Weed vraage

Chefkea

Experimenterende gebruiker
OK ik rook niet en kan er ook niet tegen.
Maar ik wil voor het eerst in mijn hele leven eens wiet gaan eten of thee van trekken of iets dergelijks.

Nu heb ik eens gegoogled en gezocht met de zoek functie hier maar ben er nog niet helemaal wijzer van geworden.
Ben zelf 18 en heb nog nooit drugs geprobeerd en wil het toch eens doen ben ook nog nooit een coffeeshop binnen gewandeld.

Dus hier een paar vraagjes:

1. Hoeveel gram wiet moet je kopen om echt helemaal los te gaan bij het uitgaan voor 1 persoon dan he ?

2. Klopt het dat 1 gram rond de 4/9 euro kost ?

3. Hoe groot is dan zo'n zak (je) van 1 gram ?
Want als ik kijk naar bakken met baard (die maakt een spacecake) dan gebruikt hij 1 hele grote zak wiet hoeveel zou dat ongeveer zijn ?

een link naar die kok: http://www.vkmag.com/media/bakkenmetbaard/

4. Nu ben ik nog nooit een coffeeshop binnen gelopen.
Wat kan ik verwachten is het gewoon een kroeg of een klein hokje met een pas en een kassa ofzo ?
Kan je der drank halen of alleen drugs.
Hoe moet je drugs halen daar binnen stap je op de baas af en vraag je heb je voor mij 2 gram wiet ? hoe zit dit ?

Ik zou graag op deze 4 vraagjes antwoord willen hebben en sirous en duidelijk graag, want ik ben echt een beginnertje.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Chefkea zei:
1. Hoeveel gram wiet moet je kopen om echt helemaal los te gaan bij het uitgaan voor 1 persoon dan he ?

2. Klopt het dat 1 gram rond de 4/9 euro kost ?

3. Hoe groot is dan zo'n zak (je) van 1 gram ?
Want als ik kijk naar bakken met baard (die maakt een spacecake) dan gebruikt hij 1 hele grote zak wiet hoeveel zou dat ongeveer zijn ?

een link naar die kok: http://www.vkmag.com/media/bakkenmetbaard/

4. Nu ben ik nog nooit een coffeeshop binnen gelopen.
Wat kan ik verwachten is het gewoon een kroeg of een klein hokje met een pas en een kassa ofzo ?
Kan je der drank halen of alleen drugs.
Hoe moet je drugs halen daar binnen stap je op de baas af en vraag je heb je voor mij 2 gram wiet ? hoe zit dit ?
.

Vraag 1 laat ik open voor de experts onder ons op het gebied van wiet

2. Ja dat klopt wel ongeveer, maar je hebt ook duurdere wiet die een beter effect geeft.

3. Zakje van 1 gram zit gewoon ongeveer een gram in

4. Een coffeshop lijkt ongeveer op een soort cafe, meestal heb je achterdoor een loket waar wat mensen staan die hun wiet daar kopen, daar hangt ook een prijslijst en al.

Veel succes ermee!

Chefkea

Dus het is niet gek om daar naar binnen te lopen en dan even rond kijken hoe duur alles is ?
En heb je dan ook verschillende merken soorten ofzo van wiet ?

ik bedoel hoe groot zijn die zakjes van 1 gram is dat dan een zakje van 6 cm groot of is dat een grote zak van 30 cm.. ik weet niet hoe zwaar dat pricies is.

MetaalKonijn

Badass junkie
Zakje van 1 gram is ongeveer 5 bij 3 centimeter.

Mij lijkt het beste dat je naar een shop gaat, en je goed laat informeren door iemand achter de bar. Dan weet je ook gelijk hoe alles in z'n werk gaat. :stoned:

Chefkea

Goed en waarnaar moet ik dan vragen een brochure :wave:

- En hoe bewaar je wiet en hoelang kan je het bewaren.
- Als die kerel achter de bar zegt 1 gram = 10 euro en jij denkt das te veel kan je dan afdingen :rolleyes: ?

