2C-E

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Ik had 2C-I oraal genomen.. nou ik voelde er niks van.. na 3 uur maar nasaal genomen, het viel me wel mee 10 minuten brandende pijn gehad maar het was te overzien.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Angramar Temenos zei:
2c's snuiven is de hel. Dit hoor je wel vaker, maar dit keer van iemand die:

4-FMP, 73% halfnatte dex en pure MDMA "best te doen, niet aanstellen" vindt qua neusbrand.

Geloof me. Je wilt dit niet snuiven.

Mmm, nahjah ik ben dwars.
Dus waarschijnlijk ga ik het wel proberen... dwars als ik ben :rolleyes:

Maar wel bedankt voor de waarschuwing!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
PepTalk zei:
DrippTone zei:
Allebei maar eens proberen dan. :wink:

Snuiven en pluggen is trouwens de manier om 2c'tjes te nemen, orale inname vind ik altijd matig.

Naar aanleiding van deze post zou ik het willen snuiven.

Stel ik zou het oplossen in water ( 100mg/100ml water) en ik zou zo'n 7/8ml rectaal inbrengen, zou deze dosis dan hoog genoeg zijn ( gekeken dat bij ong. alle drugs bij rectale inname de dosis gehalveerd kan worden?)

Werkt het bij 2c's qua effecten/duur zo?:

1. nassaal.
2. oraal.
3. rectaal.

Want voornamelijk de verwachtte kortere duur van de trip bij snuiven spreekt me aan.

Bij snuiven komt het heel heftig op, en vrijwel alles is meteen opgenomen. Daarom neem je de helft van een orale dosering. Aangezien alles vrij snel in je bloed zit word er ook meteen begonnen met de afbraak van het stofje. Aangezien het ook een relatief lage dosis is qua volume zal dat minder lang duren dan wanneer je meer neemt(oraal dus). Echter het zal niet veel in duur schelen, een uur waarschijnlijk.

Rectaal is de duur van de trip ook maar heel iets korter dan oraal, het komt sneller op en zal ook iets sneller zijn afgebroken. Binnen een half uur zijn de effecten merkbaar. En het is heftiger aangezien het niet eerst langs je lever komt maar direct in je bloed. Ook bij deze manier van inname weer de helft aanhouden van een orale dosis.

En wanneer je het op deze manieren wil gaan innemen dan raad ik je aan om toch dat weegschaaltje aan te schaffen. Als je er oraal 5mg naast zit is dat goed te overzien. Maar rectaal en nasaal is dat dus qua vergelijking al 10mg wat je er naast zit. En dan is het nog eens heel waarschijnlijk dat je er meer dan 5mg naast zit met eyballen, dat zie je echt niet.

Dat met die vloeistof kun je goed doen in principe, ik zou dan wel kiezen voor rectaal want dan kun je de vloeistof gewoon met een spuitje inbrengen zoals in het pluggen voor dummies topic beschreven staat. En vergeet niet daarvoor demi water te pakken en geen kraan water. :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Precies het antwoord wat ik zocht!

Hierop heb ik echter weer een aantal vraagjes,

Brand het rectaal ook? Liever m'n neus dan m'n endeldarm..

En kun je de 2c-E opgelost in demi water lang bewaren?
Moet je om het op te lossen nog bepaalde handelingen voltrekken? Zoals verwarmen oid?

Alvast bedankt :)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Bij het pluggen van een 2c zul je wel iets voelen, maar dat voelt meer aan alsof je moet poepen. In tegen stelling tot snuiven waarbij je denkt dat je neus weg brand, de tranen je in de ogen springen en je bijna met je kop tegen de muur zou gaan rammen om maar een andere pijn te voelen dan dat. :P

Ik heb trouwens nog een tip voor het snuiven, zelf heb ik 10 keer minder last van het branden als ik van te voren een klein puntje ketamine snuif.

Als je het goed bewaard kun je dat mengsel lang goed houden, kraan water bederft maar demi water niet zolang er niks bij komt qua verontreiniging.

En voor zover ik weet lost het vrij makkelijk op in water, even goed schudden ofzo als je het in een buisje/flesje doet.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vandaag getest.

