XTC & Speed - Goeie combi?

MADSERP

Newbie
Dag drugsgebruikers,

Even een korte inleiding: Ik zit al een jaar of 6 in het "drugswereldje", dus ben geen volledige leek, maar ben zelf pas sinds een jaartje aan het experimenteren met xtc, speed e.d. Ik weet er dus nog vrij weinig van, en ben op zoek naar wat antwoorden!

Heb de afgelopen tijd als een gek zitten lezen over drugs, en dan met name over XTC en speed (& 2cB, maar das hier niet van toepassing). Tijdens het lezen kwam ik het volgende volgensmij het vaakst tegen (zowel op engelse als nederlandse site, en ook in een wetenschappelijke publicatie): "De combinatie van XTC en Speed is erg slecht en levert aantoonbare hersenschade op". Ik vond dit in principe al vrij verwonderlijk aangezien ik heel vaak mensen om me heen zie die deze combi maar al te graag toepassen, wat blijkbaar vrij dom is. Het vreemde vind ik echter dat op veel sites wordt gedaan alsof XTC 1 soort drugs is, er staat bijvoorbeeld vaak dat je XTC niet moet combineren met speed, waar ik dan maar aanneem dat ze MDMA bedoelen. Hier kom ik eindelijk een beetje bij mijn punt terecht. Volgensmij (please, correct me if Im wrong) zit er in een groot deel van de xtc pillen die tegenwoordig op de markt zijn gewoon speed verwerkt (of in ieder geval een soort amfethamine). Ik dacht in ieder geval dat de "Rush" die je krijgt van een Pil krijgt van amfethaminen kwam en de "Trip" van de MDMA. Of krijg je van MDMA ook een soort energierush? Bijvoorbeeld als je MDMA poeder gebruikt.

En even voor waar aangenomen dat er vaak speed in xtc pillen zit, wat zouden jullie dan aanraden voor houseparty's? De trip van de MDMA is natuurlijk geweldig, maar moet zeggen dat ik die speedrush ook erg lekker vind. Ik had tot voorheen dus altijd het idee dat deze beide in de XTC pillen verwerkt zitten die ik heb gebruikt. Maar hier begin ik wel steeds meer aan te twijfelen gezien de slechte berichten over deze combi.

De hoofdvraag blijft (om het even uit mijn warrige verhaal te halen):
Wordt er over het algemeen speed in xtc pillen gestopt, en zo ja, waarom gebruikt men dan nog zoveel xtc i.p.v. speed en mdma los van elkaar te gebruiken?

Ojah, en bespaar me aub de reacties over dat ik een betere dealer moet vinden of dat mn pillen shit zijn, het is het spul wat op dit moment het meest in trek is in de scene (nee en dat is ook niet altijd het beste, maar ik ben op zoek naar een algemeen beeld).

Hoop dat iemand me meer kan vertellen!

1percent

Belezen gebruiker
Re: XTC & Speed - Gangbaar & dodelijk

als je wilt weten wat er in je pillen zit, laat ze dan gewoon testen?

Wacky

Badass junkie
Re: XTC & Speed - Gangbaar & dodelijk

Speed zit bijna nooit in pillen verwerkt.

Goede pillen zijn gewoon alleen MDMA. Slechte pillen bevatten gewoonlijk mcpp en soms andere stoffen zoals mephedrone of methylone. Speed komt echt bijna niet voor.

Vroeger bevatte het overgrote merendeel van de pillen in nederland alleen mdma. In 2009 was er een MDMA tekort waardoor het even slecht ging met de kwaliteit van de pillen. Nu gaat het weer de goede kant op.

En inderdaad als je niet zeker bent, laten testen.

Verder zijn pillen inderdaad de populaire drug in de commerciele scene. In de verschillende underground scenes word vaak veel meer zuivere mdma gebruikt in plaats van pillen.

Verder wil ik je absoluut niet aanmoedigen xtc en speed samen te gaan gebruiken, maar je topic titel is echt wel wat misleidend. Inderdaad heel erg veel mensen combineren xtc en speed, zonder merkbare gevolgen, en zeker geen dodelijke gevolgen. Ik denk dat er vooral gewaarschuwd word omdat het combineren vaak leid tot een veel groter totaal drugs gebruik en het misschien weinig of niet schadelijker is dan een dubbele dosis mdma of speed alleen zou zijn. Veel mensen zullen bij het combineren van deze twee namelijk niet hun dosis van beide stoffen halveren.

