• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Zijn trip op Dame Salvia -

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Vanwege mijn persoonlijke keuze geen Psychedelica te roken, heb ik volgende ervaring enkel mogen observeren als tripsitter, echter na toestemming mag ik en deel van zijn persoonlijke tripreport hier delen voor zij die graag een idee zouden krijgen van een mogelijke ervaring met Salvinorina, zoals hij haar noemt, Dame Salvia of Salvia Divinorum.

Hij heeft een 15 jaar geleden een eenmalige intense ervaring gehad met deze plant en is daardoor zijn nieuwsgierigheid en interesse blijven houden, hij heeft regelmatig haar in lichte mate toegevoegd in een sigaret of enkele avonden op rij gekauwd voor het slapengaan. Soms puur soms in combinatie met wiet. Ditmaal heeft hij het ritueel gezien anders aangepakt. Hieronder de details en zijn tripreport.

Man, 30 jaar, veel ervaring met diverse natuurlijke psychoactieve planten.

Opbouw: Ongeveer een week , dagelijks een stuk of 6 sigaretten van lange blaadjes (met 1/3 tabak, 1/3 passieflora en1/3 Salvia) - naarmate de dagen vorderde werd de Salvia opgebouwd en de tabak afgebouwd.
Dit betrof over het algemeen gewoon roken, niet speciaal lang inhouden van de rook (af en toe 10 seconden)

Op de laatste dag werden 4 sigaretten gerold met enkel Salvia Divinorum (Dikgerold, lange blaadjes) , dit in een Bong met grote teugen (4 à 6 teugen per sigaret) , elke teug werd tussen de 30 - 60 seconde ingehouden.

Met name door de aansteker werd er groot verschil ervaren, de temperatuur was te laag (effect is veel hoger bij aansteker met hoge temperatuur), daarnaast zal de kwaliteit van de bladeren een rol hebben gespeeld, welk toch wel van belang is rekening mee te houden .

Ook moesten de longen even wennen aan het diep inademen, waar dit in de jongere jaren geen probleem was.
Zijn eerste trip met de dame (en zijn eerste trip ooit) was een gelijkaardige voorbereiding van iets meer dan een week haar dagelijks te roken, waar hij op de laatste dag 1 puur gerold lang blaadje in een Bong rookte op gelijke wijze als nu en een level4-5 ervaring kreeg.

Hieronder volgt de inleiding van zijn tripreport , de rest was voor hem momenteel te persoonlijk en wordt eventueel later met delen aangevuld.

Tripreport Salvia

19/09/19
Ik rookte de afgelopen week dagelijks Salvia, na dag drie kwamen zoals gebruikelijk de hallucinaties.
Het is me gelukt ze ditmaal te erkennen, waar ik vorige keren het nog gedachten van mezelf waande die ‘creatiever’ werden; al ervaarde ik ze meestal als negatief: ik werd er zelf wat geirriteerder van, ik hoorde mezelf geirriteerd denken en ervaarde soms angstige gevoelens uit het niets.
Ditmaal erken ik dat deze stem in mijn hoofd niet mijn stem is. Het is mijn stem, maar niet de mijne; het is die van een deel van mijn ego. 1 van de mensen die aan de vergadertafel zit om tot een consensus te komen op wat ik zal zeggen. Het is niet ‘ik’.
Ook erken ik ditmaal de angstgevoelens als zijnde hallucinaties; waar ik eerst dacht dat ik iets hallucineerde en dat me angstig maakte: al zag ik niet letterlijk iets, maar een schaduw was voldoende.

Ik erken nu dat de hallucinaties die de dame me op dit niveau (2) gaf hallucinaties van gevoelens en gedachten zijn; een erkenning hiervan. Ze laat u zien dat u op andere momenten hallucineert; ze haalt een deel van uw ego teboven. Er gebeurd in weze niets, enkel dat. Er is niets visueel, er is auditief maar dit is uw eigen ‘innerlijke stem’ die ervaren wordt als niet geheel uw eigen; doch niet zo duidelijk afgelijnd waardoor de hallucinatie niet opvalt en rationaliseren kan.

Uiteindelijk komt het er op neer dat de Dame me mezelf heeft laten ervaren vanuit mezelf als buitenstaander;buitenstaander; doch nog steeds ‘ik’. En dat ik het ‘gevoel’ ervaarde van in mezelf te zitten als buitenstaander.
Het was een enge plaats, het was een eng gevoel. Als buitenstaander zou ik niet willen leven in mezelf; het is een ruimte vol eenzaamheid die afgeblokt wordt door reacties van irritatie en arrogantie die enkel zorgen voor meer eenzaamheid.

Het is een claustrofobische hel zoals de paddenstoel me reeds liet zien.

