Ik hoor en lees het helaas heel vaak dat mensen, vooral jongelui, 3-mmc misbruiken.
Ik begrijp uit verhalen (zelf geen ervaring) dat 3-mmc erg lekker is en eens iets “nieuws”. Jammer dat er dan zovelen niet verstandig mee om kunnen gaan en niet beseffen dat het echt enorme problemen kan geven in de toekomst. Nu merk je niks behalve een kater maar over een jaar of 10, 20, 30 kun je echt vreselijke BLIJVENDE klachten krijgen. Misschien nog wel groter dan bij mdma/xtc misbruik. Over 3-mmc is nog weinig tot niets bekend over lange termijn schade. Wel is bekent dat het een grote aanslag is op je hart en bloedvaten. Ook al bij “verstandig” gebruik, dus laat staan bij zulk extreem misbruik.
Je kunt aannemen dat het vergelijkbaar zal zijn als blijvende mdma hersenschade. En die is al echt zo niet leuk en heftig..
In mijn optiek echt onverantwoord om een stof die je niet kent zo te misbruiken. En dan die mega hoge doseringen ook! Een gram in een weekend is echt zoooo veel!
Ik had begrepen dat doseringen van boven de 200mg al als flink hoog word beschouwd.
https://www.changingperspective.info/3-mmc/3-mmc-veelgestelde-vragen-f-a-q/
Ook kan 3-mmc door zoveel misbruik straks weer slecht in het nieuws komen dat het een “rampdrug” is en stand te pee verboden moet worden door de regering. Een slecht imago dus zoals zoveel drugssoorten.
Terwijl als je “normaal” en “verstandig” omgaat met middelen, veel drugssoorten redelijk veilig zijn in gebruik. Maar ja, velen gebruiken hun verstand niet als het op drugs aan komt.