• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Zieke XTC ervaring.

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en dit is de eerste keer dat ik een tripreport schrijf, wel heb ik al met veel plezier vele tripreports gelezen.

Wie: Ik, U, N en B. Ik ben 17 jaar de rest 16.
Wat: Iedereen 1 gele up 275 mg
Waar: Alleen thuis bij een vriend die er niet bij was.
Ervaring: meerdere keren xtc, wiet , truffels, speed, coke, pep.

Het begon ermee dat ik en de rest op het huis moesten passen, en de kat eten moesten geven van een andere vriend die op wintersport was. Het idee was om daar bijna dagelijks wel te zitten en een paar dagen voordat we moesten oppassen kwam het idee om een xtc pil te gaan droppen. Het leek ons een goed idee en regelden de pillen, 4 gele ups van 275 milligram.

Het idee was eerst om het op een zaterdag te doen, maar omdat we de pillen onverwacht al vrijdag hadden geregeld dachten we: we hebben ze nu toch, waarom niet nu?
Dus zo besloten we ze dezelfde avond nog in te nemen rond 8 uur voor de tv, allemaal een hele.

We waren het allemaal eigenlijk een beetje vergeten dat we gedropt hadden en zaten naar een programma te kijken wat eigenlijk niemand van ons leuk vindt, Treehouse Masters.
Zonder dat we het zelf doorhadden begon die bij mij zeker een beetje in te slaan, ik voelde een energie van binnen vrij komen waardoor ik als een bezetene een kussen op de bank aan het knuffelen was en ook N voelde hem opkomen.

We besloten om een jointje te gaan roken in een soort schuur in de tuin waar we wel vaker zaten. Er werden 2 jointjes gedraaid, (amnesia haze) en we waren lekker aan het roken, wat we altijd vet nice vinden tijdens XTC. U en B liepen weer naar binnen om de PS3 aan te zetten en ik en N bleven nog even zitten en rookten nog een peukje en waren wat dom aan het lullen.

Wij liepen weer naar binnen en daar stond de tv op volume 80 met U en B die GTA aan het spelen waren en als 2 bezetene ervoor zaten; WOW DIT IS ECHT FUCKING SICK MAN! en dat was het ook.. Voor ons gevoel ging die auto zó ontiegelijk hard en de radiostation op het spel draaide opeens ongelooflijk lekkere deep-house wat we normaal nooit hoorde tijdens GTA.

We zater er allemaal al een tijdje lekker in we dachten; hoezo spelen we nou opeens zo'n dom spel, we moeten gewoon lekker gaan chillen! Ik en U zaten samen op de bank te filosoferen en half knuffelend elkaars mega-pupillen te bewonderen terwijl N en B ook lekker in hun space zaten.

Even later gingen we weer even roken maar op het moment dat ik naar buiten liep had ik het gevoel dat ik in fucking narnia was beland, wat zag het er vaag uit!
We zaten weer in de schuur en ik voelde me fucking raar, alles wat ik zag trilde enorm en gedachtes vlogen door m'n hoofd. We probeerde wel met elkaar te praten maar om de 2 zinnen was het dan weer; HUH, waar the fuck hadden we het ook alweer over?! en niemand kon erop komen waar we het ook alweer hadden maar na 15 seconden was iedereen ook alweer met het volgende bezig.

Even later waren U en N al binnen en op het moment dat ik en B later binnen kwam gewandeld gebeurde er iets heel raars, wij liepen naar binnen en zagen U en N op de tafel (hele lange tafel van zo'n 8m lang en 2,5m breed) liggen onder een lamp.. wij snapten er helemaal niks van en op dat moment leek het erop alsof ze op een operatietafel van aliens lagen ofzo...

Zij zagen ons natuurlijk ook binnenkomen en zeiden: jonge dit moeten jullie echt proberen!
Eerst dacht ik wel van, zo lang in een lamp kijken kan niet goed zijn maar toch deed ik het. Ik keek telkens in het rondte van de lampenkap en zag alle kleuren van de regenboog in rondjes om die kap heen vliegen, het was een van de mooiste dingen wat ik ooit gezien had maar ik had toch de neiging om eronder weg te gaan.

Zo'n uur later zaten ik en U op de bank, nog steeds keihard te gaan en besloten we om een lachgas ballon te doen. Wat ik toen meemaakte is een van de heftigste ervaringen met drugs en mijn innerlijke zelf. Ik inhaleerde het via de ballon en ging zo lang door als ik kon en BOEM ik was weg, ik zag helemaal niks meer van de werkelijkheid maar ik zag mijn naam op een level-balkje staan wat steeds hoger in rang ging, van level 100 naar 1 en toen die bij 1 was schoot ik opeens uit die lachgas-trip en keken ik en U elkaar aan en wisten we van elkaar dat we allebei hetzelfde rare lachgas-avontuur hadden beleefd.

