xtc wel/niet gebruiken

zou je beginnen aan XTC?

• ja, het is te gek!

Stemmen: 0 0,0%
  • nee, het is te gek maar de risico's niet waard

Stemmen: 1 100,0%

• Totaal aantal stemmers
    1

fun

Bewuste gebruiker
ik hoor van veel mensen hoe te gek xtc is,

maar ik hoor ook:
het is te gek maar begin er niet aan, ookal zou je zo sterk zijn het een keer in de 3maanden te gebruiken, de kans op hersenbeschadiging is het niet waard.

Dus: Als je het nog nooit gebruikt zou hebben, zou je het doen?

boy

Bewuste gebruiker
Gewoon doen en jezelf beperken met het gebruik. Je bent dan sowieso een geweldige ervaring rijker.

A

Anonymous

Gast
Sja wie drugs gebruikt moet op de blaren zitten. Uiteindelijk...

cunt

Wijs gebruiker
ik heb tot nu toe nooit spijt gehad van mijn gebruik. dus ook niet dat ik ooit begonnen ben met xtc. ik kan mezelf ook heel goed inhouden wat drugs gebruik betreft dus heb er geen problemen mee. maar als ik in mijn omgeving kijk hadden sommige mensen beter niet kunnen beginnen. die staan namelijk elk weekend strak van de rotzooi

caatje

Badass junkie
gewoon doen, das ieder voor zich, maar ik vind t een te gek spulletje. Tis alleen jammer dat t niet zoals alcohol dagelijks te gebruiken is haha. Gebruik met verstand, gebruik met mate

J0rrit

Badass junkie
ik heb t ook in de eerste paar weken vaak gdaan, maar de laatste 3 ware helemaal nie meer zo vet en het was ook vooral speedy, khad wel t mdma effect bij de enerlaatste en die ervoor, maar k gooide gistere bijv. ng een laatste helft en daar voelde k nauwelijks wat van. Dus k w8 zkr n paar weekjes ng

Jeller

Badass junkie
elke dag alcohol is ook niet goed he caatje :)

als je weet van je eigen dat je discipline hebt doe het dan e

A

Anonymous

Gast
Haha tot nu toe 10 voor 0 tegen...

Talk about peer pressure.

fun

Bewuste gebruiker
ja beetje overbodig topic wordt t zo onderhand :P

Maar goed jullie hebben me overtuigd, ik ga het cker proberen, wanneer weet ik nog niet...

Wortel

Bewuste gebruiker
fun zei:
ja beetje overbodig topic wordt t zo onderhand :P

Maar goed jullie hebben me overtuigd, ik ga het cker proberen, wanneer weet ik nog niet...
Je moet niet naar anderen kijken maar naar wat je zelf wilt. Als je er intresse in hebt gewoon een keertje uitproberen. Ben je heel verslavingsgevoelig zou ik het afraden. En zorg ervoor dat je genoeg drinkt he :wink:

Flashing Moments

Belezen gebruiker
als ik nognooit xtc gebruikt had zou ik t zeker weer doen :)
maar dan nietmeer elke week1 of 2x.. das echtniet goed voor je brains
een paar x per jaar moet kunnen :grin:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
mdma is m'n favoriete drug, dit weekend ook gebruikt en het was lang geleden dat ik nog zo zwaar heb zitten hallucineren!!!echt nog nooit zulke dingen gezien :confused:
wel een beetje veel gebruikt marja heb me dan ook zwaaaar geamuseerd!
marja ik ondervind ook wel het verslavende effect hoor, nu niet echt verslavend maar gewoon: je bent op een feestje en je denkt: nuja waarom niet...
ik vind dat iedereen die er is geintereseerd het zeker eens moet doen, maar doe het met mate en zorg dat je je eerste keer rustig aan doet want het kan soms heel overweldigend zijn :hearteyes:

spacekonijn

Badass junkie
cunt zei:
ik heb tot nu toe nooit spijt gehad van mijn gebruik. dus ook niet dat ik ooit begonnen ben met xtc. ik kan mezelf ook heel goed inhouden wat drugs gebruik betreft dus heb er geen problemen mee. maar als ik in mijn omgeving kijk hadden sommige mensen beter niet kunnen beginnen. die staan namelijk elk weekend strak van de rotzooi

idem

maar heb zelf echt geen problemen om mn xtc gebruik te beperken naar af en toe

moet zeggen dat ik xtc altijd een dikke 8 gaf , na mijn lsd avontuur van vorige week is dit cijfer gezakt naar een 6,5...
geen kater , leukere en echtere trip , meer energie . lsd maakt xtc echt gruwelijk hard af

Bollie

Bewuste gebruiker
spacekonijn...
Zoiets kan je nu toch niet vergelijken ?

