Wiet puur roken?

royvdh65

Experimenterende gebruiker
Wat ik me afvroeg is het roken van puur wiet niet verslavend?
En is het zo dat je hier high van wordt, en met tabak erbij stoned?
Heb allebei de manieren wel ooit gerookt met en zonder tabak, maar nooit echt zo'n verschil gemerkt.

royvdh65

IZ420 zei:
Net minder verslavend, want dan is er geen nicotine bij.

Precies pure thc schijnt niet verslavend te zijn, verder werkt thc ader en geest verruimend, tabak juist het tegenovergestelde. Mijn vraag was eigelijk of jullie verschil merken tussen puur roken of met tabak.

Hislordship

Wijs gebruiker
royvdh65 zei:
IZ420 zei:

Precies pure thc schijnt niet verslavend te zijn, verder werkt thc ader en geest verruimend, tabak juist het tegenovergestelde. Mijn vraag was eigelijk of jullie verschil merken tussen puur roken of met tabak.

THC is puur ook verslavend.
en n ik merk ook niet echt een verschil.

L

Lid 6909

Gast
Hislordship zei:
royvdh65 zei:
IZ420 zei:

THC is puur ook verslavend.
en n ik merk ook niet echt een verschil.

Als je wiet rookt met tabak, heb je een totaal ander effect als dat je je wiet puur rookt.
Wel is het een must, om dat andere effect te voelen, dat je ook niet gewoon rookt, want dan zit er nog steeds nicotine in je lichaam.

Probeer het eens, rook 3 dagen van te voren geen nicotine, en rook dan 0.5 gram wiet puur, je zult niet direct een effect voelen, maar neem niet meer. Na 10 minuten zul je je lekker psychedelisch gestimuleert voelen. Wiet opzichzelf is een stimulerende geestverruimer, ook duurt het veel langer als je het puur rookt. Gemixed met tabak zorgt het voor een korte hevige roes die direct start, en ook snel weer is afgezakt, dit is ook bedacht door de Nederlanders, en waar wiet ooit vandaan kwam, werd het alleen maar puur gerookt.

Ik vind eigenlijk dat we allemaal onze wiet puur moeten roken, iedereen zit altijd te zeuren over versneden drugs, pep, mdma, alles. Waarom zouden we zelf onze wiet gaan versnijden met tabak?!

Peace

royvdh65

Oke bedankt voor het advies, ik zal het echt eens proberen om 3 dagen van tevoren niet te roken en dan mun wiet puur te roken. Dit zal niet zo moeilijk zijn aangezien ik er geen moeite mee heb om niet te roken op doordeweekse dagen. Verder heb ik ook gelezen dat men in andere landen het inderdaad een doodzonde vindt om wiet te vermengen met tabak.

Cooper

Bewuste gebruiker
probeer maar eens. Als ik een joint rook, wiet vermengd met tabak, dan voel ik bij de eerste trekken alleen de tabak. Idd wat Gnuxx zegt, valt het mij op dat je van een tabakjoint een korte rush krijgt, en opeens behoorlijk snel is uitgewerkt. Wiet puur werkt bij mij langzamer uit.

L

Lid 6909

Gast
Ik vind eigenlijk dat we allemaal onze wiet puur moeten roken, iedereen zit altijd te zeuren over versneden drugs, pep, mdma, alles. Waarom zouden we zelf onze wiet gaan versnijden met tabak?!

zozamusic

gNuxx zei:

daar ben ik helemaal met je eens!

Mean

Puur is lekker.
Ik hou eerlijk gezegd totaal niet van shag, in een woord bah! :mrgreen:

vogel

Bewuste gebruiker
Als je puur begint te blowen kom je er echt achter wat goeie en niet goeie wiet is ,,
Zorg voor goeie biologische gekweekte wiet ,,
haal de steeltjes eruit en kruimel het goed fijn ,, niet tot poeder,
biologische wiet voeld vaker natuurlijker aan tijdens het verkruimelen,,
biologische wiet is groener en plakkeriger,,
en brand mooi gelijkmatig op met met grijswitte as,,
hydro,steenwol-wiet ziet er vaker geler uit van kleur,,
kruimelt niet lekker , is vaak te droog , brand scheef op met grijszwarte as,,

