Zelfkweek wiet

Weednator

Bewuste gebruiker
War vinden jullie van zelfkweek ?

- Goed / slecht smaakje ?
- Word je er stoned genoeg van ?
- Andere ervaringen ?

Ikzelf vind de zelfkweek die ik heb super. Smaakje vind ik niet zo heerlijk maar ik word er knetterstoned van , zeker zo stoned als wiet uit de coffeshop. Natuurlijk blow ik ook graag coffeeshopwiet met een lekker smaakje :) .

acidboy

Badass junkie
Het hangt er allemaal maar net van af, en dan met name van hoe serieus 'je' zelfkweker zijn teelt neemt.
Als hij het heel serieus neemt, zoals de mijne dat altijd deed. Dus juiste temperatuur... zuurgraad van de grond, genoeg licht, goede lichtkleur/sterkte (en hoeveelheid, tijdens groei/bloei.. vrij belangrijk). Voeding.. koolstoffilters, ventilator, nouja kan wel eventjes doorgaan.
Tsjah dan vind ik het echt goed, hetzelfde als de shop eigenlijk. Qua smaak, sterkte (soms ook gewoon beter).
Maar niet zo vreemd ook, want coffeeshops halen in principe ook bij 'zelfkwekers', maar zij doen het op grote schaal. Maar het principe van goed kweken blijft natuurlijk hetzelfde.
Heb ook een keertje een buitenwietje gerookt uit iemand achtertuin, smaak was kut, werd er ook niet echt stoned van. Kon dan wel puur gaan roken... maarja, da's ook niet echt lucratief. En de smaak werd er ook niet beter op.

edit: lucratief is niet helemaal het correcte woord er voor, economisch verantwoord..

Xtc Bob

Belezen gebruiker
kan je moeilijk op antwoorden sommige kwekers zijn er heel veel mee bezig en dan is het wel goeje sjit maar de meeste zelfkweek wat ik gerookt heb was rommel op een uitzondering na :)

sjaartrol

Bewuste gebruiker
de smaak van mijn vorge zelfkweek vond ik nog wel te doen eigelijk, het smaakte een beetje zoet, zoals haze maar toch nog anders. Maar het rare aan die zelfkweek was dat het enkel lekker smaakte met genoeg tabak, een pure joint smaakte echt té gortig :confused:

echt hard stoned werd ik er niet van, maar wel hard genoeg voor mij in ieder geval...

het beste aan zelfkweek vind ik gewoon dat het altijd (meestal dan) 100% natuurlijk is, en dat het altijd vers is :tongueout:
en het is gewoon ook leuk om te hebbe, zo een plantje in ed tuin, waar je later nog veel plezier aan zal beleven...

jasper

Wijs gebruiker
bij de zelfkweek die ik nu koop
wordt ik gewoon heel hard stoned maar totaal niet het high gevoel
tollerantie gaat ook snel (na een week voel je niet veel meer enkel nog tam en niet willen lopen)

Wacky

Badass junkie
Het ligt helemaal aan hoe je het kweekt. De wiet die je bij de coffeeshop koopt is ook door iemand gekweekt. Jij kan het ook zo kweken als je het goed aan pakt.

Als je gewoon in april plantjes in de thuin zet en die in september gaat oogsten, kun je wat mij betreft heel redelijke wiet kweken, maar niet zoals professionele binnenkweek.

Zelf heb ik het 2 keer gedaan. De eerste keer was ik wat laat met oogsten en was de smaak niet goed. Ik heb toen gewoon het hele zootje verkocht voor 1,50 per gram en zelf fatsoenlijke wiet uit de coffeeshop gerookt :)
De tweede keer was het wel goed van smaak, en ik werd er ook prima stoned van. Het grootste verschil is dan wat mij betreft het uiterlijk. De toppen waren klein en veel minder compact. (maar wel veel meer toppen natuurlijk van zon 2 meter hoge struik)

davie

Wijs gebruiker
Eigen kweek is altijd lekker. :stoned: Het ligt er ook maar net welke wiet je hebt en idd hoe je het aanpakt.

Vaak zit het probleem in een slecht smaak in het niet tijdig oogsten of te lang voeding blijven geven.

Je zou in week 7 (binnenkweek) kunnen stoppen met voeding en alleen nog water geven. Dit komt ten goede van de smaak. Je kan nog wel de bloeistimulator mee geven dat kan tot op het eind. Bloeistimulator die zorgt voor een explosieve bloemproductie plus grote compacte toppen en die daardoor dus sterk opbrengstverhogend is. Bloeistimulator stimuleert de aanmaak van bloemcellen en vergroot de productie en het transport van suikermoleculen in de bloemen wat leidt tot grote compacte toppen en een betere smaak.

Als je vroeger oogst dan heeft de plant vooral THC aangemaakt. Deze THC maakt meer stoned. Als je relatief laat oogst zal de THC deels omgezet worden in de psychoactieve CBD en CBN. Deze stoffen maken vooral stupid. Het is wel zo dat relatief laat oogsten commercieel gezien het beste is. De toppen zijn dan immers het zwaarst. Maar het risico op toprot neemt ook toe.