Gesnoven, maar merkte er weinig van.
Doe dan wel extra voorzichtig met de dosis ( heb geen weegschaal)

Heb het bij een rc verkopen online gekocht, is dit erg betrouwbaar of kan het zijn dat ze gewoon troep sturen?

HEt gevoel dat ik ervan kreeg leeg ietswat op mccp, maar dan minder onplezierig, zijn dit de treshold effecten zo'n beetje van een 2c? Lichte tinteling in benen en kaak, beetje koortsig en ongeconcentreerd?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ook een RC vendor kan rotzooi opsturen. Misschien even laten testen. Hoeveel denk je ongeveer te hebben genomen?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Das waar, testen is alleen iets wat ver rijden. Kun je ook capsuletje inleveren met bijv. 5mg?

Denk zo'n 5-7 mg. Verdeeld over paar lijntjes, elke 5 min wat genomen.

Had trouwens wel 'last' van een trip mond, althans wij noemen het zo. Het valt het beste te omschrijven als een droge natte bek. Ook voelt je maag wat leeg aan, en een vage smaak in je mond hebben.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik zou niet weten wat de minimale hoeveelheid voor een capsule is om in te leveren. Gewoon los hebben ze minstens 100mg nodig. Maar ik zou zeggen probeer het.

Ik denk trouwens wel dat je de volgende keer best 10mg kan nemen als deze 5/7 al niks tot nauwelijks effect had.

En die gekke smaak in je mond, bedoel je daar een metaal achtige smaak mee? ik heb dat ook altijd samen met een zuur gevoel in de tanden. Dan weet ik dat het in ieder geval wel iets doet en ik de volgende keer gewoon meer moet nemen, of combi gebruiken met iets anders.

BV, met BDF had ik ook die smaak met dat gevoel. Pas na 6 uur kwam er een hele lichte visual en die hield niet heel lang aan. Normaal zou ik denken dat ik dan meer zou moeten nemen. Maar ik had al 1600mics op, dus bijnemen zou niet verstandig zijn geweest. Dan maar combi gebruik om het effect op te krikken.

Maar met 2c-E zou je tot 15mg nasaal kunnen gaan zonder al te veel problemen lijkt me zo.

Blow je? Rook er anders een joint bij, dat versterkt ook wel.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nee geen metaal achtige smaak, meer een 'ochtend smaak' of zo'n smaak in je mond als je ziek bent.

Ik heb het constant ( of bijna dan) gecombineerd met wiet en 1 keer wat salvia.

Volgende keer probeer ik wat meer! ( alhoewel ik er niet van kon slapen.. dat merkte ik dan wel weer)

2C-Em

Belezen gebruiker
DrippTone zei:
Gewoon los hebben ze minstens 100mg nodig. Maar ik zou zeggen probeer het.

Maar met 2c-E zou je tot 15mg nasaal kunnen gaan zonder al te veel problemen lijkt me zo.
Met 80-90mg komen ze ook wel uit, 90 sowieso.

15mg Nasaal? Laat hem eerst eens 15mg oraal nemen (Y)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
2C-Em zei:
DrippTone zei:
Gewoon los hebben ze minstens 100mg nodig. Maar ik zou zeggen probeer het.

Met 80-90mg komen ze ook wel uit, 90 sowieso.

15mg Nasaal? Laat hem eerst eens 15mg oraal nemen (Y)

Ik had maar 100 mg dus 80-90 is ook al teveel :wink:

Hij zegt TOT 15 mg nassaal, hij raadt het niet aan als starters dosis.
Oraal wil ik het niet nemen aangezien je dan: Een poos nuchter moet zijn ( qua eten en drinken dan), het minder snel opkomt, het iets langer werkt, je meer nodig hebt, misselijk KAN worden.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
PepTalk zei:
Hij zegt TOT 15 mg nassaal, hij raadt het niet aan als starters dosis.

Juist. Beter eerst die 8 a 10 proberen als je van 5 a 7 niks/nauwelijks iets merkte.

