Zwanger en wiet

GraigVain

Newbie
Ik ben er een paar weken geleden achtergekomen dat ik zwanger ben, 11 weken zo ondertussen, en ben toen meteen gestopt met blowen... Maar nu hoor ik van heel veel mensen, ook van mensen die zelf blowen en kinderen hebben, dat wiet helemaal geen effect heeft op de baby en helemaal niet slecht is en kan zijn tijdens de zwangerschap..
Mijn vraag, is dat waar? Bij twijfeling neem ik het risico niet, mijn kind is natuurlijk eerste prioriteit, maar ik heb best wel trek in een jointje..

Lood

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat de mensen die dat aan jou vertellen te veel wiet roken! hoe kunnen zij nou zeggen of er wel of geen effect is geweest? misschien is het IQ van het kind wel met 10 omlaag gegaan, lijkt me erg sterk maar daar kunnen zij niets over zeggen!
verder is van gewoon roken aangetoond dat het wel schadelijk is dus ik zou zeggen better safe than sorry !

GraigVain

Newbie
Lood zei:
misschien is het IQ van het kind wel met 10 omlaag gegaan,
Precies, dat was dus ook mijn zorg. Heel veel mensen hebben iets van 'baby came out just right', maar mentale problemen pik je soms pas na 10 jaar op. Als je kind opeens schizofreen is kan je nog zeggen dat hij dr goed uit is gekomen, maar dan heb je m toch wel goed verneukt...

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
maar waar hebben we het over??? damn, je gaat toch geen wiet,crack of wat dan ook roken als je zwanger bent??

Extisi

Wijs gebruiker
Wtf is dit..

Nee, dit kan geen kwaad.. iedere zwangere vrouw hoort iedere dag een grammetje of 2 te roken, dat is goed voor de ontwikkeling van de baby.
Lekker veel roken, veel thc, teer en nicotine. Hoe meer hoe beter.

Maddo17

Belezen gebruiker
Alsjeblieft niet doen :|

Het is echt héél slecht voor je ontwikkelende baby. Gewone sigaretten zijn al slecht, laat staan jointjes.

sarcasm

Bewuste gebruiker
GraigVain zei:
Ik ben er een paar weken geleden achtergekomen dat ik zwanger ben, 11 weken zo ondertussen, en ben toen meteen gestopt met blowen... Maar nu hoor ik van heel veel mensen, ook van mensen die zelf blowen en kinderen hebben, dat wiet helemaal geen effect heeft op de baby en helemaal niet slecht is en kan zijn tijdens de zwangerschap..
Mijn vraag, is dat waar? Bij twijfeling neem ik het risico niet, mijn kind is natuurlijk eerste prioriteit, maar ik heb best wel trek in een jointje..

Roken tijdens de zwangerschap is al schadelijk en blowen des te meer. Afgezien van de gebruikelijke risisco's: dat is slechte doorbloeding van de placenta, groeiproblemen en benauwdheid tijdens en net na de bevalling kunnen er ook de nodige problemen ontstaan met het kindje zelf op latere leeftijd. Ze kunnen problemen krijgen met de ontwikkeling, met leren en wat niet is vastgesteld maar ik zelf zie met de kinderen van vriendinnen van mij, is dat ze vanaf zo'n jaartje of 6 vreselijk druk worden. Ik heb vier vriendinnen die geblowd hebben tijdens de zwangerschap, en alle vier die kinderen zitten nu aan de Ritalin en hebben leerproblemen. Uiteraard blijft het jouw keuze, maar van wat ik begrijp van jou is dat je kindje de beste start mogelijk wilt geven, een goede moeder zijn is keuze's maken en het belang van je kind altijd voor dat van de jouwe zetten. Vraag jezelf maar af: wat voor belang heeft jouw baby er bij dat jij blowt? Dan heb je daar al je antwoord.

SmokeMe

Belezen gebruiker
Mensen hier verkondigen de grootste bullshit hier zonder enig bewijs whatsoever :tearsofjoy:

Tegenwoordig krijgen je kinderen al een leerachterstand als je tijdens de zwangerschap de verkeerde kleur M&M eet

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
SmokeMe zei:
Mensen hier verkondigen de grootste bullshit hier zonder enig bewijs whatsoever :tearsofjoy:

Tegenwoordig krijgen je kinderen al een leerachterstand als je tijdens de zwangerschap de verkeerde kleur M&M eet
Ook voeding is ontzettend belangrijk. Snap overigens ook niet dat mensen hier op bezuinigen noch zich erin verdiepen.