Ik heb uiteindelijk drie dagen gedocumenteerd, de laatste drie; waarbij de hallucinaties me echt duidelijk werden en er ook (lichte) visuele hallucinaties waren met ogen dicht. Dit waren korte visuele hallucinaties die overgingen in flitsen met ogen open ervaren als ‘flashbacks’. Mijn zicht bleef normaal, maar de flashbacks drongen zich fel op, bij momenten continu; maar nooit extreem lang (geen uren).

Ik begrijp waarom mensen de dame als ‘raar’ ervaren. Ze is niet raar, maar het is een heel ander soort communicatie dan die van de morning glory of de paddenstoel; of ayahuasca.

Dit level (2), was alles wat ik nodig had nu. Mijn mysterieuze eerste trip ooit van meer dan 10 jaar geleden heeft een vervolg gekregen; alsof die trip toen wist dat deze nu zou volgen en dat er zovele jaren moesten tussen zitten.
Deze plant lijkt een ziel te hebben, een die leeft en een eigen verhaal te vertellen heeft.
Dit kan ook vertaald worden in; deze stof bind zich anders dan andere stoffen op gelijke(cannabidoide) en niet gelijke (Kappa opioid, etc) receptoren dan andere hallucinogenen, waardoor de ervaring zich als een unieke ervaring presenteert die op zichzelf verderbouwt (samenhangend met de groei vh geheelorganisme)

Om een level 4 te bereiken als zoveel jaren terug, of een level 5; ga ik een extract bestellen tegen mijn eerdere raad in. Omdat de dame me duidelijk gemaakt heeft dat géén methode haar ziel niet kan ophalen doch dat roken een dom ding is om te doen op zich.
Om deze reden ga ik trachten een tinctuur te maken voor onder de tong daar oraal de bladeren me tot nu moeilijk naar hogere levels brengen (geen verse bladeren verkrijgbaar etc..), tot die dag rook ik een extract waarvoor een pak minder rook nodig is dan de bladeren zuiver roken.

---

Voor mij was het heel leerzaam dit te kunnen volgen en het was dan ook een plezier om het hier te delen.

Mooie quote uit zijn trip die Dame Salvia hem zei, om mee te eindigen.

- Wees maar zeker dat ik het ben - (Licht sadistische en freaky toon)

Bijlagen

• salvia_divinorum__existentia_by_salviadroid-d57rvq7.png
    salvia_divinorum__existentia_by_salviadroid-d57rvq7.png
    1.008,2 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Misschien kunnen de moderatoren dit eventueel verplaatsen naar het onderwerp tripreports indien beter op zijn plaats daar. :blush:

रति

Wijs gebruiker
Klinkt als een bijzondere ervaring. Hoop dat je vriend dit report nog gaat aanvullen :)

Ik ben een groot liefhebber van de plantengeest die tot je kan spreken. Voor elke plant weer anders.

Ik wist niet dat je Salvia meerdere dagen moet roken voordat de hallucinaties komen. Dus hij was de laaatste 3 dagen non stop aan het trippen? Hoe waren de eerste 3 dagen?

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Klinkt als een bijzondere ervaring. Hoop dat je vriend dit report nog gaat aanvullen :)

Ik ben een groot liefhebber van de plantengeest die tot je kan spreken. Voor elke plant weer anders.

Ik wist niet dat je Salvia meerdere dagen moet roken voordat de hallucinaties komen. Dus hij was de laaatste 3 dagen non stop aan het trippen? Hoe waren de eerste 3 dagen?

Ik zal hem zelf laten reageren, lijkt me gemakkelijker:upsidedown::grin:

Hoi, ik ben degene die de tripreport zelf schreef.

Salvia heeft een omgekeerd gewenningseffect, de stof wordt makkelijker opgenomen door receptoren na meermaals blootstellen.
Dwz dat je best Salvia enkele dagen op voorhand kauwt of rookt in evt opbouwende dosering.
Ik zie deze fase als een soort verwelkoming aan de dame in je lichaam. Gedurende deze dagen ontwerp ik dan ook een korte mantra gericht naar de dame om dagelijks op te zeggen voor ik haar mezelf toedien. Die mantra zorgt voor een veel rustigere ervaring de dag/dagen van de trip zelf.

Het is niet dat je de hele dag tript, al ben je mss lucide van geest. Indien gerookt zijn de effecten na een half uur compleet weg, ook zijn ze licht indien de rook niet langer dan 15-20sec ingehouden werd.
Indien oraal duren ze enkele(5 bij mij) uren, maar zijn ze ook eerder mild indien pure bladeren gebruikt werden.
Oraal neem ik dan ook eerder voor het slapengaan, waarbij ik dan een uurtje of 2 een level 1 trip ervaar en nadien wat meer lucide dromen heb.

