werkt methadon 24 uur?

silverfish

Bewuste gebruiker
En dan nog een vraagje: werkt methadon echt 24 uur? Bij mij is die troep altijd na 16 tot 20 uur uitgewerkt, al neem ik maanden achter elkaar dezelfde dosering. Ik neem ze nu dus ook om de 20 uur in plaats van om de 24 (al naar gelang hoe ik me voel lukt het af en toe wel om het 24 uur vol te houden).
Met andere woorden; ik schuif de inname elke dag 4 uur naar voren. Volgens mijn arts moet het zelfs max. 36 uur werken maar ik geloof daar niet meer in. Wat is jullie mening? Ik kende vroeger een hoop mensen die altijd ziek waren als ze hun meth gingen halen na 24 uur, ook als ze nooit dope bijgebruikten. En zijn er zaken die van invloed zijn op de duur van de werking zoals bv bepaalde voedingsmiddelen/medicijnen?

needlefreak

Bewuste gebruiker
Drink je veel alcohol?
Alcohol verkort de werkingsduur van methadon. Daardoor begin je te ontwennen voordat je de volgende dosis inneemt.

silverfish

Bewuste gebruiker
Tja, geen gigantische hoeveelheden maar toch wel een paar biertjes of wijntjes na mijn werk voor het avondeten. Misschien dat dat de oorzaak is. :beer:

mammoet

Experimenterende gebruiker
hoi wat mij betreft werkt het 24 uur maar ik neem niet veel metha<wat mn vriend betreft bij hem werkt het ook geen 24 uur maar zoiets van 16 tot 20 uur ,ik heb zo het idee dat het ook met je stofwisseling te maken heb al weet ik dast niet zeker.frappante is dat metha bij mij wel weer sneller werkt na inname dan bij mijn vriend

jaja

Bewuste gebruiker
Bij mij werkte de meet ook zo'n 16 uur.
Imo is de duur van de werking idd ook afhankelijk van je stofwisseling.

silverfish

Bewuste gebruiker
Yep, het duurt bij mij minstens 2 uur voordat ik iets voel (m.a.w. voordat ik me weer enigzins normaal voel en in staat ben om te functioneren). De eerste keer dat ik methadon kreeg - helaas alweer zo'n 20 jaar geleden, ik was er vroeg bij :cry: - kreeg ik vloeibare meet en die werkte veel sneller, zeker binnen een uur. Ik voelde me er veel lekkerder op dan op pillen. Heb nu helaas al weer 15 jaar geen vloeibare meta meer gehad maar ga proberen het via de apotheek te verkrijgen zodat ik makkelijker kan doseren (in verband met de afbouw).

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Afhankelijk van de dosering kan het korter of langer dan het GEMIDDELDE van 20 à 24 uur werken.

Hoe meer methadon er in je bloed zit, hoe langer het duurt om alles af te breken.

Ik weet niet op hoeveel mg je nu zit, maar 10 mg werkt dus korter dan 80 mg.

silverfish

Bewuste gebruiker
10 mg inderdaad... ga volgende week proberen naar 7,5 mg af te bouwen. Neem het overigens nog steeds om de 16 a 20 uur.. Als ik mijn 2 pillen neem merk ik na 2 uur dat ik me iets beter voel en na een uur of 8 neemt dat gevoel weer langzaam af en begin ik me slechter te voelen (kippenvel, kramp, algehele malaise etc).

Bovenaan