Xanax & zyprexa

Colsos

Newbie
Beste drugs gebruikers,

Sinds 8 jaar neem ik Zyprexa en sinds een week neem ik xanax omdat ik acute zenuw trekking krijg in mijn lichaam, en dus als een nerveus iemand er bij loop.
Mijn vraag hier is ik drink af en toe nog al eens graag, met inname van Zyprexa gaf mijn lichaam er niet veel erger aan. maar met xanax lijkt het wel als ik drink dat het het effect van xanax sterk beïnvloed of wel just de alcohol. ik spreek hier niet van een fles leeg te drinken, maar eerder een glaasje wijn ofzo.
Loop ik gevaar, ik heb te bijsluiter gelezen en er staat er alcohol vermijden, maar ja er staat niet echt bij wat mensen er van ervaren, als ze meer drinken, of hoe ze dat ervaren.

Graag wat verdere info met deze 2 medicatie combo met alcohol.

Mvg,

Colsos

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Goede vraag, enige wat ik zo zeggen kan is dat alcohol ook centraal dempend op het zenuwstelsel werkt net zoals benzo's , en benzo's versterken daardoor makkelijk (vaak). Ook 1 glaasje dus al. Verder weet ik het antwoord ook niet precies.

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Helaas weet ik niet waarvoor je de Zyprexa slikt, maar bij de klachten waarvoor Risperdal meestal wordt voorgeschreven is het niet verstandig om alcohol te drinken. In de bijsluiter staat dat alcohol het versuffende effect van de Zyprexa versterkt. En ook als je hier niets meer van merkt omdat je gewend bent geraakt aan dit middel, kun je door het gebruik van alcohol erg suf worden. angeraden wordt dus om het gebruik van alcohol te berperken en het zelfs liever niet te drinken.

Voor Xanx geldt hetzelfde. En wanneer je beide middelen combineert met alcohol kan de versuffende werking nog meer versterkt worden.

Bovenaan