Welke grenswaarden thc urine

Jasonwachtmeester

Experimenterende gebruiker
Heb 12-12 een rijbewijs keuring ivm drugsmisbruik.
Nu mijn vraag er wordt getest op thc maar welke grenswaarden worden er gebruikt?

Je kunt NL op internet test kopen voor paar euro (10'-)
Maar waarom sturen ze het dan op naar de. Lab als.je voor een tientje het ook kunt testen?

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter

in dit topic hebben ze het over een waarde van 50ng/ml waar je niet over mag gaan.

En ik denk dat een instantie zoals het CBR niet heel veel vertrouwen heeft in een zelftest van een 10tje.

Heb 12-12 een rijbewijs keuring ivm drugsmisbruik.
Nu mijn vraag er wordt getest op thc maar welke grenswaarden worden er gebruikt?

Je kunt NL op internet test kopen voor paar euro (10'-)
Maar waarom sturen ze het dan op naar de. Lab als.je voor een tientje het ook kunt testen?
Omdat de testen van een tientje alleen positief of negatief testen en de testen van het lab kunnen zien of je ook daadwerkelijk boven de grenswaarde zit (die voor cannabis meestal op 50 zit).

Jasonwachtmeester

Maar als je dus test en die geeft aan 40 dat ziet cbr dat toch ook als hey je hebt pas nog drugs gebruikt ( binnen 1 jaar sowieso ) of mogen ze dat niet mee tellen ,?

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Maar als je dus test en die geeft aan 40 dat ziet cbr dat toch ook als hey je hebt pas nog drugs gebruikt ( binnen 1 jaar sowieso ) of mogen ze dat niet mee tellen ,?

Deze snap ik niet helemaal, wat bedoel je precies?

Als jij een zelftest doet die als waarde 40 aangeeft, dan zal het CBR dit ook gaan zien. Ook kan dit natuurlijk hoger uitvallen, want een test die je zelf kan kopen voor een euro of wat is niet heel precies denk ik. Die zelftesten zijn meer om te geven dat je drugs nog aantoonbaar is en je bijv niet moet rijden.

Laatst bewerkt:

Jasonwachtmeester

Een zelf test geeft thuis alleen aan positief , negatief of ongeldig.

Wat ik bedoel is de cut-off waarde die cbr gebruikt is 50nl mg. Maar als je een test laat doen in lab en die geeft aan 40 dan zou je zeggen dat je de slaagt voor de test want lager dan die 50 waar cbr over spreekt maar 40 betekent dat je afgelopen maanden nog gebruikt hebt anders zou het nl 0 moeten zijn, Want je laat je keuren en geeft daaraan dat je dus een jaar nuchter bent geweest. Dat moet je ook zeggen anders krijg je sowieso je rijbewijs niet terug of hij wordt in mijn geval niet weer verlengd.

Hoop dat ik het zo iets duidelijker uitgelegd heb.

Bovenaan