Tis iets totaal anders, niewaar ?
K'heb zelf lsd nog nooit gedaan, maar wel al vele keren paddo's en truffels...
Trippen vergelijk je toch niet met stuiken ?

Bedoel, ik vergelijk toch ook niet een sigaret met cocaine?
cocaine maakt een sigaret ook wel vet af...

Jeller

Badass junkie
goh ja, maar ook al heb ik nog nooit acid gepakt, voor mij maakt het xtc ook wel af:

LSD+:
-lichamelijk niet schadelijk
-langere trip
-geen afkik
-geen hersenschade
-overdosis kan (bij-na) niet
-minder verslavend
-je ziet er niet vuil uit als je het binnen hebt en de dag erachter ook niet
-neemt je eetlust niet weg (xtc ook wel niet echt bij mij maar toch)
-de trip zelfs zal ook wel leuker zijn
-Geen tolerantie (behalve die 5 dagen dan)

XTC+:
-Je zit sowieso goed, kans op bad trip is toch wel een stuk kleiner volgens mij
-Als je slechtgaat gaat het vlugger weg
-Geschikter om uit gaan, tenzij je LSD al gewoon bent.. XTC is al goed voor uit te gaan de eerste of 2de keer
-Kans op psychose is kleiner
-Geen flashbacks
-Geen 5 dagen tolerantie, maar niet echt een + want ik gebruik maximum om de 2 maanden

LSD lijkt mij dus ook wel een stuk leuker als het goed valt, maar ik ben er nog niet klaar voor

en Bollie, kvind da je die twee wel nog kan vergelijken ze zijn immers ongeveer even duur

arnil

Experimenterende gebruiker
niet te vergelijken ! echt niet !
xtc is cool,ok. Neem zelf ook wel eens een pilletje op feestjes enzo, maar vergelijk het aub niet met lsd !
ze liggen misschien enigzins in dezelfde prijsklasse (alhoewel!!?) maar het zijn echt totaal andere drugs.

dus akkoord met spacekonijn.
lsd is zwaar trippen
xtc is zwaar meppen

flash kieke

Wijs gebruiker
Heb er spijt van en niet spijt van dat ik begonnen ben.

Spijt omdat ik niet meer kan zonder xtc op een feestje,zonder is voor mij saai.

en geen spijt,omdat het heel plezant is en je kunt je uit leven.

Wortel

Bewuste gebruiker
flash kieke zei:

Is een teken van zwakheid :)

flash kieke

Wijs gebruiker
slipperman zei:
flash kieke zei:

Is een teken van zwakheid :)

Kan goed zijn,ik geef het toe,maar echt verslaafd aan xtc ben ik niet.

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
tja.. de keren dat ik mdma/xtc heb gedaan zijn op een hand te tellen. Maar ze waren elk bijzonder en erg leuk!

ik zou het doen, maar doe er zeker in het begin rustig aan.

HDA

Bewuste gebruiker
Inderdaad, dat is met elke drug zo... Niet overdrijven, de 2/3 maand regel respecteren, en ik zie geen reden waarom het bij XTC slecht zou kunnen gaan. :wave:

caatje

Badass junkie
flash kieke zei:

dit herken ik wel van "vroeger" als ik bij bepaalde personen kwam wilde ik gebruiken, kon dat niet dan was mn avondje verpest. Dit is na een periode van een jaar of 2 niet gebruiken er langzaam ook weer uit geslopen gelukkig

HDA

Bewuste gebruiker
caatje zei:
flash kieke zei:

dit herken ik wel van "vroeger" als ik bij bepaalde personen kwam wilde ik gebruiken, kon dat niet dan was mn avondje verpest. Dit is na een periode van een jaar of 2 niet gebruiken er langzaam ook weer uit geslopen gelukkig
Inderdaad heel herkenbaar... Ik had dat wel vooral met coke...
Minder met pillen

caatje

Badass junkie
het is net alsof je alles een vast patroon hebt gegeven. Slikken om 19u om 20.30u weggaan en naar eindhoven rijden. 21u de coffeeshop binnen gaan, dan weer met een omweg naar huis maar eerst even stoppen bij texaco om in de ultraviolette plee te verdwalen en dan naar huis, the box opzetten, nummers aanvragen enz....... en als dat verstoort werd dan was je helemaal van t pad.

