wiet van nederland naar belgië

pineapple

Experimenterende gebruiker
hallo,

als ik wiet vanuit nederland (uit een coffeeshop, dus meer dan 5 gram zal dit waarschijnlijk wel niet zijn) naar belgie via de trein wil meedoen, kan je dan een straf krijgen als je betrapt wordt. want wiet is legaal in nederland maar niet in belgië..
dit is me nog niet helemaal duidelijk
bedankt voor de hulp
grtz :wave:

pineapple

hmm, misschien is de vraag iets te moeilijk
wat dachten jullie van gewoon met ja en nee te antwoorden
is het strafbaar om wiet van nederland naar belgië over te brengen ( voor eigen gebruik)

gewoon JA of NEE antwoorden
tjeezes, slow answers

pineapple

hoe doen andere da dan als ze naar coffeeshops gaan?
en als ge na coffeeshop gaat, dan moede alleen u identiteitskaart tone en voor de rest niets toch?

Jaimie

Belezen gebruiker
chiwawa zei:
hoe doen andere da dan als ze naar coffeeshops gaan?

Niet iedereen wordt gecontroleerd...

Ja het is strafbaar maar het is niet dat je langs een grenspost moet passeren

Midway

Wijs gebruiker
'Hoe anderen dat doen'

naar ginder gaan en wiet kopen , zo doen ze dat. gewoon een kwestie van geluk hebben, en geen controle tegenkomen

Wiet kopen in België van een dealer is toch ook strafbaar

pineapple

ma as ge lijk na gent gaat komde ook geen controles tegen.
dus als ge na amsterdam gaat, eide meer kans op controles,
kut,
en als ze u betrappn, de hoogste straf da ze u kunne geve is toch ma een boete
howja, ze gaan u wel geen gevangenisstraf gevn vo da
mss is een dealer veiliger as ge em vertrouwt..

svenvdh

chiwawa zei:
en als ze u betrappn, de hoogste straf da ze u kunne geve is toch ma een boete
howja, ze gaan u wel geen gevangenisstraf gevn vo da

Valt te zien met hoeveel je gepakt wordt.. Weet niet wat je van plan bent maar de controle aan de grensgemeenten(roosendaal,bergen op zoom e.d.) zijn sterk verscherpt.

Trippelicious

Ik heb een directe busverbinding naar maastricht en regelmatig word die bus gecontroleerd door de politie. Als je wat bij hebt (niet meer dan 3 gram, want meer dan 3 gram mag je niet bijhebben in belgië) dan word alles gewoon afgenomen en krijg je bij je thuis een brief. Op die brijf staat dan wat er gebeurd is en nog ergens iets van een cursus over drugs die je kan volgen. Maar deze cursus moet je niet doen. Ik ben nog nooit betrapt (hoewel ik een 2 tot 3 tal keer per week ga :mrgreen: ) dus ik weet niet zeker wat er in die brief staat, maar een kameraad was wel gepakt door de politie en die zei me dit. Maar als je voor je ouders de brief uit de brievenbus haalt dan is alles ok :mrgreen: .

pineapple

trippelicious, waar woonde gij wel in belgië? 2 à 3 keer per week na nederland is ook wel vele..
vo mij ist eerste keer, dus kvond wel nodig dak wa ingelicht was en naarmate da der ier wel zin die wa ervaring ebbn ist ideaal.
wacky, i know, kben gwn ongeduldig, da was mijn duister kantje, en nu de uwe
btw, keizerin plz

mattskovic

Wijs gebruiker
Saivy zei:
Schrijf eens in het algemeen nederlands aub.

net wat ik dacht :tongueout: waarom typpen de newbie belgen altijd zo dialect ? :tongueout:

probeer het met de post op te sturen :grin: zoals ze die pakketjes van azarius opsturen maar dan geadreseerd aan jezelf :tongueout:

PZ

Newbie
Trippelicious zei:
Ik heb een directe busverbinding naar maastricht en regelmatig word die bus gecontroleerd door de politie. Als je wat bij hebt (niet meer dan 3 gram, want meer dan 3 gram mag je niet bijhebben in belgië) dan word alles gewoon afgenomen en krijg je bij je thuis een brief. Op die brijf staat dan wat er gebeurd is en nog ergens iets van een cursus over drugs die je kan volgen. Maar deze cursus moet je niet doen. Ik ben nog nooit betrapt (hoewel ik een 2 tot 3 tal keer per week ga :mrgreen: ) dus ik weet niet zeker wat er in die brief staat, maar een kameraad was wel gepakt door de politie en die zei me dit. Maar als je voor je ouders de brief uit de brievenbus haalt dan is alles ok :mrgreen: .

Als je dan nog gepakt word met minder dan 3, wat doen ze dan? Ook een brief naar thuis? Ik heb gehoord dat je dan nog 2 kansen krijgt, daarna krijg je een pv + boete van 25 euro..

Eergisteren voor de eerste keer ZELF pief gaan halen in maastricht, en al enorme chance gehad met controle, net toen onze bus over de brug was gereden kwamen er 2 combis aan voor te controleren :grin:

Osi`

Bewuste gebruiker
Of er controle is kun je nooit op voorhand weten. Wat je wel kunt krijgen is een PV, tenzij ge echt met dealer aantallen mee afkomt ..
5 Gram mag geen probleem zijn (dan gaat ge de bak niet in) maar ze pakken het zowiezo wel af.
3 Gram of eronder is zowiezo geen probleem, sommigen pakken het af en schrijven pv'ken en sommigen geven het terug. (direct)

Zelf ga ik ook naar maastricht met de (elke week) en ik heb eerlijk gezegd nog nooit een controle gehad, 1x was best wel schrikken, ik zag mannen in't blauw uniform, maar blijkbaar waren het die van de lijn. NO PANIC!
Ik ben paranoider om in maas openbaar te blowen dan in de bus de grens over te gaan.

Goeie tips, ga vooral overdag en op drukke winkeldagen als je met de bus gaat. GA NIET SAVONDS, want dan is er meer en meer kans op controle. Bus, weg, maakt nie uit, kheb die domme kloten nooit gesnapt wrm ze perse savonds moeten gaan ... Natuurlijk wordt ge dan bekan wel is gepakt.

Trein of bus of auto, maakt niet uit.
Gewoon doen jong, wij zijn ook allemaal zo begonnen. En anders zoek je gewoon een betrouwbare dealer. En zijt ge ook van dat smokkel probleem af.

Hoe wij het verstoppen? Ik steek het gewoon in m'n broekzak.

Nog goeie tips, heb je echt minder bij den 3 gram, werk dan niet tegen, maar werk mee met de agent en blijf zo vriendelijk mogelijk en begripvol. Niet slijmen. Maar goed luisteren en gewoon akkoord gaan als hij uw wiet niet teruggeeft. Doe alsof je er verantwoord mee kunt omgaan.

Zo, ik zou nie weten wat ik nog meer kan meegeven, maar dat is alles wat ik weet.
Verstop je in het volk!

Osi`

Bewuste gebruiker
PZ zei:
Eergisteren voor de eerste keer ZELF pief gaan halen in maastricht, en al enorme chance gehad met controle, net toen onze bus over de brug was gereden kwamen er 2 combis aan voor te controleren :grin:
Hoelaat en welke bus? Was het een drukke dag of niet? (daarmee bedoel ik, keiveel ouw omakes)
Hmm, eergisteren, bedoel je daarmee woensdag? Best ook een slechte dag om je shit te halen hoor, tis al de 2de keer dat ik hoor dat er op woensdag een controle is in de bus, ene keer namiddag in Diepenbeek en dan bij u aan de brug.

Ja, ik probeer informatie te verzamelen van de dagen dat ze afkomen :tongueout: en ongeveer de uren ook. Altijd handig wanneer de veilige uurtjes er zijn.