W.F.L.

Badass junkie
In de meeste pillen zit inderdaad MDMA en speed komt weinig voor. Speedpillen zijn al helemaal zeldzaam. En tja.. Aantoonbare herenschade denk ik niet dat drugsgebruikers zo veel boeit die MDMA meer dan eens om de 6 weken of vaker gebruiken.

Het zet een nog grotere druk op je hart en je bloeddruk schiet de hoogte in, maar het wordt wel vaak gecombineerd, vooral door mensen die loom worden van MDMA. Ik vind het vooral prettig als de MDMA begint uit te werken want dan heb je geen crash. MDMA is trouwens ook een amfetamine. Ik heb geen idee waarom pillen in bepaalde kringen populairder zijn dan MDMA.. Wat vaststaat is dat het in ieder geval handiger is om te verhandelen en te slikken op feestjes ipv je bommetjes met een weegschaal (die niet iedereen heeft) af te wegen. Soms zijn pillen speedier omdat er ook speed of caffeine bij zit, maar zoals Wacky al zegt is dat redelijk zeldzaam. Placebo heeft hier denk ik ook wat mee te maken.. En natuurlijk, als je dipt of in je drankje gooit komt het spul geleidelijker op dan wanneer je een pil of een bommetje klapt.

Nuja, zoals al gezegd: In echte XTC-pillen zit gewoon MDMA en heel zelden zit er ook wat speed bij. Het kan ook prima Mephedrone zijn, dat lijkt wel een beetje op de combinatie MDMA/Speed. Van MDMA kun je ook een energierush krijgen ja. Dat er een verschil zit tussen een XTC-pil met MDMA en bindmiddelen of gewoon zuivere MDMA is bullshit, je kan ofwel pillen hebben met wat anders erin of het licht aan de methode van inname.

MADSERP

Newbie
Haha ja de naam van mn topic was inderdaad was misleidend, heb hem even aangepast.

Ok er zit dus bijna nooit speed in pillen. Blij om dat te horen haha. Maar als MDMA poeder eigenlijk beter is, gebruikt de meerderheid dan pillen omdat dat goedkoper/makkelijker te krijgen is? Excuus als ik te ver off topic ga, maar kon hier geen topic over vinden; Wat maakt MDMA poeder dan beter dan pillen? Of is dat meer iets om zelf te ervaren? :tongueout: heb het nog nooit gehad.

Misschien is de combi xtc & speed ook schadelijk omdat er meer "druk" op verschillende gebieden in je hersenen komt te liggen denk ik. Als ik me niet vergis heeft speed vooral invloed op je dopamine huishouding, en xtc op je serotine huishouding.

Wacky

Badass junkie
Ik vind ook niet dat mdma per se beter is dan pillen of andersom. Als je weet dat je pillen zuiver mdma bevatten, is het voor mij hetzelfde.
Iedereen heeft echter zijn eigen redenen:

-Veel mensen zeggen dat mdma een iets andere uitwerking heeft. (Ik denk dat dat placebo is, net zoals ik niet geloof in verschil tussen liquid lsd en zegels.)

-Veel mensen nemen mdma omdat ze denken dat er vaak andere stoffen in pillen zit, of zelfs omdat ze het bindmiddel als onnodig extra zooi beschouwen. (ik denk dat bindmiddel onschadelijk is, en wat betreft de betrouwbaarheid van de inhoud, ligt aan bij wie je ze haalt en of je ze laat testen, of je dealer 100% kan vertrouwen als hij zegt ze te hebben laten testen)

-Anderen nemen juist weer pillen omdat ze mdma eng vinden en dat meer zien als een gevaarlijke harddrug dan pillen. Misschien omdat ze bij pillen kunnen doseren zonder het zelf in te moeten schatten, maar soms ook zonder enige gegronde reden.

W.F.L.

