Ik ben het er wel mee eens hoor. Als je zo angstig wordt van drugs, waarom zou je het dan nog moeten nemen? Je neemt het voor je plezier lijkt me. Als dat niet lukt dan is het het risico ook niet waard.
Misschien lees ik ergens overheen, maar ik zie hier alleen MDMA genoemd worden als middel dat een angstige fase kent?
Verschillende middelen hebben een verschillend verloop, zeker in de come-up zoals ook
@Boyman hierboven omschrijft.
Als ik MDMA neem dan komt het snel opzetten, die fase voelt vaak ongemakkelijk, daarna is het een paar uur leuk waarna het middel eigenlijk altijd te snel uitgewerkt begint te raken, ik ben geneigd om bij te nemen om het gevoel terug te krijgen, wat eigenlijk nooit echt lukt.
Als ik 6-APB neem dan komt het langzaam opzetten, zo langzaam dat ik twijfel of het wel iets gaat doen, uiteindelijk bekruipt het middel mij en neemt het me mee naar de top van de ervaring zonder dat er een ongemakkelijke fase was, vanaf de top lijkt het nog eindeloos lang door te gaan voordat je het gevoel hebt dat het uitgewerkt raakt, bijnemen hoeft niet meer want het feest is afgelopen en ik ben fysiek gewoon op.
Het zien lopen van ehbo mensen kan me bijvoorbeeld ook al angstig maken
Waar komt deze angst vandaan? Heb je ooit een slechte ervaring gehad met een EHBO-er?
Ik word juist kalm van mensen die in EHBO getraind zijn, het geeft mij het gevoel dat er nuchtere alerte mensen om me heen lopen die direct behulpzaam zullen handelen als iemand een fysiek of mentaal probleem heeft, ze zijn daar voor jou, ongeacht wie je bent of wat je gebruikt hebt, ze kunnen je naar een koele rustige plek brengen zodat je even op adem kunt komen als het je teveel wordt.