Nog heb ik wel eens als ik bij hun ben dat ik heimwee krjg naar die tijd. En als ik thuis ben geen ritme kan vinden, wat me vervolgens weer laat zoeken naar waar ik zin in heb om te gaan doen( tv kijken, pc, muziek luisteren, enzzz)

Jeller

Badass junkie
mja nie goe e..

nie da ik nuchter zo graag nuchter uitga, maar elke keer harddrugs zou ik mijzelf nie kunne vergeven

Mac...

Badass junkie
Ondanks dat ik echt wel een periode heb gehad waarin ik simpelweg gewoon te veel heb gebruikt. Als ik het overnieuw mocht doen zou ik het ook doen. Ik heb dingen meegemaakt die ik zonder nooit had meegemaakt. Je komt in zulke vreemde werelden terecht en het leven kan zo ontzettend absurt zijn op sommige momenten. Zeker heb ik ook genoeg negatieve dingen meegemaakt, maar het heeft me alles bij elkaar echt wel levenswijzer gemaakt. En zonder was ik nu natuurlijk nooit mod van DF geworden :tongueout:

J0rrit

Badass junkie
Mac... zei:
Ondanks dat ik echt wel een periode heb gehad waarin ik simpelweg gewoon te veel heb gebruikt. Als ik het overnieuw mocht doen zou ik het ook doen. Ik heb dingen meegemaakt die ik zonder nooit had meegemaakt. Je komt in zulke vreemde werelden terecht en het leven kan zo ontzettend absurt zijn op sommige momenten. Zeker heb ik ook genoeg negatieve dingen meegemaakt, maar het heeft me alles bij elkaar echt wel levenswijzer gemaakt. En zonder was ik nu natuurlijk nooit mod van DF geworden :tongueout:

wat bedoel je met vreemde werelden? in je geest of de underground scene?

spacekonijn

Badass junkie
Bollie zei:
spacekonijn...

.

toch wel hoor vind ik , een lage dosis LSD kan voor hetzelfde geluk zorgen als een dosis mdma , alleen bij LSD snap je zelf nog waarom je gelukkig bent ipv dat je sowieso gedwongen helemaal happy bent.

dus ik vind lsd overtreffend

J0rrit

Badass junkie
spacekonijn zei:
Bollie zei:
spacekonijn...

.

toch wel hoor vind ik , een lage dosis LSD kan voor hetzelfde geluk zorgen als een dosis mdma , alleen bij LSD snap je zelf nog waarom je gelukkig bent ipv dat je sowieso gedwongen helemaal happy bent.

dus ik vind lsd overtreffend

hoezo snap jezelf ng dat je gelukkig bent, ben je niet automatisch ook bij lsd gwn happy?

spacekonijn

Badass junkie
tuurlijk niet , bij lsd kun je ook flink ongelukkig worden.

het geluk is dan zeg maar 'echt' ( tenmisnte zo ervaar ik het )
terwijl ik bij mdma eigenlijk altijd al gelukkig ben om het feit alleen al dat ik uberhaupt besta ( wat natuurlijk ook goed is maartoch hopelijk snap je het)

J0rrit

Badass junkie
spacekonijn zei:
tuurlijk niet , bij lsd kun je ook flink ongelukkig worden.

het geluk is dan zeg maar 'echt' ( tenmisnte zo ervaar ik het )
terwijl ik bij mdma eigenlijk altijd al gelukkig ben om het feit alleen al dat ik uberhaupt besta ( wat natuurlijk ook goed is maartoch hopelijk snap je het)
ik snap wat je bedoelt bij mdma ma ken lsd nie ma wel paddos en van mdma ben k ook altijd spr happy en van paddos kun je door iets kuts in je omgeving ook snel kut gaan voele

Jeller

Badass junkie
Kversta wat ie bedoelt.. je geluk ligt dan ook zo op één lijn de hele avond.. daardoor vind ik het een beetje een fake gevoel in tegenselling tot bij wiet waar je lachuitbarstingen hebt ofzo... kzeg niet dat het niet leuk is hé, maar op xtc ben je gwoon zo gelukkig met niets en meesal heb je geen lachkiks ofzo

Bovenaan