coffeeshop wiet is vaak drooggebakken ,, waardoor de geur en smaak grotendeels verloren gaat
proef je de thc niet word je ook niet stoned of high lijkt wel,,
zelfgekweekte buitenwiet daar maak je de lekkerste pure jointjes van
alleen jammer dat mijn buitenwiet moeilijk wil drogen,,
het blijft erg vers en groen en ik moet de pure joint vaak opnieuw aansteken,,
eigenlijk moet die wiet net zo lang leggen totdat het ze groene kleur verliest,,
dat groen zorgt voor een scherpe toon in de smoke

ik blow alleen maar puur ,, al 10 jaar lang,,
en het is het allerverslavendste wat ik ooit heb meegemaakt,
ik heb coke en hero gedaan ,, maar pure wiet jointjes blijven het lekkerst en het meest verslavende van allemaal maar ook het meest relaxte ,
Wie wil er nou>?> kotsmisselijk aan de hero wennen en dan weer kotsmisselijk ontwennen ,,
Echt pure wietjointjes is echt heel verslavend,,
Het is dat ik zolang over me jointjes draaien doe ,, anders ben ik bijna een kettingblower,
soms draai ik er ,2, 3 of 4 tegelijk,, dat draaien is eigenlijk soms best irritant
ik blow 2 tot 4 gram per dag,, van 2 gram draai ik meestal maar 3 pure joints ,,
maar dat zijn dan wel lekker grote pure stickys
beter doe je heroine daar ben je gauw weer vanaf , in iedergeval ik wel ,,
yippie ik gebruik softspul op een zware manier

Oom Klaas

Badass junkie
Je ben terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Woehoe!

Trouwens wel waar dat wiet, puur al helemaal, erg verslavend is.

vogel

Bewuste gebruiker
en over high of stoned worden van pure wietjoints ,
volgens mijn word je echt wel goed High, alsje een grammetje goeie Haze in een vloeitje draai&blow,,
en dan bedoel ik zuivere Sativa's zoals bv, SuperHaze,, dat is Skunk gekruist met Haze,
maar indica wiet daar word je stoned van toch, ?
en Van Sativa wiet zoals skunk word je High,,,,
en van Haze is werkt licht psychedelisch toch ? word je een beetje trippy van , :P

Als je niet gewend ben om te blowen word je bij elke pure wietjoint KnetterHiGH[/b],,
ik in iedergeval wel , toen ik begon , Ging ik met me Hoofd Spacen, allerlei dingen visualiseren,
soms deed ik me ogen dicht en zag meteen beelden, leek wel hallucineren,
één keer met spacecake toen was het echt trippen leek wel.
,maar dan zonder geometrische-visuals , ik deed me ogen dicht en zweefde in een kerk,.......
Maarja na 2 of 3 jaar blowen als je dan NOG Steeds doorgaat met regelmatig Blowen , en je gaat niet minder blowen,, dan verlies je het vermogen om nog zo KnetterHiGH te worden van Blowen,,
maakt niet uit hoeveel je ook probeert te Blowen en van wat voor soort wiet,,

en het meeste in de shop is toch indica of kruising van indica met sativa,
behalve dan in shops in amsterdam .denk, voor de toeristen , die die cannabiscups/toernooien wel leuk vinden,,
indica is commercieel interresanter ,kortere bloeitijd , meer opbrengst,

Haze soorten gewoon buiten kweken door de uv straling krijg je vet goeie wiet ,
buiten gekweekte haze ,, die droogt moeilijk,, blijft lang groen,,
deze wiet moet je nooit versneld drogen,
Behalve dan effe een klein beetje op de kachel leggen voordat je verkruimeld om er een joint van te draaien,,
tijdens het verkruimelen kan je dan de heerlijke Haze geuren ruiken,,
volgen mijn word je buitengekweekte Haze nog beter,,>>
> als die kunstlicht-planten die voeding krijgen uit een plastic flesje..>>
ik heb mijn SuperHaze ((kruising Haze met Skunk)) netjes kunnen afbloeien tot 27 oktober,, bloei begon op 1 augustus,, en de geur is zwaar fris en fruitig, ruikt naar sinasappel,,
dit is de beste en lekkerste wiet die ik ooit gehad heb ,,,
me vingers worden groen en helemaal plakkerig,met draaien
ik schraap dikke groene korrels vingerhasj van me vingers,,verse zongerijpte THC
daaaaaaaar word ik echt wel High van :stoned: :wave: :smoke:
het lijkt wel of je Haze soorten langer kan laten staan ,zonder dat de geur verloren gaat ?
aan de geur kan je vaak wel ruiken of je er high van word,,
maarja sommige mensen zijn tabaksmensen ,, en die zijn niet gevoelig voor de marihuanaHigh misschien,,,,

