zware gebruiker?

heidrun

Belezen gebruiker
hoi ik vroeg me af....wat is een zware gebruiker? en zijn jullie dat zelf?

ik ben (nog) wel een zware gebruiker, vind ik zelf. ik blow dagelijks, maar zit in therapie om daar vanaf te komen.
verder heb ik een aantal dingen uitgeprobeerd (paddo's, GHB, coke, herbals) maar dat vond ik niet leuk genoeg om verder mee te gaan.

wat ik wel heel leuk vind is XTC dit doe ik wanneer ik zin heb, maar niet meer dan 5x per jaar. en ik heb het nu bijv. al een jaar niet meer gedaan.

verder drink af en toe alcohol, meestal als ik in het buitenland ben en daarom niet kan blowen.

ik vind dat ik qua blowen fout bezig ben, maar de rest vind ik wel kunnen. wat vinden jullie?

BacingsPen

Badass junkie
Ja vind ik ook, zekere omdat je cannabis rookt! Rook je daarnaast ook nog of niet?

Je zou om iets beter bezig te zijn van de wiet ook thee kunnen zetten of spacecake bakken! Wat overigens ook niet gezond zal zijn, maar als geleerden mensen in Nederland het zo als medicijn willen voorschrijven en zelfs voor dagelijks gebruik, zal het wel meevallen!

Emo

Bewuste gebruiker
je krijgt echt geen medicijnen als je verslaafd bent lijkt mij hoor :confused:
maar verder , tsjah, spacecake is dan mischien wel beter maar stoppen is natuurlijk nog beter, ben ik ook hard mee bezig :wink:

FuTuRe

Experimenterende gebruiker
ben bedoelt wss dat als je last heb van reuma / ms etc etc en veel pijn heb dat je dan dat voor geschreven krijgt

en tja dagelijks blowe is natuurlijk nooit goed

probeer te minder , dat is wat ik doe

heidrun

Belezen gebruiker
zoals ik al zei: ik ben bezig met stoppen. dat gaat niet 1,2,3.

maar voor de rest, is dat veel?

en hoeveel gebruiken jullie?

FuTuRe

Experimenterende gebruiker
ik deed het eerder 3 a 4 keer in de week
nu alleen nog vrijdag en zaterdag MAX af en toe ga ik aan de drank en dan geen jointje voor mij

meer als dat heb ik nog niet gedaan ( alleen hasj en wiet )
ik spacingben en emo denken erover om een keer paddo's te nemen maar wanneer / hoeveel etc moeten we nog ff kijke)

maja ontopic
wel goed dat je het iig probeert tis vooral moeilijk met mindere/stoppen als je vrienden het dan wel doen dan gaat het heel makkelijk , oh doe maar nog maar een sucky etc etc

Emo

Bewuste gebruiker
klopt, ik heb hier zelf ook moeite mee, niet zozeer door jullie ofzo maar als jullie dan een jointje hebben zit het niet in me om het te kunnen weigeren :flushed: , toch zoals ik al vaker vermeld heb lukt het me om van de 6/7 keer in de week meerdere jointjes af te komen in een paar weken
tenminste dit is de eerste week en nog maar 1tje gerookt, waar er mischien hooguit nog 1 of 2 bijkomen, dat vind ik best netjes van mezelf, en blijf het gebruik proberen te beperken tot de weekende maar als dit alsnog niet lukt en ik voel de drang weer om het vaker te doen, dan is het uit me de pret en stop ik er helemaal mee, misschien jammer van de drugs (want je kan dr lol mee hebben) maar dit is dan de enige manier voor mij
p.s hopen dat ik geen terugval krijg :rolleyes:

Krs

Bewuste gebruiker
Met 5 xtc pillen in het jaar doe je het wel netjes dat moet wel kunnen vind ik ook. maar ben wat maakt het nou uit of je wiet rookt of eet? maakt toch niet uit? is toch geen optie als je er verslaafd aan bent lijkt mij.

BacingsPen

Badass junkie
Tuurlijk wel, als hij er naast niet rookt... Een joint roken of spacecake eten vind ik nogal een verschil... beiden hebben wel overeenkomsten want het geeft ongeveer hetzelfde effect maar roken doe ik tog liever en vaker en toen ik met tabak rookte was de drang naar een joint er nog meer! Nu ik alleen nog spacecake gebruik gebruik ik het op mementen dat ik zin heb om knetter te zijn, en met een jointje altijd omdat ik EN zin had in een joint EN knetter wilde zijn...

Het hoeft natuurlijk niet uit te maken, maar ik denk dat een hele hoop mensen er verstandig aan doen cannabis te eten of drinken als ze iets gezonder willen zijn en willen minderen... al kan het ook goed zijn dat je juist sneller naar spacecake pakt, ligt er per persoon een beetje aan denk ik...

doopie

Bewuste gebruiker
Ja wat valt nou wel en niet onderzware gebruiken
ken meerdere mensen die in een weekend 10 gram in hun neus proppen en de hele week door ook nog blowen.
Zelf blow ik meestal 1 a 2 keer in de week en als ik gaat stappen mischien wat andere middellen.
of soms als ik aan het chillen ben met paar maten iets psychedelics.

Drazzic

Bewuste gebruiker
heidrum hoe jij het zo noemt vind ik je dus echt geen zware gebruiker. Ik zelf ook niet, nou ja afgelopen half jaar wel maar nu niet meer :)

l'kim

Newbie
ik smoor dagelijks mee met vrienden een joint of een blunt,
ieder weekend doe ik extasy, speed of cocaine,

mijn broer bijvoorbeeld, is heel overdreven bezig met drugs,
als hij een duizend koopt (weed), zou hij dit soms in 1 dag opsmoren, hij kan er niet meer dan 3 uiterst 4 dagen mee weg

hij snuift ook minstens een paar keer per week speed, neemt extasy in het weekend, en snuift ook coke, daardoor is hij bijzonder agressief (moeilijk om mee te leven) , echt waar!

wat je doet, is niet goed, drugs verkakt je leven, het heeft mijn leven verkakt en mijn broer zijn leven! in vergelijking met sommige dat ik ken vind ik je druggebruik gematigd, maar het is toch nog altijd zeer ongezond, het beste is er mee stoppen

Bovenaan