Badass junkie
MADSERP zei:
Ok er zit dus bijna nooit speed in pillen. Blij om dat te horen haha. Maar als MDMA poeder eigenlijk beter is, gebruikt de meerderheid dan pillen omdat dat goedkoper/makkelijker te krijgen is? Excuus als ik te ver off topic ga, maar kon hier geen topic over vinden; Wat maakt MDMA poeder dan beter dan pillen? Of is dat meer iets om zelf te ervaren? :tongueout: heb het nog nooit gehad.

Pillen en MDMA is hetzelfde. Ik geloof net als Wacky dat er geen verschil in werking is. Zelf moet ik altijd kristal en geen pillen omdat er vaak onnodige rotzooi bijzit (al zijn het bindmiddelen) en ik verkies een zo zuiver mogelijk product, MDMA(hcl) kristal dus. En de prijs hangt er vanaf. Als je nou pillen kan regelen voor 2 euro waar 150 mg daadwerkelijke MDMA inzit (het hcl zout wat 15.6% is als een onzuiverheid beschouwend) is het goedkoper om pillen te kopen. Er is niets per definitie "beter" of slechter, eigenlijk zijn ze hetzelfde, zie de uitleg boven wat de verschillen (kan) verklaren. Maar het is bijvoorbeeld ook scenegebonden. Sommige mensen zijn nou eenmaal "pep en pilluh"-types. Persoonlijk ga ik liever voor MDMA kristal maar dat is uit veiligheidsoverweging, ik heb nog nooit slecht kristal gehad en ik koop het uit betrouwbare bron en MDMA kristal wordt niet versneden. Omdat we geen testcentra hebben in BE is dat stukken betrouwbaarder dan pillen en ik krijg graag een zo zuiver mogelijk product, zonder binmiddelen. Maar ik zeg geen neen tegen een blauwe YY hoor.. :P

Misschien is de combi xtc & speed ook schadelijk omdat er meer "druk" op verschillende gebieden in je hersenen komt te liggen denk ik. Als ik me niet vergis heeft speed vooral invloed op je dopamine huishouding, en xtc op je serotine huishouding.

Ik heb geen idee waarom de combi MDMA/speed nu precies schadelijker is. Als je het heel infrequent doet denk ik dat het niet zoveel kwaad kan. Maar ik ben geen neuroloog, dus ik weet het niet. Dat speed vooral op je dopamine inwerkt en MDMA op je serotonine klopt; al heeft speed ook een serotogene werking en MDMA ook een lichte dopaminerge werking. Geen idee of die combinatie per se extra schadelijker is? Zal wel een andere reden achter zitten, volgens mij werd het ook nogal afgeraden vanwege de lichamelijke schadelijkheid.

Biertje

Bewuste gebruiker
En de kater zal diep en intens zijn... Héél intens. Ik persoonlijk word altijd super lam van mdma, dan kom ik de bank echt niet meer af, dus ik vind t wel lekker om m'n pil goed in laten werken, dan 'n 50 mg dex nasaal en dan écht knallen.

En ik merk ook dat ik van een normale dosis pep en een normale dosis pillen niet extreem veel hoef te drinken, zeg 1x in het uur een flink glas. Als ik allebei samen doe dan is 't n ander verhaal... Verdrinken in je eigen zweet om 't maar zo te noemen.

W.F.L.

Badass junkie
Dat valt nog wel mee qua kater vind ik. Toen ik het combineerde was ik na 3 dagen van m'n kater af, met een redelijke dosis MDMA (190 mg op 1 avond) en een kleine dosis pep (Maar wel genoeg om tot de avond wakker te blijven de dag erop). Hoe hoger de doseringen hoe erger de kater. Heb weleens een kater gehad van een anderhalve week na een gestoord weekend/week. (Veel MDMA, keta en speed).

Angramar Temenos

Badass junkie
MADSERP zei:
Dag drugsgebruikers,

Even een korte inleiding: Ik zit al een jaar of 6 in het "drugswereldje", dus ben geen volledige leek, maar ben zelf pas sinds een jaartje aan het experimenteren met xtc, speed e.d. Ik weet er dus nog vrij weinig van, en ben op zoek naar wat antwoorden!

