Zet em op!

harry123

Bewuste gebruiker
Ik denk dat ik hier morgen raar op terugkijk maar goed. Vind dat alle ex verslaafden en de mensen die nu aan het afkicken zijn een dikke duim verdienen! Je hebt het zelf zo ver laten komen maar toch doe je er wat aan, RESPECT! Hoop dat jullie hier wat extra motivatie krijgen om te stoppen of er van af te blijven! Zet em op mensen!

Misschien dat mensen dit dom vinden of zo, maar iedereen verdient een nieuwe kans en een steuntje in de rug, bij deze.

Grtz

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Aangezien het tijdstip zal je misschien best onder invloed zijn van het een of ander maar toch bedankt! :rock: :rockband: :)

aurora123

Experimenterende gebruiker
harry123 zei:
Ik denk dat ik hier morgen raar op terugkijk maar goed. Vind dat alle ex verslaafden en de mensen die nu aan het afkicken zijn een dikke duim verdienen! Je hebt het zelf zo ver laten komen maar toch doe je er wat aan, RESPECT! Hoop dat jullie hier wat extra motivatie krijgen om te stoppen of er van af te blijven! Zet em op mensen!

Misschien dat mensen dit dom vinden of zo, maar iedereen verdient een nieuwe kans en een steuntje in de rug, bij deze.

Grtz

Mag ook best wel eens gezegd worden toch? Anyway, ik sluit me hier bij aan! :)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
xastur zei:
Dit mag idd best eens gezegd worden. Sterkte allemaal

+1!
Sterkte voor wie er nu mee worstelt!

Zoals ik altijd moest denken gebruik de drugs en laat het niet jou gebruiken!

Tufnut

Badass junkie
Mijn post in dit topic is hier weggehaald en verplaatst naar viewtopic.php?f=8&t=48755&p=1141307#p1141307 ....

Censuur? Laat ik het maar zien als feedback en dus hierbij mijn vernieuwde reactie:

Het veranderen van gedrag, je gewoontes is niet makkelijk en dat is de grootste uitdaging die verslaafden aan zullen moeten gaan. Daar wil ik ze ook best sterkte mee wensen. Tegelijk doe ik dat liever ook niet omdat het verslaafden onbewust ook in de slachtofferrol duwt. Want 'ach het is zo moeilijk om te stoppen...'. Ik geloof niet dat we verslaafden ermee helpen. Je wilt er toch vanaf? Stop er dan mee. Zet 'm op!

Voor hen die 'm nog niet kennen hier een link naar een fragment met Lebbis die op een leuke, maar confronterende manier verwoord wat ik hier bedoel.
http://www.youtube.com/watch?v=1XF95-0SHaU

harry123

Bewuste gebruiker
Tufnut ik waardeer deze post van je! Tuurlijk je begont er zelf aan en verslaafden (vind ik) moeten ook niet in de slachtoffer rol geduwt worden. Maar dat betekent niet dat je ze niet moet steunen! Vandaar dit topic :wink:

Marsss

Experimenterende gebruiker
harry123 zei:
Tufnut ik waardeer deze post van je! Tuurlijk je begont er zelf aan en verslaafden (vind ik) moeten ook niet in de slachtoffer rol geduwt worden. Maar dat betekent niet dat je ze niet moet steunen! Vandaar dit topic :wink:

idd niemand kiest voor ellende en als iets uit de hand loopt en een verslaving wordt dan kun je niet meer zomaar 'stoppen' en daar is vaak weinig begrip voor om je heen dan. :smoke:

Tufnut

Badass junkie
Dat je niet zomaar kunt stoppen betwijfel ik dus. Een goed voorbeeld is dat verslaafden ook weleens op vakantie gaan en een korte tijd wel ineens zonder blijken te kunnen. Maar dat neemt niet weg dat stoppen in de dagelijkse situatie wel doorzetting en wilskracht vraagt en daarbij kan een 'zet 'm op' zeker helpen.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ben zelf lichamelijk afhankelijk van methadon dus ik kan echt niet zomaar ermee stoppen zoals je het brengt Tufnut. Je hebt makkelijk praten ervaar het eerst voordat je er zo over gaat zitten praten. Je kan er behoorlijk wat mensen mee afschrikken die hier komen voor hulp etc.

Tufnut

Badass junkie
Voor de een is het makkelijker dan de ander. van methodon wordt wel gezegd dat het erger is dan de kwaal (qua afhankelijkheid). Maar ook jij kan er (uiteindelijk) vanaf komen. Dus... zet 'm op!!

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heel aardig die zet um op maar die heb ik eerlijk gezegd niet nodig want ik weet wat ik wil. Vindt het erg makkelijk van je om te zeggen dat iemand zomaar kan stoppen. Je neemt als voorbeeld als verslaafden op vakantie gaan ze wel kunnen stoppen. Ik weet niet of je überhaupt wel verslaafden kent want ik ken er niet veel die stoppen omdat ze op vakantie gaan. Ze nemen hun drugs gewoon mee (spreek uit ervaring), of ze halen het waar ze op vakantie zijn. Maar de meeste verslaafden gaan niet eens op vakantie.

Tufnut zei:
Voor de een is het makkelijker dan de ander. van methodon wordt wel gezegd dat het erger is dan de kwaal (qua afhankelijkheid). Maar ook jij kan er (uiteindelijk) vanaf komen. Dus... zet 'm op!!

En hier ging het me helemaal niet om. Mijn punt was dat je makkelijk praten hebt als je zelf niet veel met verslaving te maken hebt. Dat vul ik even zelf in omdat ik dat idee ervan heb. Overigens ik zelf nog niet stoppen met de methadon omdat ik weet dat dit mij stabiel houdt. Gebruik lang genoeg om te weten wat ik wil en wat niet wil. Uiteindelijk is het wel allemaal een kwestie van willen als iemand wil stoppen is het ineens een stuk gemakkelijker.

Tufnut

Badass junkie
willemv zei:
Gebruik lang genoeg om te weten wat ik wil en wat niet wil. Uiteindelijk is het wel allemaal een kwestie van willen als iemand wil stoppen is het ineens een stuk gemakkelijker.

Je moet inderdaad willen. Het lastige is alleen dat je vandaag wel kan willen, maar morgen alweer tegen je eigen gewoontes en omstandigheden aanloopt. Het is dus makkelijker gezegd dan gedaan, maar het punt is dat we met z'n allen in feite blijven roepen hoe lastig het is voor verslaafden en het daarmee niet makkelijker maken.
Verder ga ik er niet te diep op in, omdat dat niet de insteek van het topic was.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ok dan laat ik het verder hierbij maar wou het even benoemen. Om nog wat aan het topic toe te voegen bedankt voor de zet um op allemaal (voel me namelijk aangesproken). En voor alle medeverslaafden doe wat goed voor je is en zoek je weg. Met stoppen verlies je meestal niets je wint er alleen maar mee. Waar een wil is een weg!!!

Bovenaan