weet het ff niet meer!:-(

da_pj

Belezen gebruiker
Hey allemaal!!
Ik ben bezig met de 1ste keer zelf te kweken en dan nog outdoor in mijn tuintje.
Nu heb ik een vraagje, we zijn vandaag 23 augustus en normaal gezien denk ik toch dat ik al topvorming moet kunnen zien hé op mijn 3 plantjes. Het is gwn dat een deel van de haartjes gwn al bruin zien en dat de bloei niet in actie wil schieten. Of heb ik gwn nog wat meer geduld nodig en zit ik met laatbloeiers?!? Ik heb voeding van Hessi voor wortel, bloei, fosfor en kalium.
Ik probeer alles te geven als mijn plant het nodig heeft. Bloei voeding geef ik gwn omdat het nu toch de tijd zou moeten zijn. Ik heb wel een grote fout gemaakt denk ik en dat is dat ik nu nog maar een ph-meter heb besteld. Ik weet het mss zeer dom en dat besef ik dus ook zelf. Dat ik deze week maar zo snel mijn ph-meter heb dan heb ik teminste overzicht en dan kan ik heel precies mijn zuurtegraag onderhouden. Maar nu is mijn vraag... Zou het dan alsnog in orde komen??? En zullen mijn plantjes nog in goeie bloei schieten??

Alvast bedant :wave: :stoned:

psych-out

Bewuste gebruiker
wave zei:
De tijd zal het leren..

wat is dat voor antwoord ? de tijd zal het leren. :confused:
da_pj , volgens mij zal alles nog wel in orde komen.
je plantjes hebben alles gehad van grondstoffen,... dus ze zullen
binnenkort wel toppen gaan aanmaken.
succes

da_pj

Belezen gebruiker
Thx voor de reacties.
Ja hopelijk zal alles goed komen en eens mijn ph meter hier is ga ik meteen een meting doen :grin:

Ja uit fouten leert men dus ja=> de tijd zal het idd leren :beer: :wave:

gtje

Bewuste gebruiker
de enigste reden dat je plant nog niet bloeit is omdat het een laat bloeier is maar goed je hebt nog een weekie ongeveer dan zullen ze ongeveer klaar zijn eind augustus ... word het nog later word de kans dat je wat fatsoenlijks oogst klein(er).

wanneer je volgend jaar weer aan de slag gaat kun je het beste achter vroegbloeiers gaan ... trap daarbij niet in de 'early' meut zoals early girl en early skunk van o.a sensiseeds want ook die zijn geen fuck waard.

hier een aantal soortjes die zich buiten al hebben bewezen

easy sativa
NEW!!!!!!dame blanche
irbei
danish gold

de easy sativa en de danish gold zijn zeer vroeg klaar !!!! die andere 2 kunnen gewoon goed tegen slecht weer

suc6

greetzzz masteryero

ps: je kunt ook gaan verduisteren dan kun je alles buiten zetten wat je wil zetten

da_pj

Belezen gebruiker
Gtje...merci voor de de namen van de betere soorten die het buiten goed doen. Deze informatie komt zeer goed van pas voor volgend jaar :stoned: :grin:

Maar ik had eigenlijk dan nog een vraag. Er zijn hier en daar op 1 van mijn 3 plantjes haartjes die al wat bruin gekleurd zijn. Dus ik denk dat mss mijn grond geen goede ph waarde heeft ofzo?? Maarja deze week zou ik normaal toch mijn ph meter moeten ontvangen thuis.

Is dat iets anders?? Of zal dat uiteindelijk geen kwaad kunnen??

greeetzz P.J. :stoned: :wave:

Mayan

Bewuste gebruiker
pH meter, pH meter....

Ik heb dat niet, er zijn er heel veel dat dat niet gebruiken.
Vooral als je in aarde werkt moet je dat daar niet al te nauw met nemen, je aarde is een heel goed buffer.
Hesi beweerd trouwens een auto pH corrector te hebben, en ik zal hen daar toch gelijk in moeten geven. Want nu mijn tweede jaar Hesi en nog steeds geen pH problemen gehad.