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Oom Klaas zei:
Blowen tijdens de zwangerschap is gewoon respectloos tegenover je kind.
Mijn infantiele moeder heeft sigaretten lopen roken tijdens de zwangerschap van mij. Vier sigaretten per dag waren toegestaan volgens de dokter vertelde ze mij. Die stomme hoer. Dankzij haar voel ik me een terminator die hier op aarde is opgestaan om zijn beide ouders levend te begraven. Als straks alles om mij heen weg valt, en meneer heeft niks meer te verliezen, ben ik de eerste die naar ze toe stapt met een schop in zijn handen.

Conclusie: eet, drink, sport, en leef zeer gezond met zo min mogelijk stress. Iets wat je overigens niet alleen in die 9 maanden moet doen, maar tot aan het einde.

Ik heb psychische stoornissen, en het feit dat mijn moeder rookte toen ze mij droog, kan één van de mogelijke oorzaken zijn. In mijn ogen is het immoreel ongezond te leven als je hier anderen bij benadeeld. Zeker wanneer we praten over een nieuw leven.

sarcasm

Bewuste gebruiker
Mijn moeder rookte een pakje sigaretten per dag toen ze zwanger was van mij. Ze zei dat het toen nog niet zo bekend was dat dat niet mocht tijdens de zwangerschap. Toen ze stierf vond ik de boeken die ze had gekocht in 1978 toen ze zwanger was van mij, en ja hoor, er stond daar wel in dat roken tijdens de zwangerschap schadelijk is voor je baby. Het kan zijn dat ik daardoor een huilbaby was maar het hoeft niet. Het kan zijn dat ik daardoor een verstokte roker ben, maar ook dat hoeft niet. Wat ik probeer te zeggen is dat elke moeder haar eigen keuze's maakt voor haar kind. Alleen wat je moet bedenken is: kan je er mee leven als je kind toch wat krijgt omdat jij egoistisch was en je eigen behoeften voor dat van je kind zette? Of ga je er om liegen zoals mijn moeder, want tegenwoordig kom je daar heel moeilijk mee weg en dan komt het nog harder aan omdat je hebt gelogen.

cropp

Badass junkie
mensen die hier diep over na denken en hier zelf geen gezonde conclusie uit kunnen halen moeten uberhoubt geen kind op voeden...

sarcasm

Bewuste gebruiker
cropp zei:
mensen die hier diep over na denken en hier zelf geen gezonde conclusie uit kunnen halen moeten uberhoubt geen kind op voeden...

dat klopt als een zwerende vinger, maar helaas lopen er heel veel ouders rond die eigenlijk niet eens hadden moeten overwegen om zich voort te planten of die de opvoeding van hun kind links laten liggen.

Dreuge

Badass junkie
cropp zei:

en mensen die wel tot de juiste conclusie komen maar er vervolgens uit gemakzucht niets mee doen?

Emilyy

Newbie
Mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschap van mij ook gerookt. En tot nu toe I came out just fine. Guess I got lucky.
Maar toch. Je bent een effing mongool als je er nu ook nog maar aan dénkt om te roken, laat staan blowen tijdens je zwangerschap. Niet alleen is het sociaal gezien een fashion faux pas, doordat je er zoveel kapot mee kan maken, maar zou jij het jezelf vergeven als je kind straks ziekelijk is of psychische problemen krijgt? Als je dat had kunnen voorkomen door negen maanden niet te roken/blowen?
Het lijkt mij geen moeilijke keuze...

pawelonius

Belezen gebruiker
Vind het wel grappig dat mensen bij een onderwerp als zwangerschap terugvallen in zelfs roken niet, dus laat staan blowen. Aangezien inmiddels wel duidelijk is dat cannabis minder schadelijk is, en ik weet geen aanwijzingen dat het bij zwangerschap anders zou zijn, voor kind of ouder.
viel me ff op en wilde ik kwijt :tongueout:
Overigens wat iedereen zegt: blijf van al het ongezonde af tijdens de zwangerschap :) of het nou drugs of fast-food is.

sarcasm

Bewuste gebruiker
pawelonius zei:
Vind het wel grappig dat mensen bij een onderwerp als zwangerschap terugvallen in zelfs roken niet, dus laat staan blowen. Aangezien inmiddels wel duidelijk is dat cannabis minder schadelijk is, en ik weet geen aanwijzingen dat het bij zwangerschap anders zou zijn, voor kind of ouder.
viel me ff op en wilde ik kwijt :tongueout:
Overigens wat iedereen zegt: blijf van al het ongezonde af tijdens de zwangerschap :) of het nou drugs of fast-food is.

