woordvindingsproblemen

jasper

Wijs gebruiker
ik heb sinds ongeveer een jaar woordvindingsproblemen. dit is gewoon zoals de naam het zegt dat ik soms niet op een woord kan komen en dan een beetje ga hakkelen (weet niet hoe het geschreven word). echt stom, soms is dat woord gewoon stoel ofzo
dit is eigenlijk gekomen nadat ik een periode zwaar geblowd had (ik at bijna niets meer alleen blowen).
aan mijn schoolresultaten zie je niets verschillend dus ik denk niet echt dat mijn hersenen zwaar zijn aangetast ofzo (als dit al kan)(ben net klaar met men middelbaar (wwi6))

komt dit door de weed of door het niet eten?

de periode was ongeveer 2 maanden

shiva

Belezen gebruiker
haha nog zo'n stoner met spraakproblemen
mja laat het op je afkomen is idd van te blowen went wel na een tijdje

minn

Badass junkie
Yuh, ik heb er ook last van. Bij mij is het alleen begonnen sinds pep gebruik. Wel vervelend mja. Om nou het woordenboek te gaan leren.
Heb nog 1 jaartje school te gaan, we zien het wel.

caatje

Badass junkie
Zelf kan ik echt woest op mezelf worden. Vooral als ik aan het praten ben en niet meer op woorden of namen kan komen, de situatie's verkeerd vertel omdat ik niet meer weet hoe ik het moet zeggen terwijl het in mijn hoofd een duidelijk verhaal is. Het lijkt dan net alsof ik een onzin verhaal aan het vertellen ben omdat ik zo hakkel en woorden omschrijf maar niet het woord zelf kan zeggen. bv je weet wel zo'n rond ding met haren en zeep (een klein afwasborsteltje met zeepresevoir) of die persoon die vaak bij zus is, stekeltjes haar, met dat busje, (normaal kan ik zijn naam 100x zeggen)

BacingsPen

Badass junkie
Herken dit probleem.. En dan met name na dagelijks (veel) geblowd te hebben en daar ineens mee stop (zoals nu) Mijn taalgebruik wordt dan simpeler dan gewoonlijk, en ik maak ook meer fouten..

Iets minder goed kunnen verwoorden zoals Caatje aangeeft komt me ook bekend voor..

Niet alleen gaat mijn taalgebruik achteruit, ik ben ook veel minder snel tevreden met de zinnen die ik typ (of uitspreek)

Mijn advies? Ga door met dagelijks blowen, maar nog beter, ga aan de ephedra. (daar ging mijn woordenschat altijd heerlijk van op vooruit)

En het allerbeste, nooit meer blowen als je absoluut niet dom wilt overkomen.. (volgens mijn pa kom ik sinds ik blow erg dom over, al zo'n 4 jaar dus..)

Purple haze

Bewuste gebruiker
Ja ik denk dat ik er nu ook last van heb, ik vind typen nu ook al moeilijk :beer: Ik ben namelijk stoned :stoned: :wave:

Mindless1985

Badass junkie
Wat is dat nou weer voor een dom advies Ben. Je wilt een probleem dat je creëert door te blowen oplossen door maar meer te gaan blowen? Of door andere drugs te gaan gebruiken? Gewoon minderen is sowieso een handiger plan.

Ik heb het als ik stoned ben wel eens, maar niet zo heftig. Als ik al een tijd wakker ben op pep dan zit ik ook wel eens in zo'n stotter fase. De dag na pep ben ik een beetje inspiratie loos en kan ik soms moeilijk woorden vinden, maar verder heb ik er totaal geen last van.

jasper

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
Herken dit probleem.. En dan met name na dagelijks (veel) geblowd te hebben en daar ineens mee stop (zoals nu) Mijn taalgebruik wordt dan simpeler dan gewoonlijk, en ik maak ook meer fouten..

Iets minder goed kunnen verwoorden zoals Caatje aangeeft komt me ook bekend voor..

Niet alleen gaat mijn taalgebruik achteruit, ik ben ook veel minder snel tevreden met de zinnen die ik typ (of uitspreek)

Mijn advies? Ga door met dagelijks blowen, maar nog beter, ga aan de ephedra. (daar ging mijn woordenschat altijd heerlijk van op vooruit)

En het allerbeste, nooit meer blowen als je absoluut niet dom wilt overkomen.. (volgens mijn pa kom ik sinds ik blow erg dom over, al zo'n 4 jaar dus..)

mijn woordenschat wordt niet simpeler, ik kan gewoon niet op woorden komen voor een tijdje dan en even latr schieten ze me terug te binnen.
vb: ben even naar een psycholoog geweest (testen op adhd) en daar was zo een test en daar kreeg ik dan 2 woorden te horen en dan moet je die 2 associeren met 1 woord
daar kreeg ik dus stoel en tafel te horen en ik kon maar niet zeggen wat het was, na een kwartiertje schoot het me te binnen (meubels)
en dit heb ik ook vaak tijdens het praten waardoor ik begin te hakkelen, kan dan gewoon niet op het woord of naam komen

(ben ik vergeten te zeggen)
ik ben ook chaotisch in men hoofd geworden
ik kan mijn zinnen niet fatsoenlijk uitspreken doordat het in men hoofd te snel gaat hierdoor begin ik ook te hakkelen. ik spreek soms ook met halve zinnen of als ik een uitleg moet doen zeg ik het vaak maar half enzo (kan het niet goed uitleggen)
kan dit ook door de weed komen en dan vooral door overmatig gebruik? of kan het zijn dat ik een blijvend letsel fzo heb opgelopen in de hersenen door het weinig eten tijdens deze periode? (het is allemaal toen begonnen eigenlijk)
(dat chaotische)

