Welk tripmiddel?

Hallo allemaal.

Ik zit nu al een tijdje op dit forum rond te neuzen, en wil zeer graag een keer een trip meemaken. Nu weet ik alleen van mijzelf dat ik een beetje een control-freak ben, en wil ik dus absoluut met een milde trip beginnen om te kijken of dit wel iets voor mij is.

Mijn drugsverleden bestaat uit 5x mdma (waarvan 1x fout ging), een aantal keer sos, een paar keer kleine dosissen ketamine en zeer veel ervaring met wiet/hasj (spacecake).

Waarmee raden jullie mij aan kennis te maken met het trippen?

Ik zat zelf te denken aan een kleine portie truffels, omdat die mij het meest mild leken, maar welke
(milde) soort raden jullie mij dan aan en hoeveel gram daarvan?

Of is het misschien verstandiger om met een kleine dosis 2-CB of paddo's te beginnen (al lijkt mij dit toch heftiger :wink:)

Alvast bedankt,

Bert

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Paddo's werkt bij mij mentaal hard, LSD minder maar dat duurt enorm lang. Ik zou als ik jou was een lachgas proberen en ketamine. Dat is een fijne binnenkomer.

2-cb werkt ook erg rustig vind ik zelf. De minst erge mindfuck.

**NYX**

Newbie
Je zou met een halve portie cubensis kunnen beginnen. Neem gewoon echt de helft zelfs een kwart van een portie. Liever dat je de eerste keer dan alleen een beetje voelt wat het middel doet en dat het je angst ervoor wegneemt. De tweede keer zou je dan echt voor een 'trip' kunnen gaan zonder dat je de angst voor een onbekend middel hebt.

En minstens zo belangrijk als welk middel en de hoeveelheid die je neemt is met wie en waar je het gaat doen. Doe het alleen met mensen bij wie je je volkomen op je gemak voelt en waarbij je volledig jezelf kan zijn. En zorg ook voor een omgeving die aan die voorwaarden voldoet. En dat je niet gestoord kan worden door onverwachts bezoek of telefoontjes.

Bedankt voor de snelle reactie in ieder geval,

Maar bij geen van jullie reacties lees is dat het verstandig is om truffels te doen?

Zijn truffels dan toch zwaarder dan ik in gedachte had? Ik dacht namelijk altijd dat het toch even wat lichter was als paddo's?

En ik heb in mijn vriendenkring niet echt mensen die hier ook in geïnteresseerd zijn, dus mijn plan was om het in mijn eentje op mijn kamer te doen. Dit is uiteraard een vertrouwde omgeving voor mij, ik heb ook al vaker hier goede drugservaringen (wiet, ketamine) gehad en ik heb ook chille attributen waarmee ik mij zeker kan vermaken tijdens de trip, en het plan was al om het telefoontje uit te zetten :wink:.

Of is dit echt niet verstandig?

Bert

**NYX**

Newbie
Hey

Ik adviseer vooral mexicaanse omdat die zeker in lichte dosis goed te doen zijn maar dat is ook wel een stukje persoonlijke voorkeur. Zelf heb ik nog nooit truffels genomen dus kan je daar niet echt in adviseren vanuit persoonlijke ervaring, maar volgens mij zijn truffels en paddo's verder vrij gelijkwaardig.

Nogmaals zou ik de eerste keer liever te weinig nemen en dan er de tweede keer vol voor gaan.

Ik weet niet of het heel verstandig is om het voor de eerste keer alleen te doen, ik zou het je in ieder geval niet aanraden, het is toch wel een heel ander middel dan de dingen die je opnoemt waar je wel ervaring mee hebt. Misschien heb je een goede vriend/vriendin die ze niet zelf wilt nemen maar er wel voor openstaat om je gezelschap te houden?
En met de dingen die je van plan bent om dan te doen, ik weet uit eigen ervaring dat ik altijd ergens anders zin in heb dan dat ik van te voren bedacht heb.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Eerste keer alleen doen is echt niet aan te raden. Zorg dan in ieder geval dat je iemand kunt bellen als het fout gaat zodat die persoon tegen je kan praten (deze persoon moet wel kennis van trippen hebben).

Ik zou voor de mexicaanse truffels gaan, en als je het echt eng vind eet dan eerst 7,5 gram. Hoewel bij 10g niet veel fout kan gaan (er zijn natuurlijk wel uitzonderingen).

Zorg verder voor chille muziek, alleen maar vrolijk is aan te raden.

Voordeel van truffels t.o.v. paddo's is dat truffels iets minder lang duren dus je kunt het dan een beetje uittesten.

Veel plezier, trippen is echt zo leuk :hearteyes:

Bedankt voor alle reacties in ieder geval :),

ik denk dat ik dan toch maar voor de mexicaanse truffels ga, en dan neem ik gewoon 7,5 gram inderdaad en ik kan op mijn kamertje een perfecte setting creëren dus dat moet ook goed komen!

