weed kweek problimtje

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
yooo iedreen,
ik heb dus 2 weken geleden 1 (wegens gebrek aan aarde) van de 5 weedzaden (van de smartshop) in een aparte potje met potaarde gestoken, (en vorige week de rest geplant).

Ik heb het plantje altijd in de zon/licht gezet en het is hier altijd zo'n 17-25 graden. en als het wat kouder is zet ik ze op de vloer (slappe vloerverwarming). Ik geef voldoende water, niet te veel.
Ik doe dus me best om dr goed voor te zorgn. :sunglasses:

maar, eergisteren, komt er een mager wit lusje uit de pot (helemaal happy natuurlijk). maar vandaag ging ik kijken naar me pot en het lusje was zo goed als weg?? :( :cry: helemaal bruin en verschrompelt.

Zijn er mensen die dit al tegengekomen hebben? is men zaadje nu verneukt of wast mss van iets dat al in men aarde (gekocht in een bloemwinkel) zat?

ken als troost natt nog me andere 4, mss kan dr iemnd me raad gevn ofz.

Greetzz

Intoxicated

Wijs gebruiker
het kan zijn dat het iets anders was wat in de aarde zat.
bij mijn vorige ogst had ik ook af en toe kleine spruitjes die bovenkwamen uit de potgrond. Dit was gewoon onkruid. Toch minder.
Maar het kan heel goed dat het gewoon iets anders.
je had sowieso het zaadje beter eerst kunnen ontkiemen in een bakje met wat water en watten en dan het spruitje in de grond stoppen.
Ik hoop voor je dat je plantje nog goed is :wave:

BombSki

Bewuste gebruiker
ja je had beter eerst kunnen ontkiemen ja, maar inzaaien werkt ook wel hoor.
Hoe diep heb je het zaad gedaan? het moet ~1cm diep zijn.
Het lusje wat je hebt gezien is mogelijk de kiem van het zaadje, maar dit is de wortel en deze groeit dus naar beneden. de enige mogelijkheid is dat het zaadje zo dicht bij het oppervlakte lag dat de kiem eerst even boven moest komen, en nu op weg is naar beneden.
potgrond is overigens niet goed voor cannabis, het is te zuur. beter had je 50/50 potgrond/zand kunnen doen met evt nog wat voeding.
maarja, het gaat wel goedkomen.. een van de meest gemaakte beginnersfouten is nog steeds dat ze denken dat ze het helemaal verneuken ^^
onthoud dat wiet _erg_ makkelijk te kweken is. Misschien moet je wel iets meer lezen op internet over het kweken, want je hebt al wel wat (kleine) fouten gemaakt

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
merci vor de geruststelling :)
ik heb tzaadje wel 1cm diep geplant, (zoals op me groeiinstructieblaadje) en kga nog voeding kopen. en khad wel wa opgezocht over het kweken, zo'n beetje da basissn é. vant in bloei zettn en oogstn enzo, ma je leert ut je foutn é

ThunderBunny

Belezen gebruiker
Je hebt de zaadjes/plantjes dicht bij een verwarming (Vloerverwarming) staan gehad.
Dat is dan de boosdoenner, te veel warmte is niet goed, dan wil het plantje heel snel gaan groeien maar aangezien hij vrijwel geen blad heeft (2 kleine blaadjes) is de fotosynthese verre weg van optimaal en dat resulteert in een plantje met een lange maar heel dunne stam die uiteindelijk bruin wordt en dan is het over en uit.
PS. dit geld niet alleen voor wiet maar voor alle planten.
het beste is een kweek bakje nemen die ergens neer zetten in de kamer.
en ze met rust laten ook niet zorgen maken over temperatuur vertroetelen kun je het beste doen als het plantje een stuk of 5 echte blaadjes heeft
dan krijg jij heel mooie plantjes. :stoned: :wave:

Bovenaan