Dat komt omdat je dan je lichaam deelt en verantwoordelijk bent voor hetgeen wat je in groeit, iets wat net begint aan de marteltocht die wij het leven noemen. We weten allemaal hoe moeilijk het leven is, je wil zo'n klompje cellen natuurlijk de beste start geven om te veranderen in een gezonde blije baby. Wat is een offer van 9 maanden (langer als je tepelsientje geeft) nuchter zijn op een mensenleven?

Purple haze

Bewuste gebruiker
GraigVain zei:

Onzin, de stoffen die in de joint zitten komen dus ook in je ongeboren kind terecht. Dus het is zeer onverstandig om te blowen als je zwanger bent. Roken is zo is zo niet goed als je zwanger bent. In tabak zit zo ie zo waterstofcyanide. Dat zorgt er voor dat je kind minder hard groeit. Kinderen van moeders die rookte tijdens de zwangerschap hebben gemiddeld een lager geboortegewicht. Daarnaast is het aangetoond dat als je rookt tijdens de zwangerschap dat je kind later meer kans heeft op het krijgen van astma.

Hier staat nog meer info over blowen en zwangerschap

KoxBox

Badass junkie
SmokeMe zei:

Ben jij echt achterlijk ofzo?

juuleke

Dit moet je NOOIT riskeren,

Stel nu dat het wel schadelijk zou zijn, zou je het er voor over hebben?

Ik zou gewoon negen maandjes wachten tot ie is "uitgepoept", kan je daarna lekker SAFE blowen:wink:

KoxBox

Badass junkie
juuleke zei:

Ik zou gewoon negen maandjes wachten tot ie is "uitgepoept", kan je daarna lekker SAFE blowen:wink:

Tenzij je borstvoeding geeft...

Zalmpy

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
Tenzij je borstvoeding geeft...

Mee eens. Ik zou gewoon helemaal proberen te stoppen. Als je daar toch al mee bezig was door je zwangerschap. Je hebt nu toch een goeie motivatie om te stoppen :)
Ik zou het in ieder geval echt niet chill vinden als mn moeder blowde.

Intoxication

Bewuste gebruiker
Extisi zei:
Wtf is dit..

Nee, dit kan geen kwaad.. iedere zwangere vrouw hoort iedere dag een grammetje of 2 te roken, dat is goed voor de ontwikkeling van de baby.
Lekker veel roken, veel thc, teer en nicotine. Hoe meer hoe beter.
x2

BacingsPen

Badass junkie
Het kan wel, maar dan moet je er ook speed bij snuiven! Anders wordt je baby slapend geboren en denken de doktoren dat ie dood is en gebruiken ze je baby voor onderzoek.. LEVEND dus!!!

Ja sorry maar zoals al is gezegd: kom op nou! Jointjes roken als je een kind in je buik hebt.... Als je jezelf dit serieus afvraagt ben je überhaupt niet klaar voor kinderen!

Heb nu al medelijden met dat jochie, laat staan meisje!

GRRRR, als je echt niet zonder kan, overleg dan met je dokter of je af en toe wat wiet door je warme maaltijd mag gooien....

EN DAN NOG!!! TSSSS hoe oud ben je als ik vragen mag?

Bedoel dit niet gemeen, maar je geeft zelf aan dat je het beste wilt voor je kindje dus dan moet je wel tegen een beetje kritiek kunnen :wink:

Sun Tzu

juuleke zei:

En dan begint de discussie of je wel moet blowen als ouder :P

Wietje

Belezen gebruiker
Sun Tzu zei:
juuleke zei:

En dan begint de discussie of je wel moet blowen als ouder :P

Moet kunnen, maar enkel:
1. Niet in het bijzijn van het kind
2. Niet als het kind er nadeel van ondervind op welke manier dan ook.

Ouders drinken ook vaak een glas wijn, een biertje of wat dan ook, met gelegenheid.
Het zou hetzelfde mogen zijn met blowen imo.

(maar ik ben wel geen ouder xD dus mss zit ik er ver naast)

bouri

Newbie
hey hey mijn zoon is nu bijna 5 jaar en heb gedurende heel de zwangerschap geblowt

wat op zich wel schadelijk is voor de baby maar als je zin hebt heb je zin
enige nadeel wat ik heb ondervonden aan mijn zoon is dat hij concentratie moeilijkheden heeft en dat hij zwakke longen had bij de geboorte voor de rest was hij een kern gezond manneke dat vanaf de 1ste maand lekker doorsliep snacht goed eet en heel actief is

dus ik denk als je niet overdrijft dan zal het wel lukke denk ik

Bovenaan