Meteen riepen wij N en B en vertelden we hun dat ze ook lachgas moesten proberen, en dat het anders was dan al die andere ballonnetjes die we al hadden gedaan. Hun vonden dat natuurlijk goed en we gingen er voor zitten en begonnen ze op te blazen. Iedereen had er eentje en het begon, iedereen ademde in en uit tot we niet meer konden en opeens BOEM zat ik er weer in, alles ging in slow motion en ik was de volledige controle over elke spier en gedachte in mijn hoofd kwijt en wist niet wat me overkwam! Ik keek naar links en rechts en zag U en B in slow motion hele rare gezichten maken en toen ik de 2e keer naar B keek dacht ik dat hij een hartaanval kreeg door de bewegingen die hij maakte. We werden allemaal langzaamaan wakker van de lachgas en keken elkaar verschrikt en verbaasd aan en ik schoot automatisch in de tranen omdat ik dacht dat mijn laatste uur had geslagen.

Ik rende naar boven en ging op een bed liggen, ik moest even alles voor mezelf op een rijtje zitten maar verder dan de woorden: What the fuck kwam ik niet in m'n hoofd dus liep ik weer naar beneden. Op mij had het, zeker toen, veel meer indruk gemaakt dan op de rest en dat had ik toen ook heel erg door maar ik wou deels ook gewoon nog wel lekker de trip afmaken maar vond dat best wel moeilijk.

U en N gingen weer onder de lamp hangen en ik en B gingen een sigaretje roken maar na een kwartier ofzo kwamen U en N helemaal verschrikt de schuur binnen en riepen naar B: WHAT THE FUCK MAN JE BENT HELEMAAL GROEN! Wat gewoon toen kwam door te lang onder de lamp gelegen te hebben versterkt met de XTC, wat ze natuurlijk zelf toen niet begrepen.

Hoe langer ikzelf in de trip bleef hoe vager het werd, ik kreeg hele rare gedachtes alsof ik het leven helemaal begreep en zag zelfs gedaantes van (overleden) personen met hele neutrale gezichten die mij aankeken door de ramen.

De rest van de avond ben ik eigenlijk bijna helemaal vergeten, kleine beelden weet ik nog zoals bijvoorbeeld dat U op blote voeten buiten liep en ik dacht dat hij Frodo van Lord Of The Rings was en dat we met z'n alle gingen douchen en in bad gingen omdat ik dat persoonlijk altijd heel fijn vindt tijdens XTC. Ik zette de douche aan en opeens zag ik B de trap op klimmen schreeuwend: ALLES OVERSTROOMD HIER MAN WAT GEBEURT ER NOU?!
Waar we toen ook ongelooflijk om moesten lachen terwijl hij in paniek was denkend dat alles overstroomde door de geluiden van de waterleidingen.

Tijdens de trip hadden we allemaal totaal geen tijdbesef en heel veel moeite om een gesprek van ook maar 5 zinnen te houden en snapte we er allemaal heel vaak helemaal niks van. Ik denk dat de woorden WTF en HUH allebei wel 500x gezegd zijn deze nacht en daar lachen we tot op de dag van vandaag nog steeds om.

We gingen rond 5u ongeveer slapen en werden rond 9u weer wakker en ik en N werden wakker gemaakt door B en we sprongen zonder iets te beseffen gelijk uit bed, S'nachts zijn we ook meerdere keren wakker geworden, keken we elkaar verschrikt aan en gingen we weer slapen.

We hebben de volgende dag enorm veel geblowt en toch ook wel gelachen om de ó zo rare avond die dag ervoor, ook hadden we totaal geen gespreksstof wat ook enorm komisch was.

Ik ben een ervaring rijker, en ik zou het ook zeker overdoen maar het heeft me de weken/maanden erna wel aan het denken gezet. Ik ben een beetje angstig en paniekerig voor eigenlijks niks geweest wat denk ik door gebrek aan serotonine kwam. Ook ben ik me bewust van een aantal hele vreemde gedachtes destijds die ik me nu niet meer voor de geest kan halen jammer genoeg.

Excuses voor het misschien te lange verhaal maar ik heb het zo nog op z'n kortst beschreven en ik hoop dat jullie het leuk om te lezen vonden, graag een berichtje wat je ervan denkt!

Groet,
Bluntveldt :stoned:

Narayani

Bewuste gebruiker
Leuk report om te lezen, alleen vind ik persoonlijk een hele ups in 1 keer weg eten wel veel hoor. De dingen die ik terug lees in je report wijzen daar ook op :P Al eens overwogen om 'rustig' te beginnen met een halfje ofzo? :wink:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Gewoon veels te hard gestart. Je bent ook nog jong. Ik raad je aan om nog even rustig aan te doen met drugs en al zeker met hooggedosseerde MDMA pillen. Je gedachtengang en het visuele zullen door je startersdosis wel versterkt zijn. Start de volgende keer met een halfje en dan kan je na 2/3 uur nog altijd bijnemen. 275mg is gewoon TE veel als startersdosis en kan al fataal aflopen als je de stof volledig niet kent of gewend bent...