Wacky

Badass junkie
de bus controleren op mensen met wiet.
Waar ze zich toch al niet mee bezig kunnen houden zeg :confused:

pineapple

dus de kans op controle is redelijk klein en de bestraffingen zijn ook minimiem, nice.
als ik in een coffeeshop ben dan gaak dus voorgedraaide joints kopn,
wa waarschijnlijk beter is dan dak ze zelf moe draain wan kank nog nie.
ma oeveel tabak doen ze in voorgedraaide joints? en voeldje et effect nog?

let come

Belezen gebruiker
voorgerolde zou ik niet doen, dan weet ge niet hoeveel ze erin doen en ik vind het juist fijn als ge zelf de verhoudingen kunt bepalen (hangt altijd van het moment af :P )
je zal toch wel iemand kennen die kan rollen zeker? vraag dan of hij/zij een paar voor u rolt...
of ge probeert er een paar te rollen bij uw thuis, op uw gemak, boven een tafel zodat niets verloren gaat en voor ge het weet hebt ge de tru door :wink:

3 gram is normaal gezien wettelijk in België en zelfs voor 5 gram doen ze dikwijls niet zo moeilijk (wiet roken bij uw thuis is volledig legaal, als er geen minderjarigen zijn toch)
als ge echt veel bij u hebt krijgt ge zo een werkstraf +boete ofzo, gevangenis komt heel weinig voor :)

België: Het individueel gebruik door meerderjarigen is toegestaan, mits het geen "overlast" bezorgt. Dus gebruik op openbare plaatsen, bezit van meer dan 3 gram of verkoop wordt juridisch vervolgd; ook gebruik in aanwezigheid van minderjarigen wordt altijd als "overlast" beschouwd (aanpassing wet begin 2005).
->http://nl.wikipedia.org/wiki/Marihuana

Wacky

Badass junkie
chiwawa zei:
als ik in een coffeeshop ben dan gaak dus voorgedraaide joints kopn,
wa waarschijnlijk beter is dan dak ze zelf moe draain wan kank nog nie.
ma oeveel tabak doen ze in voorgedraaide joints? en voeldje et effect nog?

De voorgedraaide joints zijn in het algemeen niet helemaal waardeloos hoor, er zit heus nog wel wat in, maar waarschijnlijk ongeveer de helft van wat je los zou krijgen voor hetzelfde geld ofzo.
Hoeveel ze erin doen is verschillend per shop, maar je hebt meer waar voor je geld als je zelf draait.

Zelf draaien is toch snel geleerd hoor, koop gewoon een aantal pakjes vloei en een pakje shag en ga droog oefenen, binnen de kortste keren kun je trots zijn op je eigengedraaide jointjes. :)

pineapple

thuis gaak et mij nie riskern,
moogde in caféetjes in nederland lere rolln?n alle ja, kbedoel daarmee da ze u nie raar aankijkn ofzo lijk da ze in belgië doene.

Osi`

Bewuste gebruiker
let come zei:
voorgerolde zou ik niet doen, dan weet ge niet hoeveel ze erin doen en ik vind het juist fijn als ge zelf de verhoudingen kunt bepalen (hangt altijd van het moment af :P )
je zal toch wel iemand kennen die kan rollen zeker? vraag dan of hij/zij een paar voor u rolt...
of ge probeert er een paar te rollen bij uw thuis, op uw gemak, boven een tafel zodat niets verloren gaat en voor ge het weet hebt ge de tru door :wink:

3 gram is normaal gezien wettelijk in België en zelfs voor 5 gram doen ze dikwijls niet zo moeilijk (wiet roken bij uw thuis is volledig legaal, als er geen minderjarigen zijn toch)
als ge echt veel bij u hebt krijgt ge zo een werkstraf +boete ofzo, gevangenis komt heel weinig voor :)

