Zijn dit paddo's?

Azorrik

Newbie
Ik keek daarnet eens in mijn tuin en zag er paddo's staan. Of dat denk ik toch. Toch maar even double checken of het wel zeker paddo's zijn :)
ik vermoed dat het Psilocybe semilanceata oftewel puntige kaalkopjes zijn.

De foto's zijn gemaakt met mijn GSM (2MP camera), dus dat verklaart de slechte kwaliteit.

't onvermijdelijke

Belezen gebruiker
Diezelfde soort als op jou foto groeiden laatst ook massaal bij ons in de tuin, maar ik heb het risico ook niet aangedurfd. Qua kleur lijken ze er wel iets op, maar ik vind dat het hoedje en de lengte en dikte van de steel niet helemaal overeenkomen met het 'echte puntig kaalkopje' (zoals ik die ken van afbeeldingen op internet).

azgaza

Badass junkie
Ik zat nog even goed te kijken en ze lijken er toch niet zo op, tenzij ze al heel ver open gegaan zijn, maar dan nog niet. De vorm is het niet echt.

Azorrik

Newbie
hmm na verder te zoeken denk ik ook eerder richting de gazonvlekplaten of de spitse vlekplaat. er stond in de bovenvermelde links (2 posts hoger) dat de gazonvlekplaten giftig waren, maar zijn ze ook psychoactief en zijn ze het risico waard ze te nemen? of toch maar beter laten staan/vernietigen?

Alvast bedankt :)

mattskovic

Wijs gebruiker
toen wij (thuis) grasmatten hadden gelegd en na water te geven of regen stonden er ook van die paddestoelen ,net de zelfde lijkt me vanop die foto

blijkbaar kwamen ze bij ons door dat de grasmatten gekweekt waren op paddestoelenmest

Bovenaan