De eerste dagen zijn opbouwend, het wordt iedere dag simpelweg intenser waardoor je na een 7tal dagen merkt dat je indien je eens doorteugd en de 40sec binnenhoud je zal doorbreken . Deze laatste 2 dagen voelen voor mij dan ook alsof ik met gewoon roken zo al een lichte level 2 in ga, dit komt gepaard met een gevoel van 'klaar zijn', wat voor een ervaren tripper gekend is als de dood accepteren, voordat het ego compleet lost en alles zalig wordt.

Op deze manier zie ik die dagen dus als een ritueel, eentje die de dame zelf afdwingt.
Ik heb nooit anders getript op haar dus weet niet wat het gevoel is indien men een 50x extract doet, maar het lijkt me minder de bedoeling.
Ik heb geleerd van deze planten dat ze met respect zullen behandelt worden, ze staan niet anders toe. En op die manier geven ze zuiver respect, waaruit zelfrespect groeit.

रति

Wijs gebruiker

Salvia heeft een omgekeerd gewenningseffect, de stof wordt makkelijker opgenomen door receptoren na meermaals blootstellen.
Dwz dat je best Salvia enkele dagen op voorhand kauwt of rookt in evt opbouwende dosering.
Ik zie deze fase als een soort verwelkoming aan de dame in je lichaam. Gedurende deze dagen ontwerp ik dan ook een korte mantra gericht naar de dame om dagelijks op te zeggen voor ik haar mezelf toedien. Die mantra zorgt voor een veel rustigere ervaring de dag/dagen van de trip zelf.

Het is niet dat je de hele dag tript, al ben je mss lucide van geest. Indien gerookt zijn de effecten na een half uur compleet weg, ook zijn ze licht indien de rook niet langer dan 15-20sec ingehouden werd.
Indien oraal duren ze enkele(5 bij mij) uren, maar zijn ze ook eerder mild indien pure bladeren gebruikt werden.
Oraal neem ik dan ook eerder voor het slapengaan, waarbij ik dan een uurtje of 2 een level 1 trip ervaar en nadien wat meer lucide dromen heb.

De eerste dagen zijn opbouwend, het wordt iedere dag simpelweg intenser waardoor je na een 7tal dagen merkt dat je indien je eens doorteugd en de 40sec binnenhoud je zal doorbreken . Deze laatste 2 dagen voelen voor mij dan ook alsof ik met gewoon roken zo al een lichte level 2 in ga, dit komt gepaard met een gevoel van 'klaar zijn', wat voor een ervaren tripper gekend is als de dood accepteren, voordat het ego compleet lost en alles zalig wordt.

Op deze manier zie ik die dagen dus als een ritueel, eentje die de dame zelf afdwingt.
Ik heb nooit anders getript op haar dus weet niet wat het gevoel is indien men een 50x extract doet, maar het lijkt me minder de bedoeling.
Ik heb geleerd van deze planten dat ze met respect zullen behandelt worden, ze staan niet anders toe. En op die manier geven ze zuiver respect, waaruit zelfrespect groeit.
Thanx! Kom er morgen graag op terug.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator

Neem je dan de bladeren? of in wat voor vorm neem je het en hoeveel? Ben wel benieuwd...

Wel interessant om eens iets van iemand te lezen die salvia divinorum kan waarderen. Vele (incl Mezelf) hebben alleen maar de extracten geprobeerd en voornamelijk gerookt waardoor het vaak een veel te overweldigende ervaring kan zijn. Ik heb gasten vol verbazing rondjes zien draaien en onder lage tafels zien kruipen van dat spul. Ook ik heb dus alleen de 20x extract gerookt en daar best wel kortstondige rare maar niet echt prettige trips van gehad.
Maar ik zou het zeker wel eens op jou manier willen proberen, want kan me best bijzondere trips voorstellen met deze dame. Vooral met tonen van respect

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Neem je dan de bladeren? of in wat voor vorm neem je het en hoeveel? Ben wel benieuwd...

Wel interessant om eens iets van iemand te lezen die salvia divinorum kan waarderen. Vele (incl Mezelf) hebben alleen maar de extracten geprobeerd en voornamelijk gerookt waardoor het vaak een veel te overweldigende ervaring kan zijn. Ik heb gasten vol verbazing rondjes zien draaien en onder lage tafels zien kruipen van dat spul. Ook ik heb dus alleen de 20x extract gerookt en daar best wel kortstondige rare maar niet echt prettige trips van gehad.
Maar ik zou het zeker wel eens op jou manier willen proberen, want kan me best bijzondere trips voorstellen met deze dame. Vooral met tonen van respect

