2CB uitslag test

Nasbyen

Newbie
Ik heb onlangs wat 2CB pillen gekocht, en er 1 hiervan laten testen. Vandaag kon ik bellen voor de uitslag, en deze was als volgt:

- Pil bevat 2CB (7mg)
- Pil werd herkend door het lab, met een spreiding tussen de 3mg en 12mg
- Advies was om de pil niet te nemen, of extra voorzichtig te zijn vanwege de grote verschillen in de spreiding tussen eerder ingestuurde samples

Zouden jullie deze pillen in dit geval niet nemen? Aan de ene kant snap ik het advies, echter aan de andere kant heb ik pillen waar alleen 2CB in zit. Mijn doel was om rond de 18mg in te nemen, echter weet ik even niet hoe ik het dan het beste kan doseren.

Zou het aannemelijk kunnen zijn dat al mijn gekochte pillen rond de 7mg bevatten, en dat er wellicht andere batches van hetzelfde uiterlijk pil bij het lab bekend zijn?

Als ik bijvoorbeeld 2 pillen inneem en er vanuit ga 14mg binnen te krijgen, kan dat volgens het lab dus ook 6mg of 24mg zijn. Ik weet ook niet of beginnen met 1, en later bijnemen een optie zou kunnen zijn. Ik lees soms dat bijnemen de trip alleen maar verlengt, maar ergens anders dat bijnemen ook de heftigheid verhoogt.

Ik hoop dat jullie mij van wat advies kunnen voorzien!

Dirkdirk

DF-koning
- Pil bevat 2CB (7mg)
- Pil werd herkend door het lab, met een spreiding tussen de 3mg en 12mg
Dat kan toch helemaal niet? Ik heb zelf niet zo'n ervaring met lab testen, maar wat voor amateuristisch kleuter laboratorium heb je als je uitslag is:

7 mg
met een spreiding van 3 tot 12 mg

Dan is die 7 mg gewoon een gok. Je kunt toch niet zeggen ik heb hier 10 gram meel, maar het kan ook ergens tussen de 1 en de 20 liggen? Volgens mij doen ze maar wat. Ik snap dat het erg duur is om de pil precies te testen (maar het is mogelijk) en dan weet je exact hoeveel je hebt. Nu sta je voor een dilemma, of je neemt teveel of te weinig.

EDIT: het is eigenlijk gewoon een soort 2c-b roulette, "ik zet in op 4!", "nee ik zet in op 9".

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Dat kan toch helemaal niet? Ik heb zelf niet zo'n ervaring met lab testen, maar wat voor amateuristisch kleuter laboratorium heb je als je uitslag is:

7 mg
met een spreiding van 3 tot 12 mg

Dan is die 7 mg gewoon een gok. Je kunt toch niet zeggen ik heb hier 10 gram meel, maar het kan ook ergens tussen de 1 en de 20 liggen? Volgens mij doen ze maar wat. Ik snap dat het erg duur is om de pil precies te testen (maar het is mogelijk) en dan weet je exact hoeveel je hebt. Nu sta je voor een dilemma, of je neemt teveel of te weinig.

EDIT: het is eigenlijk gewoon een soort 2c-b roulette, "ik zet in op 4!", "nee ik zet in op 9".
mee eens
je pil heeft +- 65 % spreiding..
daarmee heb je totaal geen inzicht hoeveel mg er in je pil zit
je lab had je moeten afraden om je pil te nemen..

om het even makkelijk te vertalen en de berekening te laten zien
een vergelijking met een xtc tabletje bv.

gemiddeld 100 mg met 65% spreiding
dat wil zeggen dat er 165 mg in kan zitten of 35 mg...en alles daar tussen..
totaal onberekenbaar en niet te doseren zoals je ziet..

Laatst bewerkt:

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@Nasbyen

Waarschijnlijk hebben ze jouw pil getest op 7mg, maar hebben ze eerder samples gehad van dezelfde pil die tussen de 3 en de 12 waren. De pil die jij hebt ingeleverd was dus 7mg.

Eerlijk? Ik zou hem wel nemen. De kans dat ze allebei het precies het hoogste of het laagste zijn gedoseerd is klein. Misschien mist dit een stukje harm reduction maar ik zou er zelf gewoon twee nemen en als je dan 1.5 uur na inname zwaar underwhelmed bent neem je er snel nog 1/1.5/2 in afhankelijk van hoe underwhelmed je bent. In het ergste geval, maar die kans is dus heel klein, zit je met 2 pillen op 24mg en dat is nog prima te hendelen.

ricorieks

Denk je? Zou er niet gwn 7mg in die pil van hem hebben gezeten?
3 en 12 zijn laagste en hoogste afwijking..
7 is dan het gemiddelde na hun afronding..
de afwijkingen liggen super veel uit mekaar
vandaar dat het wat raar lijkt om het kloppend of begrijpelijk te zien...

