Witte vs Gele Dmt

J0rrit

Badass junkie
Hallo mede dmt gebruikers (of andere geinteresseerden)

Ik doe wel eens een acid/base van gele dmt. Dan krijg ik mooit witte dmt, deze is wel een beetje meel-achtig van structuur. Deze is (loghisch) puurder dan de gele dmt. Maar op een of andere manier lijkt het alsof die gele dmt toch sterker is. Mijn theorie hierover is dat de onzuiverheden in de dmt (vet laagje) de dmt zelf iets meer beschermt voor verbranding door te hoge temperatuur van het vuur... Iets ander kan ik niet echt bedenken...misschien het poeder beter crushen dat die meel achtige structuur wat weggaat? Heeft iemand hetzelfde ondervonden? Wel vind ik dat er veeel verschil is tussen bijv. 50 mg witte of 50 mg gele, 50 mg gele dmt is zoveel minder ook. Mensen beschrijven vaak dosissen van gele dmt, maar eigenlijk is dat dus een stuk minder dan het in werkelijkheid is...

Iemand ervaring met het bovenstaande?

greets

Birdo

Experimenterende gebruiker
J0rrit zei:
Hallo mede dmt gebruikers (of andere geinteresseerden)

Ik doe wel eens een acid/base van gele dmt. Dan krijg ik mooit witte dmt, deze is wel een beetje meel-achtig van structuur. Deze is (loghisch) puurder dan de gele dmt. Maar op een of andere manier lijkt het alsof die gele dmt toch sterker is. Mijn theorie hierover is dat de onzuiverheden in de dmt (vet laagje) de dmt zelf iets meer beschermt voor verbranding door te hoge temperatuur van het vuur... Iets ander kan ik niet echt bedenken...misschien het poeder beter crushen dat die meel achtige structuur wat weggaat? Heeft iemand hetzelfde ondervonden? Wel vind ik dat er veeel verschil is tussen bijv. 50 mg witte of 50 mg gele, 50 mg gele dmt is zoveel minder ook. Mensen beschrijven vaak dosissen van gele dmt, maar eigenlijk is dat dus een stuk minder dan het in werkelijkheid is...

Iemand ervaring met het bovenstaande?

greets

Andere alkaloiden die mogelijk in de gele dmt zitten is een theorie waarover ik heb gelezen;
Op andere fora, zoals dmt-nexus en shroomery.org word regelmatig positief gesproken over 'jungle' of 'jamjam', waarmee gele dmt bedoeld word die vermoedelijk meer, mogelijk actieve, stoffen bevat..

Voor zover ik weet is dit slechts een theorie ( nooit testresultaten of bewijs van andere stoffen gezien ), maar voor mij toch wel de meest voornamelijke.
Er word veel gespeculeerd over gele dmt en hoe deze soepeler, harder, of wat dan ook zal zijn,
maar vrijwel elke trip is anders, er zijn meer factoren dan alleen de hoeveelheid dmt.
En zelfs de effectief gebruikte hoeveelheid is lastig te bepalen omdat het vrij normaal is dat je niet in staat bent alle dmt te verdampen..

En als vermoed dat je je pure dmt verbrand dan is je 'rookwijze' waarschijnlijk niet in orde,
dmt dient verdampt te worden, en geen direct contact te hebben met een vlam.
Dit kan door middel van bedekking door filter screens / wiet / kruiden, maar ik prefereer toch het gebruik van een stuk staalspons. Een goede geleider die de vloeibare dmt goed vasthoud.

Hier een topic over het roken van dmt, ook te vinden in het 'dmt handboek' topic ;
viewtopic.php?f=7&t=13166
En een schaamteloze link naar een eigen topic, handboekje voor de pijp die mij tot nu toe het meest bevalt;
viewtopic.php?f=13&t=24116

spacelord

Wijs gebruiker
Heb nu beide witte en gele geprobeerd, de gele levert vind ik een iets chaotischere trip op. Witte is dan weer wat makkelijker te roken, bij de gele heb ik soms mooite mijn hit binnen te houden.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb ook dmt vol met de vlam erop gerookt en ging net zo hard als met laagjes as. Het is volgens mij overdreven dat de dmt kapot gaat bij een hogere temperatuur.

Birdo

Petrovic zei:
Ik heb ook dmt vol met de vlam erop gerookt en ging net zo hard als met laagjes as. Het is volgens mij overdreven dat de dmt kapot gaat bij een hogere temperatuur.

Misschien word er wat overdreven gepraat over die temperaturen, maar is een volle vlam erop
niet heel erg naar op je longen? Ik gebruik de staalspons-pijp uit mijn handleiding en heb voor mijn gevoel niet zo gek veel hitte nodig om mooie witte damp te krijgen.

Als de vlam dan toch per ongeluk de staalspons direct raakt dan resulteerd dat in smerige rook, naar voor de longen, maar de trip word er echt niet sterker van, dus ik zie geen reden om het warmer te maken dan nodig =).

Zekere voor het onzekere, liever iets minder verdampt dan materiaal verbrand..
Die onverdampte dmt die rook ik de daaropvolgende keer dat ik de pijp gebruik gewoon mee.

Einstein

Badass junkie
Dat gedoe met andere psychoactieve stoffen lijkt mij onzin. Ik denk dat het verschil tussen witte en gele DMT te maken heeft met de opname in het bloed, bij witte DMT zal dit vermoedelijk sneller gaan dan bij gele DMT. Ook zou inderdaad de eventuele verbranding van de stof ermee te maken kunnen hebben.