Tabak heeft me altijd al doen :kots: :kots: :kots:
doe mijn maar lekkere PureWiet

vogel

Bewuste gebruiker
Silverskunk is is skunk gekruist met northern light,
en superskunk is gekruist met afghaan,,
northern light en afghaan zijn allebei indica,,
deze twee Skunksoorten zie je vaak in de shops , en ze ruiken niet sterk
maar de originele skunk is een kruising van jamaica ,brazilian en colombia ,, ofzo
en dat is een zuivere sativa,, en die ruikt echt veel beter lekkerder, zwaarder en sterker,
en door die geur , daarvan word je High,, zonder die geur is er niet veel aan ,
die vaak platgeperste thai of jamaica , van die import wiet in de shops, die kunnen ook zo heerlijk ruiken,,en je ook heel lekker High maken, moet het niet zo oud en gortdroog zijn,,

moet nog wel een beetje vers zijn om de high te bereiken
van Hasj word je stoned toch , omdat die witte thc druppels zijn geoxideerd tot een bruine massa
vroeg oogsten word je ook meer high van toch ,en laat oogsten meer stoned
als je vroeg oogst zijn de trichomen de THCklieren en thc druppels wit ,
en als je laat oogst zijn ze bruin

Spees174

Belezen gebruiker
Ja ik merk wel verschil erin ook, van pure wiet word ik veel spacender, wel leuk voor af en toe, beetje psychedelisch! Maar het rielekste gevoel van hasj/wiet met tabak vind ik ook wel chill en een stuk practischer op bijv. feestjes ofzo

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik zelf merk het verschil hier heel erg in. Een jointje met shag word ik heel erg lam van en wil ik alleen maar op de bank hangen terwijl ik zit te draaien in m'n hoofd. Vind het geen fijne high omdat ik er, in plaats van creatief, energiek en melig, vervelend en saai van word.

Het liefst een pure joint. Daar blijf je lekker vrolijk van, heb m'n eigen lichaam beter onder controle en kan beter dingen ondernemen.

- Tekenen
- Muziek maken
- Gezellig kleppen
- Gamen
- etc

Om de fabel ook maar gelijk even uit de wereld te helpen: JA het is verslavend. NEE het kost niet meer geld als je puur rookt. Je kunt namelijk met een pure joint een hele avond, misschien wel 2 avonden (als je het in je eentje doet).

Ander voordeel vind ik dat op een gegeven moment heb je een bepaalde high bereikt dat het geen zin meer heeft om meer te roken. Met meer roken zul je het alleen verlengen, niet versterken. Dit is mijn ervaring en op ieder persoon zal dat dus anders uitpakken.

Als je puur doet zorg er voor dat je het goed grind en tijdens het roken niet hard doorzuigen maar 1 of 2 trekjes per keer, dan weer uit laten gaan. anders verbrand het papier te vlug in vergelijking met de wiet en brokkelt het eraf. Dat zou zonde zijn ^^.

Spees174

Belezen gebruiker
Jaa hier ben ik het wel mee eens, behalve dat ik die slome stonedheid van shag ook wel kan waarderen.
Spees174 zei:
Ander voordeel vind ik dat op een gegeven moment heb je een bepaalde high bereikt dat het geen zin meer heeft om meer te roken. Met meer roken zul je het alleen verlengen, niet versterken. Dit is mijn ervaring en op ieder persoon zal dat dus anders uitpakken.

Mijn ervaring is dan meestal dat ik fucked up wordt helaas :P

Bovenaan