Edit:
En dit bedoel ik dus ik wil space cake eens maken en hij beschijft het recpet ook hierbij maar niet hoeveel wiet dus. en als je zo eens kijkt naar dit plaatje zie je hoeveel hij gebruikt hoeveel gram zou dit zijn ?

En dan nog wat, zon zakje van 1 gram is dat met takjes er nog aan van de plant ?

MetaalKonijn

Badass junkie
Chefkea zei:
Goed en waarnaar moet ik dan vragen een brochure :wave:

- En hoe bewaar je wiet en hoelang kan je het bewaren.
- Als die kerel achter de bar zegt 1 gram = 10 euro en jij denkt das te veel kan je dan afdingen :rolleyes: ?

Edit:
En dit bedoel ik dus ik wil space cake eens maken en hij beschijft het recpet ook hierbij maar niet hoeveel wiet dus. en als je zo eens kijkt naar dit plaatje zie je hoeveel hij gebruikt hoeveel gram zou dit zijn ?

En dan nog wat, zon zakje van 1 gram is dat met takjes er nog aan van de plant ?

In de shop heeft men vaak een menukaart, waar duidelijk opstaat hoeveel je krijgt voor hoeveel geld. Over je plaatje kan ik niet veel zeggen. Wel kan ik zeggen dat je dit topic eens goed moet doorlezen; http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=6113

Chefkea

Ik heb zon beetje alle info die ik nodig heb op 1 na.
Hoeveel zal ik nu perpersoon in die cake moeten stoppen om lekker los te gaan voor het uitgaan ?

azgaza

Badass junkie
Mijn advies is: loop een coffeeshop in, kijk eens goed rond, vraag naar de kaart, kies een soort die ergens in het midden van de prijsklasses zit (dus niet de goedkoopste en niet de duurste); en koop er eens een grammetje van. Dan zie je het allemaal van zelf.

En nee; je kan de prijs absoluut niet afdingen, als het je te duur is, gewoon een andere soort kiezen of een andere coffeshop zoeken. De meesten verkopen ook geen alcohol.

OH de per persoon vraag.. ehm.. allemaal beginners? Doe dan 1 of 2 gram per persoon d'r in, daar wordt je wel stoned genoeg van als beginner.

Chefkea

Hartelijk dank, en ik bedrijp als het goed is je geen overdosis kan nemen ervan of een black out kan krijgen, zoals bij alcohol toch ?

Jeller

Badass junkie
nee, maar je kan er wel misselijk, loom, paranoia en angstig van worden als je te veel neemt in het begin.. ook al rook je niet, om te beginnen is het beter om te blowen omdat dit makkelijk te doseren is..

koop dan eens een gram weed en rol er 2 of 3 joints mee en dan kanje veel beter doseren dan wanneer je spacecake eet, omdat dit nogal heftig kan aankomen en bovendien ook langer duurt

succes :wave:

Chefkea

OKeej bedankt,, maar ik heb astma dus dat wordt lastiger daarom ga ik een cake of thee eens proberen :sunglasses:

Maar als jullie hier nog iets kwijt willen is het goed .
Ik heb geen vragen meer over wiet :smoke:

matthijs

Badass junkie
azgaza zei:
OH de per persoon vraag.. ehm.. allemaal beginners? Doe dan 1 of 2 gram per persoon d'r in, daar wordt je wel stoned genoeg van als beginner.

Van 2 of 3 gram wiet in een spacecake wordt ik ook wel zwaar stoned als ik dat in mijn eentje opeet. Ik zou gaan voor 0,5 tot 1 gram voor de eerste keer.
Je kan ook spacecake kopen bij de coffeeshop trouwens...

temmy

Chefkea zei:
OKeej bedankt,, maar ik heb astma dus dat wordt lastiger daarom ga ik een cake of thee eens proberen :sunglasses:

zware astma? ik heb zware astma gehad tot een paar geleden, nog steeds een beetje bij zware inspanning.
geen last bij het roken daarvan :wink:

azgaza

Badass junkie
Chefkea zei:

Ik ken meerdere mensen met astma die wel blowen, maar ze hebben lichte astma geloof ik. Iniedergeval kan het wel voor zo ver ik weet.
En anders kan je een keer proberen, mocht het fout gaan, dan niet meer doen. Maar dan weet je een beetje wat je kan verwachten en welke hoeveelheid je lekker vind.
Rook het anders puur in een pijpje ofzo of draai puur (goed verkruimelen); dan rook je geen tabak en ik geloof dat dat met astma erger is dan wiet zelf maar dat weet ik niet zeker, dacht alleen dat iemand dat ooit zei.

matthijs

Badass junkie
Inderdaad... je zal het wel overleven. Maargoed... natuurlijk alleen maar positief dat je gezond wilt leven met je astma en geen tabak willen roken is ook helemaal niet slecht éy.
Wietthee raad ik je trouwens absoluut niet aan. Je mist dan echt de volle effecten van wiet, je wordt alleen maar duf en slaperig.

matthijs

Badass junkie
Psycho_Chrono zei:
ZI09 zei:
matthijs zei:

:mrgreen:

True.
En spacebrownies soms.
^^

:openmouth: Nooit geweten man :P en ik kom al een tijdje in coffeeshops haha :P Hoeveel kosten die dan ongeveer en is het het geld waard?

Wist je dat niet? :tongueout:
Ze kosten in Groningen meestal tussen de 2 en 3 euro. (eerder 3 dan 2 btw). Anders dan die jointjes van tegenwoordig maken de shops de cake vaak gewoon zelf en dus niet van een groothandel... is wel goede shit :tongueout:

azgaza

Badass junkie
matthijs zei:
Psycho_Chrono zei:
ZI09 zei:
matthijs zei:

:mrgreen:

True.
En spacebrownies soms.
^^

:openmouth: Nooit geweten man :P en ik kom al een tijdje in coffeeshops haha :P Hoeveel kosten die dan ongeveer en is het het geld waard?

Wist je dat niet? :tongueout:
Ze kosten in Groningen meestal tussen de 2 en 3 euro. (eerder 3 dan 2 btw). Anders dan die jointjes van tegenwoordig maken de shops de cake vaak gewoon zelf en dus niet van een groothandel... is wel goede shit :tongueout:

Zelf maken van hasj brownies is ook heel makkelijk, koop een brownie mix, gooi er hasj in, eet het op en ..effect.

brommer-nozem

Chefkea zei:
Had ik al doorgelezen maar toch bedankt he :beer:

mooi, maar eet NIET te veel :wink:
ik weet niet hoe hard je wilt gaan, maar voor een beginner zou ik geen cake voorschotelen met 10 gram er in.
dus, hoe hard wil je gaan?

sletgers

Newbie
...

hoi ,

ik heb een vraagje...

kunnen drugshonden rieken dat je de vorige avond hebt gesmoord?
of kunnen deze aleen rieken of je drugs meehebt...

sletgers

Newbie
Re: ...

sletgers zei:
hoi ,

ik heb een vraagje...

want ik ga deze avond smore maar morge gaa ik op reis met ouders..en ik wil absoluut niet betrapt worden:)

azgaza

Badass junkie

sletgers zei:
hoi ,

ik heb een vraagje...

Ik ga zelf altijd stoned het vliegtuig in. Drugs honden hebben ze toch vooral bij de ingecheckte bagage en niet bij de mensen zelf? Op alle vluchten waar ik bij was is dat zo.

jasper

Wijs gebruiker

sletgers zei:
sletgers zei:
hoi ,

ik heb een vraagje...

want ik ga deze avond smore maar morge gaa ik op reis met ouders..en ik wil absoluut niet betrapt worden:)

neen maar ze kunnen het wel aan je kleren ruiken geloof ik dus neem een douche en verse kleren en het is opgelost lijkt me

Osi`

Bewuste gebruiker

barry zei:
sletgers zei:
sletgers zei:
hoi ,

ik heb een vraagje...

neen maar ze kunnen het wel aan je kleren ruiken geloof ik dus neem een douche en verse kleren en het is opgelost lijkt me
Niet echt ^^

Bovenaan