maar je kan ze alleen zeer lang bwaren mits goed gedroogd.. Eet aub geen paddo's/truffels die al 6maand in de koelkast liggen!!

MIA-1985

Wijs gebruiker
Misschien een wat late reactie op één van je vragen, maar bij deze...

Ik spreek overigens uit eigen ervaring/ondervinding.

Truffels kun je prima bij een webshop kopen. Het liefst begin van de week zodat je ze diezelfde week nog binnen hebt. Ook al hebben ze niet koud gelegen tijdens verzenden (in de winter nog beter om te bestellen) leg ze gewoon in de koelkast (max. 6Graden) en je kan ze bewaren tot en met de datum op de verpakking. Het kan zijn dat de truffels wat "wit" uitgeslagen bij je thuis aankomen. Dit is echter normaal aangezien de truffels een soort van doorgroei process doormaken. Je kunt ze gewoon eten. Geen lekker idee? Dan kun je de aanslag met een kwastje of tandenborstel voorzichtig wegwrijven. LET OP! Als de truffels er groene aanslag bij hebben moet je ze NIET consumeren! Dan is het verrottingsprocess in gang getreden.

Verse truffels niet invriezen en vervolgens lang bewaren! Dan kunnen ze gaan rotten en zijn dus niet geschikt meer.

Je kunt verse truffels op de dag van aankoop of dat je ze binnen hebt ook nog prima drogen.
(Als je niet weet hoe je dit het beste kunt doen kan ik je dat ook nog wel uitleggen als je wilt..)
Zodra ze optimaal gedroogz ijn kun je ze zeker wel 6mnd tot een jaar bewaren (langer vast ook wel, maar de werking kan iets minder zijn aangezien truffels droog altijd ietsjes van hun werkzame stof kunnen verliezen), mits ze op een droge koele afgesloten plaats liggen buiten de koeling.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Fresh zei:
Misschien een wat late reactie op één van je vragen, maar bij deze...

Ik spreek overigens uit eigen ervaring/ondervinding.

Truffels kun je prima bij een webshop kopen. Het liefst begin van de week zodat je ze diezelfde week nog binnen hebt. Ook al hebben ze niet koud gelegen tijdens verzenden (in de winter nog beter om te bestellen) leg ze gewoon in de koelkast (max. 6Graden) en je kan ze bewaren tot en met de datum op de verpakking. Het kan zijn dat de truffels wat "wit" uitgeslagen bij je thuis aankomen. Dit is echter normaal aangezien de truffels een soort van doorgroei process doormaken. Je kunt ze gewoon eten. Geen lekker idee? Dan kun je de aanslag met een kwastje of tandenborstel voorzichtig wegwrijven. LET OP! Als de truffels er groene aanslag bij hebben moet je ze NIET consumeren! Dan is het verrottingsprocess in gang getreden.

Verse truffels niet invriezen en vervolgens lang bewaren! Dan kunnen ze gaan rotten en zijn dus niet geschikt meer.

Je kunt verse truffels op de dag van aankoop of dat je ze binnen hebt ook nog prima drogen.
(Als je niet weet hoe je dit het beste kunt doen kan ik je dat ook nog wel uitleggen als je wilt..)
Zodra ze optimaal gedroogz ijn kun je ze zeker wel 6mnd tot een jaar bewaren (langer vast ook wel, maar de werking kan iets minder zijn aangezien truffels droog altijd ietsjes van hun werkzame stof kunnen verliezen), mits ze op een droge koele afgesloten plaats liggen buiten de koeling.

Dude, je informatie klopt wel hoor daar niet van.
Maar pak de posts boven je bij elkaar en je hebt precies hetzelfde antwoord, je zegt in feite hetzelfde als de andere:P Maar wel duidelijk en true :)

MIA-1985

Wijs gebruiker
PepTalk zei:
Dude, je informatie klopt wel hoor daar niet van.
Maar pak de posts boven je bij elkaar en je hebt precies hetzelfde antwoord, je zegt in feite hetzelfde als de andere:P Maar wel duidelijk en true :)

Ik was niet helemaal helder toen volgens mij:wink: Maar dan kan de rest van de posts weg en is ééntje lezen voldoende :tongueout:

Bovenaan