De gedroogde bladeren ja, beetje verkruimelen in een blaadje of (niet verkruimeld) laten weken in gekookt water
Na een kwartiertje of langer kan je een 'quid' maken door bladeren op te rollen en tussen je tandvlees en wangen te stoppen. Hierbij kauw je gedurende een uur rustig op de bladeren (ik werk opbouwend daar ik een kleine/symbolische hoeveelheid ook inslik) zodat het sap/de thee er uit komt en gemengd wordt met speeksel.
Tussendoor kan je met de thee de mond spoelen en de bladeren doorweekt houden.
Je leert zo ook de typische Salvia smaak waarderen, zolang je de bladeren niet stukbijt van in het begin is deze smaak niet overweldigend; en tegen het einde aan ben je de smaak gewend zodat je ze ook feller kan waarderen.
Deze smaak is ook de geur en smaak bij het roken en ik heb mezelf rustig aangeleerd ze lekker te vinden, dat doet enorm veel..

Je kan op beide manieren de levels van Salvia gecontroleerd opbouwen; ik ben op orale manier niet hoger geraakt dan een level 2/ lichte 3. Ook nog niet veel pogingen gegund.
Roken ie bong daarentegen is voldoende om een level 4- lichte 5 te halen, wrs ook 6..
Doseringen te vinden online maar oraal gebruikte ik 10g (wat id mond past...)
Om te roken 0,5-1 g tussendoor en eerder 2-3 g om level 4 te halen(zwaar afhankelijk vd sterkte ook, je voelt dit aan de dagen er voor in principe kan je van 1g al doorbreken)

De dame zorgt ook voor het blokkeren van dopamine, dit zorgt denk in algemeen voor de minder actieve/happy trip. Ik denk dat dit is om te demotiverend ondernemingen aan te gaan. Vaak helpt het om de werking vd actieve stof te begrijpen om te zorgen dat uw handelingen en verwachtingen er naar gestaafd zijn en u bvb niet verwacht actief te worden, wat de plant tegenspreekt en voor verwarring zorgt.

Ikzelf heb iig niets ervaren van lethargie of dergelijke toestanden die ik her en der lees van anderen, en ik kan me moeilijk inbeelden hoe dat kan tenzij de trips echt niet begrepen worden, de halfwaardetijd vd stof is ook enorm kort waardoor aandurende gevoelens een mentaal ding zijn, dus bvb een harde les gekregen doch niet begrepen...

Ik heb zaligheid ervaren in een trip, ik heb irritatie tot paranoia ervaren in een trip; allen waren leerzaam net als bij paddo's of andere stoffen er geen good of bad trips bestaan, als je niet oordeelt mis je de les niet en kom je er zalig uit..

Laatst bewerkt:

रति

Wijs gebruiker

Salvia lijkt mij een heel interessant middel, met name door hoe je (vriend) het hier verteld.
Ik denk dat ik het zeker ga gebruiken.
Dat je jezelf psychologisch voorbereidt door meerdere dagen dit middel gebruiken (ipv de 'ineens ervaring') vind ik zeer aantrekkelijk. Ik vermoed ook dat dit een meer verankerende werking heeft in je zelf / Zelf.
Het stimuleert ook zelfwerkzaamheid, het zelf werken om resultaat (lessen) te bewerkstelligen. De mix tussen je onbewuste en meer bewuste momenten. Want ik stel wel vraagtekens bij veel drugs (inclusief de psychedelica) aangaande het 'ineens effect'; het gaat allemaal net iets te makkelijk. Je stapt er even in en uit op middelen als LSD en psilocybine- deze ervaringen zijn zo vreemd aan je dagelijkse bewustzijn, dat veel lessen alleen begrepen lijken te worden wanneer je er in zit. Is het voorbij, dan is het heel moeilijk de lessen in zijn totaliteit te be-grijpen.
Ik denk dus dat zowel de wisselwerking tussen bewuste / onbewuste enerzijds en tijd anderzijds een bepalende factor kan zijn in het daadwerkelijk tot je nemen van innerlijke / spirituele lessen.
Aangaande de Dame Salvia, ik ben benieuwd naar haar lessen.

Laatst bewerkt:

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Salvia lijkt mij een heel interessant middel, met name door hoe je (vriend) het hier verteld.
Ik denk dat ik het zeker ga gebruiken.
Dat je jezelf psychologisch voorbereidt door meerdere dagen dit middel gebruiken (ipv de 'ineens ervaring') vind ik zeer aantrekkelijk. Ik vermoed ook dat dit een meer verankerende werking heeft in je zelf / Zelf.
Het stimuleert ook zelfwerkzaamheid, het zelf werken om resultaat (lessen) te bewerkstelligen. Want ik stel wel vraagtekens bij veel drugs (inclusief de psychedelica) aangaande het 'ineens effect'; het gaat allemaal net iets te makkelijk. Ik denk dat tijd een bepalende factor kan zijn in het daadwerkelijk tot je nemen van lessen.
Aangaande de Dame Salvia, ik ben benieuwd naar haar lessen.

