Welke drug moet ik gebruiken?

Er9193

Newbie
Ik ga dit binnenkort naar een festival hier wil ik weer drugs gebruiken. Mijn probleem is dat ik bij mdma en xtc teveel nadenk over de eventuele slechte gevolgen en hierdoor erg vervelende paniek aanvallen krijg tijdens een festival. Denken dat ik te hard ga of dat men hartslag te hoog is. Bij elkaar heb ik dit misschien 1 uur, de rest van de tijd heb ik het fantastisch. Weet iemand van jullie welke drug misschien beter zou werken voor mij en waar ik minder snel een angstaanval van krijg? Zelf dacht ik aan iets als miauw.

Vchip

Badass junkie
Matige dosis 5apb.. Lijkt op mdma, maar vind hem lekkerder en makkelijker.

https://psychonautwiki.org/wiki/5-APB

Zou zo'n 60mg gebruiken, en af en toe wat water drinken als je aan het spacen bent. Zou het bij één middel houden, en zou niet bijnemen. Tenzij je na 3uur niks voelt, dan zou je evt nog bij kunnen nemen maar beter van niet. Dan moet je echt gaan opschrijven hoe laat je het middel hebt ingenomen. 2cb is ook wel leuk, gaat de wereld andere kleuren krijgen. Snuifcoke is ook wel leuk, zeker icm alcohol maar is zeer ongezond voor je. Moet je dus niet te vaak doen.

Er9193

Newbie
Bedankt voor je reactie! Ik weet alleen niet of dat het beste is. Ik heb een keer truffels gedaan en ben er toen achtergekomen dat juist het vervagen van men normale beeld me aanzet tot angst en dat 2cb erger is dan truffels.

New Dawn

Bewuste gebruiker
6-APB is dan ook het overwegen waard, het werkt een stuk langer dan MDMA,
als je dan een uur hebt lopen piekeren heb je er nog 8 over om te feesten... :upsidedown:

Niet te vroeg bijnemen, het kan errrrrrrg lang duren voordat de werking begint.

6-APB was first synthesized in 1993 by David E. Nichols as a potential non-neurotoxic alternative to MDMA.[1] However, it did not come into popular recreational use until over a decade later, where it briefly entered the rave scene and global research chemicals market. It was sold along with other novel benzofuran entactogens under the name "Benzofury" before its sale and import were subsequently banned.[citation needed]

Subjective effects include anxiety suppression, disinhibition, muscle relaxation, and euphoria.

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Heb je nuchter ook last van paniekaanvallen of alleen op mdma tijdens een feestje ?
En wat is de dosis die je neemt waardoor je zo gaat nadenken ?
Misschien een optie om een lagere dosis te gebruiken.

Ik zou niet een nieuwe drug nemen op een feestje als je gevoelig bent voor angstaanvallen.
Weet van mijzelf dat ik totaal niet kan tegen die drukte op grote feesten en dan ook al snel niet chill voelt terwijl op kleinere feestjes gaat het allemaal prima.

Er9193

Newbie
Dat heb ik wel een tijd gehad terwijl ik het deed maar ook een tijd niet. Ik heb ook nog alleen drugs gebruikt op festivals en niet in een andere omgeving. Ik denk dat het ook voor een deel ook inderdaad komt door alle spanning op een festival. Het zien lopen van ehbo mensen kan me bijvoorbeeld ook al angstig maken.
De reden dat ik dacht aan een nieuw soort drug gebruiken is eigenlijk alleen omdat ik dan niet op voorbeelden kan komen dat dat mis is gegaan en daardoor wat minder angstig wordt

Boyman

Bewuste gebruiker
Aan drugsgebruik zit altijd risico's verbonden. Dat hoort erbij en dat is iets wat je zult moeten accepteren als je het wilt doen. Taak is aan jou om aan harm reduction te doen en die risico's zo klein mogelijk maken :) Over het algemeen zijn de meeste drugs relatief ongevaarlijk zolang je normaal doseert en geen gekke dingen doet. Zolang jij een normale dosis MDMA neemt, af en toe water drinkt, niet (te veel) bijneemt en zorgt dat je niet oververhit raakt, zou je je geen zorgen hoeven maken. Als het vooral de hoge hartslag is die je bang maakt dan zul je met andere drugs in dezelfde categorie, zoals 3-MMC, niet veel beter af zijn. Je kunt beter accepteren dat deze verhoogde hartslag nou eenmaal deel uitmaakt van het "totaalpakket" van een stimulerende drug.

