XTC en 3-mmc

Babmi2610

Newbie
Hallo,

Ik ben vrij nieuw wat betreft het gebruik van drugs. Ik heb al eens XTC gedaan een aantal maanden terug. Nu wil ik volgende maand weer XTC doen maar volgende week misschien ook 3-mmc. Mijn vraag is, put de 3-mmc ook je serotonine voorraad uit waardoor de XTC minder leuk zal zijn volgende maand?
Ik zou het zonde vinden van de XTC ervaring als het niet zo leuk is als het zou kunnen zijn, zeker omdat je het maar een paar keer per jaar kan doen.

IvanPrei

Newbie
Dat is lastig te zeggen omdat er nog zo weinig onderzoek naar gedaan is. Het is wel bekend dat 3mmc deels je serotoninevoorraad uitput dus bevorderlijk is het uiteraard niet, maar ik denk dat je er niet veel van zal merken als er een maand tussen zit.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Het is niet met zekerheid te zeggen maar 3-mmc doet iets met je sero en ik krijg er ook altijd een dipje van nadien. Dus zou er zoveel mogelijk tijd tussen laten zitten. Meer dan 4 weken in ieder geval.

Kalebas

Belezen gebruiker
Ik had laatst deze vraag gekregen van een goeie maat van mij. Hij pakte elk feestje en dacht de dip te omzeilen middels een drugs switch. Ene feestje XTC, andere feestje speed, andere feestje 3-MMC. Ik zal je adviseren wat ik hem ook heb geadviseerd. Drugs is leuk, maar houd het ook leuk. Als je het te vaak doet, krijg je alleen nog maar de negatieve bijwerkingen.

3-MMC vind ik persoonlijk niet heel bijzonder. Het maakt je een beetje scherp en praatgraag. Maar ik vind de cravings van 3-MMC te groot voor te weinig effect. Maar goed, dat is mijn mening.

Babmi2610

Newbie
Ik had laatst deze vraag gekregen van een goeie maat van mij. Hij pakte elk feestje en dacht de dip te omzeilen middels een drugs switch. Ene feestje XTC, andere feestje speed, andere feestje 3-MMC. Ik zal je adviseren wat ik hem ook heb geadviseerd. Drugs is leuk, maar houd het ook leuk. Als je het te vaak doet, krijg je alleen nog maar de negatieve bijwerkingen.

3-MMC vind ik persoonlijk niet heel bijzonder. Het maakt je een beetje scherp en praatgraag. Maar ik vind de cravings van 3-MMC te groot voor te weinig effect. Maar goed, dat is mijn mening.
Bedankt voor je advies. Ik plan om de 3-MMC te proberen uit nieuwsgierigheid naar het effect, ik ben wel bekend met de cravings dus ik zorg dat er gewoon niet meer binnen handbereik is dan ik van tevoren plan te nemen. Ik pak zeker niet ieder feestje, maar liever gewoon in thuis setting.

Babmi2610

Newbie
Dat is lastig te zeggen omdat er nog zo weinig onderzoek naar gedaan is. Het is wel bekend dat 3mmc deels je serotoninevoorraad uitput dus bevorderlijk is het uiteraard niet, maar ik denk dat je er niet veel van zal merken als er een maand tussen zit.
Ik zorg dat er in ieder geval een maand tussen zit. Dan denk ik dat het goed moet komen wat betreft de effecten van de XTC later.

Bijlagen

• 1675869022353.png
    1675869022353.png
    321,5 KB · Weergaven: 11

Babmi2610

Newbie
Als je geen andere stimulerende middelen in die tussentijd doet en gezond leeft zal het effect minimaal zijn.
Misschien dat er een keertje 2c-b of een biertje tussen zit maar dat kan geen kwaad voor zover ik weet. Ben verder nog vrij nieuw op dit gebied, de komende keer wordt de derde keer XTC. Tot nu toe altijd in een hele casual setting gedaan en altijd leuke activiteiten ondernomen met z'n tweeën, dus ik kijk er weel helemaal naar uit.

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Ik zorg dat er in ieder geval een maand tussen zit. Dan denk ik dat het goed moet komen wat betreft de effecten van de XTC later.
In principe wordt minimaal 6 tot 8 weken aangeraden zodat je volledig je serotonine weer aanvult.
Veel mensen zweren echter op de 3 maanden regel (o.a. ik). Dat is zodat je het "magische" gevoel van mdma blijft voelen.

Vieze asbak

Belezen gebruiker
Door mijn antidepressiva (escilatopram 20mg) werkte bijna niks meer voor mij. Zelfs dronken worden gebeurde alleen als ik echt tever ging en een blackout kreeg. Volgende dag uitgedroogd maar nooit katers gehad.
Nu eindelijk met de medicatie gestopt en voel mij mentaal zo veel beter dan eerst. Pauzes nemen is altijd belangrijk om weer te herstellen, daarnaast b6, b12, foliumzuur en 5htp extract + magnesium doet wonderen. Verkort hierdoor niet de pauzes maar je herstelt wel beter.
Zoek altijd uit of je dit kunt nemen, vitamines lijken onschadelijk, maar vooral 5htp extract kan tegendraads werken in combi met middelen en antidepressiva, lees je goed in

mrorange

Bewuste gebruiker
In principe wordt minimaal 6 tot 8 weken aangeraden zodat je volledig je serotonine weer aanvult.
Veel mensen zweren echter op de 3 maanden regel (o.a. ik). Dat is zodat je het "magische" gevoel van mdma blijft voelen.
Ja met je eens. MDMA werkt sterk op serotonine afgifte en in mindere mate op dopamine. Gebruik naast MDMA in ieder geval niet gelijktijdig een ander middel dat ook werkt op de serotineafgifte. Dat is vragen om zware ellende. Geldt overigens ook voor medicijnen als SSRI's en de pijnstiller tramadol. En daar heb ik helaas ervaring mee gehad een aantal jaar terug, in de vorm van het alombekende serotoninesyndroom... Ben nog steeds furieus op de apotheker die ze beide meegaf en geen kruiswerking vermelde. Ook direct weggegaan bij die apotheker.

Dus eigenlijk een goude regel: stel dat je medicijnen of drugs gaat combineren met andere drugs: Zoek van te voren uit of ze beide werken op serotonine afgifte. Als dat het geval is, niet doen. Geldt ook voor een MAO remmer trouwens. Een ander voorbeeld: escitalopramo of citalopram (Er zijn enorm veel SSRI's zoals @Vieze asbak vermelde) icm MDMA is een no go.

Laatst bewerkt:
Bovenaan