Zolpidem

raging_bull

Bewuste gebruiker
Heb wat in het medicijn kastje zitten kijken en vond dit:

Zolpidem Tartraat 10mg
Oxazepam 10mg
Alprazolam 0,25mg
Diazepam 5mg
Ibuprofen 400mg
Codeeine Fosfaat 20mg

Allemaal pille van me stief ma, this dat ik haar toch niet moet.. Anders zou ik het mischien wel erg vinden.. :grin:

Nu ben ik alles in het lijstje eens op google en hier op het forum gaan zoeken, mijn oog viel op Zoldipem. Aantal vraagjes over deze pil.

1. Ik vond 3 halve stukjes pil ergens in het medicijn bakje, die kunnen er goed al even liggen.. De expire date is 02-2009. das nog bijna 2,5 jaar. Kan het kwaad om deze 3 halve stukjes die mischien al even liggen te nemen? Zou ik er ziek van kunnen worden?

2. Ik las dat dit goedje te slikken en te snuiven is. Bij oraal gebruik zouden de effecten na 15min opkomen. Bij snuiven binnen een minuut. Zijn er grote verschillen in het effect, snuiven of slikken?

3. Wat is de beste dosering? En is er een andere dosering voor snuiven of slikken? Bij elkaar heb ik nu 15mg liggen. De pilletjes in de verpakking laat ik liever zitten. De pilletjes zijn nog netjes wit by the way.

Als ik meer weet ga ik ze vanavond al nemen voor ik ga slapen en dan probeer ik wakker te blijven. Ik hoop dat ik nog wat kan herinneren morgen.

erwin krol

Bewuste gebruiker
dosering staat op wiki, kijk ook even wat je stiefma slikt als dosis evt. Enne, vlak voor het slapen gaan is misschien niet helemaal het makkelijkst om wakker te blijven? Als ik jou was ou ik het eerder op de avond checken.

raging_bull

Bewuste gebruiker
Hmm, is het zwaar merkbaar? Zijn je pupillen extreem groot/klein?

Als ik een jointje op heb kan ik nog makkelijk doen alsof er niets aan de hand is. En met een lichte paddo trip ook nog wel. Hoe zwaar is het spul? Is het makkelijk te verbergen of absoluut niet?

demian

Experimenterende gebruiker
ik vond het heel moeilijk om te verbergen. Je wordt er wazig van en in jezelf gekeerd, en tijdens conversaties met vrienden viel ze telkens wel iets op.

raging_bull

Bewuste gebruiker
Echt geen zak van gemerkt als dat ik lekker in slaap viel na een uur wachten op de trippy effecten..

De volgende keer probeer ik 2 hele pilletjes door ieder neusgat 1. Me stief ma is er echt verslaafd aan :grin: er liggen hier nog 2 volle doosjes van 30 pillen liggen.

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Nog niet bijna, als ik al zo stom ben geweest in het verleden, gedaan vanaf nu.
Je geloofd het of niet. In jouw geval zou ik zeggen liever niet.
Ieder doosje is voorzien van zo een mooie traceer nr vanuit het depot zelf.
Ze achterhalen zo van bij welke apo het komt.
En zoveel doosjes ja dan heb je rap een soort van mederiaan .
Tenzij je het zonder nr krijgt, of het maar afhaalt over gans je land.
No pics anymore, ik heb bewezen dat ik stom en gek ben in het verleden, kluif daar wat aan.
Weghalen die handel.

rich28

Experimenterende gebruiker
zou het lekker oraal inemnem, waarom slikken en wat meer als en n dan nam, dood gaje er toch niet aan...Sowieso is he het zwakkere broertje van zoplicon, nou daar kun e er echt veel vajn innemen alsje het een paar keergedaan hebt,maar begin gewoon easy en neem 2 keer je stiefma der dosering, merk je na een uur nog weinig neem je er wee 2 bij..De halfwaartijd is zo kort(2.5uur) , zodat jewel snel moet handelen anders is de heldt alweer uit je bloed

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Voila dat klopt helemaal, zolpidem en zopiclone zijn eigenlijk op de markt gekomen omdat er vraag was van de verslaafdenzorg. T'is eigenlijk nog vrij nieuw 10 jaar of zo.
Als je dan toch verkeerd bezig zijt neem dan een echte slaappil om op te spacen. Met een paar tassen koffie hou je jezelf wakker en de halfwaardetijd ligt een stuk hoger. Nitazepam = 8 uur.