Maar nu vraag ik mij af wat er nou precies gebeurt mocht het fout gaan? Ben je met dit soort middelen echt gewoon helemaal de weg kwijt? Want als het met andere drugs weleens fout ging bij mij, dan probeerde ik altijd zo rustig mogenijk te blijven en dan wist ik mijzelf altijd te kalmeren door gewoon te zeggen, oke ik heb nu dit gebruikt, daardoor komt het en het gaat zo weer over. Ligt dat anders bij truffels?

K heb echt super veel zin om te trippen het lijkt me echt fantastisch :hearteyes:

Bert

**NYX**

Newbie
Bij trippen verandert je hele waarneming, bv ook die van tijd, dus als je je slecht voelt dan kan dat dus ook voor je gevoel enorm lang gaan duren...en als je dan alleen bent is dat niet echt aan te raden. Vaak als er iemand anders bij is kan deze je veel gemakkelijker weer op een positief spoor krijgen.
Maar het is op zich prima te doen alleen, maar voor de eerste keer raad ik het gewoon niet aan. Trippen is zo anders dan alles wat je gewend bent, en omdat je in je eerste post zegt dat je graag de controle houdt...geloof me bij een echte trip heb je nog weinig controle over...dat is ook juist zo vet :tongueout:

maar ga er gewoon veel over lezen..je kan zelf het beste inschatten wat je aankan,
en als je wel iemand vind die bij je wilt zijn laat dan ook diegene wat lezen over paddo's zodat diegene je mocht het nodig zijn op de juiste manier kan begeleiden en niet zelf in paniek raakt als het ff wat anders gaat dan je verwacht.

Als je het toch alleen doet en het gaat een kant op die niet prettig is kan ik je als tip mee geven dat je dan moet zorgen voor verandering, d bv andere muziek op te zetten, of meer licht aan doen, door zulke kleine dingen kan je hele stemming al meteen veranderen.

En wat heel gaaf is, is jezelf aan kijken in de spiegel!

BLOEDLINK

Experimenterende gebruiker
Bij truffels ligt dit inderdaad hetzelfde, zolang je maar weet dat het uiteindelijk afgelopen is wordt het al een stuk minder erg. Mede daarom wordt jou ook een lage dosis om te beginnen aangeraden, dan heb je minder kans om fout te gaan en eerst aan het gevoel te wennen.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Als je geteste dosis 2cb zou hebben kan je daarvan wel eens een standaard milde trip doen...

Da's echt een heel vriendelijk stofje.

Anders kan ook 50µg lsd

of een halve portie truffels... :)

5-Aco-Mipt is ook heel erg mild mentaal maar die heb je waarschijnlijk niet... :P

Petard

Experimenterende gebruiker
Ik lees hier allemaal mensen die je aanraden met heel weinig te beginnen, maar heb zelf gemerkt dat dit soms alleen maar vervelend uitwerkt omdat je dan soms in het ´opdringerige´ gevoel blijft hangen, en dat wil je niet. Ik zou persoonlijk gewoon ~1 portie nemen.

En ja een tripsitter waar je de nodige bullshit tegen kan uitslaan en je fijn bij voelt is aan te raden. Zeker de eerste keer.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Petard zei:
Ik lees hier allemaal mensen die je aanraden met heel weinig te beginnen, maar heb zelf gemerkt dat dit soms alleen maar vervelend uitwerkt omdat je dan soms in het ´opdringerige´ gevoel blijft hangen, en dat wil je niet. Ik zou persoonlijk gewoon ~1 portie nemen.

En ja een tripsitter waar je de nodige bullshit tegen kan uitslaan en je fijn bij voelt is aan te raden. Zeker de eerste keer.

Da's heel gemakkelijk gezegd door iemand die al meerdere malen heeft getript.

Ik was bij mijn eerste keer LSD toch wel heel blij dat het niet meer was dan 70µg... :)

JJJ

Bewuste gebruiker
bertvanveen zei:
En ik heb in mijn vriendenkring niet echt mensen die hier ook in geïnteresseerd zijn, dus mijn plan was om het in mijn eentje op mijn kamer te doen. Dit is uiteraard een vertrouwde omgeving voor mij, ik heb ook al vaker hier goede drugservaringen (wiet, ketamine) gehad en ik heb ook chille attributen waarmee ik mij zeker kan vermaken tijdens de trip, en het plan was al om het telefoontje uit te zetten :wink:.
Dit kan op zich prima hoor :) . Voor sommigen (waaronder ik) is er gewoon geen andere optie dan het in je eentje maar eens te proberen. Nog altijd trip ik het liefst alleen. Belangrijk is wel dat je wat extra aandacht besteedt aan de omstandigheden en de dosis. Voel je niet te gespannen, onthoud dat als je met de stroom meegaat en al je kronkels niet té serieus neemt, er niks mis kan gaan. En neem een dosering van hooguit een halve smartshop-portie, het liefst minder (er is geen haast).

Bovenaan