Wat bijzonder dat je angstaanvallen krijgt tijdens MDMA gebruik trouwens. Ik heb ook wel last van angst gehad in de come-up maar zodra ik eenmaal ging kon ik me nergens meer druk om maken. Ik sluit me verder wel aan bij wat anderen zeggen, drugs de eerste keer thuis - of in ieder geval in een veilige en vertrouwde omgeving - doen zorgt ervoor dat je kunt ervaren hoe het bevalt en wat er met je gebeurt. De come-up van heel veel drugs kan je angstig of oncomfortabel maken en als je dat voor het eerst moet doormaken in een drukke, luide omgeving waar je je niet op je gemak voelt dan kan dat erg onprettig zijn. En natuurlijk hoe minder je neemt, hoe minder heftig je bijwerkingen. Maar ook hoe minder intens de ervaring :wink:

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Wat bedoel je met miauw? 3mmc? Dit valt onder de klasse cathinone-drugs, en die staan erom bekend dat ze hartkloppingen veroorzaken. Daar schiet je denk ik niet veel mee op.

De reden dat ik dacht aan een nieuw soort drug gebruiken is eigenlijk alleen omdat ik dan niet op voorbeelden kan komen dat dat mis is gegaan en daardoor wat minder angstig wordt
Bedoel je nieuwe stoffen, research chems? Ook daarmee kan wat misgaan.

Je kan zelf de kans verkleinen door verstandig ermee om te gaan, goed geïnformeerd te zijn en je aan de gemiddelde dosis houden. Mss wat minder te nemen in jouw geval.
Vind je het moeilijk om de controle los te laten? Die indruk krijg ik een beetje?

Er9193

Newbie
Wat bedoel je met miauw? 3mmc? Dit valt onder de klasse cathinone-drugs, en die staan erom bekend dat ze hartkloppingen veroorzaken. Daar schiet je denk ik niet veel mee op.

Bedoel je nieuwe stoffen, research chems? Ook daarmee kan wat misgaan.

Je kan zelf de kans verkleinen door verstandig ermee om te gaan, goed geïnformeerd te zijn en je aan de gemiddelde dosis houden. Mss wat minder te nemen in jouw geval.
Vind je het moeilijk om de controle los te laten? Die indruk krijg ik een beetje?
Ik denk dat dat het goed omschrijft ja.

Blyatman

Badass junkie
Mijn probleem is dat ik bij mdma en xtc teveel nadenk over de eventuele slechte gevolgen en hierdoor erg vervelende paniek aanvallen krijg tijdens een festival.
Ik ga er niet omheen draaien maar, als je deze negatieve gevolgen krijgt door gebruiken.

Gebruik dan geen drugs.

ik wil niemand voor zijn teen stoten, maar ik zie de meest belachelijke aanmoediging voorbij komen. Terwijl iemand die paniek aanvallen krijgt door drugsgebruik.. is alles behalve harm reduction!

ja onpopulaire mening, maar het moet gezegd worden

Hangt er vanaf welk effect je wilt

energie:
speed, cocaine

trippy:
2cb, truffels, lsd, wiet

verdooft:
GHB, alcohol, benzo's, wiet

Ik zou zelf geen miaw doen, niet alleen zul je cravings van hier tot tokio ervaren, maar ook waan ideën, paranoide gedrag, en kan je last van je hart krijgen.

New Dawn

Bewuste gebruiker
Ik ga er niet omheen draaien maar, als je deze negatieve gevolgen krijgt door gebruiken.

Gebruik dan geen drugs.

ik wil niemand voor zijn teen stoten, maar ik zie de meest belachelijke aanmoediging voorbij komen. Terwijl iemand die paniek aanvallen krijgt door drugsgebruik.. is alles behalve harm reduction!

Adviseren om helemaal te stoppen met alle drugs omdat een specifiek middel tijdelijke paniek kan veroorzaken gaat ook weer een beetje ver, toch..?

Het ene middel is absoluut het andere niet, door paniek te blijven ontlopen los je het niet op, door paniek te ervaren leer je er beter mee omgaan...

What does not kill you, makes you stronger.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Adviseren om helemaal te stoppen met alle drugs omdat een specifiek middel tijdelijke paniek kan veroorzaken gaat ook weer een beetje ver, toch..?

Het ene middel is absoluut het andere niet, door paniek te blijven ontlopen los je het niet op, door paniek te ervaren leer je er beter mee omgaan...