Klopt, ik denk dat dit de reden is dat veel DMT gebruikers een aanzienlijke stijging van activiteit vh ego ervaren gekend als grootheidswaanzin etc.
Je bent inderdaad God, maar de rest ook; dat wordt bvb niet goed begrepen en het individu gaat zichzelf God wanen binnen de oude denkwijze die op intellectueel brainstormen gebaseerd is; het rationaliseert iets wat fenomenaal is tov het oude perspectief; daar komt krankzinnig gebrabbel van.
Het ‘vertalen’ van daar naar hier wordt niet toegepast doordat men dit via het oude systeem doet wat een is gebaseerd op angst/reflexreageren.

Er is een 'flash' ervaring waarbij waarheden gezien worden buiten context of de context vergeten wordt door het trauma vd 'flash'.
Het ego heeft na een ego verlies/dood namelijk de neiging in paniek terug te komen (het is een angstradar) omdat er iets gebeurde dat niet gekaderd kan worden.
Het lijkt me opvallend(al heb ik daar geen cijfers van) dat bij middelen die genomen worden met een bewustzijn omtrent het effect (dagen/weken voordien reeds mentaal bezig zijn met uw ego te sussen: meditatie, andere perspectieven trachten te zien, mantra’s, .. Indien naïef over effect hier tijd in onderzoek stoppen en de absolute basishouding aannemen van respect naar het middel en jezelf) het ego duidelijk gemaakt wordt waarom het is wat het is en waarom dat niet nodig is; dit zijn lessen die de dagen na de trip toegepast worden en dus meer kans hebben door te leven op lange termijn.
Het voorkomt dat je een alwetende guru wordt of dat je oude ego nog meer gaat piekeren dan voorheen.

Een trip is dus telkens als een therapie, en deze dient ook samen te gaan met enkele dagen/weken aan voorbereiding en verwerking, het zal een pak efficiënter zijn..

Het lijkt me dat paddo’s, ayahuasca, en dergelijke minder vatbaar zijn voor misbruik op deze manier en dus als ‘handiger’ kunnen gezien worden dan bvb nn dmt etc..
Dit kan een te ver gerekte conclusie zijn: McKenna is een prachtige ontdekker maar hier denk ik een voorbeeld van waarom het niet hoeft waar te zijn. Hij heeft zoals Maria Sabina het kaderde ‘God gezocht’(Wetenschap, de waarheid vd universum) i.p.v. ‘de kinderen’ te gebruiken om ‘te helen’. Beiden staan gelijk maar het is een houding die je aangaat naar de plant, een nederige. Die leek McKenna toch op een bepaald moment kwijt te zijn. Mss had zijn laatste ‘bad’ trip hiermee te maken..

Hoe dan ook, er zijn middelen die u doorheen de niveaus brengen waardoor je zelf ziet hoe je ego van het ene het andere maakt; er zijn middelen die je meteen naar niveau 5+ schieten en dan zit je weer in je stoel in no time.. Ik denk dat beiden handig zijn, en vooral hun werking dient begrepen te worden om nadien geen onzin uit te kramen over de stof en de ervaring.

Als ik een rubberen band naar een beschaving breng zonder auto’s zullen ze het misschien ook proberen als stoel en afketsen als inferieure stoel; zo zie ik salvia en andere onbegrepen planten die bij ons beland zijn.

Uiteindelijk komt alles goed; de stof eist geen respect maar zet ze; gebruikers zullen leren respect opbrengen voor de stof en zichzelf, sowieso... Niets laat zich misbruiken in the end, desnoods vermoord de stof je; dus ieder is vrij te doen wat men wil: but you’re gonna have a bad time...

Bijlagen

• download.jpeg
    download.jpeg
    11 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:

रति

Wijs gebruiker
Klopt, ik denk dat dit de reden is dat veel DMT gebruikers een aanzienlijke stijging van activiteit vh ego ervaren gekend als grootheidswaanzin etc.
Je bent inderdaad God, maar de rest ook; dat wordt bvb niet goed begrepen en het individu gaat zichzelf God wanen binnen de oude denkwijze die op intellectueel brainstormen gebaseerd is; het rationaliseert iets wat fenomenaal is tov het oude perspectief; daar komt krankzinnig gebrabbel van.
Het ‘vertalen’ van daar naar hier wordt niet toegepast doordat men dit via het oude systeem doet wat een is gebaseerd op angst/reflexreageren.