Een tekort aan calcium kan ook zorgen voor bruine haartjes. Hoewel ik me daar niet in alle zekerheid over durf uitspreken. Je kan dat best eens navragen op een wietforum of wat researchen op google.

Ik heb ook geregeld haartjes waarvan de punten bruin kleuren.
Als ik eerlijk moet zijn, sta ik daar echt wel niet bij stil...

De bloei zal er toch elk moment moeten gaan inkomen hoor... Als je begin september (eerste week van september) nog geen trossen haren hebt, zou ik me toch vragen gaan stellen hoor.

Veel succes nog, een foto had trouwens leuk geweest :wink:

da_pj

Belezen gebruiker
hey Mayan!!
Ja je zal wel gelijk hebben. En ja... de haartjes komen er goed door nu :grin: :stoned:

Thanks voor de reactie :wink:

Galaxy

Newbie
Ik heb al jaren een aantal planten buiten en het gaat altijd super. Nooit aan supplementen en ph metingen buiten gedaan. Maar nu zijn er bij mijn planten niet alleen nog geen toppen te zien maar zelfs nog geen haartjes en ze staan al vanaf half juni :confused: :confused:
Lijkt me bijna onmogelijk dat het mannetjes zijn ,iemand een idee ?

da_pj

Belezen gebruiker
Hey hallo lieve mensen!!
Ik kom gewoon om te zeggen dat de planten goed in bloei zijn geschoten nu :grin:
Ondertussen kwam deze week mijn vader binnen en zei, "Hier heb ik iets mee voor je".
Bleek het een serre te zijn. niet al te groot maar perfect op maat waar mijn 3 plantjes in konden :P .
Alles gaat dus goed :rock: :)

Greeeetzzzz P.J. :stoned:

Don't drink and drive, just smoke and fly!!!

Mike

Bewuste gebruiker
Zien er mooi uit, zijn PP'tjes zeker? Die van mij lijken er heel erg op alleen de mijne zijn wat voller. En volgens mij ook wat verder in bloei. Wat voor voeding heb je ze gegeven en hoe vaak?

da_pj

Belezen gebruiker
Ja Mike64 het is mijn aller 1ste keer dat ik zelf plant. Ik doe dit buiten want ik heb hier dus echt geen plaats binnen. Die plant dat daar helemaal appart staat dat is een White Widow maar ik vrees voor de zaak want ze staat in bloei maar er komt altijd maar een beetje bij. Die andere 2 dat je daar overdekt ziet staan in half open serre dat zijn afghaan-mix. De ene was vroeger in het begin zo goed als opgepeuzeld door 1 van onze konijnen die achter de omheining was geraakt toen. Ze heeft zich goed hersteld maar is dan maar ongeveer 1m hoog geworden. Die andere afghaan-mix die is het verst in bloei. deze begint echt al topjes te vormen dat op de verschillende plaatsen waar haren groeien in elkaar beginnen te klitten. Ik heb Hesi-producten. Wortelcomplex,bloei,fosfor-kalium en mini flesje suppervit. Ik lees op verschillende sites ook verschillende manieren van kweken. De ene zegt me dat ik elke dag goed moet bijvoeden de andere zegt dan alleen voeden indien nodig. Pfff ik zie het wel.Ik ben eigenlijk nog tevreden hoor want ik had voor mijn 1ste keer niet zon hoge verwachtingen. Het was meer om te experimenteren en om uit fouten te leren zodat ik vanaf volgend seizoen een betere start heb. :wink: :stoned:

J.B

Newbie
De plantjes zien er leuk uit!!

Zelf heb ik ook wat plantjes in mijn tuin staan, maar vanwege het slechte weer dat er waarschijnlijk snel aankomt wil ik ze eigenlijk binnen zetten, is dit mogelijk??
Hebben de planten dan ook nog lampen nodig? zoja wat voor een lampen?

Alvast bedankt!

Bovenaan