Is er iemand hier die genoeg heeft om
aan mij te verkopen. Mijn e-mail is [Modknip]emailadres verwijderd[/modknip]

ik zoek vnl zware pijnstillers en zware nachtmedicatie. Dit ivm auto ongeval en daardoor onthoudbare pijnen.
Mag dit op dit forum, anders noteer snel mijn e-mail
Mocht je war kunnen missen? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Is er iemand hier die genoeg heeft om
aan mij te verkopen. Mijn e-mail is

ik zoek vnl zware pijnstillers en zware nachtmedicatie. Dit ivm auto ongeval en daardoor onthoudbare pijnen.
Mag dit op dit forum, anders noteer snel mijn e-mail
Mocht je war kunnen missen? Alvast bedankt!

NEEEE! Forumregels gemist? Regel1 heb je overtreden. En het is je allereerste bericht hier dus je insteek is drugs kopen. Dat mag hier niet he, foei foei! Dit kost je een ban. Tot niet meer ziens! :wave:
Overleg dit met je arts!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
- Omdat het geen benzodiazepine is.
- Het een korte werkingsduur heeft
- Benoemd wordt als lichte inslaper door de HA en apotheker.
Klopt. Toch is het net zo een rotzooi als veel benzo’s als je het regelmatig gebruikt. Verslaving komt vaak voor. Ook word de effectiviteit vaak overschat. Velen gebruiken het in te hoge doseringen en ook niet op de juiste manier.
Ik persoonlijk heb moeite met dit een “licht” middel te noemen. Het is en blijft slaapmedicatie.

CuriousExplorer

DF-koning
Klopt. Toch is het net zo een rotzooi als veel benzo’s als je het regelmatig gebruikt. Verslaving komt vaak voor.
Klopt. Net als zoveel middelen.
Ook word de effectiviteit vaak overschat.
Het werkt bij mij na x aantal jaar nog steeds zoals verwacht.
Velen gebruiken het in te hoge doseringen en ook niet op de juiste manier.
Dit vooral. Alles boven 10mg brengt enkel negatieve effecten mee. Amnesia is de meest voorkomende.
Ik persoonlijk heb moeite met dit een “licht” middel te noemen.
Ik omschreef het als "licht" omdat het licht in de categorie slaapmedicatie is.
Dit heb ik dus met weed als softdrugs te benoemen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Klopt. Net als zoveel middelen.

Het werkt bij mij na x aantal jaar nog steeds zoals verwacht.

Dit vooral. Alles boven 10mg brengt enkel negatieve effecten mee. Amnesia is de meest voorkomende.

Ik omschreef het als "licht" omdat het licht in de categorie slaapmedicatie is.
Dit heb ik dus met weed als softdrugs te benoemen.
Snap je! Ik bedoelde het ook als info hoor en niet als correctie.
Hoe noem jij bv Temazepam? Dat is een benzo maar volgens mij ook geen zware. Omdat het maar kort werkt. Of zie ik dat verkeerd?

