Ziektekostenverzekering

Deranged

Badass junkie
Beetje laat misschien maar uit hier je frustratie over die schandalige verhoging. Waarom een kleine verhoging? Laten we er bijna het dubbele van maken! Bah, stelletje uitkaaiers zijn het. :angry:

Dr. Tommy

Badass junkie
ja de mensen met een gewoon gemiddeld inkomen gaan er flink op achteruit.

en de tandartsrekening moet ik ook nog eens zelf betalen :angry:

en dan mag ik nog blij zijn dat kinderen tot 18jaar gratis zijn meeverzekerd.

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
Jaja, weet ik, maar heb niet zoveel last van. :rolleyes:
Ik verdien e.a. manier geld. (zwart werk)
Ik snap het wel voor men die lagere inkomen, krijgen zeker het moeilijk.
Alles is zo duur geworden.. Daar moet je aan Dhr.JP Balkenende bedanken voor het nederlandse volk die op hard weg naar de kloten.

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
Als ik nou op legale manier gaan werken, (zeg maar : wit werk) en verdien ik rond 1200 euro p/mnd.
Dit bedrag lijkt het veel geld, maar het is niet zo.
Heb vrouw en 2 kindjes en groot auto(:heb hard nodig) en woon in huurflat.
Het geld raakt in no-time weer op.
Dus kan ik in "fictie" niet kop boven water houden. Daar moet ik wel zwart werk gaan werken.
Ik werk veel, maar het is natuurlijk ook leuk om een beetje geld overblijven voor het leuke dinges kopen of zo.

caatje

Badass junkie
ben ik helemaal met je eens. De rijke gaan er op vooruit en de middenmoot en minder gaan er vet op achteruit. Het is te bezopen voor woorden

A

Anonymous

Gast
Nederland zou een hoop geld overhouden als hypotheek aftrek voor de rijken zou worden afgeschaft, want hoe duurder de huizen hoe meer er afgetrokken kan worden van de rente.

matthijs

Badass junkie
BobG zei:
Nederland zou een hoop geld overhouden als hypotheek aftrek voor de rijken zou worden afgeschaft, want hoe duurder de huizen hoe meer er afgetrokken kan worden van de rente.

Klopt. hoeveel je daarvan kan aftrekken moet afhangen van je inkomensschaal.

pasquali

Bewuste gebruiker
Ik betaalde eerst inc tandarts 51 pleuros en nu betaal ik 125 !! ik krijg dan wel34 terug aar ja tis nog steeds t dubbele.....alleen staand zijn is ook nog t ergste want je doet alles zelf.my god money making is a wonderfull thing maar soms slaat t nergen s op!!!

Ik woon t.o modeontwerpers viktor en rolf en die gaten laten al-tijd t licht aanstaaan ook al zijn ze niet thuis!!!1
Vinden jullie dat ook niet zonde van t milleu???
Weet ik veel la me maar gaan in frustraties maar toch!!!

misschien moet k ze ontvoeren en losgeld voor ze vragen....goed idee?!....grapje!!!

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
BobG zei:

Wat dacht je van kinderbijslag voor inkomens boven de 60.000 dat slaat toch nergens op?Waarvoor hebben die mensen het nodig.

Ik voorzie met dit nieuwe stelsel grote problemen voor gezinnen met
middelmatig inkomen,vaak hebben deze al een lening of iets en nu ook nog dit nieuwe stelsel erbij,,denk zo rond juli dat de bom barst en dit kabinet kan optyfen.Alles wordt duurder en het loon stijgt niet mee,,ja dat gaat foute boel worden he Balkie..want dan hebben mensen nog minder koopkracht..

caatje

Badass junkie
ja en wat dacht je van grootverdieners die in huurhuisjes wonen voor eigenlijk de minima's maar ach ik ben haast nooit huis dus blijf er lekker zitten? Tis echt bezopen in dit land

caravanbezoeker

Experimenterende gebruiker
ik heb iets thuisgestuurd gekregen van een jongerenpakket van OZ
dan hoef ik maar 7,90 per maand te betalen, geld denk ik alleen voor mensen die nog op school zitten. Verder heb ik er nog niemand over gehoord.

ohja BIER WORD OOK WEER DUURDER GEMAAKT DOOR DIE EIKEL

en naar 18+ verhoogt

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Maar is het niet erg dat je net zoals in een supermarkt gaat kijken wat is het beste voor mij en voordeligst... mensen we hebben het over de zorg! onze gezondheid!

Wortel

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
BobG zei:

Klopt. hoeveel je daarvan kan aftrekken moet afhangen van je inkomensschaal.
Nee afschaffen, voor een klein koophuis betaal je ong. net zo veel als een huurhuis dat is toch ziekelijk. Maar met een uitkering kan je geen hypotheek nemen want dan word gezegd: Eerst je huis verkopen... van dat geld kan je een tijdje leven dan mag je terug komen (bijstand dan)

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Qoute. Eerst je huis verkopen... van dat geld kan je een tijdje leven dan mag je terug komen (bijstand dan)[/quote]

Ik heb zelf een koophuis en moet zeggen dat de belastingen daarop niet misselijk zijn vergeet dat niet.Maar wat uitkeringen betreft het volgende.
Ik vind dat ze dat helemaal verkeerd doen.

Ik vind dat als je plots te maken krijgt met bv gedwongen ontslag je meteen een beroep moet kunnen doen op een uitkering om zo je last op te vangen,dit dan voor de duur van ongeveer 4 maanden zodat je tijd hebt om nieuw werk te vinden ongeacht wat voor een werk.

Nu laten ze je namelijk de eerste maanden stikken en schulden krijgen en als je eenmaal in de procedure zit kan je makkelijk jaren een uitkering aanhouden dat vind ik onjuist.
Dit lokt mensen uit die sowieso niet willen werken.

Dus eerst opvangen en je een kans geven om werk te vinden binnen bepaalde tijd en schuldvrij te blijven lijkt me beter.
Als mensen die stok achter de deur zouden hebben zouden ze namelijk ook met een mindere baan genoegen nemen als ze weten dat het na 4 maanden stopt.

Waarom zijn ze daar nog niet op gekomen?

Bovenaan