Maar verstandig zou zijn om toch ff dat weegschaaltje te halen man. Het verschil van 5mg zie je niet maar voel je wel. :wink:

En wat ik me ook afvraag, vorige keer heb je dus steeds hele kleine beetjes gesnoven, waarom ben je niet door gegaan tot het gewenste effect?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ben op het moment ff te lui :stoned: om te zoeken, wat kosten die ong.? In een detailhandel niet via internet?

Heb het toen verdeeld over 4 kleine lijntjes, maar vond het branden wat irritant en ben dus maar ( gaan proberen) te slapen.

2C-Em

Belezen gebruiker
Vaste klant zei:
Oh je hebt gelijk nu ik het nalees snap ik hem..
dan 2 à 3 gram via de neus.. en wat nou als ik dan NOGsteeds niet tevreden ben? (!
Na 2 of 3 gram door de neus ben je hebt punt van tevredenheid al wel voorbij :P

2C-Em

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
2C-Em zei:
DrippTone zei:
Oraal wil ik het niet nemen aangezien je dan: Een poos nuchter moet zijn ( qua eten en drinken dan), het minder snel opkomt, het iets langer werkt, je meer nodig hebt, misselijk KAN worden.
Nuchter moet? Niks moet. Moet niet, mag wel. Misschien wel handig, niet strict noodzakelijk.
Komt idd minder snel op. Werkt op zeker langer en waarschijnlijk veel langer :) 3-4u langer, dus wel relevant langer ook..

Je hebt idd meer nodig, maar als je dan 'ns goeie scoort en dan bv. 250mg ipv 100 dan maakt het verschil tussen 7mg en 15mg niet heel veel meer uit op je voorraadje. Misselijk worden is idd iets waarschijnlijker bij orale inname, maar niet uitgesloten bij nasale inname. De misselijkheid komt namelijk tot stand via binding van de stof aan je 5HT-receptoren in je hersenen, daar vindt het plaats, niet in je maag. Gezien het via je neus ook daar komt heb je net zo goed kans op het probleem. Misselijk worden is gewoon iets wat zeker mogelijk is bij 2C-E, maar gelukkig niet perse hoeft te gebeuren. Het zit meer tussen je oren iig, literally :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Iets tegen snuiven? :rolleyes:

Ik ben zeker blij dat ik het op die manier gedaan heb en niet oraal.

2C-Em

Belezen gebruiker
Doerak zei:
Opiumwet + Lijst 1 + Lijst 2

Het is nog legaal. 2C-E is een van de weinige 2C-X chemicalien die je nog legaal via het net kan aanschaffen :)
Samen met 2C-C, 2C-D en 2C-P ja. Anderen zijn ook aan te schaffen maar in principe niet legaal nee. Indien bedoeld voor consumptie that is..maar ja gezien je moeilijk kunt aantonen dat het niet voor consumptie is, zal het als het gepakt cq je gevonden wordt vaak wel leiden tot een zaak waarin je strafbaar bent. Maar ja volgende mij wordt er geen onderscheid gemaakt binnen de harddrugs tussen deze synthetische tripmiddelen en de meer gangbare harddrugs in poedervorm als MDMA, speed, coke en hero, waar een grammetje een significant minder aantal dosissen bevatten dan grammetjes van deze spullen. Maar dus zal het vaak gelijk gesteld worden aan een gram speed oid wat de vervolging betreft; het is dan gewoon een gram (of een halve als je die hebt bijv. ) harddrugs, net zo goed als een (halve) gr. coke of speed dat is.

Kan wel een voordeel zijn :) Maar beter niet gepakt worden natuurlijk :wink:
En dat is dan wel handig aan genoemde 2C's.

