Zaldiar verslavend?

Ik slik nu 1 week zaldiar (37,5 mg tramadol / 325 mg paracetemol) samen met ibuprofen voor een peesontsteking van mijn schouder tot aan mijn pols. Ik moet Zaldiar 4 x per dag slikken en ibuprofen als ik last van hoofdpijn krijg.
ik heb een beetje op het internet zitten zoeken wat voor bijwerkingen dit heeft.
Nu heb ik gelezen dat het verslavend is.
Ik heb al geprobeerd dit 1 dag niet te slikken, maar daardoor voelde ik mij niet goed.
kreeg meer pijn aan mijn arm, voelde me nogal down, begon te zweten en te trillen.

heeft iemand hier ook ervaring mee?

gia79

Experimenterende gebruiker
ja heb ervaring met tramadol en volgens mij is het idd verslavend. Mij is verteld dat het morfine achtig is en niet verslavend, ik sliep slecht na stoppen, ook t zweten en trillen komt me bekend voor.

Datwel

Experimenterende gebruiker
Ik heb geen ervaring met Zaldiar maar kan je verzekeren dat het verslavend is. En dan in beide opzichten en daar bedoel ik mee dat het in de officiële zin verslavend is omdat je er tolerantie voor ontwikkeld gedurende het gebruik en in formele zin omdat je nadat je het een tijdje hebt gebruikt ontwenningsverschijnselen krijgt. Ga er maar vanuit dat deze laatste niet mis zullen zijn. Dit soort voorgeschreven pijn oplossingen zijn ook heel tricky omdat de arts (waar je alle vertrouwen in hebt) ze voorschrijft waardoor je minder allert bent op de negatieve gevolgen van het middel. Helaas blijkt in de praktijk dat onze medische broeders (huisartsen/psychiaters e.d.) het niet al te nauw nemen met de lange termijn gevolgen en hun focus vooral richten op de instant oplossing. De patiënt is daar uiteindelijk de dupe van. Ik zou er direct mee stoppen en een andere oplossing proberen te vinden voor je klachten.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
ja dat is het zeker kijk dus uit dat je niet meer tabletten/caps gaat nemen want door de paracetamol kan je ernstige leverbeschadiging krijgen!

Bovenaan