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Tekzor668 zei:
Gewoon veels te hard gestart. Je bent ook nog jong. Ik raad je aan om nog even rustig aan te doen met drugs en al zeker met hooggedosseerde MDMA pillen. Je gedachtengang en het visuele zullen door je startersdosis wel versterkt zijn. Start de volgende keer met een halfje en dan kan je na 2/3 uur nog altijd bijnemen. 275mg is gewoon TE veel als startersdosis en kan al fataal aflopen als je de stof volledig niet kent of gewend bent...

Dit, het is zelfs voor een ervaren rot als mezelf al lastig...

De laatste keer dat ik echt zware xtc nam (zo'n half jaar geleden zeker?) duurde het 50 (!) minuten eer het halfje begon te werken. Ik zat ergens te zweven in het Noorderlicht geloof ik daarna.

Timmie94

Bewuste gebruiker
inderdaad wat Tekzor al zegt, veels te hard van stapel lopen omdat de kennis over drugs gewoonweg vaak ontbreekt bij mensen op die leeftijd krijg ik sterk de indruk. Zie hier volgens mij steeds vaker verhalen voorbijkomen van mensen van 16/17 die met snoepjes gooien alsof het smarties zijn..
toen ik die leeftijd had wist ik er al wel het een en ander van en vond het ook wel super interessant (tijdens school in het uitstuurlokaal regelmatig wikipedia gelezen over mdma, psylocibine e.d.) maar heb toch mijn gebruik uitgesteld tot een leeftijd waarop mijn hersenpan iets volgroeider was.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Die pillen zijn vaak ook wel belachelijk sterk zeg. Ik heb zelf maar 5 keer xtc gedaan en dat waren witte bugatti's van ik geloof 220 milligram. Elke keer maar een halfje gedaan omdat dat voor mijn gevoel prima voldoende was. Toch heb ik er ook altijd het gevoel bij gehad dat 't eigenlijk maar rotzooi is. Lichamelijk voelt 't gewoon als troep. Ik bedoel, dat twitchen van je zicht alleen al. En als je dan inderdaad die jeugd hoort praten over dik 200, 300 milligram doses alsof dat allemaal maar normaal is. En dat dan inderdaad met een lichaam dat zich nog helemaal moet ontwikkelen.

En als je dan ook nog xtc/mdma gaat doen als je wilt gaan trippen, begrijp ik 't al helemaal niet. Daar zijn toch immers veel betere en vrijwel onschadelijke middelen voor zoals truffels of zelfs LSD?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Inderdaad en ik was het nog vergeten om in te gaan op de leeftijd. Combineren en hoge dosissen doe je beter niet. Integendeel je laat de drugs beter nog even opzij, als je wat ouder en volwassener bent en je lichaam beter kent...

Timmie94

Bewuste gebruiker
@mindles, snap wat je bedoelt met minder schadelijke tripmiddelen maar ik zou op die leeftijd toch ook echt niet aan de LSD gaan, lijkt me iets te heftig wellicht. Ik heb het persoonlijk al een jaar liggen maar een goeie eerste trip is er nog niet van gekomen, had zelf ook wel een beetje het idee dat ik eerst wat meer ervaring moest op doen.

Maarja als je op die lleeftijd al wilt trippen kan je misschien beter aan de truffels ja. T lijkt me ook sterk dat de topicstarter(of anderen zo jong) laat testen

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ben ik met je eens Timmie. Maar als iemand wil trippen (en je weet hoe jongeren zijn, die gaan 't toch wel proberen) dan zijn daar dus gewoon veel betere en geschiktere middelen voor. Van bijvoorbeeld truffels maar ook LSD is nu wel bekend dat het ofwel helemaal geen fysieke schade aanbrengt of zo weinig dat het te verwaarlozen is. Aan de andere kant is het overduidelijk dat xtc wél schadelijk voor je is.

Ben 't verder ook eens over leeftijd hoor. Los van het fysieke aspect is er ook het mentale en wat dat betreft is het zelfs met de veiligste drugs oppassen. Een puber denkt al gauw precies te weten hoe de wereld in elkaar zit, maar daar heeft psilocybine een broertje dood aan en die walst dus lekker over je kleine egootje heen, zonder enkele genade. :wave: Imo zou iedereen minimaal 18 moeten zijn voordat je gaat experimenteren met drugs. Maar goed, dat is het ideaal. :wink:

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Ik zal je hier niet de les gaan lezen over leeftijd etc. al ben ik het wel een beetje met de anderen eens (shit nu doe ik het eigenlijk toch). In ieder geval een heel vermakelijk verhaaltje.

Bovenaan