Er is een 'flash' ervaring waarbij waarheden gezien worden buiten context of de context vergeten wordt door het trauma vd 'flash'.
Het ego heeft na een ego verlies/dood namelijk de neiging in paniek terug te komen (het is een angstradar) omdat er iets gebeurde dat niet gekaderd kan worden.
Het lijkt me opvallend(al heb ik daar geen cijfers van) dat bij middelen die genomen worden met een bewustzijn omtrent het effect (dagen/weken voordien reeds mentaal bezig zijn met uw ego te sussen: meditatie, andere perspectieven trachten te zien, mantra’s, .. Indien naïef over effect hier tijd in onderzoek stoppen en de absolute basishouding aannemen van respect naar het middel en jezelf) het ego duidelijk gemaakt wordt waarom het is wat het is en waarom dat niet nodig is; dit zijn lessen die de dagen na de trip toegepast worden en dus meer kans hebben door te leven op lange termijn.
Het voorkomt dat je een alwetende guru wordt of dat je oude ego nog meer gaat piekeren dan voorheen.

Een trip is dus telkens als een therapie, en deze dient ook samen te gaan met enkele dagen/weken aan voorbereiding en verwerking, het zal een pak efficiënter zijn..

Het lijkt me dat paddo’s, ayahuasca, en dergelijke minder vatbaar zijn voor misbruik op deze manier en dus als ‘handiger’ kunnen gezien worden dan bvb nn dmt etc..
Dit kan een te ver gerekte conclusie zijn: McKenna is een prachtige ontdekker maar hier denk ik een voorbeeld van waarom het niet hoeft waar te zijn. Hij heeft zoals Maria Sabina het kaderde ‘God gezocht’(Wetenschap, de waarheid vd universum) i.p.v. ‘de kinderen’ te gebruiken om ‘te helen’. Beiden staan gelijk maar het is een houding die je aangaat naar de plant, een nederige. Die leek McKenna toch op een bepaald moment kwijt te zijn. Mss had zijn laatste ‘bad’ trip hiermee te maken..

Hoe dan ook, er zijn middelen die u doorheen de niveaus brengen waardoor je zelf ziet hoe je ego van het ene het andere maakt; er zijn middelen die je meteen naar niveau 5+ schieten en dan zit je weer in je stoel in no time.. Ik denk dat beiden handig zijn, en vooral hun werking dient begrepen te worden om nadien geen onzin uit te kramen over de stof en de ervaring.

Als ik een rubberen band naar een beschaving breng zonder auto’s zullen ze het misschien ook proberen als stoel en afketsen als inferieure stoel; zo zie ik salvia en andere onbegrepen planten die bij ons beland zijn.

Uiteindelijk komt alles goed; de stof eist geen respect maar zet ze; gebruikers zullen leren respect opbrengen voor de stof en zichzelf, sowieso... Niets laat zich misbruiken in the end, desnoods vermoord de stof je; dus ieder is vrij te doen wat men wil: but you’re gonna have a bad time...

Grappig, ik lees nu pas dat we vandaag een aantal dezelfde dingen hebben opgeschreven :wink: Schijnbaar denken we hetzelfde over deze onderwerpen. Mooi. :)
Post #67 en naarbeneden

रति

Wijs gebruiker
Ik ben blij met sommige dingen die Jung geschreven heeft aangaande projecties. Oa: kennis is niet iets wat specifiek aan een individu toe te schrijven valt. Kennis hangt vaak in de lucht. Er zijn gevallen bekend van verschillendende wetenschappers die gelijktijdig dingen ontdekten, terwijl ze niet van elkaars onderzoek wisten. Het was alsof de kennis in de lucht hing. Je kan een kanaal van kennis zijn, maar je bent niet de bedenker van die kennis. Een kunstenaar is niet de bedenker van een werk, hij'zij is een kanaal waardoor kennis stroomt.. Zo bekeken dien je juist zeer bescheiden en zelfs nederig te zijn wanneer kennis / inspiratie tot je komt (let op de specifieke woord-constructie 'tot je komt' die al veel zegt). Het zogenaamde 'intunen in en tappen uit de 'stream of consciousness''. Iemand mag zich misplaatst god voelen, maar dit is een misverstand.