BacingsPen

Badass junkie
barry zei:
SpacingBen zei:

mijn woordenschat wordt niet simpeler, ik kan gewoon niet op woorden komen voor een tijdje dan en even latr schieten ze me terug te binnen.
vb: ben even naar een psycholoog geweest (testen op adhd) en daar was zo een test en daar kreeg ik dan 2 woorden te horen en dan moet je die 2 associeren met 1 woord
daar kreeg ik dus stoel en tafel te horen en ik kon maar niet zeggen wat het was, na een kwartiertje schoot het me te binnen (meubels)
en dit heb ik ook vaak tijdens het praten waardoor ik begin te hakkelen, kan dan gewoon niet op het woord of naam komen

ik kan mijn zinnen niet fatsoenlijk uitspreken doordat het in men hoofd te snel gaat hierdoor begin ik ook te hakkelen. ik spreek soms ook met halve zinnen of als ik een uitleg moet doen zeg ik het vaak maar half enzo (kan het niet goed uitleggen)
kan dit ook door de weed komen en dan vooral door overmatig gebruik? of kan het zijn dat ik een blijvend letsel fzo heb opgelopen in de hersenen door het weinig eten tijdens deze periode? (het is allemaal toen begonnen eigenlijk)
(dat chaotische)

Ja dat kan door de weed komen (weet het bijna zeker..)

Ben zelf ook ontzettend chaotisch geworden sinds ik blow..

Onder invloed ben ik juist vaak ontzettend goed in staat iets tot in de puntjes uit te leggen aan iemand, maar eenmaal nuchter, leg je alles juist maar gedeeltelijkt uit.. (heeft bij mij meer met luiheid te maken..)

Het is niet aannemelijk dat je hier blijvend letsel aan overhoudt maar dat jij je hier zorgen om maakt is normaal. Mogelijk is dit ook een gevolg van overmatig blowen.. (dat kan er namelijk voor zorgen dat je je onnodig zorgen gaat maken, of zelfs paniekaanvallen krijgt..)

Je maakt je ook veel zorgen over dat eten he? Ik kan er niet zoveel over zeggen, maar het klinkt mij niet onlogisch in de oren dat je door een
te kort aan bep. voedingsstoffen (tijdelijk) wat minder taalvaardig bent.. (ben je ook vaak moe?)

Zorg de komende dagen gewoon dat je goed en gezond eet, niet blowt, en je zult (hoogstwaarschijnlijk) nergens last meer van hebben.

Is dat wel zo, dan is er iets anders aan de hand, maar dat is denk ik niet het geval als ik je verhaal zo lees..

PS, niet dat ik verwacht dat je mijn advies over ephedra wilde opvolgen, maar naar aanleiding van DZY's post wil ik je zeggen: doe dat maar niet :wink: Ik adviseerde dat, omdat je op die manier (mogelijk) direct je woordenschat weer terug hebt, zonder dat je hiervoor eerst een aantal weken (bij mij vaak dagen) van de weed af hoeft te zijn..

Wat is eigenlijk de reden dat je een periode veel geblowd, maar weinig gegeten hebt? :smoke:

jasper

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
barry zei:
SpacingBen zei:

(dat chaotische)

Ja dat kan door de weed komen (weet het bijna zeker..)

Ben zelf ook ontzettend chaotisch geworden sinds ik blow..

Onder invloed ben ik juist vaak ontzettend goed in staat iets tot in de puntjes uit te leggen aan iemand, maar eenmaal nuchter, leg je alles juist maar gedeeltelijkt uit.. (heeft bij mij meer met luiheid te maken..)

Het is niet aannemelijk dat je hier blijvend letsel aan overhoudt maar dat jij je hier zorgen om maakt is normaal. Mogelijk is dit ook een gevolg van overmatig blowen.. (dat kan er namelijk voor zorgen dat je je onnodig zorgen gaat maken, of zelfs paniekaanvallen krijgt..)

Je maakt je ook veel zorgen over dat eten he? Ik kan er niet zoveel over zeggen, maar het klinkt mij niet onlogisch in de oren dat je door een
te kort aan bep. voedingsstoffen (tijdelijk) wat minder taalvaardig bent.. (ben je ook vaak moe?)

Zorg de komende dagen gewoon dat je goed en gezond eet, niet blowt, en je zult (hoogstwaarschijnlijk) nergens last meer van hebben.

Is dat wel zo, dan is er iets anders aan de hand, maar dat is denk ik niet het geval als ik je verhaal zo lees..

PS, niet dat ik verwacht dat je mijn advies over ephedra wilde opvolgen, maar naar aanleiding van DZY's post wil ik je zeggen: doe dat maar niet :wink: Ik adviseerde dat, omdat je op die manier (mogelijk) direct je woordenschat weer terug hebt, zonder dat je hiervoor eerst een aantal weken (bij mij vaak dagen) van de weed af hoeft te zijn..

Wat is eigenlijk de reden dat je een periode veel geblowd, maar weinig gegeten hebt? :smoke:

de reden dat ik zoveel geblowd heb en weinig gegeten is vrij simpel
het was vakantie, verveelde me dus blowde ik maar
de reden waarom ik niet at is dat ik door de een of andere reden geen honger kreeg (of bijna geen) tijdens en na het blowen. dit vind ik echt raar kan miss aan de weed liggen? het was toen telkens de zelfde zelfkweek, had het hier in zo een "shop"(gewoon zo een bruin café waar ze weed enzo verkopen onder den toog) in antwerpen gekocht. en ook als ik een paar dagen niet goed gegeten heb kan ik hierna echt heel moeilijk eten, word dan meestal ook misselijk van het eten

Bovenaan