wiet chocolade

space scientist

Wijs gebruiker
ik wou aankomend weekend me zakje NLX maar omtoveren in spacechocolade :grin: Maar hoe maak je het precies, kon niet echt wat vinden met google of hier op het topic.

ik weet dat THc zich hecht aan vetten en zuren, maar zou chocola genoeg vet hebben om de THC goed op te nemen?

Of weet iemand anders nog iets, wil gewoon simpel een spacereep maken :grin:

Ik hoor het wel

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
de chocolade "au bain marie" verwarmen. Dit is dus, in een warmtebestendig bakje, die op de pan past(klein pannetje, groot bakje) , water in de pan, net niet aan de kook brengen. smelt hierin de chocolade( in het bakje) de chocolade mag niet te warm worden, je moet je vinger er nog even in kunnen houden

puur ongeveer 100 gram chocolade voor een grammetje wiet of hasj

goed grinden, bijna tot poeder

als de chocolade gesmolten is, de wiet toevoegen, en de pan van het vuur..

pak nu minicakevormpjes en verdeel hier de chocolade over.

Bij melkchocolade, de tempratuur nog lager (40 graden maximaal)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Je kan ook: kruidenwietboter maken...

hier het zelfde, de boter "au bain marie" smelten, dan knoflook, bacilicum, koriander, zout. en de wiet toevoegen. lekker met stokbroodjes :wink:

En gebruik roomboter, daar lost de thc in op

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
space scientist zei:
dus je hebt geen extra vet nodig, das mooi :grin:

moet je het nog laten trekken of is dat niet nodig?

bij chocolade niet, omdat je niets weggooit zoals bij extactie, blijven alle stofjes erin zitten. en chocolade is MAO remmer

space scientist

Wijs gebruiker
is een gram per persoon wel genoeg?

is voor iemand die al 2 jaar is gestopt met wiet en zelf heb ik ook al 4 maanden geen wiet gerookt

(best wel lang geen wiet meer gedaan eigenlijk :grin: )

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
zou genoeg moeten zijn, hou voor de zekerheid een extra grammetje apart, voor het geval... en eet niet ineenkeer de hele reep op, met zn allen :) te veel is snel binnen.

Bovenaan