Wietboter

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
T ziet er nat en kwalitatief slecht uit (daarmee bedoel ik veel takjes en stukken blad waar geen kristalvorming.Het komt van buitenwiet denk ik..?

Drogen hoeft niet om er wietboter van te maken, maar de dosis word wel altijd berekend in droge grammen zegmaar.
Dan is 0,5gram p.p. (zeker als niet ervaren persoon met cannabis) méér dan genoeg.
Dus met z'n drieen 1,5 gram knipafval gebruiken.

Je dient net zoveel boter te gebruiken als in het normale recept van bijv. je cake staat.
Daarvan maak je eerst wietboter, en gebruikt daarna die wietboter als vervanging van gewone boter. Verder gewoon het recept volgen.

De rest zou ik drogen en bewaren voor een volgende keer.

Succes!

Anton

Experimenterende gebruiker
Thnx! Klopt... was kwalitatief erg slechte wiet.... Maar weet er zelf ook niet echt iets vanaf. Heb wel een plantje gehad maar blow niet.

Maar de 15 gr is in zijn geheel in een grote cake gegaan... werd van een klein plakje niet echt stoned maar toen ik er een bij nam werd het even iets teveel....

Ik ging fietsen en heb m'n moeder maar op gebeld, de tyfus m'n hart heeft nog nooit zo hard gebonst en ik fietste zacht. M'n moeder een beetje lachen natuurlijk... want die weet dat ik het geen 2e keer maak haha. De rest van de cake is weg gegaan. Maar die 15 gr was oke in 1 cake... had alleen niet zoveel moeten eten :P

Thnx!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je ging te hard van ''maar'' twee plakjes maar vind de dosis van 15gram in 1 cake voor 3 personen wel oke?
Hoe lang heb je gewacht met het eten van je 2e plak? Denk dat hier je overdosis is ontstaan..
Dat je hart tekeer gaat hoort erbij, zelfs bij totale rust gaat je hartslag flink omhoog.
Zeker bij oraal gebruik, aangezien je dan de dempende werking van nicotine uit tabak niet hebt.

Anton

Experimenterende gebruiker
PepTalk zei:
Je ging te hard van ''maar'' twee plakjes maar vind de dosis van 15gram in 1 cake voor 3 personen wel oke?
Hoe lang heb je gewacht met het eten van je 2e plak? Denk dat hier je overdosis is ontstaan..
Dat je hart tekeer gaat hoort erbij, zelfs bij totale rust gaat je hartslag flink omhoog.
Zeker bij oraal gebruik, aangezien je dan de dempende werking van nicotine uit tabak niet hebt.
De dosis was op zich niet zo'n probleem... maar ik nam teveel. Ik heb 2 uur en een kwartier gewacht voor ik het 2e plak nam. De anderen hebben nergens last van gehad dus de dosis was oke.... ik had immers de eerste 3 uur ook nergens 'last' van alleen een heel klein beetje lachen. Het begon echt toen de 2e grote plak begon te werken.

En klopt... dat heb ik gemerkt.

En dempende werking nicotine? Je bedoelt dat de wiet in concentratie minder word of? Ik rook niet dus ik ken die werking niet... kan ook niet gewoon blowen want dan ziet het er ongeveer zo uit:
http://www.youtube.com/watch?v=zPurpK4g68g

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Door de werking van wiet gaat je hartslag omhoog, en je bloeddruk zakt door verwijding van de bloedvaten.
De werking van nicotine (wat in tabak zit en wat je dus meestal meedraait in een joint) zorgt ervoor dat je bloeddruk juist stijgt omdat er een vernauwing van de bloedvaten plaats vind.

In de praktijk versterken deze middelen elkaar, terwijl ze elkaar tegelijkertijd ook juist dempen.

Doet er in jouw geval totaal niet toe.

Je hebt wel lang genoeg gewacht met bijnemen, raar dat het dan meteen zo heftig werd.
Je hebt toch gewoon boter getrokken met dat spul?
Dan zou alles gelijkmatig verdeeld moeten zijn in ieder geval.

Ach, soms is het effect van wiet gewoon moeilijk te voorspellen.
Als de dosis van 15 gram in 1 cake voor 3 personen was, dan was de kwaliteit wel erg laag.

Normaal heb je zo'n 0,2-0,5 gram p.p. nodig. Laten we dat voor het gemak even naar dat max. van een halve gram trekken.
Een grof gemiddeld THC percentage van de wiet waarvan je 0,5 gram van nodig hebt is 12,5% THC. Jullie hebben dus de dosis opgeschroefd naar 5 gram p.p. Dat is 10 keer zoveel.

12.5% / 10 = 1,25% THC....

Maar goed, het is allemaal op dus dat doet er ook niet echt toe.

Als blowen voor jou lastig is, maar je wel het effect van wiet wilt ervaren is vappen wellicht een idee.
http://vaporizer-info.com/nl/waarom-vaporiseren

Bovenaan