Wiet, waar komt het vandaan dan :)

WcEend

Newbie
Oke, het is dus legaal om vanaf je 18de 5 gram wiet bij je te hebben voor eigen gebruik, coffeeshops zijn legaal, als ze binnen bepaalde hoeveelheden wiet handelen en nog hoop saaie regels

maar hoe komen de coffeeshops aan hun wiet als het verboden is om wiet te verbouwen in nederland, dan wordt het dus ingevoerd, maar als dat legaal is kan je het toch net zo goed legaal maken in nederland... is beter voor de economie :grin:

mellowWw

Belezen gebruiker
Het komt uit england waar het word getest op kwaliteit en smaak en zow... het zijn een soort professors die dat doen maar ik weet niet of dat alleen maar word voor gebruikt als medicijn of ook voor coffeeshops..?¿?

Greetzzz... :smoke:

erik

Newbie
Nee het komt dus echt niet uit Engeland he.
Welles van nederwiet gehoord. De wiet die
je in de coffeeshops vindt is nederwiet en
veel beter dan buitenlandse kweek.
De nederwiet wordt vooral gekweekt op kamertjes
in de grote steden.

Erik

de coffeeschops kopen het van iemand die illegaal handelt maar hun mogen het wel doorverkopen omdat ze een vergunning hebben voor die handel. tenminste zo heb ik het gelezen ik weet het alleen niet zeker :mrgreen:

Pietman

Experimenterende gebruiker
ja dat is inderdaad wel een beetje krom, maar toch is het zo.
Coffeeshops mogen kleine hoeveelheden verkopen, maar het mag niet massaal (5+ planten) verbouwd worden.

overigens zijn coffeeshops en wiet ook niet legaal, maar ze worden gedoogd.
Als het legaal zou zijn, dan zou wiet wel verbouwd mogen worden. En dat zou natuurlijk errug gaaf zijn. Dan kunnen er gewoon echte wiet enterprises ontstaan enzo! wat dus veel meer wiet oplevert en meer concurrentie en dus lagere prijzen en betere wiet! :stoned: :)

maar goed, dat zal er binnenkort nog wel niet van komen denk ik zo. Zeker niet nu Jezus peter balkenende premier is enzo........ :(

ruubje

WcEend zei:
maar als dat legaal is kan je het toch net zo goed legaal maken in nederland... is beter voor de economie :grin:

Gaaaaap. Goed voor de schatkist jah. Maar als jij een jointje wil kopen ga je bij legalisering jezelf blauw betalen aan accijnzen. Kijk alleen al naar de sigaret: 80% belasting..... Gedogen is echt beter dan legalisering.
Bovendien het verbouwen en zo op de vrije markt gooien is ook een van de domste dingen die je kan doen. Want zoals een ieder weet bij vrije marktwerking gaat het niet om kwaliteit, maar kwantiteit.

blowking

Newbie
Ik hoorde van verschillende eigenaren van shops hier in m'stricht dat de meeste planten gewoon thuis gekweekt worden. Er zijn zoveel manieren om ongemerkt toch wel een grote hoeveelheid planten ergens te stallen. Maar als weed legaal zou worden dan zou het inderdaad nog duurder worden. Maar tegenwoordig hoef je maar te roepen ik wil weed en het ligt voor je neus!

Joris

WcEend zei:
Oke, het is dus legaal om vanaf je 18de 5 gram wiet bij je te hebben voor eigen gebruik

Dit klopt niet, iedereen mag maximaal 5 gram bij zich hebben en maximaal 5 planten zonder elektronica, dus een lamp op je planten valt al onder professioneel kweken :rolleyes: al heb je maar 1 plant met een lamp erboven.

Het beleid in Nederland is inderdaad beetje krom en onduidelijk, ach ja als ik maar kan blowen vind ik het best :smoke:

Abstruse

Newbie
Naar mijn weten komt een groot deel van de wiet di wordt verkocht in coffeeshops van belgie (de zogenaamde belgowiet) en di wordt hier in belgie gekweekt aan de kanten van st truiden enz (illegaal wel te verstaan)

schiet me niet dood als ik fout zit maar zo heb ik het gehoord en ben zelf een belg :) en woon niet echt ver van st truiden :d

doopie

Bewuste gebruiker
weed is niet legaal het word gedoogd .
coffee shop hebben vaak hun eigen dealers die gewoon in nederland zitten en mogen maximaal maar 500 garm weed in huis hebben al word dit vrijwel altijd overschreden.