De oogst is rijp als de haartjes van de onderste toppen grotendeels bruin (of rood) zijn en als de haartjes van de bovenste toppen deels bruin zijn. Wat je dan zult zien is dat de lege zaaddozen volledig gevormd zijn, maar de bruine haren zeggen nog niet veel. Het gaat juist net om de trichomes, die je kan zien met een vergrootglas (30x vergroot).

Trichomes zijn sprietjes met aan het eind een bolletje, enig zins vergelijkbaar met paddestoelen. In deze trichs worden alle cannabinoids aangemaakt; THC, CBD en CBN. De trichs zijn in de beginfase, doorzichtig. Als er THC wordt geproduceerd verkleuren de trichs, verschillend per soort. Meestal worden de trichs eerst een beetje lichtbruin/goud, waarna ze vaag wit worden zodra de THC op z’n top is en begint af te breken. De afgebroken THC bestaat uit andere cannabinoids zoals CBN. Sommigen wachten totdat ongeveer 30% van de trichomes wit zijn, anderen wachten totdat dat er ongeveer 70% zijn.

Je zou dan de rijpere toppen alvast kunnen oogsten terwijl de nog onrijpe toppen wat langer kunnen blijven staan. Alleen moet je de planten niet te lang laten staan, dan zal de potentie onder de invloed van het licht bijvoorbeeld snel afnemen.

Het is daarom van belang goed met voeding om te gaan en het juiste moment vinden van oogsten. En als je dat goed kunt dan smaakt de wiet erg lekker en word er goed stoned van. Maar bij de ene wiet haal je maar max. 8% thc en de andere 20% dat ligt er maar net aan. Maar als je een beetje goed kunt kweken dan neem je gewone een witte soort en die zijn altijd wel goed.

Dissonant

Bewuste gebruiker
davie zei:
Als je vroeger oogst dan heeft de plant vooral THC aangemaakt. Deze THC maakt meer stoned. Als je relatief laat oogst zal de THC deels omgezet worden in de psychoactieve CBD en CBN. Deze stoffen maken vooral stupid.

Wat bedoel je hier juist mee?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
davie zei:
Je zou in week 7 (binnenkweek) kunnen stoppen met voeding en alleen nog water geven. Dit komt ten goede van de smaak. Je kan nog wel de bloeistimulator mee geven dat kan tot op het eind. Bloeistimulator die zorgt voor een explosieve bloemproductie plus grote compacte toppen en die daardoor dus sterk opbrengstverhogend is. .

Wat is het nou wel of niet ?
Alleen water is zonder bloeistimulator of niet ?

Stonie

Wacky

Badass junkie
lysergine25 zei:
davie zei:
Je zou in week 7 (binnenkweek) kunnen stoppen met voeding en alleen nog water geven. Dit komt ten goede van de smaak. Je kan nog wel de bloeistimulator mee geven dat kan tot op het eind. Bloeistimulator die zorgt voor een explosieve bloemproductie plus grote compacte toppen en die daardoor dus sterk opbrengstverhogend is. .

Stonie

Volgens mij moet je ze de laatste week alleen schoon water geven.

davie

Wijs gebruiker
Dissonant zei:
davie zei:
Als je vroeger oogst dan heeft de plant vooral THC aangemaakt. Deze THC maakt meer stoned. Als je relatief laat oogst zal de THC deels omgezet worden in de psychoactieve CBD en CBN. Deze stoffen maken vooral stupid.

Wat bedoel je hier juist mee?

Bij een binnen kweek oogst je meestal in de 9de week ofzo. Ligt er maar net aan welke plant je hebt. Meestal is het tijdig oogsten een kwestie van enkele dagen. Wil je precies weten wanneer de wiet klaar is dan kijk je naar de haartjes en trichomes. Aan de tichs kun je zien of de juiste stoffen optimaal zijn aangemaakt. In deze trichs worden namelijk cannabinoids aangemaakt zoals thc, cbd, thcv, cbn en cbg.

Ik zelf vind het altijd wel beter als het THC gehalte hoog is en CBD laag. THC zorgt ervoor dat je een licht gevoel krijgt (high) en CBD maakt je juist wat slomer (stupid). Later oogsten geeft wel dikkere toppen, maar zorgt er ook voor dat de werking van de wiet anders wordt. Wiet is niet altijd gewoon wiet. Je hebt verschillende soorten, maar die soorten leveren ook vaak verschillende resultaten.

davie

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
davie zei:

Stonie

Iig geen andere voeding dan bloeistimulator gebruiken want gaat ten koste van de smaak. Ligt eraan welk schema je gebruikt maar biede kan. bloeistimulator is er ten slotte voor de bloei. Maar alleen water geven kan ook geen kwaad. Voor 1 week dan. In week 8 zou je kunnen stoppen met water geven want dit zet de plant aan tot verhoogde THC productie.

Natuurlijk niet te veel bloeistimulator geven en sowieso nooit teveel voeding of water want daaraan kan een plant ook kappot gaan.

Bovenaan