Heb de afgelopen tijd als een gek zitten lezen over drugs, en dan met name over XTC en speed (& 2cB, maar das hier niet van toepassing). Tijdens het lezen kwam ik het volgende volgensmij het vaakst tegen (zowel op engelse als nederlandse site, en ook in een wetenschappelijke publicatie): "De combinatie van XTC en Speed is erg slecht en levert aantoonbare hersenschade op". Ik vond dit in principe al vrij verwonderlijk aangezien ik heel vaak mensen om me heen zie die deze combi maar al te graag toepassen, wat blijkbaar vrij dom is. Het vreemde vind ik echter dat op veel sites wordt gedaan alsof XTC 1 soort drugs is, er staat bijvoorbeeld vaak dat je XTC niet moet combineren met speed, waar ik dan maar aanneem dat ze MDMA bedoelen. Hier kom ik eindelijk een beetje bij mijn punt terecht. Volgensmij (please, correct me if Im wrong) zit er in een groot deel van de xtc pillen die tegenwoordig op de markt zijn gewoon speed verwerkt (of in ieder geval een soort amfethamine). Ik dacht in ieder geval dat de "Rush" die je krijgt van een Pil krijgt van amfethaminen kwam en de "Trip" van de MDMA. Of krijg je van MDMA ook een soort energierush? Bijvoorbeeld als je MDMA poeder gebruikt.

En even voor waar aangenomen dat er vaak speed in xtc pillen zit, wat zouden jullie dan aanraden voor houseparty's? De trip van de MDMA is natuurlijk geweldig, maar moet zeggen dat ik die speedrush ook erg lekker vind. Ik had tot voorheen dus altijd het idee dat deze beide in de XTC pillen verwerkt zitten die ik heb gebruikt. Maar hier begin ik wel steeds meer aan te twijfelen gezien de slechte berichten over deze combi.

De hoofdvraag blijft (om het even uit mijn warrige verhaal te halen):
Wordt er over het algemeen speed in xtc pillen gestopt, en zo ja, waarom gebruikt men dan nog zoveel xtc i.p.v. speed en mdma los van elkaar te gebruiken?

Ojah, en bespaar me aub de reacties over dat ik een betere dealer moet vinden of dat mn pillen shit zijn, het is het spul wat op dit moment het meest in trek is in de scene (nee en dat is ook niet altijd het beste, maar ik ben op zoek naar een algemeen beeld).

Hoop dat iemand me meer kan vertellen!

Pep samen met MDMA vind ik niet echt wat. Pep opzich ook niet, vind het te neurotisch werken op mij. Echter, een lage dosis amfetamine (bij voorkeur dex) als de mdma uitwerkt en je inkakt/crasht maar je nog op een feestje zit is wel handig opzich. Dan hebben we het over 5-25 mg 73% dex.

(veel) speed snuiven tijdens de MDMA zelf lijkt me kut, haalt je denk ik uit de lovespace van de mdma..

knolselderij

Wijs gebruiker
Biertje zei:
En de kater zal diep en intens zijn... Héél intens. Ik persoonlijk word altijd super lam van mdma, dan kom ik de bank echt niet meer af, dus ik vind t wel lekker om m'n pil goed in laten werken, dan 'n 50 mg dex nasaal en dan écht knallen.
dit mag ook gewone pep zijn

XTC & Speed - Goeie combi?
Heerlijke combi, goede Combi nou nee

Winehouse

Badass junkie
Ooit eens ergens gelezen over XTC & Speed:

- De Speed maakt de XTC giftiger voor je hersenen
- Meer druk op je hart en bloedvaten
- Meer kans op oververhitting
- Grotere kater

Wel lekker.. :grin:

fokker

Belezen gebruiker
Speed en XTC is een heerlijke combi, maar ja, ook een geweldig trigger voor hartinfarcten :openmouth: Dubbele stimulering, dus dubbele belasting voor hart en bloedvaten :wink:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind het een heerlijke combi. Van alleen xtc word ik tegenwoordig namelijk alleen nog maar waus en vaag. Een leuk dansje maken zit er niet meer in iig. Met wat speed erbij dans ik de sterren van de hemel, ben ik minder vaag, maar voel ik nog wel dat lekkere love gevoel van de xtc.

Het is alleen wel - zoals hierboven ook al vermeld is - een combinatie die extra risico's met zich meebrengt...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
W.F.L. zei:
Marla Singer zei:
Het is alleen wel - zoals hierboven ook al vermeld is - een combinatie die extra risico's met zich meebrengt...

