wiet eten

shihuandgi

Belezen gebruiker
kan ik ook gewoon wiet(zonder kruimels te grinden) opeten rauw of gewoon bij cornflakes of cola mengen?

heb geen goesting om te mengen met tabak(want ben gestopt met tabak) en een kameraad zei van mij dat als je dat puur rookt je keel pijn doet en ondoenbaar is!

wat zou ik kunnen doen zonder wietboter te makjen en al die moeilijke dingen?

shihuandgi

Belezen gebruiker
mischien niet maar toch lijkt het me wat raar en wrs krijg ik maar 1 gram ofzo voor mijn verjaardag!dus dat is niet de moeite ofwel?

fun

Bewuste gebruiker
ja je kunt het gewoon opeten.
alleen bij de cornflakes enzo merk je er niks van :wink:

THC bind zich alleen aan vetten en zuren, dus als je het oraal wilt gebruiken moet je het verwerken met iets vettigs of citroenzuur ofzo toevoegen.

Maar ik neem aan dat je het niet iedere keer gaat eten toch :confused:

Ik ben ook geen tabaksfan en rook meestal puur, je gaat dan ipv stoned meer high.
Ik vind juist dat het veel milder teugt dan mét tabak.

Het scherpe of milde ligt volgens mij aan hoe de joint is gedraaid.
Denk ff mee:
als je geen tabak hebt, draai je een minder gevulde joint.
Misschien met grovere wiet.
Hierdoor heb je dus meer lucht en openingen IN de joint (ipv dat deze goed dik gevuld is.
Hierdoor wordt de rook niet gekoeld/gefilterd in de joint, maar zuig je hem direct nog bijna brandend je longen in :mrgreen:

Het leek me wel een leuke theorie want hoe korter de joint, hoe scherper hij wordt (dichter bij de hitte)

shihuandgi

Belezen gebruiker
ahzo,uh..bedankt voor je uitgebreid antwoord :) !

maaruh rollen kan ik niet goed(,maar kan ik het ook gewoon zo puur uit een zakje opeten of raad je toch aan om te roken<=== is al beantwoord dus! :P )?

BombSki

Bewuste gebruiker
je wietopeten heeft volgens mij totaal geen effect.
Is het niet zo dat de THC verwarmd/geactiveerd moet worden ofzo om in het bloed te komen?
Ik heb tenminste altijd gedacht dat je het eerst moet verwarmen.

Als je maar 1 gram hebt is het misschien juist wel goed om bijv 1 muffin ervan te maken. Als je wiet eet is het 3x efficienter dan wanneer je het rookt (THC verbrand dan niet). Als jij een muffin eet met een gram wiet erin heb je zeker een leuk effect

matthijs

Badass junkie
Ja. maar gewoon wiet opeten heeft volgens mij praktisch geen effect. Heb wel eens een spacecake gegeten waarbij de wiet niet was gesmolten in de boter en die heetf wel heeeeeeel erg lang gewerkt:P 12 uur ofzo :P
Maar niet echt sterk ofzo.

cunt

Wijs gebruiker
je moet de wiet inderdaad verhitten voordat de thc vrij komt, dus het gewoon rechtstreek op te eten heeft totaal geen zin.

je kan er ook thee van zetten, word je alleen niet stoned van maar high dus heb je wel een heel ander effect.

Mac...

Badass junkie
Je kan iig wel hash eten, had een vriend van me laatst gedaan, heeft de hash aan mij gegeven, zo heftig vond ie het. Balen voor hem, vind het allang prima.

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
Puur roken is echt geen marteling, zorg gewoon dat je iets lekkers te drinken bij je hebt. tbeste cola ofzo, dat je keel goed bevochtigt :P
Als je keel dan droog is, iets drinken, minder kans op pijn.
en als je hard hoesten moet, kan het ook een redding zijn.

mijn goeie raad :wink:

Jeller

Badass junkie
ja, maar je krijgt er soms zo'n irritante kriebelhoest van dat puur roken en dat kan wel irritant zijn

Freaky high

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
Ja. maar gewoon wiet opeten heeft volgens mij praktisch geen effect. Heb wel eens een spacecake gegeten waarbij de wiet niet was gesmolten in de boter en die heetf wel heeeeeeel erg lang gewerkt:P 12 uur ofzo :P
Maar niet echt sterk ofzo.

dat is omdat in een cake vetstoffen zitten natuurlijk, dat wil zeggen dat de thc zich kunnen binden heeft met de vetten in de cake zelf.

Bovenaan