Yes ! azurescens

malotet

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier maar ik moest even de nieuwe oogst laten zien.
Zeker 1000 stuks, joepie!

groeten

[Mod: zo is het beter met le photo :)]

dutch-lycan

Bewuste gebruiker
soso ziet er leuk uit

effe vraagje hoe pluk je die nou ? en kan je ze dan gelijk op eten of moet je er nog wat mee doen

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Super zeg zoveel paddestoelen :)

@ dutch-lycan: je plukt ze gewoon voorzichtig aan de onderkant van de steel, met handschoen of schone handen. Je kunt ze zo opeten, joechei! Je kunt ze natuurlijk ook drogen en dan lange tijd bewaren (maar dat is wettelijk verboden).

Dissonant

Bewuste gebruiker
Mooi

Heb je gewoon een spawnbag en wat houtsnippers gebruikt?
Hoe lang duurde het eer er wat tevoorschijn kwam?

malotet

:openmouth: ik schaam me dood, het zijn zwavelkopjes.

Er moet van de zomer iets fout gegaan zijn.
Het mycellium van beide lijkt ook zo op elkaar.
Het blijft dus link, buiten kweken.

sorry allemaal

sjaartrol

Bewuste gebruiker
malotet zei:
:openmouth: ik schaam me dood, het zijn zwavelkopjes.

Er moet van de zomer iets fout gegaan zijn.
Het mycellium van beide lijkt ook zo op elkaar.
Het blijft dus link, buiten kweken.

huh???

heb je t mycelium uitgegrave erges dan of wat??? t is echt wel supermoeilijk om mycelium te herkennen...

Voor de veiligheid misschien een spawnbag kope op azarius, dan bent ge zeker dat ge de juiste hebt :)

malotet

[quote="sjaartrol
huh???

heb je t mycelium uitgegrave erges dan of wat??? t is echt wel supermoeilijk om mycelium te herkennen...

Voor de veiligheid misschien een spawnbag kope op azarius, dan bent ge zeker dat ge de juiste hebt :)[/quote]

Ik heb ook een spawnbag van azarius gebruikt en gewoon de instructies opgevolgd. Er zal wel iets in de casing layer (bladeren) gezeten hebben.
Het andere bed heeft nog geen paddo's en is wel helemaal volgroeid. Misschien als het wat kouder wordt.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hier net hetzelfde, ook spawnbag van azarius, ook azurescens, Het bed is ook volgroeid, maar ook nog geen één paddenstoel. Nog eventjes geduld hoop ik. Heb al wat problemen gehad sinds een boom omgewaaid was net naast men eerste bed, en dan heb ik een nieuw bed moeten aanmaken ernaast.
Ik laat iets weten als ik paddenstoelen zie :wink: Laat je iets weten als jij er kunt oogsten? Ben wel benieuwd naar de resultaten van andere mensen met hetzelfde product.

Wanneer heb je thans het bedje aangemaakt ? lente, zomer ? ergens ertussen? Ik heb het eind lente gedaan, ietsje te laat dus. Ben benieuwd!

Greetz, Argulas

Bovenaan