Sja het is tenslotte feest he :rolleyes: :grin:

Iedereen moet het zelf weten he... :wink: Ik combineer het zelf ook, maar dat er ook weer extra risico's aan vast zitten, moest ik toch even vermelden. Moet toch een beetje het goede voorbeeld hier geven he? :P

Winehouse

Badass junkie
Marla Singer zei:
W.F.L. zei:
Marla Singer zei:

Sja het is tenslotte feest he :rolleyes: :grin:

Iedereen moet het zelf weten he... :wink: Ik combineer het zelf ook, maar dat er ook weer extra risico's aan vast zitten, moest ik toch even vermelden. Moet toch een beetje het goede voorbeeld hier geven he? :P

Het moederinstinct komt naar boven van al die zwangerschapshormonen!

Elohtibbar

Badass junkie
Nog even simpel uitgelegd: mdma-kristallen is mdma zo'n zuiver mogelijke vorm. Bij pillen is de mdma versneden met iets anders, soms zit er alleen bindmiddel bij. Als je dus zulk puur mogelijk spul wil haal je kristallen. En ja, het is iets moeilijker om aan te komen dan pillen, vandaar dat het minder wordt gebruikt. Maar als je goede pillen hebt, van zeg 100+ mg mdma, maakt het mij eigenlijk vrij weinig uit. Ik laat m'n pillen altijd testen tenzij ik al uit zeer betrouwbare bron weet wat erin zit, en dan vind ik het op een feest makkelijker om een pilletje te droppen (in doses van 100 mg is prima voor mij) dan kristallen af te gaan wegen of door m'n drankje te gooien.

W.F.L.

Badass junkie
MDMA kristallen zijn gewoon het zout, MDMA-HCl voorzover ik weet bestaat zuivere MDMA dus uit 84% MDMA en 26% HCl. Heb je goede pillen zit er normaal niks anders bij dan kalk en het MDMA zout, maar soms zit er caffeine bij, speed, ketamine, etc.

Gewicht is wel verschillend omdat ze bij het testcentrum enkel testen op MDMA en het zout als een "onzuiverheid" beschouwen. Als je 100mg kristal (84%) hebt is dit dus gelijk aan 84mg pilletje. Tenminste als ik kan rekenen, wat ik betwijfel.

Lijkt me ook wel scenegebonden. Pillen zijn populairder in NL dan in BE bijvoorbeeld.

Beanhead

Badass junkie
W.F.L. zei:
MDMA kristallen zijn gewoon het zout, MDMA-HCl voorzover ik weet bestaat zuivere MDMA dus uit 84% MDMA en 26% HCl. Heb je goede pillen zit er normaal niks anders bij dan kalk en het MDMA zout, maar soms zit er caffeine bij, speed, ketamine, etc.

Gewicht is wel verschillend omdat ze bij het testcentrum enkel testen op MDMA en het zout als een "onzuiverheid" beschouwen. Als je 100mg kristal (84%) hebt is dit dus gelijk aan 84mg pilletje. Tenminste als ik kan rekenen, wat ik betwijfel.

Lijkt me ook wel scenegebonden. Pillen zijn populairder in NL dan in BE bijvoorbeeld.

Ja ik weet niet waarom maar ik haal het niet eens in men hoofd om een pilletje te nemen, heb gewoon liever kristalletjes.

Hup droppen in je bekertje water en feesten maar (eyeball die dosis)

Elohtibbar

Badass junkie
Beanhead zei:
W.F.L. zei:

Ja ik weet niet waarom maar ik haal het niet eens in men hoofd om een pilletje te nemen, heb gewoon liever kristalletjes.

Hup droppen in je bekertje water en feesten maar (eyeball die dosis)

Dat heb ik dus niet. Ik laat m'n pillen testen dus weet zeker dat het goede zijn, en er niks anders bij zit, en weet dan zelfs hoeveel erin zit en hoef dus niet te eyeballen. Bovendien vind ik het vreselijk om mdma te drinken (m'n tanden, aaarrghh) en is het op een feest zeker makkelijker om snel een pilletje te droppen. Geen eyeballen, geen tanderosie en geen gekloot met een sealtje enzo.