België: Het individueel gebruik door meerderjarigen is toegestaan, mits het geen "overlast" bezorgt. Dus gebruik op openbare plaatsen, bezit van meer dan 3 gram of verkoop wordt juridisch vervolgd; ook gebruik in aanwezigheid van minderjarigen wordt altijd als "overlast" beschouwd (aanpassing wet begin 2005).
->http://nl.wikipedia.org/wiki/Marihuana
Dus meer dan 3 gram is verboden, en dan nog altijd is het niet 100% legaal hoor, ge moogt thuis roken ja, maar ge moogt niet smokelen uit buitenland .. En niet van een dealer kopen of zelf verkopen. Plant mag je hebben maar dan nog :/

Dus hoe kunnen ze in belgie niet moeilijk doen voor 5 gram, denk dat ze het afpakken en een pv opstellen, maar dat je het wel nie terugkrijgt. 3 Gram is het maximum toegestane en dan nog moet je een goedgehumeurde flik tegenkomen die ook een beetje mee met z'n tijd is ..

let come

Belezen gebruiker
ja, het hangt wel veel van de flik af denk ik
ik ken mensen die "betrapt" zijn door de flikke met iets van 7-8gram de man en die hebben het nog gewoon mogen houden en al :openmouth:
ma zal dan wel een ferme uitzondering zijn zeker? :)

chiwawa zei:
thuis gaak et mij nie riskern,

ivm ouders vermoed ik? :)
ik heb het zo geleerd en moest ge mijn ouders kennen...
gewoon heel stiekem doen als er niemand thuis is, en dan rolt ge er een heel deel (voorraadje aanleggen) :wink:

Yuppie 2 Waste

Waarom zou je het over de grens halen? Je kunt dat toch ook in Belgie kopen, ik kan niet in Antwerpen lopen of ik ruik skunkie, sterker nog ik ben in Antw weleens in een soort van coffeeshop, niks aan de hand...

Doodkapje

Wijs gebruiker
Yuppie 2 Waste zei:
Waarom zou je het over de grens halen? Je kunt dat toch ook in Belgie kopen, ik kan niet in Antwerpen lopen of ik ruik skunkie, sterker nog ik ben in Antw weleens in een soort van coffeeshop, niks aan de hand...

ik vind dat je het allemaal wel heel erg goed weet... mensen kopen ook hun wiet in nederland omdat ie misschien beter is dan het onkruid dat je hier soms kan krijgen... :wink:

Osi`

Bewuste gebruiker
Als het een naam is, zou ik het toch maar "snellekes" editten. Want voor je het weet is die café ook al dicht of vzw'ken.

pineapple

nog snel een vraagje, waar haal ik het best mijn wiet? zowel op vlak van kwaliteit als controles?

jasper

Wijs gebruiker
Doodkapje zei:
Yuppie 2 Waste zei:

ik vind dat je het allemaal wel heel erg goed weet... mensen kopen ook hun wiet in nederland omdat ie misschien beter is dan het onkruid dat je hier soms kan krijgen... :wink:

die weed van die "shops" in antwerpen is best goeie hoor. ze geven er ook meer dan wat je in nederland krijgt voor hetzelfde geld (zal miss wel aan de soort fzo liggen)

let come

Belezen gebruiker
chiwawa zei:
nog snel een vraagje, waar haal ik het best mijn wiet? zowel op vlak van kwaliteit als controles?

in België of Nederland?
als je naar Nederland gaat zou ik in maastricht gaan halen, ligt dicht bij de grens (Belgische wiet heb ik geen ervaring mee)

er zijn veel shops in maastricht, op de boot (missisipi en smokey) zou ik niet gaan, ik dacht dat het daar duurder was. ik ga bij kosbor of easy going, die liggen tussen de maas en de markt (er stoppen bussen op de markt, dan moet je maar 1 min wandelen ofzo)

als je met de bus gaat zou ik wel niet 's avonds gaan in de weekends, overdag in de week lijkt me veiligst qua controles

Bovenaan