Doerak

Bewuste gebruiker
2C-Em zei:
Doerak zei:
Opiumwet + Lijst 1 + Lijst 2

Het is nog legaal. 2C-E is een van de weinige 2C-X chemicalien die je nog legaal via het net kan aanschaffen :)
Samen met 2C-C, 2C-D en 2C-P ja. Anderen zijn ook aan te schaffen maar in principe niet legaal nee. Indien bedoeld voor consumptie that is..maar ja gezien je moeilijk kunt aantonen dat het niet voor consumptie is, zal het als het gepakt cq je gevonden wordt vaak wel leiden tot een zaak waarin je strafbaar bent. Maar ja volgende mij wordt er geen onderscheid gemaakt binnen de harddrugs tussen deze synthetische tripmiddelen en de meer gangbare harddrugs in poedervorm als MDMA, speed, coke en hero, waar een grammetje een significant minder aantal dosissen bevatten dan grammetjes van deze spullen. Maar dus zal het vaak gelijk gesteld worden aan een gram speed oid wat de vervolging betreft; het is dan gewoon een gram (of een halve als je die hebt bijv. ) harddrugs, net zo goed als een (halve) gr. coke of speed dat is.

Kan wel een voordeel zijn :) Maar beter niet gepakt worden natuurlijk :wink:
En dat is dan wel handig aan genoemde 2C's.
Je zegt dat de genoemde 2C's niet legaal zijn, maar waar baseer je dat op? Als een stof niet op de opiumlijst staat (en dat staan ze niet) kun je niet vervolgd worden voor het bezit ervan. Of je het nou op wil eten, snuiven, pluggen... maakt niet uit. Het zijn officieel geen drugs (geestverruimende chemicalien), maar gewoon chemicalien.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hij bedoelt juist dat je bij de wel illegale RC's moet kunnen aantonen dat je ze niet consumeert maar gebruikt voor testen en onderzoek.

2C-Em

Belezen gebruiker
Juist. Dus die RC's die er wel op staan, anders dan de genoemde C,D,E,P die er niet op staan.

Je kunt de illegale, T2, T7, I (en B) natuurlijk wel bestellen, maar als het onderschept wordt..heb je een zaakje.. als het bedoelt is voor consumptie tenminste.
En neem maar aan dat ze daar vanuit zullen gaan, dus je zult wel van goede huize moeten komen om aan te tonen dat het niet voor consumptie (en evt. handel) bedoelt is, maar bijv. voor onderzoek.

dexdude2

Belezen gebruiker
Ik kan binnenkort aan 2c-e komen en ben van plan wat te nemen met een tripvriend. Kun je met dit spul op naar een goed hardstyle feest om daar vervolgens los te gaan? Of wordt je er te vaag van? Ik heb gehoord dat je er erg euforisch en "wild" van word (dus zin om te dansen en om los te gaan). Klopt dit?
Zo niet dan gaan we mooi thuis trippen... Maar het zou tof zijn als dit een soort van alternatief voor pillen zou zijn. :hearteyes:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
In lage dosissen is er inderdaad sprake van een stimulerend en euforisch effect.
Maar ik vind dat dit erg snel overschreden word, en het al gauw echt trippen genoemd mag worden.

Ik zou het dan, zeker als het je eerste keer is, afraden op een hardstyle feestje.
Vooral die muziek keuze is denk ik niet geschikt voor deze drugs.

Zou het zeker geen MDMA vervanger willen noemen, ga dan voor mephedrone.

dexdude2

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
In lage dosissen is er inderdaad sprake van een stimulerend en euforisch effect.
Maar ik vind dat dit erg snel overschreden word, en het al gauw echt trippen genoemd mag worden.

Ik zou het dan, zeker als het je eerste keer is, afraden op een hardstyle feestje.
Vooral die muziek keuze is denk ik niet geschikt voor deze drugs.

Zou het zeker geen MDMA vervanger willen noemen, ga dan voor mephedrone.

Ok bedankt voor de reactie, stel ik zeer op prijs.

Is er overigens iemand die ooit 2c-e heeft gebruikt op een feest of in een club?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb het eens tijdens het uitgaan geprobeerd.
Het was handlebaar, maar was blij toen we lekker thuis gingen chillen.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik zou het niet doen op een feest, ook de muziek keuze is niet helemaal relaxed voor dit spul vind ik.
Ga dan liever voor een lage dosis (15mg 2c-b) als je dat euforische en stimulerende wilt hebben. Op een feest is 2c-b wel goed te doen.