Beanhead

Badass junkie
Is het dan zo tandbederfelijk eigenlijk?

Ik poets nog steeds dagelijks men tandjes hoor, kan toch niet al te erg zijn :grin:

Elohtibbar

Badass junkie
Beanhead zei:

Ik poets nog steeds dagelijks men tandjes hoor, kan toch niet al te erg zijn :grin:

Ja, mdma (en speed trouwens ook) is vreselijk slecht voor je tanden. Ik ken best wat mensen wiens tandarts er wat van heeft gezegd. En er was hier ook een vrouw op het forum wiens vriend al jarenlang iedere dag water met speed dronk, en die had nog maar een paar tanden in z'n mond.

Beanhead

Badass junkie
Rabbithole zei:
Beanhead zei:

Ja, mdma (en speed trouwens ook) is vreselijk slecht voor je tanden. Ik ken best wat mensen wiens tandarts er wat van heeft gezegd. En er was hier ook een vrouw op het forum wiens vriend al jarenlang iedere dag water met speed dronk, en die had nog maar een paar tanden in z'n mond.

Nou... Ik denk dat ik toch voortaan toch maar men mdma in capsules stop en ze dan inslik.

W.F.L.

Badass junkie
Mind_blowing zei:
W.F.L. zei:
MDMA kristallen zijn gewoon het zout, MDMA-HCl voorzover ik weet bestaat zuivere MDMA dus uit 84% MDMA en 26% HCl.

Voor de volle 110%, ja?

Ja man, 110% zuiverheid!! Haha, nee, ik ben gewoon slecht in hoofdrekenen dus. Bah. :P

Rabbithole zei:

Speed is er om te snuiven of anders te bommen, dus met een beetje geluk worden je tanden redelijk gespaard. Naar wat ik begrepen heb is een droge mond en kaakmalen voornamelijk wat een invloed zou kunnen hebben op de tanden. MDMA is zowiezo veel slechter. Maar je moet natuurlijk een randgeval zijn om met enige regelmaat speed in je drankje te gooien.. Waarom zou je dat doen? :confused: Dat vind ik ook maar raar aan dat verhaaltje van dat speeddrankje, waarom zou je dat in godsnaam gaan drinken man..

Elohtibbar

Badass junkie
W.F.L. zei:
Rabbithole zei:

Speed is er om te snuiven of anders te bommen, dus met een beetje geluk worden je tanden redelijk gespaard. Naar wat ik begrepen heb is een droge mond en kaakmalen voornamelijk wat een invloed zou kunnen hebben op de tanden. MDMA is zowiezo veel slechter. Maar je moet natuurlijk een randgeval zijn om met enige regelmaat speed in je drankje te gooien.. Waarom zou je dat doen? :confused: Dat vind ik ook maar raar aan dat verhaaltje van dat speeddrankje, waarom zou je dat in godsnaam gaan drinken man..

Nee het komt niet door het tandenknarsen en gebrek aan speeksel, ja ook misschien, maar het is vóóral slecht als je het door je drankje gooit en het dus langs je tanden komt. Hier is dat topic over die vrouw met die vriend die speed door z'n water gooit en daar iedere dag van drinkt, ergens staat dat ie nog maar een paar tanden heeft:
viewtopic.php?f=4&t=22989

Neemt trouwens dus niet weg dat ik speed ook om te snuiven vind. :wink: En bommetjes zijn sowieso altijd nog beter dan het door je drankje te gooien.

W.F.L.

Badass junkie
Ik zag het topic, maar ik vroeg me gewoon af wat de beweegredenen zijn om speed door je drank te gooien? Kan er geen enkel zinnig argument voor bedenken, behalve dat het zonder veel moeite binnen komt dan. :confused:

Elohtibbar

Badass junkie
W.F.L. zei:
Ik zag het topic, maar ik vroeg me gewoon af wat de beweegredenen zijn om speed door je drank te gooien? Kan er geen enkel zinnig argument voor bedenken, behalve dat het zonder veel moeite binnen komt dan. :confused:

Nee inderdaad, ik ook niet. :confused: Zou er op z'n minst nog een bommetje van maken dan. Het lijkt me ook nog eens ongelooflijk smerig om dat op te moeten drinken. :kots:

Bovenaan