Zorgen maken?

Char

Newbie
Hallo, ik ben 19 jaar oud en begon met drugs en blowen toen ik 17 was. Ben er mee gestopt omdat ik nu chronische hyperventilatie aan heb over gehouden en nu 24/7 benauwd ben. (Kan niet eens meer normaal sigaretje roken of kopje koffie drinken zonder een paniek aanval / hyperventilatie aanval te krijgen) En steeds bang ben dat er wat met me hart aan de hand is.. Een maatje van mij is er niet mee gestopt, en ik vind dat hij dat zelf moet weten. Maar maak me erge zorgen om hem.. Hij gebruikt op feestjes vaak speed en pillen en blowed dagelijks voor het slapen. Ik lag pas tegen zijn borst aan en voelde dat zijn hart snel klopte en on regelmatig en maakte me er zorgen over. Ook soms als hij heeft geblowed zegt ie dat ie last heeft van zn linker borst en dat het krampt en een druk op zit. En het gevoel heeft dat hij gaat flauwvallen. Vaak slaapt hij ook gewoon klokje rond en slaapt heel slecht. Ik heb gezegd dat hij moet stoppen met drugs voor tijdje en naar huisarts moet gaan maar hij luisterd maar niet. Soms valt hij ineens staand inslaap op werk en valt hij ineens weg en hij word dan ineens wakker. Zou er iets met zijn hart kunnen zijn? Maak me gewoon enorme zorgen omdat het me maatje is.. Hij leeft ook niet echt gezond, drinkt veel energie drank en ongezonde voeding. Ook had hij net geblowed en stuurde hij een bericht dat hij gevoel heeft flauw te vallen en steeds een schock voelt bij zn hart en buik en wakker schrikt daarvan. Ik vroeg of hij oke voelde en hij reageerde niet. Dus ik belde hem op zegt hij “het gaat nu wel weer” En is gaan slapen. Hij is gewoon enorm eigenwijs en luisterd 0% naar mij, overdrijf ik of moet ik me zorgen om hem maken? Bedankt voor het lezen ik weet gewoon nie wat ik met hem aan moet..

Pinnacle

Belezen gebruiker
Ik zou wel met hem in gesprek gaan, je kan op jonge leeftijd veel aan en je lichaam (zowel dat van jou als van die vriend van je) herstelt wel naar verloop van tijd. Als hij echt staand in slaap valt zou ik wel eens een goed gesprek met hem hebben, want zo push je jezelf wel tot het uiterste wat betreft drugsgebruik. Ik heb zelf bijna een jaar klachten gehad aan dit type gebruik, ook hyperventilatie, gecombineerd met duizeligheid en paniek. Ging op een gegeven moment wel over, maar zaak is wel dat je stopt op een gegeven moment.

• Like
Waarderingen: Char

Char

Newbie
Ik zou wel met hem in gesprek gaan, je kan op jonge leeftijd veel aan en je lichaam (zowel dat van jou als van die vriend van je) herstelt wel naar verloop van tijd. Als hij echt staand in slaap valt zou ik wel eens een goed gesprek met hem hebben, want zo push je jezelf wel tot het uiterste wat betreft drugsgebruik. Ik heb zelf bijna een jaar klachten gehad aan dit type gebruik, ook hyperventilatie, gecombineerd met duizeligheid en paniek. Ging op een gegeven moment wel over, maar zaak is wel dat je stopt op een gegeven moment.
Thanks voor het advies ga ik vandaag met hem over hebben :)

Bovenaan