Mijn advies: bewaar de 2c-e voor thuis :)

megatrippie

Belezen gebruiker
Heb 2c-e wel eens gebruikt op een feestje en ook veel van de andere 2c's. 2c-e is echter wel 1 die ik niet snel weer zou doen. is gewoon veel geschikter om in een rustige veilige thuisomgeving te gebruiken. Feestjes welke echt geschikt zijn voor 2c-e zijn zeldzaam. Met Oud en Nieuw heb ik op een feestje nog een 2ci/2ce mixje gehad maar geweldig bevallen is dat ook niet. Je bent gewoon in een heel andere sfeer als de rest van de mensen. Dat is niet altijd slecht maar vaak wel minder gewenst. Het is zo een vreemd surrealistisch feestje geworden. Rare toestand :grin: . Mensen om je heen denken dat je nuchter bent en stilletjes alle zwaar onder invloed zijnde mensen zit te bekijken maar ondertussen was ik dus zo lijp als een deur. kon met geen mogelijkheid nog met de bonnen overweg welke ik nodig had om drinken te bestellen. De mensen zagen er allemaal zwaar lelijk en vervormd uit en ik bleek niet in staat om maat te houden met de muziek dus dansen was ook out of the question. Ik ben er van overtuigd dat de 2c-e daar voor verantwoordelijk was en dat i/t2/t7/b/c/d (niet gecombineerd dus :P )veel geschikter zijn voor een feestje.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Zijn de 2c-x eigenlijk niet een afrader voor feestjes, buiten 2c-b dan. Je weet nooit echt wat je kunt verwachten, LSD lijkt me dan veel beter voor op feestje.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Sublimo zei:
Zijn de 2c-x eigenlijk niet een afrader voor feestjes, buiten 2c-b dan. Je weet nooit echt wat je kunt verwachten, LSD lijkt me dan veel beter voor op feestje.

Ja, wat je zegt :) Op de 2C-B na, zou ik de andere ook niet nemen op feesten. Dan liever thuis.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Fresh zei:
Sublimo zei:

Ja, wat je zegt :) Op de 2C-B na, zou ik de andere ook niet nemen op feesten. Dan liever thuis.

Inderdaad, ik denk dat megatrippie prima weet wat hij doet, maar mijn ervaring is dat de 2c-x vrij raar uit de hoek kunnen komen. Zo heb ik van 2c-e nauwelijk effect gehad, maar het kan net zo goed dat ik de volgende keer mijn kop eraf trip. 2c-b kan dat ook wel, maar in mindere mate en het lijkt veel op LSD en duurt ook nog eens minder lang. Maar je weet totaal niet wat te verwachten.
LSD heeft dat veel minder na mijn mening, daar weet je voor een groot deel wat je kunt verwachten.

Maar voor megatrippie zal het prima gaan, ik ben wel nieuwsgierig naar hoe hij dat doet.

Voor de andere mensen, het is een absolute afrader.

megatrippie

Belezen gebruiker
Sublimo zei:

Ik denk dat het toch heel erg afhangt van het soort feestje en 2c. Verder is het ook niet voor iedereen iets om te doen maar dat lijkt ook zo te zijn met LSD. Nu ik er over begin is ook de dosering van behoorlijk belang.

2c-b en 2c-i worden net als lsd redelijk veel als partydrug gebruikt. wel is het van belang dat je hier een andere dosering toepast als bij thuis gebruik. 2c-i zal bij lage doseringen vriendelijk, stuurbaar energetisch, en visueel prettig blijken. maar als je dat dus hoger gaat doseren ga je een heel andere kant van deze drug ervaren. Een diepe geestelijke ervaring is niet iets waar je op een feestje op zit te wachten.

Verder heb ik de indruk dat lichaam een geest gewend raken aan deze 2c's echter niet in de vorm van gewenning maar meer op de manier dat waar matige doseringen eerder alleen voor licht euforische energetische visueel prettige ervaringen zorgde na vaker gebruik ook bij lichte doseringen alle effecten van een zwaardere dosering aanwezig zijn (wel minder zwaar natuurlijk door dat de doseringen lichter zijn)

Natuurlijk blijft het gissen met deze materie maar ik denk dat dit meer te maken heeft met de manier hoe je hersenen reageren op bepaalde stoffen (herkenning) dan met de middelen zelf.