Ik ben het er wel mee eens hoor. Als je zo angstig wordt van drugs, waarom zou je het dan nog moeten nemen? Je neemt het voor je plezier lijkt me. Als dat niet lukt dan is het het risico ook niet waard.

New Dawn

Bewuste gebruiker
Ik ben het er wel mee eens hoor. Als je zo angstig wordt van drugs, waarom zou je het dan nog moeten nemen? Je neemt het voor je plezier lijkt me. Als dat niet lukt dan is het het risico ook niet waard.

Misschien lees ik ergens overheen, maar ik zie hier alleen MDMA genoemd worden als middel dat een angstige fase kent?
Verschillende middelen hebben een verschillend verloop, zeker in de come-up zoals ook @Boyman hierboven omschrijft.

Als ik MDMA neem dan komt het snel opzetten, die fase voelt vaak ongemakkelijk, daarna is het een paar uur leuk waarna het middel eigenlijk altijd te snel uitgewerkt begint te raken, ik ben geneigd om bij te nemen om het gevoel terug te krijgen, wat eigenlijk nooit echt lukt.

Als ik 6-APB neem dan komt het langzaam opzetten, zo langzaam dat ik twijfel of het wel iets gaat doen, uiteindelijk bekruipt het middel mij en neemt het me mee naar de top van de ervaring zonder dat er een ongemakkelijke fase was, vanaf de top lijkt het nog eindeloos lang door te gaan voordat je het gevoel hebt dat het uitgewerkt raakt, bijnemen hoeft niet meer want het feest is afgelopen en ik ben fysiek gewoon op.

Het zien lopen van ehbo mensen kan me bijvoorbeeld ook al angstig maken

Waar komt deze angst vandaan? Heb je ooit een slechte ervaring gehad met een EHBO-er?

Ik word juist kalm van mensen die in EHBO getraind zijn, het geeft mij het gevoel dat er nuchtere alerte mensen om me heen lopen die direct behulpzaam zullen handelen als iemand een fysiek of mentaal probleem heeft, ze zijn daar voor jou, ongeacht wie je bent of wat je gebruikt hebt, ze kunnen je naar een koele rustige plek brengen zodat je even op adem kunt komen als het je teveel wordt.

Laatst bewerkt:

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022

Gebruik dan geen drugs.
alcohol is ook oke ,wat minder angst gevoelens.
kan je zelfs zonder drug een leuke avond hebben:upsidedown:

ps:blyatman ,ben je uitgezonden geweest ....pb

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Alcohol is een harddrug en stond in 2009 op plaats 4 in de lijst van gevaarlijkste drugs... :grimacing:
vertel dat aan grappenhuis

alcohol is de grootste killer van elke substantie,
heb meer maten verloren met alcohol dan met welke andere drug of criminaliteit dan ook ....
maarja accijns is a hell of a drug @nederlandse staat
maar ja politiek geloof en voetbal is a never ending story

Flualhamdulillam

Badass junkie
Zijn gewoon je gedachtes. Ik zou je dosis verminderen en een jointje direct na het innemen van je xtc. Dan ga je zooo lekker.
Wiet kan op zichzelf al paniekaanvallen veroorzaken. Dat combineren met een stimulant waarbij je ook last hebt van paniekaanvallen, kan vervelend uitpakken! Maar het kan ook dat OP wiet altijd kalmerend heeft ervaren en dat het helpt niet te over-thinken. Bij mij werkt wiet helaas niet zo simpel haha

Packjam

Belezen gebruiker
Ik ga dit binnenkort naar een festival hier wil ik weer drugs gebruiken. Mijn probleem is dat ik bij mdma en xtc teveel nadenk over de eventuele slechte gevolgen en hierdoor erg vervelende paniek aanvallen krijg tijdens een festival. Denken dat ik te hard ga of dat men hartslag te hoog is. Bij elkaar heb ik dit misschien 1 uur, de rest van de tijd heb ik het fantastisch. Weet iemand van jullie welke drug misschien beter zou werken voor mij en waar ik minder snel een angstaanval van krijg? Zelf dacht ik aan iets als miauw.
krijg je hetzelfde, neem een benzo een etizolam of een halve clonazolam

L

Lid 153446

Gast

Gebruik dan geen drugs.

Mee eens.
Zo'n gevoeligheid voor angst/paniek is link, en balen als je het hebt. Zou er niet mee gaan klooien.