Tripper

Wijs gebruiker
Nice topic!

DMT blijft lastig te roken. Als je een A-B extract maakt kun je beter schoonmaken en krijg je een hele fijne witte DMT, idd zonder vet. Als je een B extract maakt krijg je zeg maar van je eerste klop toch wel witte DMT die op den duur ook geel wordt, de verdere extracties worden steeds meer geel. Ik rook ook liever wat meer gele DMT omdat dat in mijn mening minder kapot rookt. Je kan het zien als een pluimpje zwarte rook komt, tijdens het aansteken van de pijp. Op de een of andere manier heb ik nog steeds geen succes met het roken van staalspons. Als je volledig kapot rookt dan krijg je een ander soort trip met de kleur rood die gek genoeg iets langer maar milder aanhoudt, dit is de jungle DMT.

Ik ben er ook nog steeds niet uit.

spacelord

Wijs gebruiker
Tripper zei:
Nice topic!

DMT blijft lastig te roken. Als je een A-B extract maakt kun je beter schoonmaken en krijg je een hele fijne witte DMT, idd zonder vet. Als je een B extract maakt krijg je zeg maar van je eerste klop toch wel witte DMT die op den duur ook geel wordt, de verdere extracties worden steeds meer geel. Ik rook ook liever wat meer gele DMT omdat dat in mijn mening minder kapot rookt. Je kan het zien als een pluimpje zwarte rook komt, tijdens het aansteken van de pijp. Op de een of andere manier heb ik nog steeds geen succes met het roken van staalspons. Als je volledig kapot rookt dan krijg je een ander soort trip met de kleur rood die gek genoeg iets langer maar milder aanhoudt, dit is de jungle DMT.

Ik ben er ook nog steeds niet uit.

Ik snap je uitleg niet helemaal, wat bedoel je met 'kapot roken' :tongueout:

Drientje

DF-koning
Dat je de DMT verbrandt in plaats van verdampt.

Dan word er yuremamine gevormd, een meer duister vorm dan gewone DMT.

spacelord

Wijs gebruiker
Ah zo, heb het gister voorgehad en helemaal niets aan de 30 mg gehad. Erg jammer, de vlam te dicht erop gezet en de dmt was aant het branden en heeft zichzelf opgerookt.. Wat werkt nu beter; staalspons of 2 laagjes as?

Birdo

Einstein zei:
Dat gedoe met andere psychoactieve stoffen lijkt mij onzin. Ik denk dat het verschil tussen witte en gele DMT te maken heeft met de opname in het bloed, bij witte DMT zal dit vermoedelijk sneller gaan dan bij gele DMT. Ook zou inderdaad de eventuele verbranding van de stof ermee te maken kunnen hebben.

Jah ik noemde het omdat er op dmt-nexus en shroomery mensen echt specifiek extraheren met andere methoden, om bewust die gele dmt / jungle spice / hoe ze het ook noemen te krijgen. De een doet het omdat het soepeler zou roken, de ander denkt dat er andere alkaloiden zijn..

Ow tripper, ik geloof dat witte dmt die later geler word komt omdat het reageert met zuurstof,
er zou dan dmt-n-oxide ontstaan. Ik weet zo niet uit mijn hoofd of dit nog wel actief is,
maar het beste is sowieso om het luchtdicht te bewaren.

En het is inderdaad lastig te roken, heeft me een tijd gekost voordat ik er echt vertrouwd mee
werd, maar verbrand nu echt nooit meer de dmt, maar bereik wel de 'gewenste staat' =).
Ik zou de staalspons sowieso nog een kans geven, ik wil niet meer anders..

Tripper

Wijs gebruiker
Birdo zei:
Ow tripper, ik geloof dat witte dmt die later geler word komt omdat het reageert met zuurstof,
er zou dan dmt-n-oxide ontstaan. Ik weet zo niet uit mijn hoofd of dit nog wel actief is,
maar het beste is sowieso om het luchtdicht te bewaren.

En het is inderdaad lastig te roken, heeft me een tijd gekost voordat ik er echt vertrouwd mee
werd, maar verbrand nu echt nooit meer de dmt, maar bereik wel de 'gewenste staat' =).
Ik zou de staalspons sowieso nog een kans geven, ik wil niet meer anders..

Het blijft actief hoor..

Tripper

Wijs gebruiker
Petrovic zei:

Heb je wel eens een breakthrough gehad?

Drientje

DF-koning
Ben je je postcount aan het verhogen?

(Ik hoorde dat mensen dat serieus doen soms dus)

Je kan ook meerdere quotes in je bericht zetten. Voor uitleg verwijs ik u graag naar Exceptional Insight, die heeft patent op quoten.

Tripper

Wijs gebruiker
Drientje zei:
Ben je je postcount aan het verhogen?
Je kan ook meerdere quotes in je bericht zetten. Voor uitleg verwijs ik u graag naar Exceptional Insight, die heeft patent op quoten.

lol ik had ff geen zin omdat te doen. Jij weet net zo goed als ik dat daar niets om geef, ik heb er nog geen 1000, dus...

Drientje zei:
(Ik hoorde dat mensen dat serieus doen soms dus)

Maar kun je dat beter onderbouwen. Het lijkt op zich wel logisch dat zoiets gebeurd, maar het lijkt me logischer dat er gewoon een wat merkbare stof voelbaar is doordat de grotere hoeveelheid NN-DMT kapot gerookt is. Het is een interessant stukje!

Bovenaan