het maximaal aantal planten wat je thuis mag hebben ligt op 5 stuks
maar vergeet niet dat ene plant zomaar 500 gram oogst kan geven dit is dus al 2,5 kilo

Jeller

Badass junkie
500 gram maar ? dat is wel weinig, ik denk dat de meeste wiet uit Nederland zelf komt, maar ik heb ook ergens gelezen dat er veel wiet uit belgië komt.. In belgië zijn er geen legale coffeeshops dus kweken ze het misschien om in nederland te verkopen

S.W.E.D

Newbie
kijk dit is gwn een raadsel

zoals mcend al zei als wiet planten iligaal is hoe komt het in coffee shops :confused:

kijk zlefde met hard drugs zwaar verboden om op zak te hebben en de smartshops mogen er ook niet zijn beetje raar dat de politie er niks aan doet want ik weet zeker dat je in nederland er wel 10 zijn dus is het een beetje raar en dan pakt de politie jongeren met harddrugs op dat is echt triest dan moeten ze naar de smartshop gaan en hun op hun kanker geven en niet de jongeren. en srry voor mijn taalgebruik :flushed: :flushed:

Karsten

85% van de wiet in Nederland is toch nederwiet? Dacht dat ik dat ergens had gelezen een paar maanden terug

Arjan`

Re: kijk dit is gwn een raadsel

S.W.E.D zei:
zoals mcend al zei als wiet planten iligaal is hoe komt het in coffee shops :confused:

kijk zlefde met hard drugs zwaar verboden om op zak te hebben en de smartshops mogen er ook niet zijn beetje raar dat de politie er niks aan doet want ik weet zeker dat je in nederland er wel 10 zijn dus is het een beetje raar en dan pakt de politie jongeren met harddrugs op dat is echt triest dan moeten ze naar de smartshop gaan en hun op hun kanker geven en niet de jongeren. en srry voor mijn taalgebruik :flushed: :flushed:

Als ik het goed begrijp denk jij dat je harddrugs bij de smartshop kan halen?
protip: Interpunctie

langeman

Bewuste gebruiker
ruubje zei:
Gaaaaap. Goed voor de schatkist jah. Maar als jij een jointje wil kopen ga je bij legalisering jezelf blauw betalen aan accijnzen. Kijk alleen al naar de sigaret: 80% belasting..... Gedogen is echt beter dan legalisering.
Bovendien het verbouwen en zo op de vrije markt gooien is ook een van de domste dingen die je kan doen. Want zoals een ieder weet bij vrije marktwerking gaat het niet om kwaliteit, maar kwantiteit.

Gaaaaap. De schatkist vullen is nooit erg, jammer alleen als het slecht wordt besteed, maar dat is iets anders. Daar staat tegenover dat concurentie op de markt een prijs doet dalen en de kwaliteit laat stijgen. En kwaliteitscontroles zijn wel gewenst, want bestrijdingsmiddelen roken is niet echt wat je wil.
De vrijemarkt is zeker niet heilig, maar wat jij zegt geldt net zo voor de illegale markt. Risico's moeten worden terugverdient dus eerder oogsten loont en dat komt de kwaliteit ook niet ten goede. Minder goed drogen evenzo. Ilegale handelaren gaan dus ook voor kwantiteit en niet voor kwaliteit.
Hebben we het nog niet gehad over alle kosten voor handhaven van het beleid en het vasthouden van hennepboeven. Geen enkel weldenkend mens is tegen legalisatie. Hooguit tenzij je 'weldenkt' over eigen belangen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik weet van welke plant mijn wiet vandaan komt (niet van mezelf natuurlijk) Af en toe knippen en hier en daar word(flink) er wat geruild. Om het godogenbeleid te buigen hebben ze vast hun foefjes voor, en het zo allemaal wel op de plaatsen komt in alle shops etc. De mensen die er meer hebben praten over zoveel wiet dat ik dat in een een jaar nog niet oprook. Misschien is jou overbuurvrouw wel een wietboer :wink:
Haze is persoonlijk mijn favo plantje en die komt uit de provincie hier :stoned:

Fantan

Bij die familie, bij de andere familie, bij die familie overal staat wierie. En ga naar het platteland, kassen en boerderijen staan vol met wierie.
ze vonde nzefls een plantage onder een brug. overal staan plantage,s je fietst er waars. elke dag wel langs een of twee (of meer)
Volgens de cijfers van politie moet er in Nederland gekweekt worden aan een een hoeveelheid van de provincie Utrecht.

but still it's illegal.. haha

Bovenaan