Vind dit opzich een goed en heel verstandig advies, maar mijn eigen ervaring met LSD is dat nu juist die mini-doseringen (dus om en nabij 50 ug) het meest oncomfortabel kunnen uitpakken. Je bent dan namelijk zeker niet meer nuchter, dus je kunt je dagelijkse dingen niet meer normaal uitvoeren, maar de deur naar de tripwereld gaat ook niet echt open. Hierdoor blijf je een beetje ‘in between’ hangen. Hoeft niet erg te zijn, maar dat halfslachtige kan met wat pech dus wel onprettig vallen; je wordt dan als het ware te weinig afgeleid door de mentale effecten waardoor het fysieke (het onrustige/stimulerende) op een wat meer negatieve manier op de voorgrond kan treden.
Ik raad mensen die écht willen trippen voor een eerste keer vaak (max) 100 ug aan. Ik zou zelf eerder adviseren om wat dichter tegen de 100 aan te leunen dan tegen de 50 om bovenstaande reden, maar dat is puur uit persoonlijke ervaring en andermans ervaringen die ik hier gelezen heb.
Starten met micro-doseringen, wat je zegt, kan trouwens wel echt prima. Op heel subtiele manier feeling krijgen voor het middel. Maar de mini-doseringen kunnen i.m.o. wat tricky zijn.