Een ander punt is het leren onderscheiden van gedachtes die uit je onderbewuste komen en gedachtes die projecties zijn. Als mens projecteer je altijd. Datgene wat je denkt te zien is in werkelijkheid een samengesteld beeld van associaties. Een object moet wel gekoppeld zijn aan projecties, anders zou het niet begrepen kunnen worden als zijnde dat specifieke object. Dat is noodzakelijk om deze wereld te begrijpen. Maar een deel van deze projecties komt voort uit persoonlijke negatieve ervaringen. Laat ik als voorbeeld nemen een autistisch persoon die een dwangmatig karakter heeft. Voor hem kan een bepaald object of situatie of zelfs zijn onderbewuste als geheel een negatieve lading hebben terwijl voor iemand anders die zelfde situatie juist positief is. Zijn handelen komt voort uit zijn angst en de uitkomst van zijn handelen bevestigd op zijn beurt weer zijn opvattingen. Hij kan er van overtuigd zijn dat zijn onderbewuste negatief of beangstigend is terwijl iemand anders juist heel blij wordt van hetzelfde. Hetzelfde object, een andere lading.
Tijdens een trip is het belangrijk om een scheiding te leren maken tussen projectie van je bewuste en boodschappen van je onderbewuste, welke puur is. Je innerlijke meester/meesteres weet alles. Het is ons bewuste (geconditioneerde) zelf dat ons corrumpeert met bekende associaties, gekoppeld aan persoonlijke ervaringen. Iemand kan bijvoorbeeld iets denken in een trip. Hij'zij kan paranoïde gedachten hebben. Of denken dat degene naast hem hetzelfde denkt als hij (positief dan wel negatief). Of in dezelfde sfeer zit. Dit is projectie. Het is onwaarschijnlijk dat een bekende activiteit in het dagelijkse leven ineens fundamenteel veranderd (die verandering komt natuurlijk door veranderingen in je perceptie door het tripmiddel). Maar je kan ook een helder moment hebben over je persoonlijke situatie. Plotseling weet je hoe je persoonlijke probleem, waar je al jaren mee liep, in elkaar steekt en hoe dit op te lossen. Dit is een echte boodschap.

Op deze manier, door te leren onderscheiden wat hersenspinsels (projecties) zijn en wat een daadwerkelijke boodschap van je innerlijke leraar / lerares, kan je werkelijk beginnen lessen te leren uit een trip.

Laatst bewerkt:

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben blij met sommige dingen die Jung geschreven heeft aangaande projecties. Oa: kennis is niet iets wat specifiek aan een individu toe te schrijven valt. Kennis hangt vaak in de lucht. Er zijn gevallen bekend van verschillendende wetenschappers die gelijktijdig dingen ontdekten, terwijl ze niet van elkaars onderzoek wisten. Het was alsof de kennis in de lucht hing. Je kan een kanaal van kennis zijn, maar je bent niet de bedenker van die kennis. Een kunstenaar is niet de bedenker van een werk, hij'zij is een kanaal waardoor kennis stroomt.. Zo bekeken dien je juist zeer bescheiden en zelfs nederig te zijn wanneer kennis / inspiratie tot je komt (let op de specifieke woord-constructie 'tot je komt' die al veel zegt). Het zogenaamde 'intunen in en tappen uit de 'stream of consciousness''. Iemand mag zich misplaatst god voelen, maar dit is een misverstand.

Een ander punt is het leren onderscheiden van gedachtes die uit je onderbewuste komen en gedachtes die projecties zijn. Als mens projecteer je altijd. Datgene wat je denkt te zien is in werkelijkheid een samengesteld beeld van associaties. Een object moet wel gekoppeld zijn aan projecties, anders zou het niet begrepen kunnen worden als zijnde dat specifieke object. Dat is noodzakelijk om deze wereld te begrijpen. Maar een deel van deze projecties komt voort uit persoonlijke negatieve ervaringen. Laat ik als voorbeeld nemen een autistisch persoon die een dwangmatig karakter heeft. Voor hem kan een bepaald object of situatie of zelfs zijn onderbewuste als geheel een negatieve lading hebben terwijl voor iemand anders die zelfde situatie juist positief is. Zijn handelen komt voort uit zijn angst en de uitkomst van zijn handelen bevestigd op zijn beurt weer zijn opvattingen. Hij kan er van overtuigd zijn dat zijn onderbewuste negatief of beangstigend is terwijl iemand anders juist heel blij wordt van hetzelfde. Hetzelfde object, een andere lading.
Tijdens een trip is het belangrijk om een scheiding te leren maken tussen projectie van je bewuste en boodschappen van je onderbewuste, welke puur is. Je innerlijke meester/meesteres weet alles. Het is ons bewuste (geconditioneerde) zelf dat ons corrumpeert met bekende associaties, gekoppeld aan persoonlijke ervaringen. Iemand kan bijvoorbeeld iets denken in een trip. Hij'zij kan paranoïde gedachten hebben. Of denken dat degene naast hem hetzelfde denkt als hij (positief dan wel negatief). Of in dezelfde sfeer zit. Dit is projectie. Het is onwaarschijnlijk dat een bekende activiteit in het dagelijkse leven ineens fundamenteel veranderd (die verandering komt natuurlijk door veranderingen in je perceptie door het tripmiddel). Maar je kan ook een helder moment hebben over je persoonlijke situatie. Plotseling weet je hoe je persoonlijke probleem, waar je al jaren mee liep, in elkaar steekt en hoe dit op te lossen. Dit is een echte boodschap.

