Welke wiet is geschikt?

Hallo,

Ik ben een vrouw van 25 jaar.
Ik heb mega veel gaande right now (like everybody else, I know). Ik denk altijd extreem veel na, heb sinds kort last van paniekaanvallen, volg therapie en moet van alles en nog wat doen right now. Nuchter zijn heb ik savonds moeite mee i.v.m. m'n te drukke hypere hoofd. Ik ben op zoek naar de juiste wiet om savonds rond een uurtje of 8/9, 1 joint van te draaien voor wat rust het in m'n hoofd. Der zijn natuurlijk verschillende soorten met verschillende effecten. De ene is extreem heftig en intens en de ander is wat chiller en rustiger. Ik rook al een paar jaar dagelijks, recent 9 maanden gestopt maar nu weer begonnen. Heeft iemand advies over welke wiet geschikt zou zijn? Ik heb er nog steeds te weinig verstand van.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
CBD wiet is het eerste wat in me opkomt. Ik gebruik het zelf ook om toch wat wiet te roken zonder een malend hoofd te krijgen of paranoia te worden.

Boyman

Bewuste gebruiker
Hey spacepants!

Wiet heb je eigenlijk in 2 "soorten". Ik lees over het algemeen dat sativa als stimulerend wordt beschouwd en indica als stonend. Jij zal dus zo te horen meer op zoek zijn naar een indica strain (binnen welke kolom de strains vallen die jouw coffeeshop aanbieden, zul je even moeten googelen. Dat verschilt namelijk nogal). Die zijn over het algemeen wat lager in hun THC gehalte waardoor je meer dat rustige gevoel krijgt dat jij zoekt. Op andere plekken lees ik dan wel weer dat die verschillen puur subjectief zijn en geen wetenschappelijke basis hebben.. Je zult dus zelf maar moeten kijken of het voor jou werkt.

Persoonlijk zou ik aanraden of je misschien beter kunt proberen of je zonder wiet ook rust in je hoofd kunt krijgen door bijvoorbeeld mindfulness of meditatie :). Niet dat ik iets tegen wiet heb, maar zelf heb ik er spijt van gehad dat ik jarenlang mijn onrust in mn hoofd probeerde weg te blowen waardoor het veel langer geduurd heeft dan nodig was voordat ik hier zelf mee leerde om gaan. In mijn geval maakte wiet de onrust zelfs erger, dat was voor mij in ieder geval een reden om te stoppen.

SnowGolem

Newbie
Hoi SP,

Ik rook sinds een aantal maanden af en toe wiet, ben nog wel echt een groentje wat cannabis betreft. Ben er ook mee begonnen om me zo nu en dan savonds af te leiden van mijn eigen gedachten.

Ik heb nu 3 wiet soorten geprobeerd, maar ik ben wel heel tevreden over de White Widow. Die haal ik voorgedraaid bij de lokale shop, zelf draaien gaat me niet lukken. Ik begrijp dat dit wel een redelijk gangbare soort is. Ik wordt er in ieder geval lichamelijk en mentaal enorm relaxed van, en lig eigenlijk de hele avond met een beste "couch lock" op de bank, lekker muziek te luisteren. Geen stress en geen vervelende gedachtes!

Hope this helps! :handwaving1:

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Hoi SP,

Ik rook sinds een aantal maanden af en toe wiet, ben nog wel echt een groentje wat cannabis betreft. Ben er ook mee begonnen om me zo nu en dan savonds af te leiden van mijn eigen gedachten.

Ik heb nu 3 wiet soorten geprobeerd, maar ik ben wel heel tevreden over de White Widow. Die haal ik voorgedraaid bij de lokale shop, zelf draaien gaat me niet lukken. Ik begrijp dat dit wel een redelijk gangbare soort is. Ik wordt er in ieder geval lichamelijk en mentaal enorm relaxed van, en lig eigenlijk de hele avond met een beste "couch lock" op de bank, lekker muziek te luisteren. Geen stress en geen vervelende gedachtes!

Hope this helps! :handwaving1:
Koop een joint roller. Ik rook ook sporadisch een joint, maar die voorgedraaide joints vind ik zeer vies.

Met zo’n joint roller kan ik hem toch zelf rollen en veel lekkerder maken, plus zelf bepalen hoeveel ik erin doe.

mitchieee

Wijs gebruiker
Nope, absoluut niet doen.
Slecht, zeer slecht advies!
Als het meezit ben je maar een jaar je rijbewijs kwijt, als het tegenzit veroorzaak je een ongeluk met alle gevolgen van dien
dat is zeker zo’ ik heb me rijbewijs 4 jaar en blow’ 3 jaar nu hasjes achter het stuur wel’ maar mensen zeggen altijd dat je sloom ervan wordt’ ik wordt er altijd juist scherper van’ me eige risico wel hoop er wel binnen een jaar mee te stoppen’ stom en onhandig

Boyman

Bewuste gebruiker
dat is zeker zo’ ik heb me rijbewijs 4 jaar en blow’ 3 jaar nu hasjes achter het stuur wel’ maar mensen zeggen altijd dat je sloom ervan wordt’ ik wordt er altijd juist scherper van’ me eige risico wel hoop er wel binnen een jaar mee te stoppen’ stom en onhandig
Niet alleen "jouw eigen risico", je brengt er ook de rest van de verkeersdeelnemers mee in gevaar. Ik heb het vroeger zelf ook gedaan maar er op terugkijkend enorm spijt van en zou het niet meer doen. Ook al voel je je niet onder invloed, mocht je toch een ongeluk veroorzaken zul je de rest van je leven rondlopen met de vraag "wat als ik nuchter was geweest?".

Waterpijp-bong.nl

Experimenterende gebruiker
Sponsor
dus er staat alertness bij sativa’ dan lijk het me tog dat je met sativa best in het verkeer kan deelnemen

zoals anderen ook zeggen: onder invloed in het verkeer is nooit verstandig, niet alleen voor jezelf, ook voor anderen!
De ‘alertness’ kan je beter op andere zakken toepassen dan het verkeer.

Bovenaan