Wiet: de onderbouwde feiten

Hakvlees

Experimenterende gebruiker
Goede uiteenzetting, netjes met bronvermeldingen erbij. Een artikel wat ik nog vaak uit de kast zal trekken tegen hersenloze anti-wiet kruisvaarders.

Einstein

Badass junkie
Ziet er goed onderbouwd uit, hoewel mijn ingebouwde paranoia voor tendentieuze artikelen standaard overuren begint te draaien bij dit soort teksten.
Het stuk over spacende verkeersdeelnemers vind ik wel enigszins getuigen van een te groot enthousiasme om cannabis af te schilderen als prachtig goedje waar helemaal niks verkeerd aan is.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Met dat blokje tekst over het verkeer was ik het ook niet eens. Je reactievermogen gaat wel degelijk achteruit en langzaam rijden is soms nog gevaarlijker dan te hard rijden. Op de snelweg met wiet lijkt me heel erg gevaarlijk.

Jammer dat alle onderzoeken over wiet (en drugs in het algemeen) van te voren al zo beïnvloed zijn door de meningen van de onderzoekers.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Veel dingen kloppen wel, maar vind het veel te pro wiet.

Er zijn inderaad een hoop voordelen, maar je moet zeker ook zo verstandig zijn om ook de nadelen te kunnen erkennen. Want die zijn er zeker.

In feite is het gewoon een artikel met bij een geraapte onderzoeken, die toevallig allemaal positief zijn uitgepakt.

lolnoob zei:
Je reactievermogen gaat wel degelijk achteruit

Ik heb het eens getest, en mijn reactie vermogen verbeterd zelfs met gemiddeld zo'n 0,003 seconde wanneer ik stoned ben.
Het enige gevaar dat ik zie in het stoned rijden is concentratie/oplettendheid..Je concentratie kan onder invloed van wiet ook verbeteren, maar dat is dan gericht op 1 ding. Bij het besturen van een auto moet je helaas 10 dingen tegelijk doen.

Escoban

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Ik heb het eens getest, en mijn reactie vermogen verbeterd zelfs met gemiddeld zo'n 0,003 seconde wanneer ik stoned ben.
Het enige gevaar dat ik zie in het stoned rijden is concentratie/oplettendheid..Je concentratie kan onder invloed van wiet ook verbeteren, maar dat is dan gericht op 1 ding. Bij het besturen van een auto moet je helaas 10 dingen tegelijk doen.

Ik ben wel eens dusdanig stoned geweest dat ik een deur sloot, weg liep en op eens merkte dat mijn arm nog vast zat aan de deurklink omdat ik hem nog niet losgelaten had. Als ik toen achter het stuur had gezeten was ik sowieso dood geweest.

Wietje

Belezen gebruiker
Uit ervaring vind ik dat rijden & wiet roken goed gaat, je moet niet op de ring in de spits gaan rijden als je stoned bent, dat is misschien iets té heftig, maar je kan zeeeker relax rijden, zonder nadelige gevolgen als je gesmoort hebt.

(schat natuurlijk zelf in, in hoeverre je capabel bent, maar als je heel moe bent ga je ook niet rijden... )

Einstein

Badass junkie
Uit pure logica vind ik dat het levensgevaarlijk is om stoned te rijden. "Relax" zal het zeker zijn, dat is ook meteen het grootste risico.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Escoban zei:
Ik ben wel eens dusdanig stoned geweest dat ik een deur sloot, weg liep en op eens merkte dat mijn arm nog vast zat aan de deurklink omdat ik hem nog niet losgelaten had. Als ik toen achter het stuur had gezeten was ik sowieso dood geweest.

Tja, het blijft zelf inschatten natuurlijk.
Ik maak zowel stoned als nuchter vele kilometers en merk dat ik toch echt minder gevaarlijk ben wanneer ik stoned ben.

Het verschil zit hem denk ik ook hoeveel (en dan vooral hoe vaak) je blowt.
Als je full time blowt zal het rijden onder invloed je beter afgaan denk ik.

Ongevaarlijk vind ik het ook niet, maar toch zeker het minst gevaarlijke verdovende middel om onder invloed op te rijden. (I.t.t. Alcohol, speed, coke, GHB, LSD, paddo's ect.)

Oom Klaas zei:
Als ik zou zeggen dat jij deranged bent is dat een feit, een onwaar feit weliswaar maar het blijft een feit.

Nee dan is het geen feit :wink:, maar een belediging :openmouth: (def. van ''feit'': ''permanente kennis waarvan een expertsysteem gebruik maakt'')
Een feit moet natuurlijk wel altijd onderbouwd kunnen worden!

Wietje

Belezen gebruiker
Einstein zei:
Uit pure logica vind ik dat het levensgevaarlijk is om stoned te rijden. "Relax" zal het zeker zijn, dat is ook meteen het grootste risico.

Levensgevaarlijk? ik denk eerder levensreddend, hoeveel mensen rijden er niet opgefucked rond
elke dag, ik hou me aan de regels, ben galant naar voetgangers fietsers, en andere auto's.
Als ik niet smoor en rij, ben ik ook sneller opgedraaid als er iemand een dom maneuver doet etc...

Dus nee, geef mij maar wat blowen, en relax rijen. keeps everybody happy.

Einstein

Badass junkie
Ok, wat jij wil. Neemt echter niet weg dat er waarschijnlijk zat mensen zijn die hier en daar tegen langsrijdende vrachtauto's en bijbehorende chauffeurs op zullen knallen als ze net iets teveel white widow in hun bloedsomloop hebben gegooid.

Voor veel mensen is:
Wietje zei:
schat natuurlijk zelf in, in hoeverre je capabel bent
teveel gevraagd.

Oom Klaas

Badass junkie
Wietje zei:
Einstein zei:

Levensgevaarlijk? ik denk eerder levensreddend, hoeveel mensen rijden er niet opgefucked rond
elke dag, ik hou me aan de regels, ben galant naar voetgangers fietsers, en andere auto's.
Als ik niet smoor en rij, ben ik ook sneller opgedraaid als er iemand een dom maneuver doet etc...

Blijf lekker in je droomwereldje. :tearsofjoy:

Wietje

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Wietje zei:
Einstein zei:

Blijf lekker in je droomwereldje. :tearsofjoy:
sure will :stoned:

Bovenaan