CuriousExplorer

DF-koning
Snap je! Ik bedoelde het ook als info hoor en niet als correctie.
Hoe noem jij bv Temazepam? Dat is een benzo maar volgens mij ook geen zware. Omdat het maar kort werkt. Of zie ik dat verkeerd?
Ik vertrouw op mijn HA.
Toen ik slaapproblemen kreeg zei die -

- Eerst proberen met Zolpidem en Zoplicone.( lichte inslapers )

- Als dit niet werkt overschakelen op Lormetazepam, Diazepam (inslaper + doorslaper)

Dus ik vermoed dat dokters Zolpidem en Zoplicone eerst aanraden puur omdat het geen benzo's zijn. Temazepam is dat dan weer wel.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik vertrouw op mijn HA.
Toen ik slaapproblemen kreeg zei die -

- Eerst proberen met Zolpidem en Zoplicone.( lichte inslapers )

- Als dit niet werkt overschakelen op Lormetazepam, Diazepam (inslaper + doorslaper)

Dus ik vermoed dat dokters Zolpidem en Zoplicone eerst aanraden puur omdat het geen benzo's zijn. Temazepam is dat dan weer wel.
Ik heb Temazepam aangeboden gekregen van mijn HA een poos geleden. Ik piekerde toen zoveel dat ik slecht insliep. Mijn dokter zei dat het wel een benzo is maar kort werkt en dat het daarom de 1e keuze was. Zolpidem kwam ze niet mee.
Zal ook aan de arts liggen wat die gebruikelijk vind.

CuriousExplorer

DF-koning
Ik heb Temazepam aangeboden gekregen van mijn HA een poos geleden. Ik piekerde toen zoveel dat ik slecht insliep. Mijn dokter zei dat het wel een benzo is maar kort werkt en dat het daarom de 1e keuze was. Zolpidem kwam ze niet mee.
Zal ook aan de arts liggen wat die gebruikelijk vind.
Als je teveel pieker kan je misschien eens kijken voor een product als " MB zen ".
Is een voedingssupplement.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Als je teveel pieker kan je misschien eens kijken voor een product als " MB zen ".
Is een voedingssupplement.
Het was een poos geleden dus nu niks nodig. Dat soort middelen werken misschien wel hoor maar ze zijn erg licht. Net als bv Melatonine of valeriaan. Valeriaan gebruikte ik wel eens en haalt net de scherpe randjes weg maar ik val er niet makkelijk van in slaap.

CuriousExplorer

DF-koning
Maar je gaat er wel tyfus hard van hallucineren.. Zelfs op 10mg al. Vind het een van de heftigere drugs, misschien niet voor slaap, maar een soort benzo + benadryl.
Heb ik nog gehoord.
Hallucineren doe ik zelf niet op Zolpidem, zelfs niet op 20mg.
Wel lig ik blijkbaar hele boeken te vertellen in mijn slaap waar ik 's morgens niets meer van weet 😂😂

Anderemaan

Wijs gebruiker
Heb ik nog gehoord.
Hallucineren doe ik zelf niet op Zolpidem, zelfs niet op 20mg.
Wel lig ik blijkbaar hele boeken te vertellen in mijn slaap waar ik 's morgens niets meer van weet 😂😂
Echt niet? Huh..

Je krijgt er een soort delerium van, niet echt psychedelisch in de klassieke zin. Je kan echt kabouters zien lopen en vergeten dat je het hebt genomen om te slapen. Echt hele gekke hallucinaties, ook nooit op een ander middel ervaren. Had je al tolerantie alvorens je aan 20mg begon? Als in eerst 10mg?

CuriousExplorer

DF-koning
Echt niet? Huh..

Je krijgt er een soort delerium van, niet echt psychedelisch in de klassieke zin. Je kan echt kabouters zien lopen en vergeten dat je het hebt genomen om te slapen. Echt hele gekke hallucinaties, ook nooit op een ander middel ervaren. Had je al tolerantie alvorens je aan 20mg begon? Als in eerst 10mg?
Wtf...😅
Nog nooit kabouters gezien....
Heb al veel verhalen gelezen van mensen die hallucineren op 10mg zelfs...
Wanneer heb je tolerantie? Gebruik het al jaren en nog steeds slaap ik op dezelfde dosis (10mg). Die 20mg was omwille van de kabouter verhalen 😁

Bovenaan