Nasbyen

Newbie
Waarschijnlijk hebben ze jouw pil getest op 7mg, maar hebben ze eerder samples gehad van dezelfde pil die tussen de 3 en de 12 waren. De pil die jij hebt ingeleverd was dus 7mg.

Ik had het misschien iets duidelijker uit moeten leggen, maar dit is precies wat het lab / ik bedoelde :wink:
Het lab gaat er daarmee vanuit dat de resterende pillen die ik nog heb, ook tussen de 3 en 12 kunnen liggen.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik had het misschien iets duidelijker uit moeten leggen, maar dit is precies wat het lab / ik bedoelde :wink:
Het lab gaat er daarmee vanuit dat de resterende pillen die ik nog heb, ook tussen de 3 en 12 kunnen liggen.
Ja ik snap wel wat je bedoeld. De vraag is nu een beetje is die 7mg een gemiddelde. Of hebben ze hem wel chemisch geanalyseerd en was jou specifieke pil 7mg, maar hebben ze van diezelfde pil ook andere gehad met grote spreiding.

Maar je zei al dat ze hem hadden herkend? Dus ze hebben hem niet opgestuurd naar het lab, of dat wel? Want als ze hem opsturen dan testen ze hem ook en krijg je de uitslag wat er in die geteste pil zit

Nasbyen

Newbie
Ja ik snap wel wat je bedoeld. De vraag is nu een beetje is die 7mg een gemiddelde. Of hebben ze hem wel chemisch geanalyseerd en was jou specifieke pil 7mg, maar hebben ze van diezelfde pil ook andere gehad met grote spreiding.

Maar je zei al dat ze hem hadden herkend? Dus ze hebben hem niet opgestuurd naar het lab, of dat wel? Want als ze hem opsturen dan testen ze hem ook en krijg je de uitslag wat er in die geteste pil zit

Op mijn inleverpunt wordt niet getest, dus de pil is opgestuurd naar het lab en in mijn pil zat exact 7mg.
Met dus het advies om hem niet te nemen, omdat ze de pil herkend hebben op het lab, en eerdere samples tussen de 3mg en 12mg bevatten.

Maar je geeft aan dat je met 2 zou beginnen, in het ergste geval zit je dan inderdaad op 24mg.
Ik denk dat ik er maar gewoon vanuit moet gaan dat in al mijn pillen rond de 7mg zit, dan moet het vast goed komen.
Bedankt ook voor de uitleg betreffende het bijnemen.

ricorieks

gaan ze daar van uit op het oog?

Nasbyen

Newbie
gaan ze daar van uit op het oog?

Nee, de pil die je opstuurd wordt getest op welke stoffen erin zitten, en hoeveel van deze stoffen (in dit geval 2CB, 7mg).
Verder controleren ze of de pil al in hun database voor komt, oftewel of deze ooit eerder in het land ingeleverd en onderzocht is.

Dat bleek dus het geval te zijn, en die eerder onderzochtte pillen bevatten tussen de 3mg en 12mg.
Daarmee gaan ze er vanuit dat mijn resterende pillen van dezelfde batch kunnen zijn, en dus ook tussen de 3mg en 12mg kunnen liggen.

ricorieks

Nee, de pil die je opstuurd wordt getest op welke stoffen erin zitten, en hoeveel van deze stoffen (in dit geval 2CB, 7mg).
Verder controleren ze of de pil al in hun database voor komt, oftewel of deze ooit eerder in het land ingeleverd en onderzocht is.

Dat bleek dus het geval te zijn, en die eerder onderzochtte pillen bevatten tussen de 3mg en 12mg.
Daarmee gaan ze er vanuit dat mijn resterende pillen van dezelfde batch kunnen zijn, en dus ook tussen de 3mg en 12mg kunnen liggen.
is wel een hoop speculeren daar dan
welk lab wordt dat heen gestuurd als je weet?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Bedankt ook voor de uitleg betreffende het bijnemen.
Geen probleem. Ik wil nog een klein dingetje toevoegen. Bijnemen heeft alleen zin als je het zo vroeg mogelijk doet, dus gelijk als de piek begint. Dan kun je je trip nog iets versterken. Als je te lang wacht zul je je trip alleen maar verlengen in plaats van versterken. Meestal begint je piek een uur/ander halfuur na inname.
is wel een hoop speculeren daar dan
welk lab wordt dat heen gestuurd als je weet?
Hoezo speculeren? Zijn pilletje hebben ze getest, was 7mg. Ze hebben alleen nog meer pillen binnengekregen afgelopen tijd, zelfde kleur, zelfde grootte, zelfde druk etc etc. Waarschijnlijk dus zelfde batch. Hun conclusie: deze batch heeft een grote spreiding. Ja, wel beetje speculeren want misschien waren het wel allemaal kleinere batches en zijn jouw pilletjes gewoon netjes allemaal 7mg. Zou er gwn lekker vanuit gaan en anders trip je wat harder, ook prima toch.

Bovenaan