Ik heb dit met LSD een stuk minder als met de 2c's maar veel kennissen en vrienden ervaren het ook bij LSD zo.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Met jou zou ik echt eens moeten praten over 2c-x, je weet hoe ze te gebruiken en ik weet soms niet wat ik ervan moet denken. Maar zou ze wel zo willen gebruiken. :)

Hetgeen wat mij voornamelijk tegenhoud om het op feestje te gebruiken, is omdat het elke keer anders lijkt te werken. Dat heb ik bij LSD niet.

megatrippie

Belezen gebruiker
Sublimo zei:
Met jou zou ik echt eens moeten praten over 2c-x, je weet hoe ze te gebruiken en ik weet soms niet wat ik ervan moet denken. Maar zou ze wel zo willen gebruiken. :)

Hetgeen wat mij voornamelijk tegenhoud om het op feestje te gebruiken, is omdat het elke keer anders lijkt te werken. Dat heb ik bij LSD niet.

Ik zou het in jou geval voorlopig ook mooi thuis blijven gebruiken en niet op een feestje. Pas op het moment dat jij in de gaten hebt wat een plus minus dosering bij jou in een standaard setting ongeveer te weeg brengt zou ik er over gaan nadenken het op een feestje te gaan gebruiken. Een feestje is makkelijk te verknallen door iets te veel of net de verkeerde drug.

Maar misschien valt het allemaal ook wel mee. alles is zoals met zo veel weer afhankelijk van heel erg veel factoren.

Hoe loop jij graag op een feestje is er 1 van :P
ik moet ff de deur uit nu maar roep je straks wel even.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik zou het in jou geval voorlopig ook mooi thuis blijven gebruiken en niet op een feestje. Pas op het moment dat jij in de gaten hebt wat een plus minus dosering bij jou in een standaard setting ongeveer te weeg brengt zou ik er over gaan nadenken het op een feestje te gaan gebruiken. Een feestje is makkelijk te verknallen door iets te veel of net de verkeerde drug.

Ja, inderdaad, ik heb gewoon het idee dat er best veel fout kan gaan met 2c-x en om het dan op een feestje te doen... Alleen 2c-b ben ik van overtuigd, dat zou ik wel doen.

Maar misschien valt het allemaal ook wel mee. alles is zoals met zo veel weer afhankelijk van heel erg veel factoren.

Hoe loop jij graag op een feestje is er 1 van :P

Het is voornamelijk dat ik totaal niet weet wat te verwachten, als het mis zou gaan sta je daar wel midden tussen al die mensen.

ik moet ff de deur uit nu maar roep je straks wel even.

Oke. :wink:

Leute,
tot voorkort was ik helemaal niet thuis in psychedelische drugs. Ik was zelfs een beetje huiverig voor hallucinerende drugs. Tot ik een tijd geleden in een 2C-E trip belande, wat zonder twijfel de beste trip was die ik ooit heb beleefd.
Nu ben ik nieuw op dit forum, dus ik heb geen idee of dit hier gangbaar is, maar 2C-E schijnt dus nog niet illegaal te zijn. Weet iemand of dit makkelijk is om aan te komen, en zo ja: waar hier goede kwaliteit van te koop is?
Dank alvast!
x

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
WesselZappa zei:
Leute,
tot voorkort was ik helemaal niet thuis in psychedelische drugs. Ik was zelfs een beetje huiverig voor hallucinerende drugs. Tot ik een tijd geleden in een 2C-E trip belande, wat zonder twijfel de beste trip was die ik ooit heb beleefd.
Nu ben ik nieuw op dit forum, dus ik heb geen idee of dit hier gangbaar is, maar 2C-E schijnt dus nog niet illegaal te zijn. Weet iemand of dit makkelijk is om aan te komen, en zo ja: waar hier goede kwaliteit van te koop is?
Dank alvast!
x

Maar mijn antwoord is, zal vast wel ergens zijn maar heb geen idee waar zelf.Je zal het vast niet zomaar tegenkomen denk ik. Misschien vind je het wel, de tijd zal het je leren :wink:
Groetjes! :wink:

Bovenaan