Op deze manier, door te leren onderscheiden wat hersenspinsels (projecties) zijn en wat een daadwerkelijke boodschap van je innerlijke leraar / lerares, kan je werkelijk beginnen lessen te leren uit een trip.

Hoi, OT(Original tripper) hier :wink:
Late reactie van me, ik ben niet gewend mijn trips met anderen dan mijn vrouw te bespreken en weet dus niet of dit slechte etiketten zijn, maar onder het mom: beter laat dan nooit.. Ik ben het compleet met je eens... Dit is hoe ik de wereld ben beginnen zien en ik ben dan ook overtuigd dat eender welk trauma op te lossen valt daar alles in het onbewuste zit. Ik drijf trauma zelfs door naar ziektes maar ga daar nu niet verder op in.

Dit alles doet me wel denken in de richting: bij de dood komt alles teboven, niet enkel van jezelf maar ook je omgeving.
Bij de dood wordt je losgekoppeld van dit lichaam en zijn beperkingen, en of je nu in een leven na de dood geloofd of niet: de uren van overlijden zelf zijn uren waarin dit proces gaande is. Dwz dat tijd anders verloopt voor de 'ik' en het mogelijk is een heel leven te zien in een 'flits', net als een ego dood op psychedelica bvb.
Vermits we alles kunnen herinneren wil dit ook zeggen dat we bvb anderen hun gezichtsuitdrukkingen herinneren. Indien los van het ego zijn we vrij dit in geheelcontext te zien, wat betekend dat we de betekenis achter de gezichten kunnen zien zonder dat dit een projectie is zoals je hierboven vermeld.
En dan plots bij de dood zien we alles, ook van anderen. We zien waarom moeder zo reageerde want we zien haar angsten en gevoelens doorheen ons leven en kunnen plaatsen vanwaar ze komen: de puzzel valt samen.
Wat reïncarnatie inhoudt is denk ik het feit dat we vanuit dit leven niet 'alles' kunnen zien. Onze moeder tot daar aan toe, maar mijnheer x in Japan zien we niet.
Een goed leven leiden houdt in dat we open praten met anderen om zoveel mogelijk in te zien tijdens het leven, want zo zien we nog meer op onze dood en is er minder en minder reïncarnatie noodzakelijk. Zolang we oordelen dienen we te reincarneren want begrijpen we de les niet: iedereen heeft gelijk, iedereen is evenwaardig, ieder perspectief is even correct.
Nuja, vermits tijd slechts een dimensie is stel ik me wel vragen bij die 'stijgende lijn' van reïncarnatie. Een goed leven leiden is voor mij vnl samenhangend met geluk in dit leven, maar ook na de dood. Daar ik denk dat die uren van de dood tijdloos kunnen aanvoelen, en potentieel het bewustzijn idd verder schiet naar elders. Maar hoe dan ook dat deze fase een 'in zichzelf keren' inhoudt. Een onbewuste met veel angsten vertaald zich dan in een 'hallucinatie' van de hel, een ander extreem is de hemel. Een ervaren tripper zal dit kunnen bevestigen, en hoe Feller men tript hoe liever men de weken ervoor zichzelf in een 'zen' state of mind zet. Weljah de dood zie ik als een god-dose indien we in trip termen praten. Dus trainen naar een onbevreesde rustige geest doorheen dit leven is een doel dat ik heb, en dat me uiteraard reeds morgen vruchten geeft en niet enkel op mijn sterfbed.

Of we nadien met die informatie in de 'pool of consciousness' belanden weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat ik er ooit was in een trip, dat ik goden zag waar ik nooit van gehoord had en nadat ik hen opzocht ze bleken tot in detail overeen te stemmen met de beschrijvingen van heidonistische geloven.
Dat ik in een bibliotheek ben geweest waar Toth de waker van leek te zijn en een taal zag die ik tot heden niet 100% heb kunnen traceren maar treffende gelijkenissen van terugvond in pre christelijke geschriften. En dat er een boel informatie door me gestroomd is de weken na deze trip, informatie die bleek te kloppen waar ik voor zover ik me kon inbeelden niemand in mijn omgeving had die me dat ooit zou vermeld hebben.

Ik ga hier stoppen want dit wijkt af van mijn tripreport op Salvia.

Moesten daar verdere vragen over zijn hoor ik ze graag. Ik ben momenteel bezig met de Amanita Muscaria te leren kennen en heb Salvia voor enkele weken laten zijn, maar indien ik meer mag leren van deze dame zal ik aanvullen of een nieuw tripreport schrijven. Ik plan sowieso nog enkele trips met haar de komende maanden.

Bovenaan