Ben voor de vrijheid om drugs te gebruiken, dus ook dat het niet hoeft, maar mag... Mits het verantwoord is.

And if it does kill you, problem solved...?
Ik heb niet het gevoel dat er enige drugs zijn, die geen relatie hebben met je emoties. Zelfs weed kan - bij een extreem laag percentage van de mensen, dus kans is echt klein - grote psychische gevolgen hebben door een Psychose te triggeren.

Angsten aangaan is prima uitgangspunt, maar misschien slimmer om dat 's met je huisarts te bespreken als eerste stap.
Doe dat onder ogen zien van je angsten even zonder drugs, IMO.

En have fun, zonder die extra stimulatie.

Packjam

Belezen gebruiker
Mee eens.
Zo'n gevoeligheid voor angst/paniek is link, en balen als je het hebt. Zou er niet mee gaan klooien.

Ben voor de vrijheid om drugs te gebruiken, dus ook dat het niet hoeft, maar mag... Mits het verantwoord is.

And if it does kill you, problem solved...?
Ik heb niet het gevoel dat er enige drugs zijn, die geen relatie hebben met je emoties. Zelfs weed kan - bij een extreem laag percentage van de mensen, dus kans is echt klein - grote psychische gevolgen hebben door een Psychose te triggeren.

Angsten aangaan is prima uitgangspunt, maar misschien slimmer om dat 's met je huisarts te bespreken als eerste stap.
Doe dat onder ogen zien van je angsten even zonder drugs, IMO.

En have fun, zonder die extra stimulatie.
Dit is ern communicatie middel hoe verstandig mogelijk om te gaan met legale en illegale drugs, niet een communicatie middel om met het vingertje te wijzen en te zeggen: and have fun zonder stimulatie, dan zit je op de verkeerde gedachten-wissel interface. Ik bedoel kom op hee vertel dat aan je kinderen, de meesten hier zijn de 21 al gepasseerd

Laatst bewerkt:

(te)vaakfeest

Belezen gebruiker
0Ik ga dit binnenkort naar een festival hier wil ik weer drugs gebruiken. Mijn probleem is dat ik bij mdma en xtc teveel nadenk over de eventuele slechte gevolgen en hierdoor erg vervelende paniek aanvallen krijg tijdens een festival. Denken dat ik te hard ga of dat men hartslag te hoog is. Bij elkaar heb ik dit misschien 1 uur, de rest van de tijd heb ik het fantastisch. Weet iemand van jullie welke drug misschien beter zou werken voor mij en waar ik minder snel een angstaanval van krijg? Zelf dacht ik aan iets als miauw.
Ik zeg een beetje keta (wel eerst van tevoren testen, sterkte en enz.' Even kijken na wat voor dosis je wilt. Gecombineerd met phenibut , thai white kratom en misschien nog een micro dosis lsd of truffels ofzo. Maarja dat zal ik dan doen. Dit is alles behalve een adves haha 😂 Ja bij mij gaan die middelen prima samen (micro dosis lsd nog nie gedaan, maar kan niks bedenken waarom dat niet samen zou gaan). Ook had ik van alles even de doseringen perfect (exact)op orde willen hebben. Durf je bijna een garantie te geven dat je met deze combi niet para word(keta is niet noodzakelijk).

(te)vaakfeest

Belezen gebruiker
Mijn eerlijk advies zou zijn, als je er al uibekend mee bent en toch wilt gebruiken. Goede kwaliteit thai white kratom(6.5g) en Phenibut (2g), Werkt bij mij prima(=/-100 KG) , doseringen zijn voor iedereen anders uiteraard.

(te)vaakfeest

Belezen gebruiker
Mijn eerlijk advies zou zijn, als je er al uibekend mee bent en toch wilt gebruiken. Goede kwaliteit thai white kratom(6.5g) en Phenibut (2g), Werkt bij mij prima(=/-100 KG) , doseringen zijn voor iedereen anders uiteraard.
Begin dosissen , kratom een half uur voor het feest. Pheni hmm iets van een uur , piek zou op papier =/- na 2 uur zijn , maar ervaar dit zelf anders. Oke Oke nog de
WAARSCHUWING: PHENIBUT EN KRATOM KUNNEN ALLEBEI ZEER VERSLAVEND ZIJN/ZIJN MIDDELEN MET EEN REDELIJK VERSLAFNGSPOTENTIE . DIT IS MIJN UITSPRAAK EN HIER MOET U HET MEE DOEN.

Bovenaan