wiet drogen, iets mis?

Hej
Ik heb laatst mijn planten geknipt en bent nu de toppen aan het drogen. de toppen liggen in een houten kist in een schuurtje (me ouwers mogen niks weten :flushed: )

Maar ik denk dat er iets mis gaat. De wiet ruikt namelijk niet meer lekker, oftuwel het stinkt gewoon. en er zitten iets van spinnewebben op ofzo:

Wat kan ik doen. Alvast bedankt

Bijlagen

• 2010-10-07 12.02.09.jpg
    2010-10-07 12.02.09.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 2.736
  • 2010-10-07 11.59.50.jpg
    2010-10-07 11.59.50.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 2.736

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Overduidelijk schimmel. De toppen die al aangetast zijn kun je weggooien. Zorg dat je de rest ergens anders legt want een schuurtje is echt te vochtig met dit weer.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ja, dat zal vast een probleem worden.

Dit is overduidelijk een gevalletje van teveel vocht op de plek waar je ze aan het drogen bent.
Ze drogen te langzaam, daardoor gaat het schimmelen als je vochtpercentage te hoog is.

Kan je ze niet drogen waar ze ook groeien?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het schuurtje is het probleem niet hoor.
Ook nu is dat goed te doen, maar dan moet je de toppen wel ophangen of op een rek leggen.

En NIET in een afgesloten houten kist, dat is in dit geval voornamelijk de boosdoener denk ik.

De beschimmelde toppen kun je nog watercuren als alternatief voor weggooien.

ja ophangen is een goed idee, maar dan hangen ze zo in het zicht. ik heb nu een houte kist met piepschuim aan de wanden gemaakt, en het daar in gelegt. is dit beter of blijft het schimmelen als het in een dichte kist zit (gaten aan de zijkanten geboord voor frisse lucht). anders moet ik toch iets anders verzinnen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja, die piepschuim helpt nou niet echt denk ik..
Gaten erin wel, maar dan is het misschien slim om er nog iets van een computerfannetje op aan te sluiten voor echte ventilatie.

Zowiso moet je er voor zorgen dat wat je verder gaat drogen 100% schimmel vrij is.
Verder, tja ik zou toch een betere plek zoeken.

Op je kamer drogen gaat niet? De geur valt best mee met een raampje open.
Of anders op zolder? Of bij een vriend/kennis/familie..

Is er echt geen mogelijkheid en blijft het schimmelen dan kun je er ook voor kiezen om geforceerd te drogen.

Ik zal wel eens gaan navragen bij vrienden. Beetje zonde als het nu alsnog mislukt he.
En over de geur, ik vind het eigenlijk stinken. Toen het net geknipt was rook het lekker sterk maar nu stinkt het. Hoort dat zo of is het al verpest.
Ps. Wat is geforceerd drogen?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Mijne hangen toch aardig mooi hoor:)
Nooit geen last van rot of schimmel.

badrangedboy zei:
Ik zal wel eens gaan navragen bij vrienden. Beetje zonde als het nu alsnog mislukt he.
En over de geur, ik vind het eigenlijk stinken. Toen het net geknipt was rook het lekker sterk maar nu stinkt het. Hoort dat zo of is het al verpest.
Ps. Wat is geforceerd drogen?

Tja wat is stinken, dat de geur veranderd tijdens het drogen klopt.
Maar als het niet echt meer een wiet lucht is.. Dan zou ik het hele zooitje gewoon water curen.
Kan je meteen doen ook, hoeft het niet droog voor de zijn.

Voor de termen watercuren en geforceerd drogen kun je op google kijken?
Veel lezen is de trick:wink:

MIA-1985

Wijs gebruiker
Wat goed helpt om te drogen zijn van die wasnetjes. Lijkt op een fuik voor vissen. je kan ze kopen bij de Action en de Blokker. :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vliegenhor werkt ook prima:)

Maar ophangen aan de takken vind ik toch echt het best.
Voor zowel de praktische kant van het drogen danwel de kwaliteit van de wiet.

MIA-1985

Wijs gebruiker
PepTalk zei:
Vliegenhor werkt ook prima:)

Maar ophangen aan de takken vind ik toch echt het best.
Voor zowel de praktische kant van het drogen danwel de kwaliteit van de wiet.

Yep, vooral als je wat grotere toppen hebt :)
De kleintjes kunnen prima op het netje hoor.

In iedergeval, suc6 ermee! :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik laat de kleintjes ook altijd op de tak hoor.
Anders ben je dus en hangend en op een netje aan het drogen, lekker dubbelop:P

Nee ik laat veel blad eraan, en elke fluuzje blijft op de tak zitten!

Moet wel zeggen dat het (half) gedroogd wel een stuk lastiger is om te knippen..

JJJ

Bewuste gebruiker
Het vocht moet ergens heen, piepschuim laat geen vocht door en absorbeert het ook niet, dat gaat dus niet werken. Het enige wat ik kan bedenken als je een flinke hoeveelheid wiet in een geheel afgesloten kist wil drogen, is er enorm veel vochtvreters neerleggen (en deze een aantal keer vervangen), of bijvoorbeeld een en bakje/schaal met zout (en dan een hele pot ofzo). Maar ik heb geen idee of je zo genoeg vocht kunt opnemen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Opnemen wel.
Maar hoe raakt de wiet haar vocht kwijt?
Er is niets geen ventilatie, en de kist op een plek zetten met hoge temp. zal alleen de groei van rot/schimmels verhogen.

gamezz

Bewuste gebruiker
NOOIT in een afgesloten ruimte "drogen" (het droogt zo goed als niet en schimmelt)
ik ga mijn oogst gewoon in men kamer ophangen aan een touwtje (hangt nu 1takje),
gelukkig heb ik geen gezeik van mijn moeder en mag ik gewoon drogen op me kamer.
zolang het huis niet naar wiet ruikt vindze het best (even raampje open en de geur is weg)

weyoun22

Bewuste gebruiker
ik heb dit ook gehad met 1 van mijn weckpotten waar ik de wiet kennelijk iets te vochtig nog heb ingedaan. zat helemaal vol met schimmel.

Zorg dus dat de toppen echt goed droog zijn voor je ze luchtdicht verpakt.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
dit is toprot, is wss al opgetrede voor het drogen, 1topje met toprot ongezien bij de rest hangen kan heel je oogst naar de klote helpen

Druppeltje

Bewuste gebruiker
Die top zag er voor de rot aardig mooi uit, zo te zien aan de foto.

Grote fout dus. dat je het in een afgesloten houten kist en ook nog es met piepschuim hebt gedaan.
Ach fouten leer je van he, dit zal jou de volgende keer niet meer gebeuren.

het is gewoon, als je je wiet hebt geknipt, en je laat dit in een gesloten en goed geïsoleerde ruimte liggen, dit binnen een dag al gaat rotten.
Natte wiet heeft ventilatie nodig .. en het liefst in een warme aangename ruimte

Bovenaan