xtc dag na methylone?

MellowMarcelloww

Experimenterende gebruiker
Hoi,

Ik heb vandaag een capsule en daarna een flinke snuif methylone genomen.
Morgen wil ik een XTC-pil pakken maar ik vraag me af heeft dat veel zin?
Is er nog genoeg serotonine over in je lichaam om de XTC te laten werken.
Of moet je gewoon even stevig ontbijten?

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, thanx!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Een stevig ontbijt zal je alleen helpen wat meer energie te krijgen. Je hersenen hebben ongeveer 6-8 weken nodig om het serotoninelevel te herstellen en dat valt nagenoeg niet te versnellen.

Je kunt dus wel weer XTC nemen maar het is erg onverstandig. Het maakt de dip achteraf groter en je vergroot de kans op klachten. Verder zal de XTC meestal niet dezelfde effecten geven omdat je serotonine absoluut verminderd is. Je zal er waarschijnlijk meer vaag van worden dan happy.

De meeste mensen die deze vraag stellen zijn op zoek naar een antwoord wat niet gaat komen. Ik weet dat je hoopt dat wij je vertellen dat het prima kan, maar het enige wat we kunnen doen is het afraden.

Probeer met feestjes en festivals te plannen op welk feesten je het liefst gebruikt en doe de rest gewoon nuchter of op een biertje. Er zijn zo veel festivals de hele zomer, dat je niet bij allemaal aan de drugs kunt zonder risico's te lopen.

Ik heb op Lowlands eens drie dagen achter elkaar aan de XTC gezeten en dit doe ik nooit meer, de kater en de dip twee weken erna waren het niet waard...

Timmie94

Bewuste gebruiker
Na wat kort gegoogle en gelees; De xtc zal minder impact hebben als normaal natuurlijk omdat je al je serotonine(in mindere mate) en dopamine/norepinefrine hebt verlaagd met de methylone,

dit is wat wiki o.a. zegt over methylone:
Methylone acts as a mixed reuptake inhibitor/releasing agent of serotonin, norepinephrine, and dopamine.[3][10] In comparison to MDMA, it has approximately 3x lower affinity for the serotonin transporter, while its affinity for the norepinephrine and dopamine transporters is similar.[3][10]

dus...

en idd wat al is genoemd, lijkt mij onverstandig..

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Kan kloppen, dex werkt voor het grootste deel op je dopamine systeem. Zorgt er dus voornamelijk voor dat je je energiereserves opmaakt, maar niet echt je serotonine.

Betere keuze dus als je toch wat wilde gebruiken :)

BigY

Experimenterende gebruiker
Je serotonine level versneld verhogen kan wel, maar dan met 5-HTP. Probleem met 5HTP is dat als je dit gedoseerd neemt volgens een "schema" je voorzichtig moet afbouwen, anders geraak je nog in een depressie.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat kan niet binnen één dag. Ook met 5-HTP heb je even tijd nodig om weer serotonine aan te maken. Daarnaast is 5-HTP een risico, als je er niet goed mee omgaat zijn de problemen vele malen groter dan de dip die je krijgt van XTC. Álle 5-HTP wordt in je lichaam omgezet in Serotonine, dat betekent dus dat als je iets teveel 5-HTP neemt je het serotoninesyndroom kunt krijgen. Niet fijn...

Je kan beter de dip uitzitten en je hersenen zelf laten herstellen

Bovenaan